1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 89717

Sv: Toppen i laget
Farbror Hasse: Positivist eller inte, visst har även jag ridits av maran under silly-season.
Jobbar dock stenhårt efter en ny filosofi som jag, vis av tidigare års svettningar och allehanda obehag, bestämde mig för inför rykteskarusellen. Nämligen att bedömma kvaliteten i det halvtomma/halvfulla glaset först när kyparen aviserat att han slutat fylla på.
Sålunda bedömmer jag i dagsläget enbart kvaliteten hos målvakterna och backarna. Med en liten suck av välbehag. Där finns kvaliteter.

Forwardssidan innehåller i dagsläget blott åtta namn. Dvs knappt tre femmor. Nubben nyttjar förmodligen både faxen och telefonen.Spelare kommer att fylla på. Tror inte att klubbledningens tankar går i banor som 'nu är det färdigvärvat, med det starka målskyttet vi hade i fjol var det smartast att bränna allt krut på försvarssidan'.
Hav förtroende. Än är icke sista ässet draget ur skjortärmen.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.