1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614700 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 916050

Sv: Timrå IK - Färjestad 2007-10-01
Dags för TIK att bekänna färg på allvar ikväll efter tre blaha-matcher. LHC borta i premiären och torsk med uddamålet efter en tvåmålsledning. Helt ok "på papperet", så här i efterhand är jag inte lika imponerad med tanke på LHC:s Kalle Anka form.

Seger med 2-0 hemma mot SSK i en skitmatch där TIK gjorde vad som krävdes och inget mer. Seger borta mot Modo med 4-1....mmm...låter imponerande och är det också i viss mån. Modos form är dock allt annat än bra just nu, sommarträningen verkar ha fått stå tillbaka till förmån för att fira SM-guldet.

Färjestad är mina favoriter till SM-guldet den här säsongen. Drömläge då de har förmånen att för en gångs skull INTE vara mest tippade, dom blir livsfarliga.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.