1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614735 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 919492

Sv: Challes j-vla skitsystem!!!
Skillnaden i tredje perioden var att man fick hål på SAIK-målisen. Något de inte hade försökt med någon gång tidigare under matchen.
Sex (6!) skott på mål efter 2 perioder fick man iväg. Då gör man heller inga mål. När laget sedan får energi och börjar checka på deras backar och faktiskt lyckas få fast pucken i anfallszon, då är det klart att även målchanserna dyker upp. Vad var det som orsakade straffen som Sundh slog i mål? Jo, just det, en individuell prestation (nog den enda riktigt lyckade under hela matchen) av Pyörälä där SAIK-backen tvingas fälla honom i fritt läge. Det krävs väl egentligen inget ytterligare exempel än det för att påtala hur avgörande det är att man åker skridskor och åtminstone visar tendenser till lite positiv attityd.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.