1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614699 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 927850

Sv: Vinna till varje pris?
BlackBay:

Man tappar hakan...vi ligger tvåa (2:a) i ES och du pratar om ett Timrå som inte får spelet att funka, att det är tragiskt att "bara" vinna med ett mål etc.

Skäms! Lider du fullständigt avsaknad av kunskap om TIK:s historia? Tror du den ser ut som så; att TIK genom åren glidit in på ES-arenorna och lirat champagnehockey i match efter match, fullständigt spelat skjortan av och mosat allt motstånd?

Själv kan jag fortfarande mycket väl komma ihåg känslan från den tiden då en tabellposition som dagens bara var en våt dröm. I år har dessutom segrarna, lite som du antyder, ofta kommit efter ett inte allt för imponerande spel. Detta väljer jag att tolka positivt, man vinner match efter match utan att spela på topp. Något som som brukar känneteckna mycket bra lag. Det fina spelet kommer vi säkert få se prov på vad det lider men hellre en hög med "gnetsegrar" än en 4-0 seger mitt bland alla förluster, a lá Brynäs.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.