1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 958298

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2007-12-28
mikenomad: Det blir någon slags evighetsdiskussion där hälften tycker att laget presterat OK och levererat ungefär vad man kan begära och andra halvan tycker att det är helt OK men borde vara en liten aning bättre. Allt är relativt. Tittar man utanför EOn så tycker kan man fundera på vilka lag som levererat och vilka som underpresterat. HV känns ju rätt bra... Skellefteå som åtta är bättre än vad jag väntat. SSK på nionde är starkt för en nykomling. DIF har gått framåt i år. Men resten? Bortsett från bottenlagen så har resan inte varit så där överdrivet skumpfri för Modo, Frölunda, LHC och FBK heller. Vi spelar i en serie som är topp tre i världen vilket tyvärr får till följd att även motståndet är rätt bra. Oavsett hur man rankar Timrås plus/minus i värvningsstatistiken så är topp fyra helt OK i min bok. Om laget spelar roligt eller tråkigt sitter i betraktarens öga. När Hahl och Pärssinen får till det så är det roligt. När bröderna Andersson dödar utvisningar är det roligt. När Backlund plockar ett direktskott är det roligt. När vi får stordäng mot Färjestad borta är det fan inte roligt.

Kalla mig Huge men jag är inte särskilt dyster.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer