RocknRolf2: Håller med du RR2, försvarsspelet var bättre i höstas, även från backarna, dock saknas nu precis som då konstruktivitet och bra uppspel från dessa. Mål har vi väl gjort ungefär lika många, men det känns som vi släppt in mer, eller? men spelet måste bli snabbare ur egen zon, där gärna en back tar upp den över blå och gärna spelar forwards med fart, som det är nu är det för genomskinligt och långsamt när centern alltsom oftast hämtar pucken djupt i egen zon.
Sen måste alternativ i PP nötas in, där t.ex en back på motstående sidan efter ett "crosspass" kan ta in pucken i anfallszon, det har saknats totalt senaste omgångarna tycker jag.
I övrigt tycker jag också att Styf är en stabil back, särskilt defensivt, dock skulle man önska något bättre puckontroll, särskilt i anfallszon, samt en extra träning på direktskott - gäller i för övrigt hela laget :-)
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer
Mål har vi väl gjort ungefär lika många, men det känns som vi släppt in mer, eller? men spelet måste bli snabbare ur egen zon, där gärna en back tar upp den över blå och gärna spelar forwards med fart, som det är nu är det för genomskinligt och långsamt när centern alltsom oftast hämtar pucken djupt i egen zon.
Sen måste alternativ i PP nötas in, där t.ex en back på motstående sidan efter ett "crosspass" kan ta in pucken i anfallszon, det har saknats totalt senaste omgångarna tycker jag.
I övrigt tycker jag också att Styf är en stabil back, särskilt defensivt, dock skulle man önska något bättre puckontroll, särskilt i anfallszon, samt en extra träning på direktskott - gäller i för övrigt hela laget :-)