Tänkte ställa en rak och öppen fråga i denna tråd som det är fritt fram att besvara om man nu sitter inne med fakta.
Som alla säkert bekant vet har ju Kovland spelat i AllEttan efter jul. Nu när man spelat bort sig själva ifrån chansen till avancemang i.o.m. förlusterna mot Kiruna och Hudiksvall så undrar jag om KIF har möjlighet att lämna w.o. i sina två sista bortamatcher för säsongen (Haparanda och Kiruna). Jag menar det är ju en otrolig omkostnad för en klubb av Kovlands mått att leasa en buss till lapphelvetet för två betydelselösa matcher och dessutom checka in på hotell.
Är Kovland juridiskt bindade till att åka norrut eller kan de kasta in handduken nu? Finns det någon policy ifrån Svenska Ishockeyförbundet som omöjliggör det hela eller kan systemet kringgås?
Pucken: Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer
Som alla säkert bekant vet har ju Kovland spelat i AllEttan efter jul. Nu när man spelat bort sig själva ifrån chansen till avancemang i.o.m. förlusterna mot Kiruna och Hudiksvall så undrar jag om KIF har möjlighet att lämna w.o. i sina två sista bortamatcher för säsongen (Haparanda och Kiruna). Jag menar det är ju en otrolig omkostnad för en klubb av Kovlands mått att leasa en buss till lapphelvetet för två betydelselösa matcher och dessutom checka in på hotell.
Är Kovland juridiskt bindade till att åka norrut eller kan de kasta in handduken nu? Finns det någon policy ifrån Svenska Ishockeyförbundet som omöjliggör det hela eller kan systemet kringgås?
Tacksam för svar!