Uno Gordon: Jag måste erkänna att jag inte har så stor koll på ekonomin i de undre serierna eller hur mycket Elitserielagen får och varför de får dem. Men är inte de där 18 miljonerna en del av tv-rättigheterna? Hur som haver. Förstår att det när det blir stora områden som lagen kommer ifrån blir väldigt svårt för mindre klubbar att överleva vilket är riktigt tråkigt. Hur man ska lösa det hela har jag inte heller inget bra svar på. Men visst kan man fundera på hur mycket pengar som går till de olika klubbarna och om en utdelning per utövare och serie kan göras på annat sätt.
Måste bara lägga till också att det är imponerande summer du nämner som asplöven betalar. För att spela där de gör så låter det som alldeles för mycket.
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer
Hur som haver. Förstår att det när det blir stora områden som lagen kommer ifrån blir väldigt svårt för mindre klubbar att överleva vilket är riktigt tråkigt. Hur man ska lösa det hela har jag inte heller inget bra svar på. Men visst kan man fundera på hur mycket pengar som går till de olika klubbarna och om en utdelning per utövare och serie kan göras på annat sätt.
Måste bara lägga till också att det är imponerande summer du nämner som asplöven betalar. För att spela där de gör så låter det som alldeles för mycket.