MorganaLefaey: Håller fullständigt med om att summorna som Asplöven satsar är alldeles på tok för höga och inte står i propotion med vilken serietilhörighet det har. Men det är väl antagligen det enda sättet för dem att locka spelare av hyfsad klass med Division 1-mått mätt till klubben och den enda vägen för dem att gå i deras satsning mot Allsvenskan för att öht framställas som trovärdig i sina visioner.
Vill också betona att jag absolut inte har någonting emot att Elitklubbarna får bidrag. Men de om de avstod en 3-4 miljoner t ex och istället "efterskänkte" dessa till småklubbarna så skulle tillvaron bli betydligt behagligare för dessa aktörer.
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer
Vill också betona att jag absolut inte har någonting emot att Elitklubbarna får bidrag. Men de om de avstod en 3-4 miljoner t ex och istället "efterskänkte" dessa till småklubbarna så skulle tillvaron bli betydligt behagligare för dessa aktörer.