1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614727 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 995454

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
lungan: Håller faktiskt med dig. Det första vettiga inlägget jag läst sedan igår då det var lite "Allsvenskan-nästa"-stämning hårinne.

Att nå topp4 är svårt, och vi kommer inte nå dit som vi spelar nu. Jag tror att Timrå försöker spara på krafterna faktiskt. Träna in det nya systemet Challe börjat med så att det sitter till slutspelet. Klart att det inte sätter sig efter 2 dagar. Det kan ju ta ett tag innan spelarna kommer in i det.

Som du säger, oavsett kvartsfinalmotstånd så blir det svårt. HV är bra, FBK är bra, MoDo är bra, LHC är bra. Spelar liksom ingen roll egentligen. Jag tror itne ens att hemmaplansfördel kommer att bli avgörande. Det bättre laget går vidare, helt enkelt.

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.