Vad som syns tydligt är att han inte tar ett skär på många meter innan tacklingen (0.40 in i klippet). Han hoppar inte heller (lyfter det bortre benet något). Han träffar inte heller huvudet utan snarare snuddar vid hakan/halspartiet vilket gör att man knappast kan säga att det var en tackling MOT huvudet. Slutligen studsar Frölundaspelaren upp igen omedelbart och deltar i spelet genom att plocka upp markering på närmsta spelare vilket knappast talar för att tacklingen var extremt ful på ett sätt som inte kan ses av bilderna.
Så, var det här i Thörnberg-klass eller bara regelbunden mensvärk?
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
www.tv4play.se/sport/hockeykanalen?videoId=1.1817483
Vad som syns tydligt är att han inte tar ett skär på många meter innan tacklingen (0.40 in i klippet). Han hoppar inte heller (lyfter det bortre benet något). Han träffar inte heller huvudet utan snarare snuddar vid hakan/halspartiet vilket gör att man knappast kan säga att det var en tackling MOT huvudet. Slutligen studsar Frölundaspelaren upp igen omedelbart och deltar i spelet genom att plocka upp markering på närmsta spelare vilket knappast talar för att tacklingen var extremt ful på ett sätt som inte kan ses av bilderna.
Så, var det här i Thörnberg-klass eller bara regelbunden mensvärk?