Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Ja, han gör ju det. Så sant som det är skrivet. Jag har stört mig på det låga engagemang som de flesta här har visat sedan vi åkte ur, men nu när det verkligen krisar rejält får man se flera prov på att folk verkligen bryr sig trots allt. Det värmer att så pass många ändå blir berörda och vill ge sitt stöd när vi har till synes allting emot oss. Den röda och vita hockeydynamiten besitter ännu en slags magisk kraft. Vi kommer aldrig att dö, inte helt.
En sak är säker, och det kan inte bli värre i alla fall.
Ett hjärta är alltid rött.
Och innerst inne vet vi alla:
- En kommun kan dö, men det går aldrig att ta livet av en legend.
Leve Timrå IK! Alltid.
Det är svårt att hitta något annat som berört så många som förknippas med regionen.
Ta kloka beslut nu och rädda Timrå IK.
I Framtiden får därefter ekonomin aldrig äventyras på detta sätt. Som sagt, att själva äga arenan är inte optimalt och det klarar få klubbar av. Så, sätt er vid förhandlingsbordet och fundera på hur det känns att bli vinnare, gemensamma vinnare. Gör gemensam sak nu.
Redigerad kommentar
157620: Ja, någon nolla lär få sista ordet i morrn...förhoppningsvis vår.
Kämpa Timrå!
"– Jag har fått ett mail från Lars Nolander och att han vill träffas tillsammans med banken och näringslivet."
Vilka är näringslivet? Kan det vara Stig?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Hälge: Detta sudden death är längre än mot Luleå 2003/04. Åkerblom avgjorde då. Ska det bli Nollan som får sätta avgörande puck imorrn?
KÄMPA NOLLAN!!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Från Facebook :
Tisdag 27/1 kl 8.30 är det slutna möten i fullmäktigegrupperna. Innan dess, fråga dina förtroendevalda kommunpolitiker: Vill du attkommunen ska överta en anläggning av SHL-klass för 25 mkr, och
som bonus få en förening med en ungdomsverksamhet av högsta klass och ett representationslag som snart kan vara i SHL?
törsa man hoppas på lite positivt?
157620: Frågan löd dock hur många säsonger de hade skrapat ihop, var inte frågan om någon "dåtid och nutid" !!!
Redigerad kommentar
157620: Klistrar in mitt eget påpekande från livechatten
IFSH har aldrig någonsin spelat i högsta serien men ett av föregångslagen, Heffners spelade en säsong 1971 i högsta serien. Man fick bl a stryk av Timrå med 10-1 i den ena matchen. Det andra föregångslaget Tunadal spelade aldrig i högsta serien
Ger upp, det för jag aldrig däremot.
Redigerad kommentar
Bra kämpat!