Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Chill!
Kongo: Tycker det i så fall snarast ska påtalas att hennes mejl är offentlig handling...
Knylan:
något nytt i 'fallet' har ju inte kommit fram heller , så det tyder ju på att mailen är det senaste
Jag kan inte ens få ner mina lån med 0.01%
Redigerad kommentar
Bergius:
Själv har jag jäkligt svårt att vara förbannad på någon som lånat ut för mycket pengar med för dålig säkerhet.
Banken har snarare varit för snälla och borde ha satt stopp långt tidigare.
Tony Andersson har tidigare uttryckt kritik mot bankens sätt att agera i frågan om Timrå IK.
– Banken har under alla dessa år bara tänkt på deras affärsmässighet och inte på föreningens bästa. Jag hade uppskattat ett bättre samarbete, säger han i ett pressmeddelande på kommunens hemsida 16 januari.
Vad ska man säga? Tony Andersson verkar vara en riktigt klok man.
Det är väl det där kommunen fortfarande inte har fattat. Arenan är säkerhet för ett lån. Bjuder kommunen för långt under marknadsvärdet blir det så klart ingen affär.
Det blir förmodligen en hel del frågor från Handelsbankens ledning rörande det här lånet iaf...
Sköt sånt här off-the-record för jävulen.
Känns som att ngn skojar med oss...
Förhandlingarna om Eon Arena drar ut på tiden.
I en mejlväxling från i morse menar kommunalrådet Ewa Lindstrand att det är bankens fel.
– Vi har jobbat fram en bra lösning från kommunens sida och vi har en dialog med Timrå IK om detta, men nu riskerar Handelsbanken att stjälpa det hela, skriver hon.
Ett besked skulle komma under dagen när det gäller Timrå IK, men förhandlingarna om Eon Arena drar ut på tiden.
I flera olika mejl till privatpersoner, som vi tagit del av, pekar kommunalrådet Ewa Lindstrand (S) ut banken som det stora problemet.
Mejl 1: Vi har jobbat fram en bra lösning från kommunens sida och vi har en dialog med Timrå IK om detta, men nu riskerar Handelsbanken att stjälpa det hela.
Mejl 2: Vi har en bra lösning framme nu, men då krånglar Handelsbanken.
Mejl 3: Kommunen har jobbat fram en lösning som vi just nu diskuterar med Timrå IK, då riskerar Handelsbanken att stjälpa hela frågan.
Mejl 4: Vi har ett bra förslag till lösning, men just nu krånglar Handelsbanken.
Vi har under dagen sökt Ewa Lindstrand för en kommentar i frågan om Eon Arena, men hon hänvisar via sms:
– Tyvärr så vet vi inte när vi kan lämna besked. Jag kommer inte att svara på något förrän vi är klar, skriver hon.
Vi har även sökt oppositionsrådet Tony Andersson och ansvariga från Handelsbanken utan att lyckas.
Tony Andersson har tidigare uttryckt kritik mot bankens sätt att agera i frågan om Timrå IK.
– Banken har under alla dessa år bara tänkt på deras affärsmässighet och inte på föreningens bästa. Jag hade uppskattat ett bättre samarbete, säger han i ett pressmeddelande på kommunens hemsida 16 januari.
Timrå IK gick under dagen ut och förlängde spelarnas deadline för att byta klubb till fredag eftermiddag och bekräftade samtidigt att det kommer att bli match mot AIK under torsdagskvällen.
Redigerad kommentar
Smokey:Skuggornas grav.
Skuggornas Grav - YouTube
Nu är det upp till bevis alla ni som har möjlighet att vara på plats i morgon! Själv sitter jag i Bryssel och har ingen möjlighet att gå förrän i februari, men om vi fortfarande är vid liv då kommer jag!!!
Ni som har möjlighet att få på matchen imorgon men väljer att stanna hemma, DRA ÅT!!!! ERA BORTSKÄMDA JÄVLAR!!
www.st.nu/skickain/insandare
www.dagbladet.se/skickain/insandare
Smokey:
Jag har för stunden svårt att komma på en dystrare låt än detta belgiska guldkorn från 1989. Den handlar om någon slags nära döden-känsla - en klockren låt för ändamålet, med andra ord! : )
Redigerad kommentar
Mitt i all oro kan kommuninvånarna i Timrå iallafall glädjas åt den mediala uppmärksamhet och exponering som riktas mot de folkvalda politikerna.
Som boende utanför Sundsvallsregionen hade jag fram till inte så länge sedan ingen åsikt om de lokala kommunpolitikerna. Det man har visat så här långt gör mig inte imponerad.
Det kanske inte är rättvist att ha lika stora krav på fritidspolitikers retoriska förmåga som många av de politiker man är vana att se på riksplanet uppvisar, men när de ser ut som miffon framför TV-kameran och inte får ut ett ord ur munnen så skulle iallafall jag bli orolig.
Nu hoppas jag att man är desto mer kompetenta på andra plan och kan komma överrens mellan partierna så att man innan slutet av denna arbetsvecka kan nå en överrenskommelse om en långsiktig lösning för arenan som undanröjer det akuta konkurshotet som vilar på klubben.