Räddningstråden - nu ger vi järnet!
verkar som det blir en gemensam presskonferens, Timrå IK och kommunen kl 13.30
Gå in på länken och uppmana alla som läser där nu att gå på matchen ikväll!!
Instämmer med tidigare talare!
Om ej inne i hallen så åtminstonde rama in den och låt den symbolisera hela föreningens kamp mot allt utom sina supportrar!
Nu kör vi järnet...
HEJA TIMRÅ IK
SMÅLAND:
Stämningen verkar vara avslappnad och uppsluppen...
vi överlevde?
SuperMupster:
Köpare verkar alltså inte vara kommunen.
Snarare ett kapitaltillskott för att betala av de akuta skulderna.
Nästa vecka kan zätas miljoner få rulla in!
bar mofftak:
Det känns som om Svedberg fortfarande är aktuell. Sa han inte i går att han hade ett förslag till nytt upplägg som han inte kunde säga något om ännu. Nu är föreningen kortsiktigt räddad, kommunen kan stoltsera med att vara goda förhandlare och försvarare av barns och ungdomars fritidsverksamhet, samtidigt som man räddar Timrå IK, och privata aktörer och banken får mer tid på sig att lösa det här på längre sikt. Det ska bli mycket spännande att se vad som händer med arenan framöver. Nu kan man åtminstone andas ut en stund...och köpa matchen i kväll! Tjoho!
Arenan kommer att ägas och drivas av någon/några representat(er) från näringslivet!
söder över:
Vill man vara kremlolog är det en helt rimlig slutsats. De har nu kommit överens om att Timrå ska få gå till slutspel för att få in några kronor till! :-)
Hahl Bundy:
Jaaaaa! Känns som ett avgörande mål i en SM-final! Tack alla som ska tackas: Nollan, kommunen, ST för god rapportering, alla fans för ett enormt stöd (skönt att vara i gott sällskap), spelarna som hållit huvudet högt och visat prov på glöd och stolthet trots ett utsatt läge!!!
Hassan:
DÄR SATT DEN!!! WIIIIIIE!
ALLA TILL EON IKVÄLL Å FIRA!!!
Nu kan vi gå vidare och satsa långsiktigt och starkt!
Grattis Timrå!
Härligt att ha er kvar i hockeyns finrum, det är väl där ni hör hemma.....trots allt.
Keep on rocking in the free world.
Runkfesten kom tydligen av sig.
Sargad: Bästa summeringen jag hittat hittills.
Redigerad kommentar
Tack Timrå komun, Tack LarsNorlander med co, Tack KronKalle, Tack Näringslivet, Tack Handelsbanken, FramföralltTack alla suporter kompisar.
Regnet har slutat falla och solen går upp över tallmon i Sörberge
Vissa får ekonomiskt stöd. Andra måste behandla sina misslyckade perversioner;)
Slå AIK i kväll och jag öppnar champagnen!
Alla:
Enfrågehjulkäppar, bakåtsträvare och alla andra sättasigpåtvärsare, släng er i väggen nu kör vi hårt för alla ungdomar som satsar på en framtid i sporten, för alla oss som älskar hockeyn som underhållning och för varumärket TIMRÅ IK. Tack Eva och Lars, starkt jobbat.
Karl Bergman // J20 fimlmare för Live Arena