Silly Season 11/12
Källa: Dagbladet
Redigerad kommentar
Det finns helt ärligt inte en enda spelare som jag känner "Honom kan man lita på" Det är bara en massa frågetecken. Och att Hynning får ett förslag är den största skandalen jag sett på år och dagar...........................
"Apropå Hynning, frisyren har förändrats lite:
Bifogade länkar:
www.aik.se/ishockey/aikindex.html?/ishockey/200304/laget/12Hynning.html
T T Kommentera 0 2011-04-30 22:20 "
När jag tröck på länken tog jag förgivet att han var klar för AIK och det roliga var att dom valt en gammal bild, men nu när jag kikar på länken så står det 03-04 trupp, haha!
---
Men var lugna gott folk, vi har ju Nubben ;-)
Nä, men hörrni. Nu när dom sista pusselbitarna börjar falla på plats ser det här lagbygget mer och mer ut som ett hafsverk än ett fingerspitzgefühl-dito. När jag sen tänker på att det är Rolandz som ska ta det här gänget och visa dom hur hockey ska spelas, så...blir jag orolig på allvar.
Jaja. Det är alltid skönt att slå ur underläge. I dagsläget håller jag Timrå som främste kvalseriekanditat. Sobril is the shit!
HYNNING!?!?!?!?!?!?!?!?
Det är bara att hoppas att det är någon form av prestationskontrakt. Nu är det ju bara att kräva att sista backplatsen måste typ vara Caslava. Ingen nivå sämre än så.
Bara tycka, skrika o slita vårt hår i förtvivlan o hälla lugnande tabletter från burk direkt i hals.
Hur kommer det att sluta?
Redigerad kommentar
I stort sett alla spelare i truppen måste endera förbättra sig avsevärt eller ta ett rejält karriärkliv om det här ska gå vägen (nu syftar jag på nytt kontrakt). Oddsen är desto lägre för kvalserien. Vem är det tänkt ska göra mål i det här timrålaget? Pikkarainen/hirscho och sedan ska resten av laget ställa upp på egen blå och köttmura i sann ssk-anda?
Ligger vi så fruktansvärt pyrt till ekonomiskt att man chansar med en sån här otroligt svag trupp för att kunna göra en nödvändig sanering bland skulderna?
Olle: i morse när jag möttes av nyheten så var min första spontana känsla att Timrå IK måste vara skyldig Hynning pengar och att man på så sätt förhalar utbetalningen med att erbjuda honom nytt kontrakt. Men så illa kan det väl inte vara, tänkte jag.
Ser nu när jag läser Hamrins blogg att han är inne på samma tankegångar. Kanske att det ligger något i detta ändå.
Eller så resonerar man så här: "Hynning är ju en riktigt bra spelare, så bra att han är värd att satsa på trots några skador här och där (bara otur)"
Redigerad kommentar
Ja, så är det. Dessutom kan det vara som ÖstrandsNissen är inne på... Att man är skyldig spelare pengar, pengar, pengar.
Men det vi nog alla med timråanknytning åtminstone kan vara överens om är väl att ingen kan sticka ut hakan och hävda att det absolut inte blir tal om någon kvalserie kommande säsong. Eller liksom mena att det är lugnt......det blir slutspel, vi klarar det. Ingen kan vara så dum.
Det står kvalserien i pannan på TIK.
Välkommen till verkligheten igen, supporters.
Jag håller inte med. Att gorma om kvalserien redan den 4:e maj känns otroligt fjolligt. Det är verkligen att göra det lätt för sig. Om det går dåligt nästa säsong kan man klippa in sitt gamla citat, klappa sig själv på axeln och utropa vad-var-det-jag-sa! Om det däremot går bra så är det ingen som kommer ihåg ens gamla gnäll. Fegt!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Så är det väl med hela truppen!! Dom duger väl för att hamna i KS. Det här läget man hamnat i nu beror på inkompetens av värvningar föregående år då det fanns ekonomiskt utrymme!! I brist på kompetens kan det bli ytterligare en sånt tillskott i truppen som det verkar
Timrå, alltså med hål i, så fortsätter han på den inslagna vägen.
Håller fullständigt med dig!! Han har inte hållit ES klass de sista 2 säsongerna
Nu kan det vara som Östrandsnisse säger och det är beklagligt i så fall. Helhetsbilden är än mer beklaglig och snudd på tragisk, är det så att man måste kontraktera spelare för att man inte har råd att betala skulderna till dessa då har man nog halva foten i kvalserien redan på förhand.
Hur var lagmoralen ifjol? Inte speciellt bra. Hur bra kommer den att vara med ett gäng spelare som inte ens fått betalt? Knappast bättre. Det är en sorglig situation man satt sig i men det är bara att knyta näven och köra på. Det ser dock inte ut att räcka så långt, så här på förhand.
Tycker det låter lite knepigt då man har råd att förstärka upp på sidan av isen?? Till syvende och sist så är det grabbarna PÅ isen som ÄR Timrå!!!!!! Fungerar det inte där så kan man ju sitta med samma ledning och ledare i Allsvenskan om det är nåt att se fram emot???
Så kan vi ta ett par hundår "stjärnmässigt" och stärka upp organisationen så finns det större chans att Timrå är kvar i ES om 10 år än om pengarna skulle satsas på spelare. Så är det bara!
Jag. Jag säger att det finns en "klappa-sig-själv-på-axeln"-tendens så fort det börjar gå dåligt. Typ "Titta nu, vi ligger på kvalplats, det sa ju jag redan förra året att det inte skulle gå! Jag bifogar mitt gamla inlägg så att alla kan läsa!"
På något sätt får man större acceptans av gnäll än tvärtom. Jag menar med detta INTE att man därmed skall hålla en Lallande fånar-attityd till allt.
Jag tycker att många bra saker gjorts inför nästa säsong. Organisationen har stärkts med "extra" sportchef, bättre (?) fystränare, ny försäljningschef. Laget kommer förhoppningsvis bli bredare och därmed mindre skadebenäget. De senaste åren har konceptet varit dyrt, spetsigt och smalt med klent på gränsen till katastrofalt resultat. Nu provas billigare, "gråare" och bredare. Sunt tycker jag, något nytt måste ju provas.
Redigerad kommentar
Spets? Knappast
Hårt jobbande? Knappast
Skadesynpunkt? Uselt alternativ
Fan det där lät ju bra ;-)
Spanarn: Det glädjer mig att du tror stenhårt på det här utan någon som helst oro. Hur du kan känna så är rent ut sagt fantastiskt. Iofs är det ju bara 4 maj än. Du inväntar Laatikainen och Hynning först innan du vill kommentera ett lag förstår jag. Ok då.
Däremot håller jag med dig fullt ut i ditt inlägg för en liten stund sedan. Ligger mycket i det resonemanget. Men hur skulle det se ut om det inte resoneras negativt kring saker och ting och med debatter om vad som är rätt eller fel? Till att börja med hade vi inte varit en elitklubb.
Det vi behöver är två offensiva kvaliteter i form av en pp-back och en ytterforward. Kan inte riktigt se Hynning passa in i den bilden. Men det kanske är som det är med vår förening för tillfället.....
Skarin: Om Hynning tackar nej kanske erbjudandet går vidare till BS...
Men vi siktar på slutspel!
Nä man kan inte påverka nånting. Jag är inställd på en ytterst svår säsong. Det blir till att Perra får till allt men jag är tveksam till hans kompetens med tanke på hur det såg ut på isen o i strukturen överlag.
Nej, Hynning passar inte alls in i den bilden. Såvida inte den brutna foten är helt hundra och ljumskarna känns bättre än nånsinn och han får någon typ av märklig nytändning och samtidigt genomför en problemfri försäsongsträning och spelar samtliga försäsongsmatcher utan problem. DÅ blir det nog bra.
Men samtidigt vill jag inte dissa HELA lagbygget bara för Hynnings skull. Jag tycker som sagt att det tagits många sunda beslut hittills.
Redigerad kommentar
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/modo/article12977486.ab