Silly Season 11/12
Konfronterade CE men ryktena att man släpar med pengar till några spelare, fick till svar att jag inte ska tro på rykten. Två dagar senare går man ut med detta i media.
Misstänker att klubben sitter i toppen av Atmos Fear och snart trycker man på knappen.
Kimmo Kapanen
Jimmy Danielsson
Sanny Lindström
Mats Hansson
Pär Styf
Teemu Aalto
Anton Strålman
Christian Söderström
Niklas Nordgren
Kristian Gahn
Magnus Nilsson
Redigerad kommentar
Å andra sidan, vem vet? Överlever vi i år, året efter det och året efter det så kanske det ser annorlunda ut? Och jag är alltså 100% nykter när jag skriver detta.
Men det räcker inte med det. Vi måste till minst semi för att det här ska gå.
Men det är nog inga problem heller om vi landar en klassback och en hyfsad forward
Men som du säger, ingenmansland lär ju inte direkt rädda ekonomin.
jaja bara att börja drööma om 2012/13...
på något vis känns det som det ska TIK ska vara underdogs...
det finns i själen lixom...
ÖstrandsNisse: Nu är det ju så att både klubbdirektör och ordförande valt att kliva av redan. Fast inte förrän om ett år, detta för att ge mer tid åt att hitta rätt ersättare. Om folk som jobbat under en längre tid hoppar av sina uppdrag hastigt så brukar det rimligtvis vara ett sämre livstecken enligt mina erfarenheter.
Om ett problem varit överbetalda divor så känns årets lagbygge bättre ut gällande den biten.
Däremot inte sagt att föreningen mår bra. Vi har några kämpiga år framför oss. En supporter kan välja två vägar. Att finnas där även i motgång eller lämna i väntan på eventuell medgång igen. Jag dömer ingen.
Själv anser jag mig gift med Timrå IK. Vi svor i nöd och lust. Vi hade lust i några år men nu är nöden här igen.
Redigerad kommentar
Problemet är väl bara att när laget går dåligt så sviker marginalpubliken, vilket innebär flera missade miljoner per säsong.
Vi har hamnat i en sorts moment 22 som känns frustrerande.
-Idag ja...
- Men du har ju skitit på dig!
- Ja igår ja....
Jag är väl en idiot men frånsett att jag är inställd på en tuff säsong så tror jag faktiskt vi har ett lag som ganska säkert presterar bättre än föregående säsong. Jag går ett steg längre än Jimmy, jag föddes på BB men sen tog Timrå IK hand om vårdnaden av mig. Och föräldrar är alltid föräldrar...man älskar dem oavsett vad. Fan, jag har ju t.o.m ett födelsemärke på vänster överarm numera.
han kan juh göra re lite bättre! =)
jag tror med att det kan bli trevligare det kommande året med tik.
ifjol var helt enkelt materialet som perra gavs inte särskilt bra i förhållande till hur perra villa se dom lira...
iår känns det som om skridskoåkningen finns i laget i vart fall...
då kan man kanske lättare få intrycket att dom kämpar ordentligt på isen.
det kommer att finnas syndare även iår men lyfter man inte 20% av spelarbudgeten så får man kanske fela lite med.
önerud får sjukt gärna göra en röya så stillman kan sitta o muttra i jerusalem om hur orättvist det kan vara...
murran tror jag på nästa år... vi kommer juh antagligen inte med seriens flashigaste spel utan mer som aik i fjol. mycket kamp å diciplinerat bakåt. då är murran en grymt bra lirare att ha. jag vill minnas honom som en sjukt duktig forecheckare... hur många lägen skapade han åt sig själv o andra genom att sno puckar av övermodiga motståndar backar. jag vet en back i hv som antagligen kommer att ge murran friläge ett antal gånger nästa sässe! ;)
jag tycker att linkan borde ha lämnat efter förra säsongen. det var ett jävla fiasko!
handlingskraften inom tik verkar lite jättetrög men förändringarna kommer ju iaf inom ett år eller två så nu känns det ganska meningslöst att gnälla vidare på de styrande.
visst känner jag mig själv rätt lär jag antagligen spy ur mig lite linkan galla framöver med likaså tj o ce galla... men det blir i något irriterat ögonblick isf...
mikenomad: Ska försöka förklara mig lite bättre än jag gjorde under gårdagen.
Mitt största problem är att ledningen, de som sitter på ledande positioner, tillåts sitta kvar. Jag har gett dessa män tillräckligt lång tid att visa vad de kan. Året som gått har visat att dessa personer är fel att driva Timrå IK som förening. Det är liksom bra nu. Jag köper inte alls det här med "ett år kvar så att saker kan ske i lugn och ro". Alarmklockorna ljöd högre än kyrkklockorna i Uppsala redan året innan.
Det finns massor av saker jag anser ha hanterats på tok för dåligt, där det måste finnas ett stoppdatum på tokerierna. Eller ska man bara svälja allt som sker/skett och se det som ett mindre misstag som inte, överhuvudtaget, bör behandlas?
Man är skyldig Pärssinen en bra bit över 3 miljoner kronor i ej utbetalda pensionspengar. Helt jävla vansinnigt om du frågar mig. Man låter Sebbe betala självrisken på Modos läkares bil då han olyckligt träffar bilen vid värmningen inför matchen mot Modo i Fjällräven. Om han vore överbetald, visst, men han spelade för fan för kaffepengar mot den insats han stod för. Man hänger ut ett gäng överförfriskade finnar inför öppen ridå där de får stå och försöka försvara sig inför medias hysteriska intresse. Alltså, listan kan göras lång, jag lovar.
Jag hade inte brytt mig om inte Timrå IK betydde något för mig. Då hade förfallet få ske och jag hade lagt mina insatser på andra objekt än Timrå IK. Men nu betyder Timrå IK jävligt mycket för mig och just därför blir jag smått tokig när jag ser hur saker får ske utan konsekvenser/åtgärder.
Jag fortsätter att dra mitt strå till stacken, precis som jag förklarade i mitt inlägg i går. Men jag vill inte se skiten. Jag orkar inte. Jag högaktar alla "äkta supportrar" som älskar föreningen alldeles oavsett vad som händer. Som i ett äktenskap hade råkat ut för otrohet men inte vill förstå, inte inse. Tyvärr funkar jag inte så.
Jag sade till mig själv efter den gångna säsongen att: sitter Timrå IKs ledande personer kvar säsongen som kommer gör jag slut. Dock säger det gamla ordspråket att "gammal kärlek rostar aldrig" och vis av erfarenhet skulle jag tro att jag blir övertalad och inblandad även i år.
Men visst, jag är riktigt sur på hur saker sköts i föreningen.
ÖstrandsNisse:
Sinnessjukt att man släpar med pensionspengar i mångmiljonklassen, hur fan gick tankarna när man signade Hirco, Pärsinen med flera?
Man skall alltså ta av kommande inkomster för att betala för redan spelade matcher. Och betala leverantörer med förskott på driftsbidrag.
Timrå Icon: Hur kan man släpa med Timrås mest lojala spelares pensionspengar? jag undrar hur, och varför??
Om du har ett bra svar köper jag det, om inte fortsätter jag idiotförklara föreningen och deras kompetens.
Din tolkning av avtalen är det sämsta jag ha hört.
Timrå Icon: Är man skyldig människor pengar så tror jag att man håller sig kvar, försöker få sin rättvisa del av kakan. Pärssinen hade dragit för länge sedan om Timrå gjort sitt.
Ett jävla lall är vad det handlar om. Ett jävla lall.
Jag vet inte hur ett sånt pensionsavtal är skrivet. Men jag antar att det utbetalas till fonder. Jag kan tycka att det är beklagligt med att släpa med dem men inte akut. Men det är ju jag det. Men visst. Lite lallande är det
Edb: du som verkar ha insikt. Berätta mer. gör det. Pärssinen är den mest lojala spelare Timrå IK haft.
Värvar man finnar vet man att de super till ibland. Inget konstigt i det? Eller hur?
Men det var inte honom jag avsåg
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: Du sätter ord för ilska och besvikelse. Dessa känslor kommer ofta först vid negativa besked. Men den känsla som bör avgöra ditt vägval i slutändan är oro.
Hur stor är oron att nuvarande klubbledning genom vidtagna åtgärder (ex klart billigare trupp och mer ledare runt laget) försämrar det ekonomiska läget ytterligare genom att stanna en säsong till? Detta bör också ställas i jämförelse över vilka åtgärder en helt ny klubbledning hade kunnat göra i samma utgångsläge.
Det låter ju ungefär som något man skulle säga när man grävt fram en massa krogkvitton morgonen efter och satt sig vid köksbordet för att pussla ihop allt. Man vet att det är illa men inte exakt hur illa det är.
Däremot reagerar jag på AIK's 14 miljoner i eget kapital. Man skulle kunna argumentera för att dom är klart mer etablerade än oss i den här ligan.
Redigerad kommentar
Han är ju fortfarande kontraktlös och lär nog inte vara superdyr.
Sen bör vi ha mer i egna pengar men det tror jag kommer ordnar till sig inom de närmaste åren bara vi kan klänga oss kvar...
Olle:
Ska man räkna in skulderna till pensionsinbetalningarna så borde årets resultat vara - 5.000.000 och inte + 200.000 som kommer att "redovisas".
Ja, vad skall man säga ??
Var på TIK shopen i går och frågad om man planerade att ta hem Iphoneskal med TIK-motiv. Fick till svar att ingen hade efterfrågat sådana produkter.
Undrar hur många som har mailat och frågat efter disktrasor och lösnaglar??