Skadestatus
Nylander, Wennerberg och eventuellt Lotvonen är de som väntas komma tillbaka snabbast. Nylander kanske direkt efter uppehållet.Lotvonens inflammation är något han dragits med mer eller mindre hela säsongen och han ska vila under uppehållet.
Koskinen och Pärssinen är lite svårbedömt tydligen och inte klart när de kommer tillbaka.
Robban är den som är längst från att komma igång, men enligt Robban själv någon gång efter nyår (vilket kan vara när som helst).
Allt enligt Micke A. i en intervju på radio guld i dag.
Nu när vi nått det efterlängtade speluppehållet, hur ser då skadeläget ut i truppen? Detta är saxat från ST.nu:
"Mattias Wennerberg, forward, lårben: "Jag är helt övertygad om att han spelar efter landslagsuppehållet."
Kimmo Lotvonen, back, knä: "Honom är det mer osäker med. Han har en inflammerad sena i höger knä och känner även av det vänstra. Måste troligtvis vila till efter jul."
Kalle Koskinen, back, arm: "Samma sak där. Han gick i tjänst lite för tidigt och har samma problem som tidigare."
Peter Nylander, forward, finger: "Ska ta bort stygnen efter operationen den 19:e och kan sannolikt spela efter jul med ett specialskydd."
Robert Carlsson, forward, diskbråck: "Ska kunna vara tillbaka en bit in i januari. Rehabiliteringen går väldigt bra."
Timo Pärssinen, forward, ljumske: "Ska röntgas igen den 20:e. Han ska nog inte behöva operation, rehabiliteringen går bra och jag tror han är tillbaka efter jul."
Alltså ser det ut som vi kan räkna in tre av de skadade spelarna fr.o.m matcherna i mellandagarna. Om allt går bra vill säga. Där känns väl ljumskskadan på Timo Pärssinen som mest osäker. Man har ju sett exempel tidigare på vad som kan hända om man går på is för tidigt med den typen av problem. Peter Nylander och Mattias Wennerberg ser väl ut som rätt så säkra kort, dock. Ja, Wennerberg har väl kört för fullt ett tag på träning och inte haft några känningar. Nylander kan säkert köra med nån slags skydd för hans finger.
Men vi får ju klara oss med det folk vi har att tillgå i nuläget i de två matcher som återstår innan jul - mot DIF och HV71. Hoppas vila i kombination med rätt träning gör underverk för spelarna!
Det jag hade, eller kanske istället borde ha gjort, var att lägga ut ingressen från ST.nu, plus att jag även länkade till den aktuella artikeln i tidningen. Ett litet "tips från coachen", i all välmening, till er skribenter som någon gång funderar. Ja, och även till mig själv då, för det verkar ju behövas. Tack för ditt påpekande!
***
Hur lång tid är det kvar innan Nyllet är på G. ???
Matte @ Matte Idag kl. 13:31
www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=607815
www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=607730
Peter Nylander
Timo Pärssinen
Kimmo Lotvonen
Robert Carlsson
Riku Hahl
Enligt Dagbladet så är skadeläget eller kanske mer när spelarna kommer tillbaka följande:
Robert Carlsson: Ett par veckor på is innan han är vara redo för spel igen.
Peter Nylander: Han har tejpat ihop två fingrar och sytt ihop handsken och får på så sätt hjälp av det friska fingret. Nu är det mycket upp till honom själv när han kan vara tillbaka.
Timo Pärssinen: Han ska inte ha alltför långt kvar till han är redo för spel igen. Strax efter nyår så är han nog redo, precis som Robban.
Kimmo Lotvonen: Kan vara tillbaka inom två till tre veckor.
Allt detta står att läsa på länken nedan. Jag gjorde bara en liten sammanfattning av läget.
Hur gick det för Johan Andersson efter smällen igår?
Nu----------------> Kaffe
Jag är även nyfiken på vad uppgifterna under skadeläget grundar sig på? Nån med seriös insyn i klubben, med sk "insider-info" eller bara antaganden där också efter vad som skrivs i tidningar etc..?
Dessvärre står ju numera även KK och Regin med vilket torde innebära att de missats vid morgonens uppdatering.
Nu blir det ide resten av säsongen så när jag vaknar så vaknar jag opp till ett tordön av jubel!
Vi vann Sm-finalen tack vare mig!
A man got to do what a man got to do!
Oh vad retro! Gulligt av dom! :)
Fan, kan aldrig hans krokiga fingrar läka, det jäkla gamla fd. Modojuniorkräket....
Tänk nu Ambroo ,sakta och lugnt, att alla Timrås bra spelare är gamla modolider. Zäta och Jonte ville till Modo. Ni lever och andas Modo hela dagarna, Modo är vad ni tänker på, dag som natt, Warg, Styf, Sundh. Alla är de gamla Modolider...
Börjar ni känna flåset i nacken?
Tänk att vi bara ligger några pinnar efter serieledarna med tanke på miserabla 2:a 1/3 delen av säsongen.