Slutspel 2023
« Föregående · 2501123 · Nästa » Till forumet
Sv: Slutspel 2023
Rallarn: Jag gillar också Lodin. Ingen aning vilka spelarna är som sagt att de inte vill ha honom i laget, för tycker han verkade komma in bra i laget senast efter incidenten. Man gav honom liksom en chans och tycker han tog den på ett ödmjukt sätt och var ångerfull över vad som hänt. Sen går det väl rykten om "återfall" osv och det kan ju såklart isåfall spela in. Men som spelare och människa tycker jag Lodin passar bra in i gruppen.
+ 4
Sv: Slutspel 2023
Dubbeld: låter jättemärkligt om det ska vara klart och förlängt och att man ändå håller det hemligt då man i princip gått ut med alla andra förlängningar mitt under säsong .
Förstår inte varför lixom?
🤔
Förstår inte varför lixom?
🤔
+ 3
Sv: Slutspel 2023
Jåkkinen: Nu nämner jag inga namn men jag gillar Lodin, de som nekar hans tjänster, speciellt när han säger att det bara finns en klubb i Sverige som gäller för honom måste börja prestera när det gäller, Timrå IK är väl ingen fritidsgård?
+ 11
Sv: Slutspel 2023
tekarn1968: Sätt Palola i första PP på vänsterkanten, så får Jonte spela på sin naturliga högerkant. Hot med direktskott på båda kanterna. 👍
+ 17
Sv: Slutspel 2023
Antes version av disciplinerat spel innehåller = Mindre tacklingar och dumpa puck.
EAs agent sitter säkert och torr runkar nu för att han kommer att få ett nytt kontrakt hos TIKen även fast karln suger pung
Dahlén är inte alls ”fabriksny” som Ante hävdar med tanke på att grabben vågar inte göra något
Landers ”killer instinct” gav dom ett mål med hans svaga tekningar
JJ fortfarande blek som satan. Lätta puckar som han släpper in
Aja vi tog oss till slutspel iallafall. Hade bara hoppats på att laget lirade slutspelshockey
EAs agent sitter säkert och torr runkar nu för att han kommer att få ett nytt kontrakt hos TIKen även fast karln suger pung
Dahlén är inte alls ”fabriksny” som Ante hävdar med tanke på att grabben vågar inte göra något
Landers ”killer instinct” gav dom ett mål med hans svaga tekningar
JJ fortfarande blek som satan. Lätta puckar som han släpper in
Aja vi tog oss till slutspel iallafall. Hade bara hoppats på att laget lirade slutspelshockey
+ 10
Sv: Slutspel 2023
Zäta75: saknar också en spelare som Rattie som är farlig från alla håll i ett PP, just nu är de ju ingen som skjuter direktskott
+ 4
Sv: Slutspel 2023
{10217}: Nä jag tror alla vet vilka det handlar om, man kan inte sitta och välja bort grymma lirare medans man själv åker runt i skym undan i ett slutspel.
+ 1
Sv: Slutspel 2023
Vet någon hur det är med Alvarez? Saknades väldigt mycket. Sargbök, riv och slit är han jäkligt bra på, kanske bäst i laget. Nu, i slutspelet, är det bara sargböksmatcher.
Vi måste teka bättre också.
Vi måste teka bättre också.
+ 8
Sv: Slutspel 2023
Modo spelar 5 minuter PP och AIK vinner den med 1-0. Bernardt är allt annat än bra.
+ 3
Sv: Slutspel 2023
Hoppas att de som gjorde en kreativ spelare som Lodda ej önskvärd i klubben visar framfötterna, annars kanske man själv ska se sig om efter andra alternativ.
+ 7
Sv: Slutspel 2023
Karlsson74: Ja det är ju synd då man tydligen har redan förlängt med karln bara att man inte har gått ut med det än
+ 1
Sv: Slutspel 2023
Söderöver: Brynäs kommer att sjunka djupt, riktigt djupt! Det är skandal på skandal!
+ 2
Sv: Slutspel 2023
Karlsson74: EA kom i princip på ett friläge idag och förvaltade det hela med att åka bakom målet, hans agent är nog glad att han spelar i högsta ligan.
+ 9
Sv: Slutspel 2023
Sputnik: Sen tycker jag däremot att vi skall ge Oliver Johannsson och Värmhed kontrakt och speltid till nästa säsong, som det verkar bli. Man måste ha lite billigare yngre förmågor som utfyllnad(i bästa fall som utvecklas till spets) om man skall frigöra pengar till mer spets.
+ 2
Sv: Slutspel 2023
Sputnik: EA är väl tillsammans med Lundin de spelare i min bok som är allra längst ifrån att få förlängt om man tänker förstärka till kommande säsong.
+ 9
Sv: Slutspel 2023
Kerstin_k: Ja och det där motiverar ju verkligen inte spelarna till att ge allt man har. Brynäs kommer ryka och då får "supportrarna" ett riktigt uppvaknande och förmodligen lite mer ödmjukhet. En regning novemberdag och måltimuta i Västervik. Det bygger karaktär!
+ 4
Sv: Slutspel 2023
{297}: Finns ingen anledning att gå in i någon budgivning på Walli för han är inte direkt omöjlig att ersätta, jag tror att Kapanen tänker likadant
Sv: Slutspel 2023
{10217}: Rindells skada var mycket olycklig. Han är den enda backen som kan lösa saker snabbt och lätt i egen zon och framförallt ta upp pucken genom att skrinna snabbt. Vi får ett mycket bättre offensivt spel då. Dessutom är han själv ett offensivt hot. Rindells och Dahlens skador mycket olyckliga. Det är dessa små saker som kan avgöra
+ 4
Sv: Slutspel 2023
alla spelarna måste upp en nivå, varför inte testa ett målvaktsbyte, vi lever fortfarande, allt kan hända
vore intressant om vi gick upp till 2-2 i matcher,
vore intressant om vi gick upp till 2-2 i matcher,
+ 2
Sv: Slutspel 2023
Andersson: Överlag har vi inte seriens minsta lag. Men Örebro är hela SHLs största lag både till längd och vikt. Knappt någon av deras backar är under 186. Det märks.
Sen är ju inte de yttre måtten allt. Luleå exempelvis lyckas ju spela tight defensivt trots att de är minst i ligan och inte har särskilt stora backar.
Sen är ju inte de yttre måtten allt. Luleå exempelvis lyckas ju spela tight defensivt trots att de är minst i ligan och inte har särskilt stora backar.
+ 1
Sv: Slutspel 2023
{297}: han har ju skapat betydligt mer än många trots att han inte fått spela, 5 skott på mål på två matcher!
+ 2
Sv: Slutspel 2023
Söderöver: Man tror det är ett skämt men tyvärr finns det alldeles för många dårar ute i samhället.
+ 2
Sv: Slutspel 2023
Söderöver: Idioter som dom förtjänar ju ännu mer att laget i deras "hjärta" på riktigt åker ur.
+ 2
Sv: Slutspel 2023
Kulltorp: Ja och jag kan absolut inte förstå logiken om man väljer EA före Walli, om det nu handlar om ekonomi.
Det måste ju vara Ante som har nån förkärlek till EA i så fall.
Det måste ju vara Ante som har nån förkärlek till EA i så fall.
+ 3
Sv: Slutspel 2023
{297}: tror inte vi hittar en billigare fw som gör 9 mål utan att få spela högre upp än 4:e
+ 1
Sv: Slutspel 2023
Kulltorp: ”en frisk Wedin” 😅
Men jag kan hålla med fast börjar tycka att det borde finnas en anledning till att Walli inte ”får chansen”. Hittills i slutspelet tycker jag han varit helt osynlig men han har heller kanske inte fått så många minuter istid.
Men jag kan hålla med fast börjar tycka att det borde finnas en anledning till att Walli inte ”får chansen”. Hittills i slutspelet tycker jag han varit helt osynlig men han har heller kanske inte fått så många minuter istid.
+ 2
Sv: Slutspel 2023
{297}: Om Walli tar nästa steg i utvecklingen så blir han en enorm tillgång med sin storlek, teknik och skridskoåkning.
Men med Hållander på väg in och en frisk Wedin så är det tight om platserna. Sen verkar inte Ante vilja satsa på han heller, vilket är ett misstag enligt mig.
Ung och otroligt talangfull, vad ska vi annars satsa på??
Men med Hållander på väg in och en frisk Wedin så är det tight om platserna. Sen verkar inte Ante vilja satsa på han heller, vilket är ett misstag enligt mig.
Ung och otroligt talangfull, vad ska vi annars satsa på??
+ 8
Sv: Slutspel 2023
{297}: Är Walli smart så skulle han gå till typ DIF och få en nyckelroll, vore väl bäst sett till sin egen utveckling.
+ 1
Sv: Slutspel 2023
{10217}: När vi ser slutspelet så '' kanske '' modano har rätt . Vi behöver mer fysik , vad har vi ? 1-2 backar på 90 kg och 1 forward ?
+ 7
Sv: Slutspel 2023
Zäta75: har svängt under säsongens gång, tycker att Hartmann är bra nog för att kunna vara både Walli 2.0 och 3.0. Walli hamnar i samma fack som Alvarez, Lundin och EA dvs. vi bör kunna värva starkare på deras positioner.
+ 1
Sv: Slutspel 2023
Zäta75: Njae men de verkar avlägset . Har inte hört nånting att han vill stanna heller
+ 1
Sv: Slutspel 2023
Sputnik: Vad jag har hört är det inte 100 klart att inte Walli förlänger med oss?
+ 1
Sv: Slutspel 2023
Måste flika in vilken otrolig sorg det är med att ett lag som Örebro med stor sannolikhet kommer spela semi i Sveriges högstaliga.
Vad var det på bortastå idag? 15-16 närmast sörjande? En söndag. I slutspel. De har en hel helg på sig att resa som bortafölje till en match som börjar 15. Jobbar man ett 8-17-jobb behöver man inte ens ta ledigt en timme från jobbet. De är hemma innan midnatt. En ren dröm för bortaresande supportrar.
Men de har ju ingen kultur. De är inte tillräckligt intresserade så länge det inte är i deras blodspengaborg, runt hörnet. Det är Sveriges 7e största stad befolkningsmässigt vi pratar om.
Sån jävla skam för alla hockeyintresserade att de ska ta plats för något lag som berör. Tror fan knappt Örebro berör deras egna fans till stor del.
Vad var det på bortastå idag? 15-16 närmast sörjande? En söndag. I slutspel. De har en hel helg på sig att resa som bortafölje till en match som börjar 15. Jobbar man ett 8-17-jobb behöver man inte ens ta ledigt en timme från jobbet. De är hemma innan midnatt. En ren dröm för bortaresande supportrar.
Men de har ju ingen kultur. De är inte tillräckligt intresserade så länge det inte är i deras blodspengaborg, runt hörnet. Det är Sveriges 7e största stad befolkningsmässigt vi pratar om.
Sån jävla skam för alla hockeyintresserade att de ska ta plats för något lag som berör. Tror fan knappt Örebro berör deras egna fans till stor del.
+ 11
Sv: Slutspel 2023
{297}: Rattie och Björninen in samt en bra back typ Juolevi det önskar jag mig. Vi behöver en sniper som Rattie
+ 4
Sv: Slutspel 2023
Den som ger upp nu förlåter jag aldrig! Det gäller både spelare o supportrar!
Nu kör vi! Hårt o skoningslöst.
Nu kör vi! Hårt o skoningslöst.
+ 14
« Föregående · 2501123 · Nästa »
Sedan reagerar jag på att Örebro flyger hit och Timrå verkar bussa. Örebros coach sa att man vill ge laget bästa förutsättningar. Borde inte vi också göra det även om det är dyrt?