Det är tydligt att hockeyn i ES ska gå ut på att skada spelare, inrikta sig spelförstörande moment. Luleås vedhuggning senast i SA, Ekman i går som inte kunde stå upp för vad han gjort, Ledin hyllas som en som kan köra ihjäl folk, Hedin fick underarmen avslagen,Kåberg fjantar omkring som vanligt och fick till slut stryk.Vissa lag utnyttjar svaga domare och får matchen dit dom vill och inte genom deras egen spelskicklighet. Vikegårds kommentarer bevisar ju bara på hans egen inställning: kan man inte mäta sig i själva spelet så får vi väl störa dom på annat sätt. Snacka om enögd.
Gärna fysiskt och hårt spel men ärligt. Hoppas disciplinnämden börjar straffa spelarna nu. Gärna med poängavdrag för att avskitligt försökt skada spelare. In med proffsdomare i ES.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Gärna fysiskt och hårt spel men ärligt. Hoppas disciplinnämden börjar straffa spelarna nu. Gärna med poängavdrag för att avskitligt försökt skada spelare. In med proffsdomare i ES.