Ståplatsbrist?
« Föregående · 276037 Till forumet
Sv: Ståplatsbrist?
Dalastark: Oroa dig inte du kommer att få se matchen ändå, i karlstad finns det ingen stå, inte globen och skandinavium heller men där funkar det ändå. Ta det lugnt, tror att man ser till sina egna
intresseninnan man tittar på bortafansens.
intresseninnan man tittar på bortafansens.
Sv: Ståplatsbrist?
willysson:
håller med om att det funkar i globen å gbg, men INTE i Karlstad.
Skillnaden är att i Karlstad har dom en liten jävla tårtbit som tar 210 personer å i globen/gbg så får man en egen sektion.
När vi åkte ner med en tämligen stor resa till Karlstad var vi tvungen att dela upp oss i två delar. En liten bredvid Wolfpack och en liten större på andra sidan - Detta är INTE funkis...
håller med om att det funkar i globen å gbg, men INTE i Karlstad.
Skillnaden är att i Karlstad har dom en liten jävla tårtbit som tar 210 personer å i globen/gbg så får man en egen sektion.
När vi åkte ner med en tämligen stor resa till Karlstad var vi tvungen att dela upp oss i två delar. En liten bredvid Wolfpack och en liten större på andra sidan - Detta är INTE funkis...
Sv: Ståplatsbrist?
Dalastark: Instämmer i princip med tanken men det verkar lite oekonomiskt att bygga en bortaplatssektion bara för att klämma in Modoklacken. Övriga är för få. Ni får väl en sittplatssektion att husera på precis som det funkar i andra hallar i Sverige.
Hur är det i Coop arena? Finns det en bortastå där?
Hur är det i Coop arena? Finns det en bortastå där?
Sv: Ståplatsbrist?
Dalastark: Tänk dig att Timrå sedan avancemanget nu spelat 80 hemmamatcher i Elitserien. Av dem 80 så har bortstå varit fullsatt av bortasupportrar i ca 5 matcher skulle jag tro.
Skulle tror att det är därför som den inte ligger i planerna för den nya hallen.
El Maco: Coop Arena har bortastå.
Skulle tror att det är därför som den inte ligger i planerna för den nya hallen.
El Maco: Coop Arena har bortastå.
Sv: Ståplatsbrist?
El Maco:
jodå, i coop finns det en egen, även om den är lite dumt placerad. Jag hoppas verkligen att dom inte gör som i Karlstad å säljer slut hela hallen till säsongare så det inte går att ge oss en sittplatssektion.
Med Superstars mot 3000 medlemmar!
jodå, i coop finns det en egen, även om den är lite dumt placerad. Jag hoppas verkligen att dom inte gör som i Karlstad å säljer slut hela hallen till säsongare så det inte går att ge oss en sittplatssektion.
Med Superstars mot 3000 medlemmar!
Sv: Ståplatsbrist?
Kul med bilderna i 3-d på ombygget...
...men är det nån som vet nått om innandömmet? Blir det så att mann kan gå runt hallen med kiosker , souvenirshoppar etc? Eller är det som tidigare? Några restauranger, pubar etc?
...men är det nån som vet nått om innandömmet? Blir det så att mann kan gå runt hallen med kiosker , souvenirshoppar etc? Eller är det som tidigare? Några restauranger, pubar etc?
Sv: Ståplatsbrist?
lincoln: Det kommer att finna ett antal kiosker i hallen. Och av ritningarna att döma så kommer det att gå att vandra runt i hallen som man vill. Souvenirshopen hamnar i utbyggnaden mot E4'an i entreplanet. I denna del av arenan så kommer det även att finnas en stor restaurang. Bakom ståplatsläktaren så kommer det att finnas en stor supporterbar.
Sv: Ståplatsbrist?
Marcus: "Bakom ståplatsläktaren så kommer det att finnas en stor supporterbar".
Äntligen har supportrarna ett ställe där man kan samlas innan matcherna.
Riktigt bra =)
Äntligen har supportrarna ett ställe där man kan samlas innan matcherna.
Riktigt bra =)
Sv: Ståplatsbrist?
Skarin: japp det är underbart, Det kommer att bli en knutpunkt där hoppas jag...:)
Sv: Ståplatsbrist?
Skarin: visst ä vissa i supporterklubben med o river i hallen också?eller har jag fel som vanligt...
Sv: Ståplatsbrist?
willysson: Absolut Willy, det vet du! Det är en gammal regel =)
Bara det att vi får en supporterbar gör att det kommer bli ännu bättre stämning nästa säsong. Kul.
Bara det att vi får en supporterbar gör att det kommer bli ännu bättre stämning nästa säsong. Kul.
Sv: Ståplatsbrist?
willysson: Jajemums. Hela ståplatssektionen kommer att rocka hårt till hösten. Hoppas att även laget kan fortsätta med sin rock´n´roll-hockey.
Då kommer nästa säsong smaka ännu mera godis, med inslag av snus. Typ.
Då kommer nästa säsong smaka ännu mera godis, med inslag av snus. Typ.
Sv: Ståplatsbrist?
heart: Då svarar jag i en annan tråd, dårå!
Jag är också less på han vars namn vi inte nämner.
Men dom andra två, iallafall den ena borde ju vara tänkbar om han käkar taggtråd!
Jag är också less på han vars namn vi inte nämner.
Men dom andra två, iallafall den ena borde ju vara tänkbar om han käkar taggtråd!
Sv: Ståplatsbrist?
heart: Jöpp, vilket är synd, för dem som gillar att följa spelet. Nu blir det mer likt ett flipperspel.
Hockey, fotboll m.m skall följas från långsidan. Det är min åsikt.
Hockey, fotboll m.m skall följas från långsidan. Det är min åsikt.
Sv: Ståplatsbrist?
heart: Nä, Sjöberg, med stort S!
Så jävla dålig kan han inte ha hunnit bli i kattlådan, han var ju så bra i rödvitt. Ska vi fortsätta spela det spel Sverige älskar oss för är Sjöberg och Crippe, Hallin och Robban forecheckare jag gärna ser.
Skridskoskicklighet är ett av Timrå IK:s varumärken!
Så jävla dålig kan han inte ha hunnit bli i kattlådan, han var ju så bra i rödvitt. Ska vi fortsätta spela det spel Sverige älskar oss för är Sjöberg och Crippe, Hallin och Robban forecheckare jag gärna ser.
Skridskoskicklighet är ett av Timrå IK:s varumärken!
Sv: Ståplatsbrist?
orion: När jag såg Sjöberg mot AIK före Jul, förvisso ett bra tag sedan nu, så var han grymt dålig.. Enligt mig gick det absolut inte att känna igen honom från tiden i Timrå. En match säger väl inte så mycket, men det räckte för mig. Han klarar sig fint i Allsvenskan men JAG tror inte att han håller för elitserien i dagsläget. I Timrås förra trupp hade han säkert blivit bänkad. I den nuvarande har jag ingen aning.
Sv: Ståplatsbrist?
Jag: Det är självklart lättare att känna igen Sjöberg när han lirar i rödvitt, vore trist annars!
Sv: Ståplatsbrist?
Dalastark: I vissa supporterklubbar verkar intresset för resor försvinna sakta men säkert. Inte ens i en kvartfinal kunde Timråsupportrarna rycka upp sig och hålla det de surrat om i månader. "Vi sparar pengarna till slutspelet och åker då..." Skitsnack! Det var ändå några tappra själar som skrapade ihop sina sista penningar och drog iväg ut mot det okända...
Vem har sagt att man måste sitta på sittplats?
Jag har då aldrig suttit i Globen under spel på isen, undantag för knattehockeyn i paus.
Vem har sagt att man måste sitta på sittplats?
Jag har då aldrig suttit i Globen under spel på isen, undantag för knattehockeyn i paus.
Sv: Ståplatsbrist?
Madde: sådär är det alltid, man tvekar nog när man inser att man nästan ska sitta i en buss ett dygn när matchen går på tv...:)
Sv: Ståplatsbrist?
willysson: Jo det är synd att TV ska förstöra.
Då står man där och skall välja.... Åka buss i flera timmar och uppleva matchen & stämningen på plats eller sitta bekvämt hemma framför tv:n i soffan och fötterna på bordet med en öl i handen.
Personligen brukar jag hoppas på strömavbrott så de inte kan se på tv *flinar*
Då står man där och skall välja.... Åka buss i flera timmar och uppleva matchen & stämningen på plats eller sitta bekvämt hemma framför tv:n i soffan och fötterna på bordet med en öl i handen.
Personligen brukar jag hoppas på strömavbrott så de inte kan se på tv *flinar*
Sv: Ståplatsbrist?
Madde: ja, det är ju faktiskt så. Det är smidigare att vara hemma, för flertalet åker för hockeyn det är bara kärnan som åker för det runt omkring...
Sv: Ståplatsbrist?
willysson: Det är priset man får betala i en bygd där en stor del av publiken/fansen levt med hockey nära inpå så länge. I Timrå är det fler soffcoacher på läktaren än rena fans.. typ ;-)
Sv: Ståplatsbrist?
jokklas: Tycker inte att man är mera fans om man åker på resor, har genom åren varit med om många som åker för umgänget mer än hockeyn. Graden av hur stort fan man är tycker jag är hur känslomässigt engagerad man blir före efter och under matcher och säsong... Inte hur mycket man skriker eller åker...
Sv: Ståplatsbrist?
willysson:
Varför ska man alltid försöka mäta vem som är "mest" fan? Tycker det är rätt löjligt, och alla har olika kriterier för vad som är en bra supporter. Vissa tycker det är de som skriker mest, vissa de som lägger ut mest pengar, vissa de som åker på flest resor, vissa de som ser flest matcher, vissa de som lider mest efter en förlust, vissa ....
Varför ska man alltid försöka mäta vem som är "mest" fan? Tycker det är rätt löjligt, och alla har olika kriterier för vad som är en bra supporter. Vissa tycker det är de som skriker mest, vissa de som lägger ut mest pengar, vissa de som åker på flest resor, vissa de som ser flest matcher, vissa de som lider mest efter en förlust, vissa ....
Sv: Ståplatsbrist?
Innebörden av ett "fan" är olika för de flesta.
Är jag ett större fan för att jag åker på de flesta matcher?
Är jag ett större fan om jag skriker mig hes på ståplats?
Är jag ett sämre fan bara för att jag har biljett på sittplats?
Är jag ett större fan bara för att jag har en klubblogga nålad på kroppen? (vilket jag och sambon faktiskt har, bara olika klubbloggor!)
Är jag ett större fan för att jag åker på de flesta matcher?
Är jag ett större fan om jag skriker mig hes på ståplats?
Är jag ett sämre fan bara för att jag har biljett på sittplats?
Är jag ett större fan bara för att jag har en klubblogga nålad på kroppen? (vilket jag och sambon faktiskt har, bara olika klubbloggor!)
Sv: Ståplatsbrist?
Dysso: Det är ungefär det jag menar, tycker inte att man är en större supporter om man åker på mycket resor eler inte...
Sv: Ståplatsbrist?
Dalastark: Det är meningen.
Dom vill inte ha några borta supporters till sin lada...
Dom vill inte ha några borta supporters till sin lada...
Sv: Ståplatsbrist?
Helg Ernest:
Som dom flesta vet har ord ofta flera betydelser.
Från en engelska ordlista:
Fan:
An ardent devotee; an enthusiast
Som dom flesta vet har ord ofta flera betydelser.
Från en engelska ordlista:
Fan:
An ardent devotee; an enthusiast
Sv: Ståplatsbrist?
Det är en skam om Timrå tar bort bortastå.
Länkar:
http://www.hockeyligan.se/hockeysnack/user/historia.phtml?showid=272767&page=1&user=LUNDSTR%D6M+6
http://www.hockeyligan.se/hockeysnack/user/historia.phtml?showid=272767&page=1&user=LUNDSTR%D6M+6
Sv: Ståplatsbrist?
El Maco:
Vi fem som kommer upp från Gbg kan stå vid plexit..lugnt vettu..hehe
Vi fem som kommer upp från Gbg kan stå vid plexit..lugnt vettu..hehe
Länkar:
http://www.sportzonen.com
http://www.sportzonen.com
Sv: Ståplatsbrist?
LUNDSTRÖM 6: Den lilla brynäsklacken lär få en egen sittplatssektion att disponera stående eller sittande efter egen smak. Känns meningslöst att bygga en egen ståplats för över trehundra pers när bara Modo fyller ut.
Sv: Ståplatsbrist?
El Maco: Under den gångna säsongen har det varit Fullt på bortastå när vi har varit där .
Sv: Ståplatsbrist?
Dream Team: Det finns ju ett ordspråk !
Det man inte har i HUVET får man ha i PLÅNBOKEN.
Det kostar att ha ansvar !
Det man inte har i HUVET får man ha i PLÅNBOKEN.
Det kostar att ha ansvar !
« Föregående · 276037
kollade just in 3D-bilderna på nya ishallen och ser till min förfäran att det bara kommer vara en ståplatsläktare! Va f-n är detta?
Är det ytterligare ett led i att försöka få bort resande supporters i hockeysverige. Fyra nya hallar, två på gång (ni å lhc) och två färdiga? (fbk, hb) varav bara EN (kinnarp) har ståplats för bortafans.
Vad säger ni där uppe? Har ni haft något att säga till om när den nya hallen planerades? Vad tycker ni? Ska vi sitta när vi kommer upp?