1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614813 inlägg · 6214 ämnen
« · 195938 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Tifo
mike66:
Kan bli kul det bara vädret sköter sig.
Lägg ut en plåt åt Håckla så han slipper köa!

Sv: ...And Justice for All
oraklet: Vad tror du förbundet tycker om den idén, när våran hall är utdömd som den ser ut nu, pga belysning, siktförhållanden för publiken samt mediautrymmen. Dom blir nog inte helsålda på scenariot med uterink igen, skulle jag tro.

Fast för en hockeyälskande supporter skulle det vara en happening och vilken grej för att värna om hockeykulturen...

Sv: ...And Justice for All
oraklet: Arenans begränsningar vet det de flesta om. När vi spelade första matchen i Elitserien på 18 år så var det en bra bit ifrån fullsatt. Den allmänna meningen var att det skulle vara omöjligt att få en biljett. Många avskräcks av att tvingas stå packade som sillar på ståplats. Ibland är det en nästan klaustrofobisk upplevelse.

Sv: ...And Justice for All
Jimmy: Du menar en sk. "lapp på luckan" Då supportrar fått vända hem? Misstänker att Nyköpingsmatchen ligger högt upp på den listan. En match jag VET var utsåld och då dom släppte in upp mot 7 000, var mot Rögle BK i playoff 1996. Då hade man inte byggt till lika mycket sittplatser som nu, men publiktaket låg ändå vid 5 500, så marginalen var en aning större än idag... Då stängde man dörarna strax före kl. sju...

Sv: ...And Justice for All
oraklet: Mycket bra ide med att ha en gigantisk utomhusarena. Timrå skulle isåfall göra en klassikernas klassiker. Men nu befinner vi oss i Timrå och inte Las Vegas. Så jag tror inte att TIK skulle mäkta med ett sådant arrangemang för närvarande.

Annars har jag ett annat alternativ. I slutspelet så tar Timrå bort alla sittplatser och har ståplats över hela arenan. Det enda som behöver göras är att ändra bokningssystemet och att inte dela ut sittunderlagen =). Med brandkårens godkännande så skulle vi kunna ta in en 9-10000. TIK kan ta samma pris för dessa ståplatser som för nuvarande sitt. Vips så skulle det rulla in en himla massa pengar och dessutom skulle publiktrycket vara överväldigande. Men visst, häng mig inte, det här förslaget kommer inte att hända heller. Men man kan ju bolla ideer med er andra.

I den nya arenan så hoppas jag att det blir borttagbara sittplatser. Det har man på tyska fotbollsarenor. När lagen spelar Europaspel så måste stolarna fram enligt regementet. Men när lagen spelar inhemsk fotboll så tar de bort stolarna och använder ytorna som ståplats.

Sv: ...And Justice for All
Jimmy: Många åker kanske inte ens dit eftersom de redan vet att de inte kommer att komma in. Jag tycker att man borde göra en opinionsundersökning kring intresset att komma och se matchen om den gick på en uterink ! Man kanske skulle kunna ta till rejält med läktare så att det inte blir så trångt och kanske man skulle kunna få in MoDo's mediakub i sammahanget också. Exempelvis skulle man kunna hissa upp den i en lyftkran ovanför arenan. ( Jag vet att jag har tokiga idéer..)

Sv: ...And Justice for All
ernie eagle och Dream Team: Jag har en fråga. När hände det senast att personer lämnades ute från hallen av den anledningen för att det varit fullt hus?

Sv: ...And Justice for All
ernie eagle: Jag förstår ditt resonemang till fullo. Men jag skulle ändå bli (lyckligt) förvånad om klubben fixar ett alternativ för dom som inte får plats.

Sv: ...And Justice for All
Dream Team: Det har jag förstått länge att det kommer att vara utsålt Anders. Men vad jag efterlyser är att föreningen borde kunna fixa något alternativ till alla svältfödda supportrar som tack för det enorma stöd dom fått på läktar´n. Inte bara i Timrå utan över hela landet. Borde inte Timrå kunna göra det tro. I sådana fall tycker jag det är dålig stil och om det ligger till på det viset så har jag bara en liten hälsning till Timrå IK - storhetsvansinne!

Jag anser inte att man ska "misshandla" supportrarna och totalt köra över dessa bara för att man kommit upp sig lite grand. Glöm inte vilka som helt eller delvis betalar spelarnas löner m.m. - just det supportrarna.

GLÖM INTE BORT vilka som tagit er dit där ni är idag - just det supportrarna.

GLÖM INTE BORT vilka som köper mest souvernirer och stödjer klubben - just det supportrarna.

Inte är det då "slipsnissarna". Okej företagen sponsrar men inte är dom enskilda individerna i kostym som bidrar.

Nej jag blir ruskigt besviken (även om inte detta rör mig personligen) om inte Timrå IK tar sitt ansvar i denna fråga.

Godnatt!

ALLTID RÖTT, ALLTID ;)

Sv: ...And Justice for All
Klubben får för 17 ta en ansvar gentemot sin publik !! Det går inte att säga att det är slutsålt, det håller inte. Vi vet redan nu att det kommer att bli slutsålt och då är skandal om man inte ser om sitt eget hus i tid. det här ju en chans till att förstärka ekonomin. Det är liksom som att tacka nej till pengar att inte göra något !!. Vidare skulle det också vara en tragedi för alla som har följt detta lag i åratal och som plötsligt inte längre kommer in när lönen för mödan äntligen är här.

Sv: ...And Justice for All
ernie eagle: Här kommer ytterligare ett alternativ. Någon åker upp och "hämtar hem" alternativ lånar mediakuben uppe i Nolaskog. Mediakuben placeras sedan på en lämplig näraliggande inomhusarena. Till denna arena bjuder man in alla spelare som någonsin spelat i TIK's A-lag, givetsvis skall de gå gratis. Innan matchen blir det middag medans intervjuer inför match spelas upp på mediakuben. Sedan visas matchen givetvis live på mediakuben under matchens gång. Eilert Pilarm uppträder i paus.
Dagen efter att matchen har spelats kan man sedan se matchen i repris på mediakuben samtidigt som intervjuer ( bandade efter match ) med TIK spelarna och kanske någon motståndare spelas upp. Kanske kunde man också bjuda in någon som berättar om taktiska drag och som kommenterar varför det gick som det gick etc etc .. På sätt skulle man kunna fylla arenan två gånger och vi alla skulle få chansen att suga på den söta eller sura men ändock så goda karamellen flera gånger om.

Sv: ...And Justice for All
ernie eagle: Välkommen till verkligheten min gode Magnus. Jag ville bara meddela att Timrå ishall kommer att vara utsåld hela slutspelet! Lyckliga dom som får tag i biljetter...
Räkna inte med att klubben grejar nåt alternativ, dom har säkert fullt upp med arrangemang runt slutspelet och är nog redan överlyckliga av att hallen GARANTERAT är utsåld. Dom stackare som inte kommer in är det nog faktiskt just bara synd om...

Frågan är väl vilket sätt som kan vara det bästa att 2säkra" en biljett på - köa vid Timståhls, telefon till ATG/Ticnet, internet till detsamma. Intressant om någon rutinerad, helst MED slutspelsskägg, kan ge tips på vad som kan passa bäst...

Sv: Tifo
mike66:
Passa på att njuta nu, i morrn är du en sopa igen :-)

Freddan är Elitseriens bästa andremålis.

Timrå IK är dom bästa.

Sv: ...And Justice for All
dr Dängroth: I Leksand är hockey kultur. I Skellefteå är hockey kultur. I Gävle är hockey kultur. I Örnsköldsvik är hockey kultur. I Karlstad är hockey kultur och i Timrå är hockey KULTUR!!! Då är det baske mig också föreningens skyldighet att se till att så många som möjligt blir finkulturella. HOCKEY är heligt. I vartfall i denna kommun och säkerligen på många fler orter och platser i landet. Därför anser jag att det är en viktig fråga att driva. Vad kommer att erbjudas dom stackare som inte har biljett och inte kommer in. Finns det några alternativ? Ja här inne i GB:n haglar förslagen. Frågan är hur ledningen resonerar kring saken? Finns det en möjlighet till sidoinkomst för TIK så tycker jag man skall ta den. Hellre det än att pengarna tar vägen någonstans ner i STORA svarta hål såsom någon nämnde tidigare hos dom oseriösa "börshajarna". Det MÅSTE ju finnas en plan för hur man ska kunna gå vidare med detta. Jag hoppas verkligen INTE "Bulla" och c/o står och sover och inser detta "problem" för sent. För det återstår bara lite drygt 1½ månad av grundserien och fram tills dess vill jag se att åtgärder vidtagits. För egen del så är det inga problem. Jag tänker bara ett steg längre på alla andra som kanske inte får ta del av dessa "godbitar" och det vore naturligtvis oerhört tråkigt. Man kan ju "bara" försöka låtsas känna efter själv att "stängas" ute från årets happening i Timrå Isstadion. Det vore ju katastrofalt att missa ett slutspel för första gången på 28år.

Att tvingas bita sig på naglarna och genomlida dom dramatiska ögonblicken framför en brusande radioapparat och tvingas lyssna på "tuggandet" från L-G Jansson, Lasse Granqvist, Christer Jonasson, K-Å Tjernström m fl är ju helt otänkbart. Radiosporten i all ära men när ortens stolthet "lirar" om guldmedaljer då vill man vara på plats i händelsernas centrum.

ALLTID RÖTT ;) ALLTID RÄTT ;)

Sv: Tifo
Håckla: Juste kompis, men jag trodde att det var Timrå IK som var de bästa?

Sv: Tifo
mike66:
Du står klart överst på min ranking över isfixare, Du har min välsignelse att kalla dej för det, för mej är du nr 1.

Mike66 är den bästa.

Sv: Tifo
Bärra Littmar:

Kan nog stämma ganska så bra det. Tror nog att Bill och gubbarna i Gällsta är rätt sugen på en revanschmatch.

Nu: Upp på Löta och fixa med isen. Plusgrader återigen och det innebär mycket jobb för en ismakare. Nästan så jag funderar på att titulera mig snart. Men först ett godkännande från den gamle ismakarkungen - Håckla the fat bastard.

Glöm inte invigningen utav nya Löta-arena på lördag, start kl 11.00. Givetvis blir det ett fyrverkeri-tifo som avslutning på lördagen.

Sv: ...And Justice for All
Det skulle sannerligen vara en riktig riktig kultgrej att spela utomhus inför gigantiska publiksiffror. Faktum är att man skulle kunna ordna en riktig folkfest. Hockeyförbundets regler talar bara om isyta, isens färg och sarghöjd. Man kanske utsätter sig för risker gällande väder och så kanske, men man skan slå många flugor i en smäll här. 1. Man kan släppa in alla som vill gå på matcherna och man kan anordna en folkfest utav sällan skådat slag. 2. Det blir ett större publiktryck och svårare för bortalaget. 3. Klubben tjänar mer pengar om fler åskådare kan komma in. 4. En nostalgisk dröm som kanske aldrig annars skulle uppfyllas, den uppfylls i Timrå. 5. Man kan påbörja ombyggnationen av Isstadion tidigare än planerat. 6. Uppmärksamheten i media borde bli total. 7. Det är en tokig idé.
Nackdelar är förstås att det kan bli regnoväder, hagel, snöstorm etc vilket kanske skulle kunna försätta arrangemanget i fiasko. Vidare kan det kanske också missgynna TIK eftersom det kanske blir mer slumpmässig ishockey på en uterink samtidigt som hemmamatcherna skall vara till vår fördel.

Sv: ...And Justice for All
dr Dängroth: Vad inom rimlighetens gränser skulle man inte göra för att få en biljett??

Sv: ...And Justice for All
ernie eagle: Är det ett problem? Vem driver frågan? Vid närmare eftertanke är det ett sjysst tips. Till berörd på TIK.
Man ska komma ihåg att det var i Timrå folket sprängde grindar för att få se hockey... Suget efter slutspelsbiljetter blir enormt. Se upp för svartabörshajar. Har de inte synts hittills så dyker de upp då.
Hoppas man sätter ett tak för hur många biljetter som man får köpa så att de inte kursas för dyra penningar som inte går till TIK.
När jag tänker mer på det så kanske det blir folk som köar över natten efter biljetter...

Sedan blir det intressant att se alla barn och föräldrar som i en ev. final bara går förbi som om inget hade hänt..

Sv: ...And Justice for All
ernie eagle: Är det ett problem? Vem driver frågan? Vid närmare eftertanke är det ett sjysst tips. Till berörd på TIK.
Man ska komma ihåg att det var i Timrå folket sprängde grindar för att få se hockey... Suget efter slutspelsbiljetter blir enormt. Se upp för svarta börshajar. Har de inte synts hittills så dyker de upp då.
Hoppas man sätter ett tak för hur många biljetter som man får köpa så att de inte kursas för dyra penningar som inte går till TIK.
När jag tänker mer på det så kanske det blir folk som köar över natten efter biljetter...

Sedan blir det intressant att se alla barn och föräldrar som i en ev. final bara går förbi som om inget hade hänt..

Sv: ...And Justice for All
ernie eagle: Fan om Canal+ sänder, då förlorar vi ju som vanligt...

Sv: ...And Justice for All
wesse: Visst ungdomshockey är viktigt. Och jag har tänkt på saken. Anledningen till jag föreslog "Lill-Strimmahallen" var därför att det kanske skulle vara tekniskt möjligt att internt dra kablar från A-hallen för att sända matchen om nu inget annat produktionsbolag sänder. Och om t ex TV4 sänder eller Canal+ så skulle det antagligen kosta skjortan att betala dom pengar för tillstånd att få låna deras utrustning för att "spänna" upp prylarna. Det var därför jag tog upp "Lill-Strimmahallen" eftersom det är närbeläget. Och dessutom är ju den hallen ganska stor utan is och det skulle säkert rymmas upp emot 3.000 därinne vilket ju vore jättebra. Men det finns kanske andra lösningar på "problemet" - vad vet jag?

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: ...And Justice for All
Tycker att ide´n om uterink är stenkul, men det finns väl vissa krav kan jag tänka mig.
Kolla i USA där man ville slå världsrekordet i antal åskådare på en hockeymatch, där byggde man upp läktare på en uterink, det var en collagematch med, och varje år är de kring 100000 pers på läktarna.. lite mer okomplicerat där...Tycker även att tifo är skitkul, men det är än så länge ganska nytt och därför inte så omtyckt av många, men kan man göra snygga tifon så kommer det också att ändras, kanske en dag att det är lika accepterat som att kopa korv i pausen...

Sv: Skotten i Kempis?
Jag tror förresten också att bobbarna vill ha ett ord med i laget när det gäller ombyggnationen av Timrå isstadion. De är intresserade av att ha en "egen" liten "lokal" och det skulle vara en tredje ståplatsläktare på kortsidan bredvid bortalagets som tar ca 10 - 15 personer. Den kan de sedan måla i sina egna färger, sätta upp banderoller etc och kanske trivas som fiskar i vattnet.

Sv: Skotten i Kempis?
Dream Team: Måste lägga mig igen trots allt. Jag menar detta när jag varit i Timrå Isstadion.

Sv: Skotten i Kempis?
Frisco: Tycker aldrig det varit speciellt nitisk bevakning på bortastå i kempis, inte de ggr. jag varit upp iaf... Man kan röra sig fritt bland kiosker och toaletter. Det beror lit e var man står i hörnet, hur mycket man ser. Har man otur och hamna långt ner inne vid väggen, då får man vända blickarna på storbilden för att se vad som händer vid närmsta målet...

Sv: Skotten i Kempis?
Vete fan om jag inte hellre tar en sketen tv-skärm om alternativet heter något så löjligt som 'mediekub'.

Sv: Skotten i Kempis?
Jimmy o Marcus : Det blir nog bra när det blir klart. Men detär faktiskt lite av det sköna med att komma till en bortamatch och bli lite behandlade som just bortasupporters. Men blir insläppt i hörnet av arenan med nitiska vakter framför ståplats som hela matcherna bara tittar en i ögonen och släpper inte blicken i 60 minuter. Man får inte gå en meter utanför bortaområdet. Man kan alltså inte träffa andra fans i pausen. Korvkön och kön till pissrännan är samma. Bortastå i Kempis har jag stått några perioder på. Bland annat i matcher mot Malmö och Brynäs och har aldrig haft samma problem att se som det nämns just nu. Men det har inte varit lika mycket folk på ståplats då kanske. Det är nog tur att lutningen på läktaren blir större en bit ovanför mitten. Men självklart vore det bättre om läktaren gick ända ner till isen.

Bortamatcher ska inte var lätta. Div 4-laget Harnäs IF som jag varit materialare i hade vid sin månskensrink i sitt eget omklädningsrum 4 duschar, egna platser för varje spelare för utrustningen i ett angränsande rum. Stor bastu fanns där också. Det skulle säkert få plats 40 spelare där inne med full utrustning. Bortalaget däremot bytte om i ett litet fyrkantigt rum med plast för ca 10 personer vilket innebar att lagen fick byta i 2 omgångar. Efter matchen tog det alltid enormt lång tid innan de var klara eftersom det enbart fanns en duschkabin. Behövs det tilläggas att Harnäs nästan alltid vann hemmamatcherna?

Tack för mig för idag i denna gästbok (om jag inte får nåt ryck och törs mig tillbaka).

Sv: Avstängning?
oraklet:
Javisst har du rätt, vårdslöst spel med klubban är nog vanligare i elitserien än i NHL. Man kanske tar till detta spel med klubban för att hämnas när det är givna matchstraff på att göra upp sinsemellan med nävarna, man blir förbannad i hockey ibland.

Det där med att vara avstängd tills motspelaren kan göra comeback kan få fel propotioner, att skada är aldrig (nästan?)avsikten och kan kanske missbrukas te.x i ett slutspel.
Möjligen det där då med kännbara böter för grova överträdelser istället för att stänga av någon tio matcher?
Jag vet inte kanske en kombination?

Sv: Skotten i Kempis?
Jimmy:
Där håller jag med...... kommer man inte upp en bra bit i bortaklacken i Kempis så ser man inte allt som händer på plan.. borde göras om där lite.

Frisco:
Nja, är faktiskt inte så stöddig av mej egentligen, kände mej bara på lite skämtsamt humor just ju =)

Sv: Skotten i Kempis?
Frisco:

Förstår dig. Det är klart att alla ska se en resultattavlan och storbildsskärmen i en ishall. Men vi ska ju bygga om också.

Däremot så planeras inga ändringar till er bortastå i kempehallen av vad jag vet iaf. Tro det eller ej men att bara se ett av de 2 målen i Hockeymatch är värre än att inte se resulttavlan. Ni har den sämsta bortastå jag någonsin stått på.

Sv: Skotten i Kempis?
Frisco: Jag brukar själv stå på bortåstå i vår hall ibland. Jag tycker den är rätt trevlig förutom att man har svårt att se tavlan. Det är bättre att kunna se isen istället för att, som det är i ö-vik, bara se halva plan. Det är väl inte så otippat att bortafansen får de "sämsta" platserna i många arenor. Den nya arenan blir nog ett lyft även för bortafansen såg det ut som. I ritningen som man såg i tidiningen så såg man ingen sektion för bortsstå. Så bortafansen får kanske sitta i framtiden medans timråklacken får en ståplatssektion för 2500 pers. =)

Sv: Skotten i Kempis?
BlackBay: Sorry, jag missade skämtet trots en smiley=) Jag förstår att du tar alla chanser att vara stöddig denna säsong. Det skulle nog de flesta göra i din situation. Man ska smida medan järnet är ljummet.

Sv: Skotten i Kempis?
Frisco:
därför att det byggde på mitt tidigare inlägg som du ifrågasatte....

Sv: Skotten i Kempis?
Dream Team och BlackBay: Vad har 4-1 i matcher med en icke synlig klocka att göra?

Sv: Skotten i Kempis?
Dream Team: Oki, jag förstår dig. När man kommer till Timrå och hallen är nästan tom då ser de riktigt trevlig ut med träbänkar och så men när matchen väl har startat så är det katastrof att stå på bortastå.

Sv: Skotten i Kempis?
Frisco: Man behöver inte ha roligt för att inse att Timrå vunnit fyra av fem matcher mot MoDo den här säsongen.

Sv: Skotten i Kempis?
Frisco:
He he....
beror på hur man ser saken.
Var menat som ett skämt helt klart, men med tanke på 4-1 i matcher så kunde nog det där inlägget få en o annan Modoit att bli lite purken =)

Sv: Skotten i Kempis?
Frisco: Dom visar ändå aldrig nåt vettigt på den. Inga repriser under den aktuella matchen, gamla bilder ibland och reklam. Iofs tränarintervjuer före varje match, men då är ljudet så käkigt att man inte hör vad dom säger i stället. Jag ser med tillförsikt fram mot en hallombyggnad...

Sv: Skotten i Kempis?
BlackBay: Var det ett försök att vara rolig?

Sv: Skotten i Kempis?
Mr Magoo: Helg Ernest skrev här på hockeysnack idag att 1/4 kan se skärmen. Jag har ingen aning eftersom jag aldrig sett den.

Sv: Skotten i Kempis?
Frisco:
Var glad du för att du inte ser klockan från där bortaklacken står.... Då slipper ju ni Modoiter se resultattavlan som inte brukar vara alltför smickrande för er Modoiter när ni besökt Timrå isstadion i vinter.......
Måste vara jobbit nu med eran nya jumbotron då ni ser nerderlaget så tydligt i siffor när vi gästar er i framtiden =)

Sv: Skotten i Kempis?
Frisco: Nästa gång.. prova att stå på läktaren istället för under den. Man ser bättre då..
Rent matematiskt så borde det vara 75% som kan se TV-skärmen.. fast å andra sidan är inte matte min grej.

Det är målfoto.. över?

Sv: Skotten i Kempis?
Mr Magoo: Jag har aldrig sett klockan i Timrå Isstadion. Men rykten säger att de 25%:en som kan se TV-skärmen på väggen även kan se en klocka där i närheten.

Du får gissa. Över eller under 100 Underbart.

Sv: Skotten i Kempis?
Frisco: Inte..?

Hur många gånger under en match säger Claes Hellgren: "Underbart" ?

Sv: Skotten i Kempis?
BlackBay: Spelar de handbolls-VM i Timrå isstadion? Det finns ju ingen klocka i hallen.

Sv: Skotten i Kempis?
Hmm.... undrar om det inte är några från "the Reds" som sköter skottstatistiken i Kempis?....
Nu efter denna rubrik på HS står det "skottstatistik - ej tillgänglig" på Modos hemsida...
som sagt.... hmmm

Sv: ...And Justice for All
wesse: Visst, det är kanske drastiskt att ta bort isen för detta. tennishallen och sprothallen kan man förmodligen glömma då dessa arenor är alldeles för små. Återstår gör Tv tittande i gärdehof eller är det kanske gärdehov.. eller att man helt enkelt förlägger TIKs hemmamatcher till grytan där man dagen till ära sätter upp en uterink och läktare för 25000 personer.

Sv: Avstängning?
Wilja: Slashing och spearing är mycket farligt och tråkigt frekvent i svensk ishockey. Det är okej om man slår på benen eller på klubban men så fort man rör armarna på en motspelare skall det alltid vara utvisning. Den här disciplinnämnden måste ha fullt upp i dagarna och jag funderar över hur de kommer att agera med spelaren som slår av revbenen på motspelaren med ett yxhugg. Om inte Nordström får minst 9 matcher så är det skandal ! Kanske skulle man införa en enklare regel, spelaren tvingas vara borta tills den andra spelaren gör comeback igen. Sedan kan man gardera sig med att detta aldrig kan vara längre än 2 månader såvida det inte rör sig om en mycket allvarligt incident ?

« · 195938 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.