« Föregående · 202337 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Hurra!
Källarsson hoppade upp för att åka med i tacklingen. Sedan var det en brutal kant som satte tvärstopp rakt i huvudet på Källarsson. Jag var också där. Tyckte det såg jävligt fult ut när vi var där. Men sedan såg jag videon och då så var det solklart vad som hände. Det såg alltså mycket elakare ut än det var... Kanske en Sjögren fast tvärt om...
Sv: Kapanen
ribba9: Kapanen får godkänt för insatsen i Södertälje. I ärlighetens namn kan väl sägas att han inte ställdes inför några större prov men när Södertälje väl fick målchans fanns den skärpa vi kan förvänta oss.
Han behöver på inget sätt ta på sig något av de mål Södertälje på slump fick in. Vid 1-2 var han skymd av Sanny Lindström när skottet kom, 2-3 var frukten av en portion stor tur för SSK när Timrå precis blivit fulltaliga.
Han behöver på inget sätt ta på sig något av de mål Södertälje på slump fick in. Vid 1-2 var han skymd av Sanny Lindström när skottet kom, 2-3 var frukten av en portion stor tur för SSK när Timrå precis blivit fulltaliga.
Sv: 3 poäng
SirPimme: Att Crippe är den största talangen i klubben säger väl en hel del om vilka problem Timrå har få fram bra juniorer.
Crippe har på 3 elitserie säsonger inte visat mkt och knappt varit ordinarie. Hallin är lika gammal och har visat sig vara betydligt bättre. Hur länge ska man ge honom chansen att blomma ut? Jag tippar att han inte har så lång tid på sig.
Har i den senaste matcherna varit en av de bästa???? Igår var han inte bra, mot Färjestad var han inte bra. Mot Luleå gjorde han dock en godkännd insats tycker jag. Men en av de bästa, näe långt därifrån.
Crippe har på 3 elitserie säsonger inte visat mkt och knappt varit ordinarie. Hallin är lika gammal och har visat sig vara betydligt bättre. Hur länge ska man ge honom chansen att blomma ut? Jag tippar att han inte har så lång tid på sig.
Har i den senaste matcherna varit en av de bästa???? Igår var han inte bra, mot Färjestad var han inte bra. Mot Luleå gjorde han dock en godkännd insats tycker jag. Men en av de bästa, näe långt därifrån.
Sv: Hurra!
Bergius: Jag tyckte som dig ett tag, ingenting hände med statusen i GB:n. Man var Rookie, fast tangentbordet glödde...
Var aktiv i GB:n, skicka brev, ordna nya vänner, så "smäller det bara till". Igår skrev jag mitt tusende inlägg. Jag tror jag låg på typ 700, när jag klev upp på Expertnivån...
Ha kul...
Var aktiv i GB:n, skicka brev, ordna nya vänner, så "smäller det bara till". Igår skrev jag mitt tusende inlägg. Jag tror jag låg på typ 700, när jag klev upp på Expertnivån...
Ha kul...
Sv: Kapanen
Dream Team: Jo, men det beror ju på att backarna markerar ut sina spelare numera, för dom litar på att Kapanen tar alla skott från håll. För ser han bara skottet och inte är skymmd så tar han det. Detta ger mer frihet åt backarna att just göra ett otroligt bra punkt markeringar istället för att jaga puck.
Sv: Pasi
orion: Silly och silly.. Som alla vet har vi skador och kan få fler under vägen, förstår att detta sliter på de spelare som nu finns. DÄRFÖR kan en till forward vara bra att få in allrahelst om inte Mille Lind blir skadefri som vi alla hoppas på.
Och det verkar vara fler än jag som hört det ryktet men jag har inget namn så jag kan varken bekräfta el dementera Nisse Ekman-ryktet...
Och det verkar vara fler än jag som hört det ryktet men jag har inget namn så jag kan varken bekräfta el dementera Nisse Ekman-ryktet...
Sv: Kapanen
Bergius: En spelare är aldrig viktigare än HELA laget. Visst är Kapanen betydande för framgången, kanske speciellt i början av serien. Backarna märkte då att dom kunde släppa skott som målvakten tog, det gav självförtroende åt hela laget.
Sedan är ju en målvakt aldrig bättre än de backar och försvarsspel som man spelar heller. Timrå har kanske ett av elitserielagens bästa försvar, så det är nog rätt avgörande...
Sedan är ju en målvakt aldrig bättre än de backar och försvarsspel som man spelar heller. Timrå har kanske ett av elitserielagens bästa försvar, så det är nog rätt avgörande...
Sv: Trevligt Timråsupportrar!
Det var en härlig dag för mej som Nyköpings supporter. Var uppe på matchen Timrå-ssk och fick se Timrå slå ärkerivalen ssk där nyköpings pojken martin lindman fick inleda målskyttet. Jag gjorde vad jag kunde för att stödja TIK genom att stå i klacken och skrika. Inte lätt när man normalt hejar på NH. Men det var kul att snacka gamla minnen från förr när NH lirade mot TIK. Sen var det ju inte sämre att NH slog S-vall så vi tog oss upp på en PO plats :) En bra dag alttså. Håller på er i ES..
ps det var jag som hade nyköping matchtröja som stog macgyver på.
"inlägget hamnade i fel tråd förut"
ps det var jag som hade nyköping matchtröja som stog macgyver på.
"inlägget hamnade i fel tråd förut"
Länkar:
http://www.nh90.com
http://www.nh90.com
Sv: Hurra!
Att Bulan är kort är väl en sak, men kanske sluta tackla stackarn, tänker oundvikligt på Ed Ward som åkte på armbågstackling så fort han funderade på att skicka någon i planket,,,
Dj hemp: tungt att inte kunna negga något, Timrå går som loket på Duracell,,,,,hmmm,,,fundering,,, Vad nu Duracell har med hockey och göra och dina flicksckouter;)))..
Liten fråga någon som vet hur många matcher Foking fick sedan han skickat Källarson i plexit,, inte var det så hårt som 9 tror jag
Dj hemp: tungt att inte kunna negga något, Timrå går som loket på Duracell,,,,,hmmm,,,fundering,,, Vad nu Duracell har med hockey och göra och dina flicksckouter;)))..
Liten fråga någon som vet hur många matcher Foking fick sedan han skickat Källarson i plexit,, inte var det så hårt som 9 tror jag
Sv: Pasi
Målet är att bli bland dom fyra när serien är slut med en poängskörd av 1,4 poäng per match skulle timrå hamna på samma poäng som HV71 om de vinner alla sina matcher som är kvar. Det skulle kräva en total genmom klappning av TIK för att missa detta underbara tillfälle att få spela mer matcher hemma i ett slutspel.
Är inte statistik underbart??
Är inte statistik underbart??
« Föregående · 202337 · Nästa »
En del inlägg, är så otroligt korkade, så att egentligen förtjänar dom inget svar.
Ditt inlägg om Kapanen är ett sådant. Här gör Kapanen en av säsongens BÄSTA matcher, och du säger "att han inte var så märkvärdig". OK, du har självklart rätt, att tycka vad DU vill. Men min fråga till dig blir: "såg du matchen, eller snackar du ändå"???
Själv var jag på plats, och kan intyga, att utan Kimos´ otaliga plockningar, och suveräna räddningar på flera närskott med sidoförflyttningar, så hade INTE TIMRÅ vunnit. DE första 7-8 minuterna i matchen var en enda press från SSK.
Att sedan TIMRÅ IK spelade bättre än SSK, och matchen igenom hade en bättre organisation och kyla i sina aktioner det såg du väl i alla fall ?? Eller ??? Hela laget gjorde en heroisk kämpainsats !!!
BÄSTA spelare i TIK var : Kapanen, Lindman, Koivunen, Nordgren, Henke Eriksson ! ,( Vilken dragning han gjorde vid 3 - 1 målet !!!)och stundtals även Hallin.
Crippe och Mattiasson är inte i sin bästa form. Robban C. jobbade och slet som vanligt. Krykov ovanligt anonym.
Hoppas att man nu kan följa upp denna KÄMPASEGER mot SSK, med 3 points mot "Knäckebrödsgänget" från Dalarna.
TIMRÅ IK 4 Ever!!!