1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614892 inlägg · 6214 ämnen
« · 202337 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Kapanen
Johan J:
En del inlägg, är så otroligt korkade, så att egentligen förtjänar dom inget svar.
Ditt inlägg om Kapanen är ett sådant. Här gör Kapanen en av säsongens BÄSTA matcher, och du säger "att han inte var så märkvärdig". OK, du har självklart rätt, att tycka vad DU vill. Men min fråga till dig blir: "såg du matchen, eller snackar du ändå"???
Själv var jag på plats, och kan intyga, att utan Kimos´ otaliga plockningar, och suveräna räddningar på flera närskott med sidoförflyttningar, så hade INTE TIMRÅ vunnit. DE första 7-8 minuterna i matchen var en enda press från SSK.
Att sedan TIMRÅ IK spelade bättre än SSK, och matchen igenom hade en bättre organisation och kyla i sina aktioner det såg du väl i alla fall ?? Eller ??? Hela laget gjorde en heroisk kämpainsats !!!
BÄSTA spelare i TIK var : Kapanen, Lindman, Koivunen, Nordgren, Henke Eriksson ! ,( Vilken dragning han gjorde vid 3 - 1 målet !!!)och stundtals även Hallin.
Crippe och Mattiasson är inte i sin bästa form. Robban C. jobbade och slet som vanligt. Krykov ovanligt anonym.
Hoppas att man nu kan följa upp denna KÄMPASEGER mot SSK, med 3 points mot "Knäckebrödsgänget" från Dalarna.

TIMRÅ IK 4 Ever!!!

Sv: Hurra!
Dream Team: Hellre Nybörjare hela livet, än Ribba9's inlägg, typ...

Sv: Hurra!
Smokey: 100 kilo Fokin kanske bidrar lite...

Sv: Kapanen
ribba9: Efter att ha sett matchen mot Södertälje är min bedömning att han är klart bättre än båda Frölundas målvakter.

Sv: Hurra!
Källarsson hoppade upp för att åka med i tacklingen. Sedan var det en brutal kant som satte tvärstopp rakt i huvudet på Källarsson. Jag var också där. Tyckte det såg jävligt fult ut när vi var där. Men sedan såg jag videon och då så var det solklart vad som hände. Det såg alltså mycket elakare ut än det var... Kanske en Sjögren fast tvärt om...

Sv: Kapanen
Johan J: okej...men vad tycker du då?

Sv: Kapanen
ribba9: Det får du själv bedömma.

Sv: Kapanen
Johan J: så är han nere i en liten formsvacka?

Sv: Kapanen
ribba9: Kapanen får godkänt för insatsen i Södertälje. I ärlighetens namn kan väl sägas att han inte ställdes inför några större prov men när Södertälje väl fick målchans fanns den skärpa vi kan förvänta oss.

Han behöver på inget sätt ta på sig något av de mål Södertälje på slump fick in. Vid 1-2 var han skymd av Sanny Lindström när skottet kom, 2-3 var frukten av en portion stor tur för SSK när Timrå precis blivit fulltaliga.

Sv: Hurra!
HH: Fokins tackling på Källarsson i Löfbergs Lila Arena var väl egentligen mer olycklig än ful eller?

Sv: Pasi
eyz59: Ekman har en jävligt dålig inställning. Uttalandet efter slutspelsdebaclet och pååkningen av Lundqvist i Frölundakassen är en pinsam historia...

Sv: 3 poäng
SirPimme: Att Crippe är den största talangen i klubben säger väl en hel del om vilka problem Timrå har få fram bra juniorer.

Crippe har på 3 elitserie säsonger inte visat mkt och knappt varit ordinarie. Hallin är lika gammal och har visat sig vara betydligt bättre. Hur länge ska man ge honom chansen att blomma ut? Jag tippar att han inte har så lång tid på sig.

Har i den senaste matcherna varit en av de bästa???? Igår var han inte bra, mot Färjestad var han inte bra. Mot Luleå gjorde han dock en godkännd insats tycker jag. Men en av de bästa, näe långt därifrån.

Sv: Kapanen
Helg Ernest: Så sant som det är sagt. Förra säsongen led vi ju nåt grymt av att DeRouville släppte in precis allt. Då fick ju backarna panik, dom var ju tvungna att ta skytten hela tiden, det blev alltid nån över som bara kunde lägga in pucken...

Sv: Hurra!
Bergius: Jag tyckte som dig ett tag, ingenting hände med statusen i GB:n. Man var Rookie, fast tangentbordet glödde...

Var aktiv i GB:n, skicka brev, ordna nya vänner, så "smäller det bara till". Igår skrev jag mitt tusende inlägg. Jag tror jag låg på typ 700, när jag klev upp på Expertnivån...

Ha kul...

Sv: Kapanen
Dream Team: Jo, men det beror ju på att backarna markerar ut sina spelare numera, för dom litar på att Kapanen tar alla skott från håll. För ser han bara skottet och inte är skymmd så tar han det. Detta ger mer frihet åt backarna att just göra ett otroligt bra punkt markeringar istället för att jaga puck.

Sv: Pasi
orion: Silly och silly.. Som alla vet har vi skador och kan få fler under vägen, förstår att detta sliter på de spelare som nu finns. DÄRFÖR kan en till forward vara bra att få in allrahelst om inte Mille Lind blir skadefri som vi alla hoppas på.

Och det verkar vara fler än jag som hört det ryktet men jag har inget namn så jag kan varken bekräfta el dementera Nisse Ekman-ryktet...

Sv: Hurra!
Zigge: hur får man egentligen högre status. tycker jag har haft rookie status i 1år nu. trots man är innne varje dag och skriver nån rad ibland.

Sv: Kapanen
ribba9: Du verkar verkligen ligga i för att slippa Nybörjar-status,va?? Far runt på alla gb:ar o ställer softa frågor, alltid nån som hugger härovar.

Sv: Hurra!
Bergius: Ala 'körde över...' Tomas di Leva (domarn). Maken till historieförvrängning! Idag kan man slå av tanden på domarn å få nån enstaka match avstängning, då skulle det 'statueras exempel'. Tiderna förändras, o vi me!

Sv: Kapanen
Dream Team: ja de är väl klar...men jag skrev att han va en stor del...

Sv: Kapanen
Bergius: En spelare är aldrig viktigare än HELA laget. Visst är Kapanen betydande för framgången, kanske speciellt i början av serien. Backarna märkte då att dom kunde släppa skott som målvakten tog, det gav självförtroende åt hela laget.

Sedan är ju en målvakt aldrig bättre än de backar och försvarsspel som man spelar heller. Timrå har kanske ett av elitserielagens bästa försvar, så det är nog rätt avgörande...

Sv: Kapanen
Bergius: ja det tycker jag....

Sv: Kapanen
ribba9: ja de är möjligt. Svårt att säga. Men har en mycket stor del i 2a platsen.

Sv: Kapanen
HH: det var kul....

Sv: Kapanen
Bergius: han är väl den mest betydande spelaren i timrå va?

Sv: Kapanen
ribba9: Kapanen har alldrig spelat på topp, står rätt tryggt längst bak,,,personligen tycker jag det verkar himla oroande med en målvakt som ska spela på topp istället för forwards;)))

Sv: Kapanen
ribba9: nej inte på topp innan matchen igår iaf. Vet inte hur han såg ut igår. Men dom sa på sportradion att han var bra. Kanske nån som var ner har lust att bertätta om kapanens insats. Tidningen Hockey tror ja de var som rankande Kapanen som mest värdefulla spelare.

Kapanen
Jag tycker att kapanen inte spelat på topp den senaste tiden...han är ganska betydande för timrå va??

Kapanen
Jag tycker att kapanen inte spelat på topp den senaste tiden...han är ganska betydande för timrå va??

Sv: TIK på TV
Chief: ja såg de på hemsidan. de ju underbart. de har ju faktiskt gått bra en gång när C+ sände mot Leksand. Dock kommer det alltid mindre folk till matcherna.

Sv: Hurra!
HH: Han vart inte avstängd ! Regelrätt tackling heter det .

Sv: TIK på TV
Bergius: Japp, C+ sänder HV-TIK. Förhoppningsvis går det bättre den här gången än vid tidigare sändningar från C+. Jag ska vara där, lovar att vinka... =)

Sv: TIK på TV
HURRA! ja men de ju underbart. Timrå på tvn på torsdag. Tycker man ser mycket av dom på tv nu. Forza Timrå.

Sv: TIK på TV
Bergius:

robe1969 påstår det. Jag bara trodde på hans påstående. Jag har inte brytt mig om att kolla upp det själv, eftersom jag ändå kommer befinna mig på min vanliga plats i Kinnarps Arena under nämnda match...:-)

Sv: Hurra!
Bergius:

Sjukt straff i vilket fall som helst.

Sv: Hurra!
knaskamilla: ok, jag minns inte så bra, men de var ju ändå under sommaren. de flesta av dom månaderna.

Sv: Hurra!
Bergius:

Ett PAR månader? Åtta, närmare bestämt.

Sv: TIK på TV
OskarB: sänder C+ HV-Timrå??

Sv: Hurra!
HH: sjögrens 9 matcher är det hårdaste straffet för tackling mot spelare. Längre avstängningar så har det handlat om slag eller liknande mot domare. Minns t.ex när Alaavara körde över domaren i en SM-semi för ett par år sedan. Han fick då ett par månaders avstängning.

Sv: Trevligt Timråsupportrar!
Det var en härlig dag för mej som Nyköpings supporter. Var uppe på matchen Timrå-ssk och fick se Timrå slå ärkerivalen ssk där nyköpings pojken martin lindman fick inleda målskyttet. Jag gjorde vad jag kunde för att stödja TIK genom att stå i klacken och skrika. Inte lätt när man normalt hejar på NH. Men det var kul att snacka gamla minnen från förr när NH lirade mot TIK. Sen var det ju inte sämre att NH slog S-vall så vi tog oss upp på en PO plats :) En bra dag alttså. Håller på er i ES..

ps det var jag som hade nyköping matchtröja som stog macgyver på.

"inlägget hamnade i fel tråd förut"

Sv: Hurra!
Ja, visst var det då Schnabel gjorde debut - i backpar med Klockare. R.S. tog en två plus tvåa för roughing i sudden (mot Christian Berglund). Zäta avgjorde i straffläggningen...

Sv: Hurra!
HH: Fokin tror jag aldrig blev avstängd, det var en schysst tackling, men tog fel (i kanten på plexit). Satt själv två rader upp just där Källarns huvud tog i - ruskig smäll... Var väl f ö i samma match som Schnabel gjorde debut, eller minns jag fel?

Sv: Hurra!
HH: Fokin fick väl inget straff eftersom det var en regelrätt tackling han delade ut, den bara blev lite tokig. Men det berodde väl mer på kanten på plexit var just där än att Fokin medvetet skickade in Källarsson där.

Sv: Pasi
Helg Ernest: Schnabel är juh knappast forward iaf.

Sv: Hurra!
Att Bulan är kort är väl en sak, men kanske sluta tackla stackarn, tänker oundvikligt på Ed Ward som åkte på armbågstackling så fort han funderade på att skicka någon i planket,,,

Dj hemp: tungt att inte kunna negga något, Timrå går som loket på Duracell,,,,,hmmm,,,fundering,,, Vad nu Duracell har med hockey och göra och dina flicksckouter;)))..

Liten fråga någon som vet hur många matcher Foking fick sedan han skickat Källarson i plexit,, inte var det så hårt som 9 tror jag

Sv: Pasi
Frella: Kanske Sn@bel som skall parkera framför mål ?

Sv: Pasi
Mr Danne: Jo, men med den renoverings bild dom har visat upp, blir det ju en ny frech arena. Så det var väll därför Kimmo skrev på till 06.

Sv: Pasi
Målet är att bli bland dom fyra när serien är slut med en poängskörd av 1,4 poäng per match skulle timrå hamna på samma poäng som HV71 om de vinner alla sina matcher som är kvar. Det skulle kräva en total genmom klappning av TIK för att missa detta underbara tillfälle att få spela mer matcher hemma i ett slutspel.

Är inte statistik underbart??

Sv: Pasi
Nhl-meriterad? Äre Ed Ward som dyker upp som gubben i lådan & tacklar livet ur motståndarna...=)

Sv: Pasi
eyz59: Hörde också ryktet om Nisse Ekman för ett par veckor sedan.

« · 202337 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer