1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614892 inlägg · 6214 ämnen
« · 202606 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Far beyond driven
Redax 2: Tycker att det inte alltid måste vara trummor med i ramsorna, men då måste alla ta i lite mer i sången...

Sv: Far beyond driven
BlackBay: Inte säga så Pihl är GUDoch värd sin vikt i guld.

Sv: Far beyond driven
BlackBay: En riktigt rejäl introlåt som jag aldrig tror har använts är UFO-slagdängan Love to love. Där kan man snacka tungt. Ett snällt litet piano i början lockar in pensionärerna i hallen. Därefter några blytunga ackord som lockar in ungdomarna. När manglet drar igång på riktigt lossnar det i pruppen på motståndarna och medan de förläget ser sig om efter toaletten gör Timrå mål.

Sv: Far beyond driven
oraklet: Vad gäller trummis så måste den som slår vara tight och ej sacka. Satt igår (Både min syster och jag har bekymmer med ryggen...) och hörde allt från första parkett och i början var det många gånger som klacken (eller delar av den) och trumman kom i otakt. En sådan gång gör den mer skada än nytta...

Sv: Far beyond driven
Giron:
aha.... tror jag kan lista ut vad du skrev faktiskt o det var ju en rätt shysst träff även om landade i vattenhindret...... 2 plikt på dej Giron =)

Sv: Far beyond driven
BlackBay: Men inget slog duelling banjo när MoDo kom in från, den sista färden...hehe...

Sv: Far beyond driven
willysson:
Tyckte "Money for nothing" var kung när LHC äntrade isen =)

Sv: Far beyond driven
BlackBay: Det var en något fumlig slice om whiskey in the jar.

Sv: Far beyond driven
BlackBay: men snart är det 2 minutes to midnight som gäller... Finns det inget lag i elitserien med ganska dålig ekonomi, för då skulle man ju kunna spela kill the poor med dead kennedys...

Sv: Far beyond driven
RoW:
Hade vi inte den som intro första säsongen i ES?...
Njöt som bara den då, den passade till spelarentén..... tycker dom inte riktigt lyckas fått till nån intolåt efter det.

Sv: Far beyond driven
Giron:
måste blivit raderat....missade det tyvärr.... antar att du pegga för högt alltså =)

Sv: Far beyond driven
BlackBay: "Where ever I may roam, Timrå Ishall is my home ..."

Sv: Far beyond driven
BlackBay: Ber om ursäkt för mitt senaste inlägg men bollen var redan peggad och klar.

Sv: Far beyond driven
BlackBay: Den kör vi i slutspelet, Master of puppets??? Tast me and you will see more is all you need... passar nog ganska bra på mig det... Whiskey in the jar var ett dåligt förslag finns många bättre...;) Tror att skarin som bara gillar aqua och sån eurodisco kommer att radera alla sånna trådar.
Eller vad tror Skarin om Kaminmannen??? Det är Robban Carlsson det...

Sv: Far beyond driven
RoW: Går på samma linje...

Sv: Far beyond driven
willysson:
hmm.... möjligtvis..... MEN.. skulle nästan vara en bra trådtitel inför slutspelet.....

Kan man månne kalla Lill-Kenta o Anders för "master of puppets" kanske?

Sv: Far beyond driven
BlackBay: Visst var den kung?? startade den med, kommer bara att starta trådar med lite hårdrock i... Fast kill e´m all kanske är lite starkt??

Sv: Far beyond driven
willysson:
Njöt ännu mer när det fanns en tråd som hette "...And justice for all"

Sv: Far beyond driven
Tycker också att det ofta är låg nivå på inläggen här. Känner att jag tar ett stort ansvar när jag skriver, försöker att ålla mig till hockeyn och inget annat... Och Knylan visst är det rätt schyssta namn på trådarna??

Sv: Far beyond driven
Johan J: Jag tror att omklädningsrummen ligger så långt inne i arenan att spelarna inte hör när man står och tokskriker som vi gjorde igår. Polisen insåg väl att om de skulle få gå hem någon gång var de tvungna att hämta ut några TIKare.

Sv: Far beyond driven
oraklet: Vi som stod kvar och sjöng "åh en gång till" gav inte vika. Ismaskinen rullade in på isen, materialare sprang hit och dit. Från spelargången observerade tre personer varav en polis spektaklet på läktaren. Inget gjorde något handgripligt men efter fem-tio minuter tog polisen saken i egna händer och begav sig till Timrås omklädningsrum. Kort därefter kommer kämparna ut, vissa av dem intar isen, andra nöjer sig med att stå i båset och klappa.

Sv: Far beyond driven
Johan J: Va, vad hände ??

Sv: Far beyond driven
oraklet: Stod du kvar efter matchen så du såg när Polisen gick och hämtade tillbaka spelarna från omklädningsrummet efter matchen?

Sv: Far beyond driven
oraklet: Tycker det blev förvånansvärt bra tryck men som du påpekar så blir det mindre samstämmigt utan trumma. Nu tog ju Nyköpingskillen över hallen efter första perioden. Från början trodde jag det var ett skämt men när jag vände mig om så... Skarp insats men långt ifrån samma klass som orginalet.

Sv: Far beyond driven
Johan J: hmm.. svår fråga. Egentligen skall vi fråga Bluelightnings om detta eftersom de förmodligen hörde oss bättre än vad vi hörde oss själva .. hehe.. Det är svårt att höra hur det låter när man står mitt i det hela. Många gånger tycker jag dock att liten klack klarar sig bättre utan trumma eftersom trumman annars dominerar alltför mycket. I större klackar dränks trumman i stämmorna och den förstärker istället bakgrundsdånet på ett effektfullt och lite mer anonymt sätt. Samtidigt blir det ibland lite tyst och en aning pondus såsom exempelvis en trumma ger, hjälper då den klacken att samstämmigt sjunga vid rätt tillfällen. Men jag vet inte.. vi får fråga Bluelightnings om detta tycker jag !

Sv: Far beyond driven
oraklet: Vad tycker du om klackmatchen? Anser själv att avsaknaden av trumman gjorde att intrycket blev sämre än förväntat. Nu gav inte Blue Lightnings på något större motstånd. Visst, det fyller sin sektion men låter som en stängd avdelning på psyk.

Sv: Kapanen
Bergius: Vad har du för filosofi i laguttagningen? Mitt motto är enkelt. Endast det bästa är gott nog och därför finns enbart spelare från Timrå IK representerade.

Sv: Far beyond driven
Knylan:
För att inte tala om ribba9 som bara går in i olika gästböcker o småretas.

Sv: Far beyond driven
SSK verkar förresten inte ta förslusten igår speciellt hårt även om de innan match funderade om de ville vinna eller förlora med tanke på placeringar i slutspelet. Nä, majoriteten av inläggen handlar om deras klack och den totala utskåpning som de åkte på i gårdagens tilldragelse. Bluelightnings irrar omkring som jagade skabbrävar på SSK's klotterplank..

Sv: Kapanen
Johan J: ja samma här tror jag ligger 4a eller nåt sånt. ditt lag är nog 3a.

Sv: Kapanen
Bergius: Ja men jag vet inte om den ligger i toppen längre. Färjestads- och Djurgårdsmatcherna raserade många värdefulla poäng.

Sv: Far beyond driven
Knylan: jag försöker dra i gång nya trådar och nya debbater.

Sv: Far beyond driven
Knylan: jag brukar bara ignorera HS när sådant snack är igång.

Sv: Far beyond driven
Skrämmande vilken otroligt låg nivå GBn ligger på ibland, det är fan bara när Farbror Hasse och Smokey börjar nafflas med varann som det börjar bli lite läsvärt.

På något sätt måste vi styra upp så vi slipper skribenter som sektionU tex som bara är ute efter att få så många inlägg som möjligt i alla lags gästböcker.

Mer kvalitet till folket!

Sv: Kapanen
Johan J: är det ditt lag som är med slåss i toppen på hockeysnacks dreamteam liga?

Sv: Far beyond driven
Timrå ligger tydligen i hårdträning just nu inför slutspelet, därav den lilla svacka laget har. Skönt att höra va?

Sv: Kapanen
hassebasse: Jo, nog var jag på plats och såg matchen alltid. Var inte alls så imponerad. Har sätt Kapanen i betydligt bättre manér. Vad gjorde insatsen till en av säsongens bästa?

Straffslaget efter arton sekunder? Juha Lind hade missat öppet mål. Kapanen säger själv efter matchen att han inte är någon straffskytt. Det enda han gjorde för att ta straffen var att vänta ut skytten.

Södertälje såg väldigt lama ut. Bolibompa. Tempofattigt, ja näst intill stillastående. Om SSK hade övertag de första 7-8 minuterna så måste man köra snabbspolning för att i över huvud taget se hur laget formerar sig på isen. Visst, Kimmo gjorde en del plockningar men ofta var det Södertäljes oskärpa som avgjorde.

Sv: Far beyond driven
willysson: Kan ju bara säga att du väljer riktigt sköna namn på dina trådar.

Pantera Rocks!

Sv: Far beyond driven
willysson: Det kan man ju hålla med om .Men kring slutspels -strecket är det riktigt spännande i år.Tycker ändå att Timrå försökt spela en offensiv och publikvänlig hockey men mycket skridsko åkning o fart.

Sv: Far beyond driven
timraande: det är inte klassen på hockeyn jag menar, utan att alla matcher är viktiga, man har inte råd att förlora mot topplagen om man ska till superallsvenskan. Mer spänning i elitserien tack!!

Sv: Far beyond driven
willysson: Nä Huuuu! har tittat på några allsvenska matcher i år man får nästan hjärtatack! Chanser åt båda håll hela tiden! visst spännande men skulle inte vilja se Timrå spela sådan hockey!Det är högre klass i elitserien!

Sv: 3 poäng
Patrick Polly:

Man kan ju undra varifrån dina kundskaper kommer .
Du började med att dömma ut 2.a femman mot Södertälje som spelar +2
Vissa spelare som känner sig ej på topp, kanske spelar "smart", något TIK saknade tidigare och du ej förstår ( Timrås styrka i år). Du dömmer ut Crippe som jag tycker är starkt på gång.
Du har ingen förståelse för att en spelare under en lång
serie nödvändigvis har sina "ups and downs", att många under perioder spelar sjuka och eller halvskadade.
Det finns nog ingen spelare i truppen som behöver "väckas", alla har målet inställt på.....

De som sysslat med sport på den nivå som Timrå befinner sig nu, förstår detta låter bli att osakligt kritisera enskilda spelare, respektive formationer, i alla fall om man vill lagets bästa.

Om du inte har förstått det, så är det en idrottshistoria Timrå IK skriver, ej i behov av dina inlägg.

Sv: TIK på TV
hassebo: Händer ibland!!!

Sv: Far beyond driven
timraande: Tycker ändå att det var fler roliga matcher i allsvenskan, men för den delen hoppas jag ju inte att vi ska dit igen utan hoppas på att elitserien görs mer spännande..

Sv: TIK på TV
willysson: Skriver du mycket nu å? =)

Sv: Far beyond driven
willysson: Tycker varje match är spännande. Men visst slutspel längtar man ju till! Är helt säker på att killarna höjer nivån i ett slutspel. Om och hur långt ! spännande!!!!!! GULD!!!!!!!!!!!!!!!

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!!!!

Sv: TIK på TV
TD: Sedan är det kvalitetsfilm varje kväll på tv1000 klockan tolv, hur ska man hinna med allting...

Sv: TIK på TV
Ser att det blir mycket hockey i veckan: Leksand hemma i morn sen Sundsvall hc på onsdag eller Liverpool- Arsenal på tv sen HV på torsdag på tv och Mif hemma på lördag. Sen är det superfredag
då tar man det lungt.

Far beyond driven
Är det fler än jag som tycker att det nu bara är en väntan på slutspelet??? undrar hur Timrå lägger upp träning och formtoppning till det...

Sv: Hurra!
Dream Team:

...och ett tag räckte det med att man laddade upp nya bilder hundra gånger om dagen, så hade man helt plötsligt tokbra status (jag tillhörde naturligtvis inte de som pysslade med sådant)...

« · 202606 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer