« Föregående · 205835 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Center
hockeyligan.se talade med Tibor Gregor på Svenska Ishockeyförbundet tidigare idag, och ännu var ingen spektakulär övergång klar.
Han har dock fått signaler från två Elitserieklubbar som planerar ta in NHL-förstärkningar. Inget var vid lunchtid klart i den frågan.
Vilka lag det handlar om, samt vilka spelare som eventuellt kan bli aktuella, hittar du när/om det händer här på hockeyligan.se under kvällen.
Han har dock fått signaler från två Elitserieklubbar som planerar ta in NHL-förstärkningar. Inget var vid lunchtid klart i den frågan.
Vilka lag det handlar om, samt vilka spelare som eventuellt kan bli aktuella, hittar du när/om det händer här på hockeyligan.se under kvällen.
Länkar:
http://www.hockeyligan.se
http://www.hockeyligan.se
Ljudupptagning
Imorrn under matchen mot mif kommer jag göra en ljudupptagning från klacken förutsatt att jag fått tag i den mic jag vill ha. Om jag inte får den ska jag testa med en mindre modell.
Så låt så mycket som möjligt imorrn(det ska det alltid göras).
Så låt så mycket som möjligt imorrn(det ska det alltid göras).
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Redax 2: Vi får se vad herr Småland går för när han kommer upp om 2 veckor. Något annat än mitt i klacken är inte acceptabelt.
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Madde: Där ser man. Stor i orden men liten på läktaren... Nåväl, inte första gången man upptäcker att folk kan vara helt annorlunda i verkliga livet än på internet. Själv är jag dock lika otrevlig "live" som i Hockeysnack... :D
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Madde: Precis som man anade att det skulle vara!
Fast tydligen är den ena någorlunda vaken nu :)))
Fast tydligen är den ena någorlunda vaken nu :)))
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Redax 2: Från Jönköping fick vi höra att den kaxige Småland var väldigt tyst och den store Gud hade däckat.
Sv: Zäta show
Nike89:
Det kanske varit dåligt med egna produkter i TIK dom senare åren, men det är en uppsjö med dom underifrån i alla åldersgrupper nu istället.Det är väl inga spelare(IFSH) av någon klass du nämner precis o hade dom varit i exempel MoDo så hade dom fått gått sedan jun åldern varit klar.
Det är svårt att få fram ELITSPELARE idag men TIK är på god väg där medans IFSH är hästlängder efter på den punkten numer.
Det kanske varit dåligt med egna produkter i TIK dom senare åren, men det är en uppsjö med dom underifrån i alla åldersgrupper nu istället.Det är väl inga spelare(IFSH) av någon klass du nämner precis o hade dom varit i exempel MoDo så hade dom fått gått sedan jun åldern varit klar.
Det är svårt att få fram ELITSPELARE idag men TIK är på god väg där medans IFSH är hästlängder efter på den punkten numer.
Sv: Zäta show
Hälge:Ett inlägg av dig fö ett bra tag sen som jag hittade:Mike66: Har haft en liten duell på O´learys...TIK vs IFSH...
OBS:munhuggning...Jag ropar : Zäta leker,då ropar han Njurunda
Sedan säger han åt mig att nämna en egen produkt: Crippe säger jag..jaa,det är en..varvid han tittar på tv sändningen?
Det är din tur säger jag...han tittar fortfarande inte på mig..
Det kan hända att det finns flera egna produkter i IFSH,men jag tycker att jag vann slaget på O´larran...
¨
Egna produkter i Sundsvalls A-lag den här säsongen:Niklas Zetterström Daniel Olsson och Andreas Berglind.Johan Svedberg kan man ju typ säga som egen produkt eftersom han började spela i Sundsvall som 10åring.Förra säsongen fanns ju också Daniel Jonsson(tror han spelar i Grums nu) och Niklas Dyrén(Danmark)
OBS:munhuggning...Jag ropar : Zäta leker,då ropar han Njurunda
Sedan säger han åt mig att nämna en egen produkt: Crippe säger jag..jaa,det är en..varvid han tittar på tv sändningen?
Det är din tur säger jag...han tittar fortfarande inte på mig..
Det kan hända att det finns flera egna produkter i IFSH,men jag tycker att jag vann slaget på O´larran...
¨
Egna produkter i Sundsvalls A-lag den här säsongen:Niklas Zetterström Daniel Olsson och Andreas Berglind.Johan Svedberg kan man ju typ säga som egen produkt eftersom han började spela i Sundsvall som 10åring.Förra säsongen fanns ju också Daniel Jonsson(tror han spelar i Grums nu) och Niklas Dyrén(Danmark)
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Et tu Brute: Nu tror jag man hakar på tråden och kör lite "Björnen sover"... Måste bli lite svårare tankenötter här på GB:n, ska sova på saken... ZZZZZZZZzzzzzzzzzz
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Et tu Brute: Det Stämmer inofficiellt sedan Dec 86...
...själv stöp jag på MoDo...
...själv stöp jag på MoDo...
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Dream Team: Man hette BK (Bandyklubben) både före och efter BBK Björn-tiden. Sedan säsongen 87/88 heter man IK (Ishockeyklubb).
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Et tu Brute: Klockrent! Den trodde jag skulle vara lite klurig...
(Boden hette det innan man bytte till BBK Björns, för att ytterligare en gång byta tillbaka)
(Boden hette det innan man bytte till BBK Björns, för att ytterligare en gång byta tillbaka)
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Dream Team: 63/64, 80/81, 79/80, 71/72 sammanslagningen var annars redan 70/71.
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Dream Team: Enkelt:
På ett svarar jag MoDo, på två Boden på tre Luleå och på fyran Björklöven...
På ett svarar jag MoDo, på två Boden på tre Luleå och på fyran Björklöven...
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Dream Team: tror det är:
Kellys Hjältar
Brunos bönor- timråkorpen
IFK Säljakt
Tegs SK...
Tror att SirPimme kan det där...
Kellys Hjältar
Brunos bönor- timråkorpen
IFK Säljakt
Tegs SK...
Tror att SirPimme kan det där...
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Et tu Brute: Tänkte väl det.
Nån som kan lista ut vad följande lag heter nu för tiden? Vi börjar enkelt:
1. Alfredshems IK
2. BBK/Björns
3. GROKO Hockey
4. IFK Umeå/Sandåkerns IF
Nån som kan lista ut vad följande lag heter nu för tiden? Vi börjar enkelt:
1. Alfredshems IK
2. BBK/Björns
3. GROKO Hockey
4. IFK Umeå/Sandåkerns IF
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Dream Team: Får hoppas att åminstone busschaffören (Lasse Kongo?), höll sig på mattan. Annars kanske det blev svårt att hitta den enda vägen som leder från Järved :-)
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Dream Team:
2-16 mot SG83 i andra omgången, mycket riktigt! I första omgången åkte vi på 6-12 i Örebro... 8-28 i målskillnad efter två jävla matcher! Har för mig att ÖIK spöade oss med 13-5 senare i samma serie...
Mer i samma stil... I allsvenskan 86/87 blev det hela 3-14 resp 7-14 mot Gnaget! 10-28 på två matcher mot AIK, med andra ord... Så´na resultat finns ju inte idag!
2-16 mot SG83 i andra omgången, mycket riktigt! I första omgången åkte vi på 6-12 i Örebro... 8-28 i målskillnad efter två jävla matcher! Har för mig att ÖIK spöade oss med 13-5 senare i samma serie...
Mer i samma stil... I allsvenskan 86/87 blev det hela 3-14 resp 7-14 mot Gnaget! 10-28 på två matcher mot AIK, med andra ord... Så´na resultat finns ju inte idag!
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
SirPimme: var inte det i slutet??? Har för mig att det blöev ett jävla liv om det...
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Dream Team: Får väl anses som lyckat då i sammanhanget, att inte fler än drygt 1 400 tittade på ;-)
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Et tu Brute: Fler märkligheter: Allsvenskan 1985/86, S/G Hockey hemma 2-16...
Märkligheterna fortsätter: 20-1, hemma mot Järved 83/84. Som om det inte vore nog, förlust 4-6 borta mot samma lag... Hur é dé möjligt...
Märkligheterna fortsätter: 20-1, hemma mot Järved 83/84. Som om det inte vore nog, förlust 4-6 borta mot samma lag... Hur é dé möjligt...
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Dream Team:
Exakt! Minns 4-3 borta hösten -81, samt att vi hämtade upp 0-2 hemma och fixade 2-2 mot samma lag den hösten... Det såg ju inte alltför olovandes ut efter höstsäsongen, med undantag av den hemska starten samt de där förbannade 0-10 (japp, var också på plats - fy fan!)...
Exakt! Minns 4-3 borta hösten -81, samt att vi hämtade upp 0-2 hemma och fixade 2-2 mot samma lag den hösten... Det såg ju inte alltför olovandes ut efter höstsäsongen, med undantag av den hemska starten samt de där förbannade 0-10 (japp, var också på plats - fy fan!)...
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Dream Team: Finns det inte något märkligt resultat borta mot Mora också, i play off, den underbara säsongen 84/85?
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
DJ Hemp: Senaste segern var 1981 (elitserien). 4-3 vann TIK med då.
Ja, tänk själv och torska med 1-12, när det är nästan 10.000 i hallen.
Påminner om Timrå-Björklöven 0-10 (1981/82), inför nästan 8.000. Då gick skam på torra land!
Ja, tänk själv och torska med 1-12, när det är nästan 10.000 i hallen.
Påminner om Timrå-Björklöven 0-10 (1981/82), inför nästan 8.000. Då gick skam på torra land!
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Et tu Brute:
Okej, en insläppt balja av 36 skott må smälla högre än att hålla nollan efter att ha motat 15 skott... Men Liv vinner ju ändå mötet på nå´t sätt! Laget vinner och grabben nollar trots allt TIK...
Men visst... Kapanen är jokern i leken inför slutspelet! Vi skulle dock behöva förstärkning i form av en forward som skadeläget är nu - och imorgon är deadline... *suck*
Okej, en insläppt balja av 36 skott må smälla högre än att hålla nollan efter att ha motat 15 skott... Men Liv vinner ju ändå mötet på nå´t sätt! Laget vinner och grabben nollar trots allt TIK...
Men visst... Kapanen är jokern i leken inför slutspelet! Vi skulle dock behöva förstärkning i form av en forward som skadeläget är nu - och imorgon är deadline... *suck*
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Och titta vem i Timrå har fått 4p i aftonbladet:
4 p: Ragnar Carlsson, f, Timrå, Jo, det var värst att vi hade ett oväntat nyförvärv!! :0)
4 p: Ragnar Carlsson, f, Timrå, Jo, det var värst att vi hade ett oväntat nyförvärv!! :0)
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
DJ Hemp: Båda målvakterna fick också pris som respektive lags "lirare för kvällen".
Kapanen vann väl annars det inbördes mötet, målisarna imellan!
Kapanen kan nog bli den joker som tar ett lag långt i slutspelet. Är faktiskt mer tveksam på Liv där.
Kapanen vann väl annars det inbördes mötet, målisarna imellan!
Kapanen kan nog bli den joker som tar ett lag långt i slutspelet. Är faktiskt mer tveksam på Liv där.
« Föregående · 205835 · Nästa »
Skall jag räkna alla TIKare så får vi hålla på i det oändliga.
Det är väldig skillnad o komma från egna leden o gå in i IFSH än att göra det i TIK,det behövs lite mer kvalite för det så det går inte att jämföra, det vore som att jämföra en Porsche o en bubbla......