1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614930 inlägg · 6214 ämnen
« · 206218 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Ljudupptagning
kronblom: nja flitig o flitig det finns dom som skriver dubelt så mycket som mig....men just nu blir det lite grann...
är kul att snacka om tik och hockey överhuvud taget

Sv: Ljudupptagning
shanti: Du var mej en flitig skribent, jag hann bara hämta en ny grogg! (8^)

Sv: Ljudupptagning
kronblom:
här är laget enligt timraik.nu
Truppen mot MIF:
Målvakter:
Kimmo KAPANEN (Mattias ÖHRLING)
Backar:
Martin LINDMAN, David HALVARDSSON, Tommi RAJAMÄKI, Daniel CASSELSTÅHL, Sanny LINDSTRÖM, Kalle KOSKINEN, Robert JINDRICH, Mats HANSSON, Pär
STYF.
Forwards:
Patrik WALLENBERG, Christian SÖDERSTRÖM, Robert CARLSSON, Henrik ERIKSSON, Niklas NORDGREN, Valeri KRYKOV, Per HALLIN, Sebastian LAURITZEN, Andreas LUNDIN, Toni KOIVUNEN, Markus MATTHIASSON.

Sv: Ljudupptagning
Bergius: Vet du eller nån om vi får tillbaka några spelare imorgon?

Sv: Ljudupptagning
kronblom: ja de klart trumman är viktig, får väl se hur de går spelar vi bra ska de inte vara nåt problem, men går de dåligt så vete fan. Takten är dock ett stort problem

Sv: Ljudupptagning
Bergius: Det må vara sant, men sist skinnet sprack så dog klacken mer eller mindre. Det var några trogna som höll liv i den!

Sv: Ljudupptagning
Knylan: ingen som minns förra säsongen mot modo. Då vi var utan trumma. Modo hade en stor klack. Som hördes bra innan match. Sen fick modo nåra mål i baken och timrå klacken kokade. 4-0 vann vi med.

Sv: Ljudupptagning
kronblom: Det blir mer helhet över ljudet från klacken med trumman.

Sv: Ljudupptagning
kronblom: Trumman är dessutom väldigt bra för att få folk att hålla någorlunda samma takt, vilket tyvärr verkar lite svårt emellanåt. Blir lite konstigt när alla står och klappar i olika takt...

Sv: Ljudupptagning
Knylan: Jag håller med dej, när trumman tystnar så dör klacken(tyvärr)

Sv: Ljudupptagning
Knylan: har för mig att jag sätt en liten trumma (virvel) i nått fråd.
kankse skulle gå att använda den bara för att få igång klacken..eller är jag bara ute och cyklar????

Sv: Ljudupptagning
kronblom: Båda skinnen är spruckna...

Får se hur det blir imorrn, vi körde nån ramsa förra matchen utan trumma. Resultatet blev värdelöst, många är helt beroende av trumman vilket är jävligt synd. Känns som att Skarins medverkan krävs för att klacken ska fungera. Jaja nu får vi se imorrn hur det blir, vi ska iaf sjunga ut den tillresta MIF-klacken som förmodligen kommer upp. JoJo, Tunnan och kompani.

Sv: Ljudupptagning
Skarin: varför finns det ingen trumma imorgon? Trumman lyfter klacken!

Sv: Center
God damn it! 1 & 40 kvar.... det lär nog inte bli nån fler spelare i Timrå den här säsongen. Nubben ligger nog och sussar vid det här laget.

Sv: Center
Tror nubben håller oss till 00.00 prick innan han går ut med om det blir någon/några nya spelare till laget, eller om tik nöjer sig med laget som det är.

Sv: Center
Nu är vi inne i vargtimmen snart. Noga räknat 1 h och 50 min. kvar...

Sv: Ljudupptagning
Skarin: får se om det blir någon ljudupptagning imorrn..jagar fortfarande micken...är ute i bredsand nu tror jag men får ej tag i killen som har den. Ja i annat fall kommer jag nog att iaf testa med en vanlig mick för att se om själva grejen funkar. Kommer göra ett antal upptagningar under slutspelet för jag kan tänka mig att det är mest livat då.

hoppas oxå på en seger imorrn...skulle vara behövligt nu för att stärka spelet ytterligare.

Ses i hallen

Sv: Dagen efter
Jag:
tack för igår..ville inte göra dig blyg...;0)

som du vet så fastnar jag inte på kort men helt ok att våran vän SMÅLAND hamnade i din kamera...

det var också trevligt att träffa signaturen Chief...

Sv: Dagen efter
Resan ner var inte så jobbig, dock lite trångt i baksätet på den nya bilen vi åkte i. Väl framme möttes vi av ett stort leende i lobbyn och bakom det fanns Kapanen, tror ej att han log åt oss ;) 17.30 skulle vi möta andra TIKare o Hvblåare. Det var väldigt roligt att träffa alla som man ej träffat tidigare. Under denna dag var Chief den absolut trevligast. Hon har jobbat med min farmor dessutom och då är man inte dålig!

Tog kort på SMÅLAND och kanske även ett på gud, men eftersom att detta var oplanerat på guden lär de aldrig ens synas på nätet.

Matchen var helt okej. Men jag o Andrea stördes oss på de pojkar som stod bakom o brevid oss o försökte överrösta oss med deras "HV BLÅÅ" Dock utan lyckat resultat. Timrå kämpade otroligt o Kapanen var ruskigt bra. Robban var besviken över att de inte nöp en poäng av Hv men tyckte att de gjorde en bra match trots förutsättningarna.

Alla var väldigt trevliga i Småland och dit åker jag gärna fler gånger. Alla frågade vart vi var i från o vi svarade. De blev mäkta imponerad när vi sa att vi åkt bil. De beundrade oss. Förhoppningsvis blir det en liknande resa till VM i Finland till våren.

HEJA TIMRÅ FRISKT HUMÖR!

Sv: Dagen efter
gud:

Jorå, allt är kanon. Sitter och svullar en pizza... Man får tacka för en trevlig resa, de små delar av TIK031 jag träffat är då väldigt trevliga iaf. :)

Sv: Dagen efter
swen:
Ööööh..vilken var det jag skrämde röva av??
var det någon som blev ledsen så ber jag om ursäkt??
"förvirrad"...

Jimmy...
kul att träffa dig med...

Dysso...
allt är bra i dag??

Sv: Dagen efter
swen:

"gud" var då snäll mot barnen före matchen iallafall, även om han försökte omvända dom till att bli TIK fans. Det är väl iofs rätt elakt... :)

Sv: Dagen efter
Jimmy: Kul att träffas. "gud" var lite överladdad, skrämde halvt ihjäl ett glin, som gråtande fick vända tillbaka från läktaren sedan vår herre brölat något obegripligt. Förra gången Kinnarps fick Timråbesök, hade willysson svingat en bägare med HV-supprortrar innan match. Jag börjar se ett mönster, koöl, verkar visst dämpande på bortasupportrar. Minns från den berömda drabbningen RBK-TIK, att "gud" kunde fler än två ramsor. ;-)

"Odde", snubben i Rangerströjan köpte min TIK-halsduk, vad gör man inte för en souvenirsamlande Timråsupporter, boende i Småland? Han berättade att man i NHL har försäljning av båda lagens prylar, när kommer det till elitserien? Antar att El Maco och övriga i TIK08 skulle jubla över att få tillgång till en minishop inomhus. Möjligen förlorar vi lite av charmen då, nu måste vi ju fråga efter prylar vid supporterbussen.

Sv: Dagen efter
SMÅLAND: Det var kul att träffa dig också. Du var lite lugnare av dig än vad jag trott, var kanske för att det var rökförbud inne i arenan och garren fick lämnas hemma.

"Körtjejer" vet jag inte om de kan kallas men på HS heter de Jag och hoppzan iaf. Vi 3 var tillsammans med signatur Chief de som försökte mest för att höras. Men det var inte lätt på så få och HV har en bra hemmaklack som dock hela tiden fick kämpa mot högljud musik och reklam i högtalarna. Uselt!

Matchen var sådär, med 8st borta och 7 forwards att tillgå så var det inte lätt att hävda sig. Kapanen gör sin starkaste instats sedan 3-1 vinsten i LLA. Stark kämpainstas av laget och juniorerna fåt klart godkänt.

Den långa resan var bara rolig och vi fick även träffa spelarna som sov över på samma hotell efter matchen. Fick även äntligen träffa signaturer som swen, gud och Red EagleJKP

Sv: Center
Dream Team: Scrolla ned på sidan tills du hittar laget SaiPa

Sv: Center
NallePhu: Har du nån länk till den sidan?

Sv: Center
NallePhu: Ja mycket florerar nu. Enligt min källa så är senaste nytt att det inte blir något nyförvärv. Man hoppas på Lind.

Sv: Center
Såg nyss på finskaryktessidan att en spelare vid namn Aigars Cipruss ryktar till eran klubb TIK!

Sv: Center
LeinaD: Det är värsta 24-följetongen det här =)

17:11 (6h 49 min kvar)

Sv: Center
LeinaD: Jag neggar i vanlig ordning :)))

Krossa Skånepågarna i morgon!!

Sv: Center
Dream Team: Je upp är det sista jag gör, men man börjar ju misströsta lite nu. 7h 7min...

Sv: Center
LeinaD: Ge inte upp, vi har fortfarande 7 timmar och 10 minuter att hoppas på. Klockan tickar.....

Sv: Center
Baker: Tiden rinner iväg. Jag börjar faktisk tro att det inte blir nått. Då får vi hoppas att Micke Lind kommer tillbaka till slutspelet.

Sv: Center
Är det nån som har hört nåt ???

Sv: Dagen efter
Jag saknade Smokey igår.......och det var inte många som vågade presentera sig........Nottinghambrudarna som RedeagleJönköping hade med sig såg sin första hockeymatch i sitt liv.....där stod de iförda Timrå IK hockeytröja å bare log......gud han var zuverän som hejaklacksledare och körtjejerna var BÄST......nä....nästa gång då blir det ladan och då blire röj o mumsfillibabba.......TJOHOOOOOOO!!!!!FREDA!!

Sv: Dagen efter
mike66: Javisst det håller jag med om.....den 15/2 svingar vi en öl på det om du kommer förstås???Vore JÄTTEKUL att träffa dig!!!
Nu laddar vi tills imorgon.....då vinner vi mot Malmö i ladan......sedan zzzzzzzzzzzzzzz i över en vecka sedan kommer Link*ping till ladan och då är vi nästan fullt manskap igen och utvilade och då smiskar vi till Link*ping ordentligt!!!

Timrå IK ALLTID bäst i vilken serie de än spelar i!!!
SKÅLTAMJEFAN det e FREDA!!!!

Sv: Dagen efter
rådbjer: Jag vet.....men det bästa krutet sparar jag tills jag kommer till ER..........för då är ju nästan ALLA på plats samtidigt och jag har redan biljett till Luleåmatchen och dåska jag om jag kan stå?????MITT I KLACKEN!!!!!!!!TJOHOOOOOOOOO!!!!
Vilken fight!!!!
Då kommer ÄNTLIGEN Sjögren tillbaka för spel i ladan och kanske även Micke Lind???

Sv: Dagen efter
SMÅLAND:

Lillguden ringde i första periodpausen. Han lät faktiskt mycket konstig på rösten och jag hörde knappt ett ord av hans sluddrande. Sedan kunde man också höra Oskar B och Et tu Brute i bakgrunden muandes som de värsta Belgian-Blue-tjurarna.

Sedan när klockan började närma sig 22.00 så ringer westerlind och är helt bedrövad. Brynäsarna hade hittat ett ölhak och dränkte sorgerna akompanjerad av ett death metal-band. Stackars Brynäs gick på pumpen rejält återigen. Fick även prata lite med prosten och trösta litegrann. Kämpa Brynäs och det är aldrig försent att ge upp.

Tänk på det alla att det alltid finns de som har det värre. För att inte tala om Link*ping.

Timrå IK är dom bästa, heja heja heja Timrå....Vi ligger tvåa i tabellen men Timrå e bäst ändå....Förra säsongen så låg vi sist i tabellen men var liktförbannat bäst ändå?

Sv: Center
Vi behöver verkligen en center.

Kämpa "Nubben" *klapp klapp klapp*

Sv: Dagen efter
SMÅLAND: Inte på bästa humör?????

Du hade ju laddat i månader för den här matchen. :))

Sv: Ljudupptagning
shanti: Vad lägligt att du väljer att göra en ljudupptagningen under just den här matchen. Vi har nämligen ingen trumma imorrn.

Men men.....vi får ju sjunga desto mer =)

Känns som att det behövs en seger imorrn....på nåt sätt.

Dagen efter
Med tappad röst sitter man här framför datorn igen efter KÄMPAMATCHEN mot HV71 igår kväll....
Vi var en skara Timråsuppotrar som hade tagit sig till Kinnarps Arena....Jag vill ge en STOR ELOGE till Jimmy och hans körtjejer som åkt ca 60mil till Jönköping för att se matchen..NI ÄR HELT FANTASTISKA!!!
Det var givetvis lika kul att träffa alla er andra oxå...jag undrar om gud har vaknat än????
Själv var jag inte på mitt bästa humör,men jag sparar det till den 15/2.......då är det lördag och då SMÄLLER det i ladan...
Det var bara tillfälligheter att HV71 vann matchen igår,men det är ju inte så konstigt eftersom Timrå saknade 7 ordinarie spelare innan match och Crippe fick kliva av mitt under match och Rajamäki halvskadad.....
Timrå gjorde en jättematch och var ytterst nära att knipa poäng....Vi visade att VI GER ALDRIG ALDRIG UPP!!!!!
Nya tag på lördag mot Malmö i ladan sedan väntar välbehövlig vila...
Tack alla för igår.....jättekul att träffas!!!!!!

Älska Timrå IK även i MOTGÅNG ALLTID!!!!!!

Sv: Center
Baker: Jaså, finns den gamla antika produkten fortfarande kvar som mediekälla? Jag har helt gått över till fakta baserat på ettor och nollor...

Sv: Center
Dream Team: I dagens ST. (Pappersbilaga).

Se även länk till Ässet.

Ässät - SaiPa 2-3

48.46
Vjatsheslav Fandul 2-1 (Steve Shirreffs, Samu Wesslin)

Sv: Center
Dream Team: se länk

Sv: Center
Baker: Vart har du hört/läst om det?

Sv: Center
Baker: Var det inte en vitryss som tackat nej?

Sv: Center
Förmodligen är det väl den lettiske landslagscentern Vjatjeslav Fandul som redan har tackat nej.
Nej, jag tror inte alls att Nubben lyckas, men hoppet är det sista som överger en...

Sv: Center
Enligt Dagbladet så förhandlar ju Nubben med en center så lite kan man ju hoppas i alla fall!!

Sv: Center
Patrick Polly: Ja Doug Brown som nån nämnde, (tror det var Berra) låter juh inte helt fel. Men skulle tippa på att det jobbas för nån center i Finland från de lag som snart spelat klart.

« · 206218 · »