1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614944 inlägg · 6214 ämnen
« · 207204 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Aftonbladet söndag
SirPimme:Personligen tycker jag att det är bra om dom inte är med i Tre Kronor då laget behöver ladda och läka alla sår inför Slutspelet. Självklart är det en rolig upplevelse för spelarna och fansen att Timrå spelare är med. Men SM-Guld är viktigare.

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!

Sv: TIK-MIF
E-mail till ordföranden i Disciplinnämnden:
[email protected]

Maila och kräv att dom kollar upp Anderssons tackling på Nordgren.

Sv: Aftonbladet söndag
Det är fler som är utav samma uppfattning som mig kan jag nu läsa. Jag som alltid har tyckt att Rådbjer har varit en bra domare. Ikväll så hade han noll koll på händelserna som utspelade sig på rinken.

Skicka Peter "yxmördaren" Andersson till SHG istället för våra TIK-pöjkar, så får de vila upp sig. Bara att hoppas att de nu kurerar sig och är fít for fight tills den 11/2 mot Link*ping.

Sv: TIK-MIF
Timrå får väl vara glada att Peter "Syrgas" Andersson var kvar på isen, han var juh helt ute å cyklade vid Wallenbergs mål. Många ggr han var efter i situationerna, han var långsam för nåt år se men fick ändå spela landlsaget vilket då var ofattbart. Nu är han om det går ännu långsammare.

Sv: Aftonbladet söndag
hassebasse: Att Peter Andersson är fetast är ju ingen nyhet direkt....

...om Nordgren tvingas tacka nej så måste ju Herr Nilsson slå Robban en signal annars är det grovt tjänstefel...

Sv: Aftonbladet söndag
hassebasse: Blir ju enklare om man lägger in en direktlänk till sidan istället. Här kommer den..

Sv: TIK-MIF
hur länge kommer gunno att vara borta om de nu är hjärnskakning?

Aftonbladet söndag
Aftonbladet / Sportbladet.
Söndagens tidning finns REDAN att läsa på "nätet".
Gå in på Aftonbladet. Vidare till Sportbladet.

Rubrik: "Smolk i TIMRÅS bägare. Lindman och Norgren troligen borta från Landskamperna".
Även Kenta johansson intygar här, att "det var en hög klubba mot huvudet från Peter Andersson mot Norgren".

Sv: TIK-MIF
Håckla: Yes, Timrå IK 2003 stavas succé !

Sv: TIK-MIF
pallekuling:
Kul att se att Timrå har tränat rätt denna säsong, storvuxna,sega Malmoenissar hade inte mycket att komma med i kväll.
När Timrå trampar på, står pågarna stilla...Tänk när formtoppen kommer tillbaka, då blir det åka av !!!

Timrå IK är dom bästa.

Sv: TIK-MIF
Shadar Logoth: Huva, låter inte bra med hjärnskakning på Gunno. Jag har aldrig gillat Peter Anderssons spelstil. Ytterligare ett bevis på detta i eftermiddag, tyvärr. Hoppas att disciplinnämnden tar sitt ansvar nu. Inte för att det hjälper Nordgren som missar landslagsuppdraget.

Sv: TIK-MIF
Kevin O Shea: Det dära fixar dom säkert in en anmälan på. Kan ju upplysa herrskapet om att jag m,fl var mäkta upprörd över sop-Anderssons fortsatta vårdslösa spel i matchen. Han borde inse att han inte räcker till på den här nivån längre. J-la yxmördare är vad han är.

Fick också ajjtografen utav den gamle Ryssdräparen Sandström som spatserade förbi Östra-Stå ett par gånger ikväll. Loob bakom ryggen Sandström ni kommer ihåg va? ;)

Sv: TIK-MIF
timraande: Av någon underlig anledning så börjar jag faktiskt att få ont i magen nu? Nää, nu klämmer man en segerbägare till så blir det säkert botat.

Handen på hjärtat, pyysssccchhhh (nationalsången) Numera duger bara Norrlands SM-Guld.

Sv: TIK-MIF
mike66: Se för fan till att matchläkaren skickar in en rapport till förbundet, så att Andersson får vila ett par matcher. Samma regeltolkning bör rimligtvis gälla samtliga spelare i elitserien.

Sv: TIK-MIF
Eller vad sägs om Robbans och Lundin tror jag det var två-tre passningar för mycket framför MIF-målet. Man brukar ju snacka om en passning för mycket men detta var enormt. Bland det värsta jag sett på länge. Synd att Miffot räddade med klubbskaftet på mål-linjen bara.

Sv: TIK-MIF
Papa Maco: Kapanen hade nog blivit en minst lika bra fotbollsmålis. Nog var räddningen spektakulär alltid.

Kung Kapanen går på fruset vatten.

Sv: TIK-MIF
Papa Maco:Ja, Kimmo Kapanen är ibland helt otrolig! Vad ska man säga?

Sv: TIK-MIF
Härligt med tre poäng innan uppehållet och att dra ifrån DIF med tre poäng. Nu får laget en chans att vila och man kan få tillbaka många skadade. Snart har vi SM-Guld.

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA! VI GER ALDRIG UPP!

Sv: TIK-MIF
Årets mest spektatulära räddning gjorde väl ändå Kimmo efter att ha varit bakom målet vid sargen och "rotat". Pucken gick ut till en MIF-spelare som klippte till mot ett tomt mål. In från höger kom Kimmo som en projektil.......och räddade.

Ännu en underbar trepoängare.

Sv: TIK-MIF
Shadar Logoth: Yepp matcherna filmas. En del utav småkillarna som inte räckte upp till sargkanten kom på att man också kunde kika på storbildsteven på Östra-stå istället. Smarta kisar ;)

Sv: TIK-MIF
mike66:Det är bara att knipa ihop.

Sv: TIK-MIF
Shadar Logoth:

Ja det är ju inte för intet som man undrar vad folket ute i Timrå har för matvanor? När ska denna maginfluensepedemi vika hädan?

Dum som jag var så provade jag både en korv med bröd och en hamburgare ikväll. Jag bara väntar på första toabesöket ;)

Sv: TIK-MIF
mike66: Härligt att höra.... :-)

Finns dert några matchbilder att ta till då det inte sänds något till TV sporten från kvällen match....?

Filmar Timrå själva matcherna så att det går att visa upp för något nämnden...?

Mvh Shadar Logoth

Sv: TIK-MIF
Shadar Logoth: Jorå det går alldels utmärkt om disciplinnämden anser det. Sedan måste också Timrås matchläkare anmäla skadan om det ska kunna bli något utav det. Var det inte Styf som råkade ut för nått liknande sedan han tacklat sönder Janne Larsson i Brynäs ifjol? Även Henrik Rhenberg i Brynäs fick väl ett brev på posten efter han slagit sönder armen på Viktor Wallin. Men som sagt så måste matchläkaren anmäla skadan till disciplinnämden först. Sedan granskar de fallet och avgör vad som är ett rimligt straff.

Sv: TIK-MIF
Hade vi haft riktigt missflyt ikväll så hade vi också varit utan Styfen för en tid framöver. Han fick ett rykande slagskott mitt i planeten när han slängde sig och täckte skott. Som tur var tog skottet mitt uppe på hjälmen annars så kunde det ha gått illa.

Det är farligt att spela hockey.

Sv: TIK-MIF
mike66: Kan man dömma någon till avstängning som inte ens fått matchstraff....?

Mvh Shadar Logoth

Sv: TIK-MIF
mike66: Lindman blev akut magsjuk och utgick därför....

Mvh Shadar Logoth

Sv: TIK-MIF
Kevin O Shea:
Tyvärr så har jag inte den blekaste aning om var Lindman tog vägen? Robban var också en utav segerorganisatörerna ikväll. Oerhört imponerande spel av den kedjan. Krykovs geniala passningar är utav Gretzky-karraktär. Dock så är PP:et alldels åt skogen för dåligt i dagsläget, det måste det jobbas intensivt på under uppehållet.

Helt klart så ska Andersson ha minst ett par matcher för det han gjorde. Det kommer han också att få det är jag helt säker på.

Sv: TIK-MIF
Oden: Det blir dubbla garrar dårå;) Grattis till nyförvärvet. Två är två men tre är dubbelt så mycket. Missförstå mig rätt. Snart dags att införskaffa i en Cheva Van ;)

Puff puff...

Sv: TIK-MIF
mike66: Är det någon som vet vad som hände Lindman, som försvann tidigt. Gunno missar nog Sweden HG om han åkte på en hjärnskakning - hoppas Hårde Hardy plockar in Robban istället isåfall. Fast med Hardys uttagningar, kan det bli vem som helst, förmodligen en djurgårdare. För övrigt hoppas jag att någon tar tag i Peter Anderssons påhopp och ger honom ett par matchers avstängning. Sedan konstaterar jag att vi har fått en ny TIK-supporter - Grattis "Oden".

Sv: TIK-MIF
fermo:
Såg inte bra ut. Rådbjer dömde endast en 2 minutare för high sticking? I mina ögon såg det väldigt vårdslöst ut det Peter Andersson gjorde mot Gunno. Armar, klubba upp i huvudet på Gunno som var chanslös att värja sig mot plexiglaskanten. Troligtvis så ådrog han sig en rejäl hjärnskakning av Anderssons vårdlösa spel. Borde ha renderat i ett matchpenalty tycker jag.

Var ju såna här situationer som skulle stävjas om jag inte minns helt fel? Sjögrens tackling var inte ett dyft fulare än detta. Är säker på att Peter Andersson får vad han förtjänar efter att matchvideon granskats. Men hade det kommit en liter blod på isen så hade han nog dömt annorlunda direkt.

Tyvärr så utgick också Gunno efter denna smäll. Lundin tog hans plats och bidrog till stor del i segern. Imponerande av grabben att stiga in i hetluften och dominera.

Timrå IK var tunga att möta ikväll.

Mot det första SM-guldet.

Sv: TIK-MIF
Oden: Hur vare egentligen! Pappa för 2:a eller3:e gången!? vilket som helst Grattis i såna fall!
TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!

Sv: TIK-MIF
Oden: Grattis Oden!

Och det är skönt att se att även laget kan få resni...., näe vad säger jag, kan resa sig efter ett par tunga förluster.

Skål! Både för Timrå IK och Oden som reser sig gång på gång :-)

Timrå - laget med resning!

Sv: TIK-MIF
Lindman klev av inför 3:e, kan det vara magsjuka ?

1:a femman är ruggigt bra måste jag säga, synd att dom inte fick mer utdelning i 1:a.

Koivunens femma hade det tungt idag, men dom jobbar hårt iaf.

Klona Robban !

Sv: TIK-MIF
Oden: Ljuvligt ........ 6-3 till slut efter lite nervdaller. Skönt inför uppehållet och resultaten gick vår väg , i stort sett iaf. Hoppas att Nordgren inte blev allvarligt skadad.

Happiness is a warm gun ........ Forza Timrå !!!!!!!!!!!!

Sv: TIK-MIF
6 - 3 vinst och jag blev pappa för 3:e gången i natt... En dag att
minnas med andra ord. Jag är SÅ javla glad.

Sv: TIK-MIF
6- 3 Nu!
Vad hände med Niklas Nordgren? Blev han allvarligt skadad?

Sv: TIK-MIF
pallekuling:

4-2 0:39 Robert Carlsson !!!

Sv: TIK-MIF
pallekuling: Åja 4-2 är inte så tokigt :) Håll i Timrå.

Sv: TIK-MIF
pallekuling: Verkar inte flyta på så bra just nu . Malmoe har lyft sig enl. Jonasson på radiosporten . Matchen helt jämn just nu. TIK har visst hatf ett 5 mot 3 i drygt en minut utan utdelning. Det är klart att Mif har mer att spela för , men ändå ..... Kan nog gå hursomhelst det här....

Sv: TIK-MIF
timraande:
2-1 0:17 Styf
2-2 0:40 Mattsson

Å nej, släpp inte in MIf igen !!!!!!! :-((((

Kom igen nu , TImrå , höj tempot och tryck dit småpågarna !!!!!

Sv: TIK-MIF
NEJ! 2-2! Det har inte gått en minut och redan 2 mål.

Sv: TIK-MIF
Timrå - Malmö 2-1 Härligt!!!!

Sv: TIK-MIF
pallekuling: Det är lungt, detta tar vi... nemas problemas.

Sv: TIK-MIF
pallekuling:
Tyvärr så kan jag konstatera att det står 1-1 efter att ha ägt nästan hela 1:a perioden.

Sv: TIK-MIF
Oden: 1-1 . Liimatainen. 18:10
Hannula 2 min hooking 18:16

Kom igen nu ,Timrå !!!!!!!!!!!!

Sv: TIK-MIF
Va fan, är jag full eller??? jag blev pappa för 3:e gången =)

Sv: TIK-MIF
1 - 0 till Timrå och jag blev pappa för 2:a gången idag. =)

Sv: TIK-MIF
Christerus:
Det där om lottning går till som följer:
1:an och 2:an i Serien, lottas mot 7:an och 8:an.

3:an och 4:an lottas mot 5:an och 6:an. Det är INTE troligt att TIK orkar komma bland de TVÅ bästa.
Det är också troligt att DIF, TIK, Luleå kommer bland de på 3:e till 6:e plats. Det är DÄRFÖR som jag är rädd för att det blir DIF i kvartsfinalen.

TIMRÅ IK 4 Ever!!!

Sv: TIK-MIF
gud: kan jag räkna med dig den 15/2 i ladan?
Drömmen vore att befinna sig på samma plats som dig och mike66 samtidigt!!!!
Tänk vad kul!!!!
De tre muskitörerna samlade samtidigt!!

« · 207204 · »