« Föregående · 207519 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: TIK-MIF
pallekuling: Det må vara en del av sanningen. Men faktum kvarstår ändå att Timrå stått som segrare 14/21 ggr hemma och 13/22 ggr borta. Om man alltså räknar segrar och inte poäng. Det är inget att dra några slutsatser på annat än att Timrå är ett mycket starkt lag. Det lovar gott. Stor obalans i statistiken kan tyda på andra problem, tristess, hemlängtan, brist på motivation-instinkt. I ett slutspel lagen så taggade de kan bli. Föroppningsvis inte övertaggade. Timrå har en solid grund att falla tillbaka på, en hög nivå och erfarenheter av bra spel över i stort sett hela säsongen både hemma och borta.
Sv: En spark i röven!
Selina: Totalt onödigt. Undrar om det fina betyget vi fått av dem tidigare nu blir naggat i kanten av en människas gärning? (se länk). Hoppas inte det.
Sv: En spark i röven!
F-n vilken skön seger idag! Määäälmöööö hade inget att hämta.. precis som det ska vara. Kändes lite konstigt utan en trumma i klacken men jag tycker ända att många tog sitt "ansvar" och skrek/sjung ändå för fulla halsar. Mycket bra!
Det "positiva" med Nordgren är ju att han kanske missar SHG och kan vila upp sig rejält inför slutspelet! Tolka mig rätt nu..
Byssan lull!
Det "positiva" med Nordgren är ju att han kanske missar SHG och kan vila upp sig rejält inför slutspelet! Tolka mig rätt nu..
Byssan lull!
Sv: En spark i röven!
Chief: Framtida segrar...men hallå: vi snackar Timrå IK...
Har man frusit sej igenom matcher mot Antjärn och Boden tror man inte på framtiden! Men vi har ju ett gloriöst förflutet, inte minst denna vinter! Jag gör som Tony Blair, jag drömmer bakåt!
Kriget mot Irak, "the Blair Bush Project", eller...
cu
Har man frusit sej igenom matcher mot Antjärn och Boden tror man inte på framtiden! Men vi har ju ett gloriöst förflutet, inte minst denna vinter! Jag gör som Tony Blair, jag drömmer bakåt!
Kriget mot Irak, "the Blair Bush Project", eller...
cu
Sv: En spark i röven!
orion: När Kapanen rör sig står blixten stilla - gammalt Timråordspråk.
Men det är ju skönt att HS finns, då kan vi utomsocknes också få känna oss lite mer delaktiga.
Sov gott och dröm om framtida segrar!
Men det är ju skönt att HS finns, då kan vi utomsocknes också få känna oss lite mer delaktiga.
Sov gott och dröm om framtida segrar!
Sv: En spark i röven!
Chief: Okej, du menar den långa simturen, hur fan hann Kapanen tillbaks för att stoppa pucken? Yes, jag var där!
Synd att folk som gillar grejen ska vara så långt från händelsernas centrum när så många idioter har så nära...
Studier är väl ofta ivägen för själva livet kanske!
Mot bingen!
Gnatt!
Synd att folk som gillar grejen ska vara så långt från händelsernas centrum när så många idioter har så nära...
Studier är väl ofta ivägen för själva livet kanske!
Mot bingen!
Gnatt!
Sv: En spark i röven!
orion: Se där, en god far! =)
Det gick undan med målen där en stund. Trodde jag hörde fel nästan...
Tänkte på räddningen när den stackars skånepågen måste ha trott han hade öppet mål, men inte räknade med Kanon Kapanen som blixtsnabbt slängde sig tillbaka mot målet och fångade pucken i plocken. Eller sak samma förresten. Spektakulära räddningar har han ju gjort en massa den gode Kungen. Svårt att skilja ut en... =)
Så otroligt imponerande att gå ut och göra en sådan match med halva manskapet borta! Och Lundin skötte sig med den äran. Bara en så'n sak...!
Det gick undan med målen där en stund. Trodde jag hörde fel nästan...
Tänkte på räddningen när den stackars skånepågen måste ha trott han hade öppet mål, men inte räknade med Kanon Kapanen som blixtsnabbt slängde sig tillbaka mot målet och fångade pucken i plocken. Eller sak samma förresten. Spektakulära räddningar har han ju gjort en massa den gode Kungen. Svårt att skilja ut en... =)
Så otroligt imponerande att gå ut och göra en sådan match med halva manskapet borta! Och Lundin skötte sig med den äran. Bara en så'n sak...!
Sv: En spark i röven!
Chief: Jag vet inte vilken av räddningarna du menar, men den som jag såg (saknar split vision!) var när han fick ut högergrillan och styrde ut en puck, det var tecknad film...Jag fick lära mej när jag tog körkort (åttahundra år sen) att det tar en sekund innan man reagerar, haha!!! Kapanen hade högst några hundradelar på den.
Det jobbiga med dagens match var att jag missade varannat mål, jag SMS-ade dottern, och medan jag gjorde det blev det nya mål.
Malmös backar såg ut som kylskåp på en återvinningsstation när Timrå lekte, vi gick på vatten i några minnesvärda minuter.
Folk som sågar har inte fattat Zappas "motherly love"...
Det jobbiga med dagens match var att jag missade varannat mål, jag SMS-ade dottern, och medan jag gjorde det blev det nya mål.
Malmös backar såg ut som kylskåp på en återvinningsstation när Timrå lekte, vi gick på vatten i några minnesvärda minuter.
Folk som sågar har inte fattat Zappas "motherly love"...
Sv: En spark i röven!
orion: Har lite svårt att förstå att man faktiskt tar sig tid att åka ut till "Ladan", betala inträde och sedan sitta och såga spelare totalt. Visst har väl jag också synpunkter emellanåt, men jag skulle inte häva ur mig "den där jävla Tunadalarn". Någon gräns har man väl. Känns lite orättvist att han får gå på Timrås matcher, medan jag sitter här nere med endast sportradion som sällskap...
Det grämer mig oerhört att inte jag fick se Kapanens räddning idag!
Det grämer mig oerhört att inte jag fick se Kapanens räddning idag!
Sv: En spark i röven!
Chief: Ja, jag vet att jag tjatar men han kallade också Nordgren
"den där jävla Tunadalarn", ibland undrar jag om folk är obildbara.
Kan man Robinsonrösta bort folk från läktarna...
Man kan ju bara hoppas att dom som häver ur sej skit på läktaren är i motsvarande grad snällare mot frun och katten när dom kommer hem, men jag tvivlar!
"den där jävla Tunadalarn", ibland undrar jag om folk är obildbara.
Kan man Robinsonrösta bort folk från läktarna...
Man kan ju bara hoppas att dom som häver ur sej skit på läktaren är i motsvarande grad snällare mot frun och katten när dom kommer hem, men jag tvivlar!
Sv: En spark i röven!
orion: Famous last words... Den som sade detta har nog förverkat sin cred för ett tag framöver va?
Sv: En spark i röven!
Jag har min egen favoritnolla, han som sa:
"Robert Carlsson, vem fan har släppt ut honom i en hockeyrink"
Stolpskottet har tystnat, men frågan är om han har lärt sej nåt.
Robbans sextio minuter är bara dom värda en entrébiljett, synd att inte Hardy har fattat att forecheckare som Robert Carlsson kunde rättfärdiga hans spelsystem.
"Robert Carlsson, vem fan har släppt ut honom i en hockeyrink"
Stolpskottet har tystnat, men frågan är om han har lärt sej nåt.
Robbans sextio minuter är bara dom värda en entrébiljett, synd att inte Hardy har fattat att forecheckare som Robert Carlsson kunde rättfärdiga hans spelsystem.
Sv: TIK-MIF
dr Dängroth: OK, det må väl vara hänt att det varit sjukdomar och annat som spelat in på slutet . Tittar man över säsongen (www.swehockey.se Standings /home/Away) så ser man att Timrå ligger på 5:e plats över hemmastatistiken och på första plats i bortastatistiken.
Huvudsaken är dock att det rasslar på i fortsättningen också, hemma som borta.
Huvudsaken är dock att det rasslar på i fortsättningen också, hemma som borta.
Sv: En spark i röven!
ernie eagle: Dessvärre tror jag att han är medlem, har för mej att jag sett honom på nån resa.
Sv: En spark i röven!
Selina: Instämmer fullt och riktigt i ditt resonemang. Den djävla sopan ska skämmas nåt in i h-e över att uppträda på det viset.
Blir ledsen när jag hör sånt här. Hoppas verkligen inte han är medlem i Timrå SK.
Stick från kommun, det är dags att dra, stick från kommun, sådana som du vill vi inte ha - stick från kommun!
Hoppas han fick rejält med spö så att han lärde sig en läxa!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Blir ledsen när jag hör sånt här. Hoppas verkligen inte han är medlem i Timrå SK.
Stick från kommun, det är dags att dra, stick från kommun, sådana som du vill vi inte ha - stick från kommun!
Hoppas han fick rejält med spö så att han lärde sig en läxa!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
En spark i röven!
Ikväll vann vi över Malmö, då kan man tycka att humöret borde vara på topp efter matchen. Sen hinner man bara ut på parkeringen och ser där hur en överförfriskad kille i Timråtröja muckar gräl med Malmösupportrarna som var på plats. Jag skäms när jag ser nått dylikt...!
Såna supportrar behöver vi INTE!
Såna supportrar behöver vi INTE!
Sv: TIK-MIF
dr Dängroth: Jo, jag misstänker att synar man statistiken så är det som du säger. Tror nog att det är ganska jämnt . Det är det som är ett kännetecken på ett starkt lag att man är nästan lika bra på bortaplan som man är hemma. Nu har det gått lite sådär på hemmaplan efter jul, så det är väl det som gör att man känner att det nästan är bättre borta än hemma.
Sv: TIK-MIF
pallekuling: Det finns ju statistik för sånt där.. Timrå har förlorat fler borta. Men tänk på fjolåret då bortasegrarna var lätträknade.I år är Timrå jämnstarka och går inte att räkna ut varken borta eller hemma mot något lag. I ett slutspel kommer mycket supportrar att resa med så vad som blir hemma och borta ska inte spela alltför stor roll..
Sv: Vad heter låten????
Låten finns på (HS) sidan 66 i Timrås Gästbok. Mr Magoo hade bifogat den! Den låter!
Sv: Vad heter låten????
westerlind: Ja, tyckte att det var på tiden att någon börjar tänka på dom också.
Sv: Vad heter låten????
Hälge:
Spännande och finurligt nytt grepp. Så har jag aldrig upplevt den låten förut - var det en specialutgåva för hörselskadade?
Spännande och finurligt nytt grepp. Så har jag aldrig upplevt den låten förut - var det en specialutgåva för hörselskadade?
Sv: Aftonbladet söndag
SirPimme: Ja att Robban skulle bli uttagen finns ju inte, Rudslätt lär det bli...................not !
Sv: Vad heter låten????
VI provar igen var beredda på att det inte fungerar. Är ingen expert på det här
Sv: Aftonbladet söndag
sektionU: Så han har varit dålig förut då eller ?
Själv tycker jag att han varit kanonbra hela säsongen !
Själv tycker jag att han varit kanonbra hela säsongen !
Sv: Aftonbladet söndag
Örn-öga: ne det har jag inte sakt men när han fick redapå att han blev uttagen till truppen i shg så fick hento en kick och har spelat tre kannon matcher i rad nu.
Sv: Aftonbladet söndag
sektionU: Henriksson har väl inte spelat i blågult än, så det kan ju knappast vara därför han varit bra !
Sv: Vad heter låten????
Jag vet inte vad som hände men det blev något fel på den där Bifogade filen.
Sv: TIK-MIF
Härligt med en hemmaseger igen. Tycker nästan att det har varit som om Timrå presterat bättre resultat på bortais än hemma. Starkt naturligtvis, de flesta lag spelar sämre borta äm hemma, det är inte det jag menar, utan bara att det är kul att få visa hemmapubliken vilket bra lag man är och bli hylllade som ett sådant.
Om det nu blir så att TIK hamnar bland de fyra första lagen, så blir det en extra hemmamatch, vilket ofta varit avgörande i slutspelet. Ofta har det visat sig nödvändigt att vinna just hemmamatcherna, men i Timrås fall ser det nästan ut som om borta är hemma. Så hur som helst, borta eller hemma , spelar ingen roll bara Timrå vinner.
Om det nu blir så att TIK hamnar bland de fyra första lagen, så blir det en extra hemmamatch, vilket ofta varit avgörande i slutspelet. Ofta har det visat sig nödvändigt att vinna just hemmamatcherna, men i Timrås fall ser det nästan ut som om borta är hemma. Så hur som helst, borta eller hemma , spelar ingen roll bara Timrå vinner.
Sv: Vad heter låten????
hassebo: Jag letar efter Nanne Grönwall - Vi är dom tuffaste, starkaste, grymmaste. Men jag får aldrig ngt lyckat resultat.
Jag vill ha den låten
Jag vill ha den låten
Sv: Aftonbladet söndag
timraande: Robbans lungor pallar nog slutspelet också även om han mot all förmodanskulle bli uttagen, de andra kan som du säger behöva vilan...
Sv: TIK-MIF
Slask: Äh, det gör Timrås matchläkare så bra ändå. Den man däremot kan skicka ett mail till är ju domarbasen himself som kanske ska ta och kika över vilken nivå som det ska spelas på här hemma i Sverige. Just nu så skiljer det ju mil mellan bedömningarna från match till match. Snacka om att man blir yr i knoppen som åskådare.
Vi kommer nog inte ha mycket att hämta i SHG om vi spelar med alla dessa hakningar och slashingar som nu tillåts till 110% i dagens ES.
Var har alla klockrena justa tacklingar tagit vägen? Fulhockeyn dominerar just för tillfället. Tråkigt men sant.
Vi kommer nog inte ha mycket att hämta i SHG om vi spelar med alla dessa hakningar och slashingar som nu tillåts till 110% i dagens ES.
Var har alla klockrena justa tacklingar tagit vägen? Fulhockeyn dominerar just för tillfället. Tråkigt men sant.
Sv: Aftonbladet söndag
timraande: jo det kanske stämmer men........Spelarna får ett oehört självförtroende när dom får chansen i blå gult kolla bara på Henriksson för att ta ett exempel han har spelat upp sig rejält nu. och sedan så blir spelarna märkta för det dom gör på isen och får också på så sätt själv
förtroende.
förtroende.
« Föregående · 207519 · Nästa »
Niklas Nordgren visade vägen med sitt 1–0-mål och verkade i landslagsform redan.
Efter huvudskadan 5.13 i andra perioden lämnade han isen. Och nu kan Sweden Hockey Games vara i fara.
– Han fick en blödning på ena ögonlocket, då hjälmkanten trycktes in vid ögat i samband med smällen. Och så har han huvudvärk. En så kallad grad 1-skada (lindrig hjärnskakning), berättar Timrås läkare Jon Olovsson, som kommer att följa upp det hela i dag.
Måste få tillstånd
– Troligen kan han åka till Stockholm och ansluta till de andra i landslaget på måndag, men då måste huvudvärken ha släppt och för att han ska få spela måste landslagsläkaren Lennart Hovelius ge tillstånd.
Smällarna mot huvudet har blivit fler inom ishockeyn de senaste åren.
Och varje skada följs upp noggrant.
– Vi har ett särkilt reglemente, säger Jon Olovsson.
När de andra TIK-lirarna pustade ut i duschen och laddade för ett par dagars äventyr i trakterna av Hussborg for Nordgren hem för att få lugn, ro och välbehövlig vila.