1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614967 inlägg · 6214 ämnen
« · 208979 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Det är bara att skicka med den !
Bifoga fil ´> bläddra , då sugs den upp på servern. ( c :

Sv: Slutspelsskägg
Patrick Polly: Har bredband så det är nog inte problemet...

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Kan det vara så att din uppkoppling är för seg och inte orkar med att ladda upp dem?

Sv: Slutspelsskägg
Patrick Polly: Det funkar skitbra att ladda upp bilder, men med mp3:orna funkar det banne mig inte...

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Du kan ha den i mp3 format. För mig och min testlåt som jag la upp gick det problemfritt iallafall.

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Det finns en stark koppling mellan hockey och musik, och att utreda den kopplingen närmare är alltid befogat. Och jag vill minnas att diskussionen startade just med de högst hockeyrelaterade slutspelsskäggen. ;-)

Jag har aldrig försökt mig på att bifoga mp3filer på HS, så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Sorry.

Sv: Slutspelsskägg
matsby: Vill inte ta någon i försvar och så, men det mesta som sagts idag har på nåt sätt handlat om hockey faktiskt...

Sv: Slutspelsskägg
Chief:
Om bara elitserien kunde börja igen så det blir hockeysnack här igen,,,nu är det samma nivå som om du är inne på Lunar ;-)

Sv: Slutspelsskägg
Chief: Inte direkt, men musiktemat fortsätter. Just nu mina misslyckade försök att bifoga mp3-filer här på HS, du råkar inte veta hur man gör?

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Är det fortfarande Onedintemat ni tjôtar om?!? det är inte utan att man blir lite förvirrad...=)

Sv: Slutspelsskägg
Patrick Polly: Kan jag ha filen i mp3-format eller måsta jag zippa den eller nåt?

Sv: Slutspelsskägg
Patrick Polly: test låt

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Skriv nått i fältet för "brödtext" också.

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Tysk marsch musik o Heavy Metal, vad hände med gospel musiken??? :))

Mer Blues Brother gospel!

Sv: Slutspelsskägg
Patrick Polly: Jag fyller i en rubrik, men det funkar inte ändå.

Sv: Slutspelsskägg
SgtD: Mera tysk marsch-musik till folket! Örnnästet-temat borde funka...

Bortalagen kliver in i det HETA örnnästet och är slagna redan på förhand...

Sv: Slutspelsskägg
SgtD: Mera heavy-metal till folket!

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Du måste ha en rubrik

Sv: Slutspelsskägg
Redax 2:
Varför inte temat till Örnnästet. När det än så länge är en örn i klubbloggan så varför inte använda den biten.
Jag tycker den slår Carmina Burana med hästlängder, eller ska man säga vingbräddar?

En annan låt som har ett mäktigt intro med symfoniorkester är Accepts "Metal heart". Funkar och rockar stenhårt.

Sv: Slutspelsskägg
Mr Magoo: Inte för mig. Kommer bara upp felmeddelanden i min privata GB "Det går inte att skicka ett tomt inlägg". Vad gör jag för fel?

Sv: Slutspelsskägg
Redax 2: Om man ska fläska på i ett intro så föreslår jag "Festspel" av Hugo Alfven. Det specialskrevs egentligen till Dramatens invigning 1908. Mäktig ;-)

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Istället för att maila så kan du bifoga filen här i HS i ett inlägg. Det funkar.

Sv: Slutspelsskägg
Patrick Polly: OK. Lycka till!

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Tyvärr är det väl inte många mailprogram som släpper igenom så stora filer....

Jag får kolla hemma på Kazaa om jag kan hitta den.
Tack ändå!

Sv: Slutspelsskägg
Redax 2: OK.... jag gav mig in på ett område som jag uppenbarligen inte har koll på. Återkommer om jag kommer på något mer orginellt fast ändock passande.

Sv: Slutspelsskägg
Farbror Hasse: Kanske inte nu men många lag har väl haft den, inklusive Timrå...

Sv: Slutspelsskägg
Redax 2: Jo jag vet att den är uttjatad i många sammanhang. Men trodde inte att den var det i hockeykretsar. Menar Du att det finns elitserielag som använder den ?

Sv: Slutspelsskägg
Patrick Polly: Hur gör man för att "posta" mp3-filer här? Jag har den...

Sv: Slutspelsskägg
Farbror Hasse: Carmina Burana är väl använd av Gud vet hur många. Finns det ingen liknande musik som inte fått "Absolut Hockey-intro"-stämpel..?

Sv: Slutspelsskägg
Patrick Polly:
Måste onekligen säga att det börjar spåra ur här nu :-)
har man kommit till onedinlinjens hemsida eller?

Sv: Slutspelsskägg
Farbror Hasse: var kan man få tag på Onedintemat?

Sv: Slutspelsskägg
Farbror Hasse: Elisabeth...Elisabeth !

Sv: Slutspelsskägg
Per HApps: Carl Orfs Carmina Burana borde vara given intromusik när grabbarna äntrar isen. Jag ryser av bara tanken.
Det slår Onedintemat med hästlängder.
Minns förresten att Victoria Onedin hette Jessica Benton i verkligheten.

Sv: Lill-Kenta viktig kugge
Steffe: Jo osså Sami Kapanen förstås. Och Foppa skulle ju kanske göra sista säsongen i NHL så han kan vi säkert övertala.
Och Pasi på backen.
Jag tror vi klarar oss med dom förstärkningarna till nästa säsong. : )

Sv: Slutspelsskägg
Haha...
han SSK:s 2:a målvakt =)
Iofs har han skägget året runt.

Sv: Slutspelsskägg
Redax 2: Stämningsfullt, onekligen...

Sv: Slutspelsskägg
Redax 2:
Gissa nu vilken musik som kommer att strömma ur hagtalarna på tisdag??

Sv: Lill-Kenta viktig kugge
Är skeptisk att Hagos skulle tillföra TIK så mycket.
Om han nu vore så bra skulle väl Dif eller SSK ha tagit honom.
Låt då istället Henke E få spela center vilket han visar att han klarar.
Om vi får behålla dom spelare vi vill, och förbättra truppen med 3-4 spelare tycker jag Timrå skall satsa på eteblerade spelare typ
Pasi p, Mikael Pettersson LIF och en Center som går in i första femman och en riktigt vass måltjyv.
Sedan skall 2-3 juniorer få chansen att slåss om en eller två platser för att få en bred trupp.

Sv: Lill-Kenta viktig kugge
Steffe: Han spelar i Dallas. Jag har då gett upp alla förhoppningar av att se han i Elitserien igen.

Sv: Slutspelsskägg
Per HApps: För att inte tala om en av de häftigaste vinjetter TV-världen skådat. Skepp i storm till musik ur Adagio ur baletten Spartacus (av Aram Chatjaturjan, med reservation för stavning...). Nu blir man nostalgisk...

För mer nostalgi, se länken...

Sv: Lill-Kenta viktig kugge
Borde inte Dahlén kunna vara aktuell igen ? Eller skrev han på för FLERA år med Washington ?

Sv: Lill-Kenta viktig kugge
Jimmy: om det fattas en back så kan alltid eldebrink hoppa in....=)

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team:
Plus att det är inte vilket skitpris som helst i potten!

Minns med värme i hjärtat episoden där Bains & James hamnade på en öde ö där det fanns ett skepp som hade lidit kval.

Och vem var inte lite småförälskad i Elizabeth??

Sv: Slutspelsskägg
Chief: Förebilder min vän, vi snacka FETA förebilder... =))

Sv: Lill-Kenta viktig kugge
heart: Jo med tanke på att det är tänkt att vi bara ska max 3-4 spelare till nästa säsong så kommer man nog försöka behålla Hallin också.

Patrick Polly: Detta torde vara Nubbens Drömscenario:

Mv Kapanen
Mv ? (Fortsätter Freddan, nyförvärv eller Fagerström?)

B Sanny
B Kalle
B Raja
B Pasi
B Styf
B Lindman
B Oduya
B ? (Hansson borde få en plats)
B ? (Blir någon av Cassel, Jindrich eller Halvard kvar?)

C Krykov
C ? (Lind given om han håller)
C Koivunen
C Hagos

F Nordgren
F Matthiasson
F Carlsson
F ? (Nyförvärv?)
F ? (Hallin borde få en plats)
F ? (Fortsätter Åkerblom?)
F ? (3 platser kvar isf, Crippe, Walle, Sjögren, Henke, Zetterström, Lundin och Lauritzén får slåss om dem)

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Vissa verkar ta det här med slutspelsskägg allvarligare än andra. Kan inte se någon annan anledning till att ha bilder på Baines och Onedin drällandes än att för varje dag kunna jämföra och se hur pass nära originalet man kommer =)

Sv: Lill-Kenta viktig kugge
Patrick Polly: och så får vi en snygg och modern arena till nästa säsong också...det ä skoj...=)

Sv: Lill-Kenta viktig kugge
Själv tycker jag nog det bästa var att Nubben sa att det bara blir ca 3 nya spelare. Timrå har länge haft för stor omsättning på spelarmaterialet och skulle tjäna på att bromsa in omsättningen. Därför känns det bra att det nu också är ett uttalat mål.

Sv: Slutspelsskägg
dr-nix: det är du inte ensamen om...=)

Sv: Slutspelsskägg
Per HApps: Det där var nog herr Onedin själv det... Här är Captain Baines i egen hög person.

« · 208979 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer