1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614994 inlägg · 6214 ämnen
« · 211845 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Hardy=Pajas
Nike89: Knappast i offensiven men jag kan hålla med om att det brister i försvarsarbetet ibland, så därför tycker jag att Hardy ska para ihop honom med en defensivspecialist som t ex Ronnie Sundin...

Sv: Hardy=Pajas
frölundaindian: Precis! Men det är tydligen skillnad på spelare och spelare tänker på Sjögrens avstängning...

Martin håller en väldigt hög lägsta nivå så det är väldigt sällan han gör en dålig match, det offensiva spelet har han tagit med sig från sin tid som center i unga år.
Man kan snacka om fynd kanske men däremot inte talang för han är trots allt 28 år...

Sv: Frågor
Dream Team: Det torde stå tämligen klart att sudden infördes som ett nytt system i Sm-slutspelet 1975. Därmed infördes sudden death i svenska tävlingsmatcher. Har jag fel? Det var väl inte så att man helt plötsligt bara kände för att spela sudden death? Nästa gång plockar du El Maco...;-)

Sv: Hardy=Pajas
frölundaindian: En rutinerad talang med 28 år på nacken...

Sv: Hardy=Pajas
SirPimme:Det beror ju på hur många backar från NHL som kommer.Det finns i dagsläget flera i elitserien som är bättre än Lindman.

Sv: Hardy=Pajas
Örn-öga:Ja det vore ju bättre om han inte var med alls!Eller hur?
Skulle inte Sundsvall Hockey finnas skulle du nog inte behöva bry dig om det tror jag.

Sv: Hardy=Pajas
timraande: Det är sant... Niklas gjorde efter omständigheterna det bra och Lndman tycker jag visade att han är en man för VM med sin offensiv lusta, han var ju nästan den enda av backarna som vågade fylla på i anfallen...

...Anger, Rönnqvist, Tjärnqvist och dragkedjan med undantag för Kahnberg var inte bra, fanns också en del backar som inte heller var särskillt lyckade tänker t ex på Nord men även Rhodin som inte alls gick att känna igen!

Sv: Hardy=Pajas
SirPimme:

Ja peter norde fått MINST game + 5 matcher avstägning

En annan TIK spelare som jag har fått upp ögonen för är Martin Lindman, nästan bäste offensiv back i truppen ass, wow, där har ni en talang. :)

Sv: Frågor
Björn VII: Har faktiskt ALLA resultat från säs. 1985-1992 nedskrivna. Där finns inte nån match som avgjorts i s.d i grundserien, före säs. 1988-89. (Jag får alltså ändra mitt tidigare tips på årtal..)

Sv: Hardy=Pajas
SirPimme: Håller med dig fullständigt! Tycker att det hade varit bättre att stanna hemma och vila! Men det blir ofta ett himla liv om man inte ställer upp. Och å andra sidan så vill man visa upp sig internationelt det är ju inte varje dag man får chansen! Tycker inte att varken Niklas eller Martin gjorde bort sig i Sweden Hockey Games! Det fanns en hel del andra spelare som inte var godkända
totalt tycker jag!

Sv: Hardy=Pajas
frölundaindian: Ja det var en ruggig tryckare, för mej är det helt otroligt att Andersson bara kom undan med två minuter...

Niklas Anger har aldrig haft någonting i landslagsdressen att göra och allra minst nu när hans självförtroende är kört i botten, det är en gåta att han blev uttagen...

Sv: Hardy=Pajas
SirPimme:

Ja, när du snacka om hjärnskakning, f-n va det smällde mot mif (peter andersson).

Jag tycker ändå att han var bättre än Niklas Anger, han slett rejält i går.

Sv: Hardy=Pajas
Det är ett jävla tjat om Nordgrens var eller icke vara i Tre Kronor!

Klart han ska spela när han kan gå för fullt men inte som nu när han inte når upp till sin normala nivå, man får inte glömma bort att han nyligen återhämtat sig från både magsjuka och en lättare hjärnskakning!

Klart som fan att han är hängig och sliten, han skulle ha tackat nej istället och stannat hemma eftersom han inte har kunnat göra sig själv rättvis...

Sv: Frågor
Dream Team:

Jorå, men jag är alldeles för finkänslig för att komma och klaga på tävlingsomständigheter när man är gäst på en gästbok, dessutom är ju El M moderator...;-)

Hmm...annars så kan jag nästan svära på att man otaliga gånger under säsongen 1986/87 fick sätta sitt hopp till Anders Wikberg i förlängningar för att (förgäves) undvika kvalplatsen, men jag är helt beredd på att ha fel - 9 oavgjorda matcher under en 36-matcherssäsing är mycket även utan sudden.

Sv: Frågor
Björn VII: Jag trodde det var detta frågan gällde hela tiden. Jag menar, man INFÖR ju inte en ny regel i ett system genom att en match som är oavgjord i ett playoffspel måste avgöras. Frågan var alltså otydligt ställd från början... (När infördes sudden death i svensk hockey?) Borde kanske istället ha stått: "När avgjordes en match för första gången i sudden death i svensk ishockey?"

Kan nästan svära på att det var säsongen 1987/88 som sudden death infördes i grundserien. Om en match var oavgjord skulle max fem minuter sudden spelas. Men matchen fick sluta oavgjord.

Sv: Hardy=Pajas
föresten tjobba du tog väll inte mig på fullt allvar eller?!?!, vem som hellst borde ha förstått att jag skämtade även om jag tycker att Nordgren borde ha stannat på isen. (så det inte är några oklarheter)

Sv: Hardy=Pajas
tjobba: okej

Sv: Hardy=Pajas
dr-nix: nähä ok men de borde du ha gjort

Sv: Hardy=Pajas
tjobba: lyssnade inte på intervjuerna efter matchen.

Sv: Hardy=Pajas
dr-nix: jag har sett nordgren spelat hockey i 2 år,vet hans starka sidor,men hörde du inte hardy?

Laget var slutkörda och även nordgren!!
han var lite extra trött och fick stå över matchen begriper du väl?

Sv: Hardy=Pajas
tjobba: har du sett Nordgren spela hockey någon gång ?!..du verkar inte ha koll på vad hans starka sidor är...

Sv: Hardy=Pajas
Nordgren platsar i landslaget men initiativet var hardys och sverige spelade grymt bra,hade inte skadat fall nordgren spelat hela matchen,men ex werner var ju grymt bra,kämpar och sliter i varje närkamp så gnäll inte så jävla mycket över att nordgren var bänkad!!!!!!

Sv: Hardy=Pajas
dr-nix: Håller inte med er helt, kom inte å påstå att sveriges förlust idag berodde på att nordgren vart bänkad!!
Det säger alla som håller på timrå,

Sv: Experten Lundmark
Wiggo:
Wiggo, jag och MÅNGA andra håller helt med dig !!
Denne Curt Lundmark är en katastrof för varje TV-sändning.
Jag ringde personligen till TV-studion under dagens sändning, och bad i lugn ton, att någon skulle be Lundmark att HÅLLA KÄFTEN under pågående spel !
"Jag får nervsammanbrott på Lundmark och hans pladdrande, han pratar fullständigt matcherna" sade jag till kvinnan som svarade i TV-studion.
Till ett mycket VÄNLIGT svar fick jag:"du är inte den första som ringt i kväll och klagat på Lundmarks´ sätt att prata sönder matcherna och göra dom fullständigt ointressanta", sade tjejen.
Skönt att höra, att MÅNGA ringt till TV-sporten och klagat !!

TIMRÅ IK 4 Ever!!!

Sv: Hardy=Pajas
efter att ha kollat på dagens match kan jag konstatera att Hardys beslut att bänka Nordgren ledde till en förlust, med honom på isen hade han ordnat med ett ytteligare mål eller sov hardy när Nordgren spelade fram till 1-0 målet?!!

Sv: Hardy=Pajas
Örn-öga: Håller med dig, alla verkar ju vara överens om att det var målskyttet som saknades. Då äe nog Niklas den siste som skulle blivit utbytt.

Hardy=Pajas
Vore jag Niklas Nordgren skulle jag be Hardy dra nåt gammalt över sig och hädanefter tacka nej till landslaget så länge Hardy "chefar" där !
Snacka om att "Gunno" blir föredrad genom att petas i match efter match medans Anger, Wernblom, och Dragkedjan varit totalt anonyma och ändå får lira på liksom målsumparen nr 1 Hannula !!

Sv: Frågor
dr Dängroth:

Har du någon info på när sudden infördes i grundserien första gången? Har letat frenetiskt i min Årets Ishockey 1979 men lyckas inte hitta något från den säsongen iaf (78/79).

Experten Lundmark
Nu är han framme igen Lundmark med sina expertuttalanden, Nordgren tycker han ska stå på tillväxt ytterligare ett år till,,,,,,,,, Sjögren ska ha minst en månads avstängning........ vem faan tror han att han är egentligen????

Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
Lulekickan: Vet inte att jag skrivit att Luleå är dåliga. De ligger på sjätte plats och har spelat upp sig betydligt efter den trevande inledningen. Nu var det inte riktigt det jag kritiserade.

Sv: Frågor
El Maco: Rätt. Janne Kock satte det historiska första sudden death målet i svensk hockey 11 mars 1975 och fastställde därmed slutresultatet till 3-2 till Timrås favör. Därmed är alla frågor besvarade.

Sv: Frågor
Första Suddensegern i en svensk ishockey var Timrås triumf över Skellefteå i matchen om tredje pris 1975

Sv: Frågor
Äh, fel tråd av mig - sorry...

dr Dängroth:

Har upptäckt att swehockeys databas återigen inte är någon möjlighet till fusk då man tydligen helt sonika sparkat ut all info om suddenvinster i sina matchuppgifter från 80-talet. Jag är då hyfsat säker på att sudden fanns iaf 86/87 pga personliga minnen - ska man chansa på 81/82 då, med tanke på det påstådda Timrå-målet här nedanför?

Sv: Frågor
Norrgård eller var det Gatan kanske!?

Sv: Frågor
Det var säsongen 1987/88, efter lite efterforskning, men vem som gjorde det eller motståndet har jag inte en aning om...

Sv: Frågor
dr Dängroth:
En liten kuriosa grej runt Sudden Death är att det var en Timråspelare som gjorde det allra första inom svensk elithockey.

Sv: Frågor
dr Dängroth:

Fråga7: 1988/89

Sv: Frågor
Farbror Hasse: Det sägs så, ja. Biffen var andretränare för Tre Kronors trupp i VM 1982. "Gretzky är inte värd att knyta skridskorna åt Patrik Sundström" ska han ha sagt.

Sv: Frågor
Var det inte Biffen ?

Sv: Frågor
dr Dängroth: Fråga 3 - Timråanknytning - hmm, kan det vara Mats Näslund eller Eldebrink, tro ?

Sv: Frågor
Bärra Littmar: Underbara bilder. Du har svaren, vi har frågorna.

Övriga: Snabba svar på de flesta frågorna, vilket hockeykunnande!Fråga 3 och fråga 7 är inte besvarade. Ledtråd är att bägge har Timråanknytning.

Sv: Kapanen bortbytt
ribba9: Som jag nyss skrev så är det många som spekulerat i det - och sägs en sak tillräckligt många gånger blir det en sanning. Jag tror oxå att han har många år kvar i NHL. Men man vet ju aldrig hur spelarna tänker rent socialt, och kanske väljet att flytta hem. OM, han flyttar hem kanske hans bror kan locka honom till Timrå.

Sv: Kapanen bortbytt
Kevin O Shea: varför skulle sami kapanen gå till timrå....han har väl många år kvar i nhl....

Sv: Kapanen bortbytt
finne85: Nä, det är så många spekulationer här på GB´n att till slut blir det en sanning. Jag tror ju egentligen inte att Sami Kapanen är aktuell för Timrå (men man kan ju som sagt drömma). Vad jag har förstått är han ju delägare i ett lag i finska ligan, så det mest troliga är väl att han återvänder dit när NHL-äventyret är slut. Kimmo själv har sagt att han vill spela ihop med Sami i det laget, vilket det nu är.

Sv: Frågor
dr Dängroth:
Hulls berömda hook som bidrog till skott som blev som kanonskott.
Bilden kanske inte ger rätt tydlighet av hooken men den är häftig och i dag knappast godkänd.

Sv: Frågor
dr Dängroth:
Bobby Hulls klubba av typ Northland med autograf.
Notera urgröpningen för bättre tag för handen!

Sv: Kapanen bortbytt
Kevin O Shea:

"Är det över huvud taget realistiskt att tro på Sami i Timrå ? Hoppas att han inte trivs i Flyers, och väljer att spela med broder Kimmo istället."

- Nej, chansen är nog lika med noll.
Tror nog det finns tillräckligt NHL klubbar som e intresserade av världens snabbaste spelare. (2 år irad, -01 och -02)
Och sen gjorde ju Kapanen mål direkt i sin första match för Philadelphia, men drömma kan ni ju visserligen.
(inget illa ment)


#17

Sv: Frågor
westerlind: Stan Mikita är rätt svar. Bobby Hull sägs också ha varit inblandad.

Sv: Vi glömmer aldrig södra stå...R.I.P.
Bergius: Du kommer även att få sörja att du inte kan stå vid sargen. Det blir slut på det i "nya" hallen.

Sv: Nordgren vs Anger
swen: Den ryske forwarden gjorde en snygg grej där - gjorde sig själv fri och fick Lindman att skymma egen målvakt. Bra skridskoåkning på ryssen.

« · 211845 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer