1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614994 inlägg · 6214 ämnen
« · 212005 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: När släpps biljetterna?
rådbjer:
ojojoj...måste vara både skönt och jobbigt att dra iväg nu, missa slutspel,vilken JÄTTEMISS i planeringen, tur att det finns internet säger jag bara..

Sv: När släpps biljetterna?
matsby: Ok, nån dag ska jag dit så, vem vet? :))

En annan sak, det är en stor risk att jag stöter på Strumpan nånstans för han kommer också att åka dit :)))

Miss i planeringen för honom liksom för mig? :))

Sv: När släpps biljetterna?
rådbjer:
Om du befinner dig i Krabi vid Ao nang så är det inte omöjligt att du får se en Timrå ik on tour t-shirt på en thailändare som kör longtailboat :-)
levererad för precis ett år sedan :-)

Sv: När släpps biljetterna?
matsby: Själv befinner man sig på nån öde ö i Thailand under nån palm med nån ljummen öl i näven under kvartsfinalserien! :(

Kommer inte att kunna koppla av utan kommer att försöka hitta nån dator nånstans så att man kan få lite info om hur det går.

Behöver jag säga att jag kör med Timråkallingar, keps o T-shirt på flyget ner!

Nää, man kanske skulle avboka!

Sv: När släpps biljetterna?
24/2 släpps kvartsfinalbilj, dags att slå upp tält utanför entre sundsvall redan nu kanske?

När släpps biljetterna?
Såg at FBK släpper biljetterna till de två första hemmamatcherna i kvartsfinalerna 3 och 7 mars nu klockan 10.00, när kommer timrå att släppa sina??????

Sv: Hardy=Pajas
BlackBay:Men hallå!

Sv: Frågor
Chief: nej bara trött, ska sussa nu håller på att läsa en grej online bara som håller mig uppe...

Sv: Frågor
dr-nix: På kanelen?

Sv: Frågor
Dream Team: med kanel naturligtvis!

Sv: Frågor
dr-nix: Med eller utan kanel?

Sv: Frågor
dr-nix: äsh ignorera mig jag är grötig ikväll.

Sv: Frågor
mitt minne sviker mig det kanske var den där modellen endå..

Sv: Frågor
Dream Team: yep hade en äldre modell dock, nog den där gröna tror jag som mike66 surrade om.

Sv: Frågor
mike66: Japp! En sån här...

Sv: Frågor
hehe min bror hade en sådan, höll på med den själv ibland :)

Sv: Frågor
Dream Team: Du menar kanske en hederlig gammal "Kungsfjäder" ? Själv hade jag en med gröna handtag. Fanns även blå och röd som var för di lite starkere grabbarna ;)

Slog förövrigt sönder halva min käft med en såndäringa mojäng en gång för längsen.

Sv: Frågor
ernie eagle: Då är vi två om den förmånen. Britt och salig Hans-Gösta Wikberg, hade några vildar att ta hand om där på Ringvägen, snett nedanför Statoil i Timrå. En annan av oss illbattingar där, var en hockeytalang som tyvärr aldrig blommade ut riktigt på allvar - Pär Edin. Karriären var iaf rätt kort, minns jag...

Anders var en stor förebild! Minns att på min Tre Kronortröja (köpt på postorder från SportJohan f.ö), beställde jag samma nr. som han hade i Timrå, dvs tröja #12. Jag körde även TUNG styrketräning på en sån där stång med nån slags fjäder på (vet ej vad det heter, kass och förklara) Det blev motstånd i vilket fall, och för en liten parvel på sju-åtta år snackar vi maxvikter...

Brukar se Britt spatsera uppe på Vivsta ibland...

Det var en tid då allt kändes enkelt, livet levdes utan problem och var fyllt av glädje...

Sv: Frågor
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Frågor
Björn VII: Ser att det surras om Anders Vikberg. Det gör mig smått lyrisk. Har ju vart dagbarn hos hans föräldrar och och har läst pärm efter pärm om Anders karriär via Timrå IK, MoDo, Örebro IK, Sundsvall/Timrå Hockey och Bergeforsen Flyers. Så när man ser hans namn figurera i GB:n kan man inget annat än dra på smilgroparna.

ALLTID RÖTT, ALLTID ;)

Sv: När nya hallen invigs
dr Dängroth: 1989 mötte Sverige-Finland i Timrå Ishall. Den slutade 5-1 till Sverige. Före det så mötte Tre Kronor Kanada i en landskamp i Ladan 1983. Slutresultat 3-3

När nya hallen invigs
När nya hallen invigs eller som en markering av detta tycker jag att Timrå borde få arrangera en inofficiell landskamp.
Timrå är trots allt ett stycke svensk ishockeyhistoria.

Kommer någon ihåg när det spelades landskamp i Timrå senast? Visst blev det 3-3.

Sv: Frågor
Björn VII: Kanske förlängning..
Singla slant gjordes ju så sent som 2001 i en internationell match..så matcher kan avgöras på olika vis..

Sv: Hardy=Pajas
Nike89:
Men gud va du är här o tjatar om bobkatternas lån av spelare då titt som tätt.
Vad är poängen egentligen?..... vare sig med eller utan lånade TIK-spelare kommer ni ändå ha nog problem att ens nå Play-off från år till år.
Sundsvall är ett mittenlag i Allsvenskan o kommer så vara vilka spelare ni än lånar.

Sv: Hardy=Pajas
gud:Ja du det hoppas jag verkligen.Väl där kan allt hända.
Det vore Trist om Tägström skulle bli så knäckt av att börja i tex Kovland så han la av...Det hoppas jag inte.Med rätt speltid och så i tex Kovland kan han bli en toppspelare i Allsvenskan kanske...

Sv: Hardy=Pajas
Nike89: Ja de har förutsättningar att kunna bli bra elitspelare hela det gänget!

Sv: Hardy=Pajas
Nike89:
alla blir mållösa när gud skriver..

det är alltid roligt att se din seriösa sida ramla fram..
fortsätt med det...tror du att ni klarar er till play off??

Sv: Hardy=Pajas
Nike89: Ja han skulle nog trivas bra i Kovland, där finns det ju många fd Tik:are så det skulle säkert vara en perfekt nystart för honom.

Nej har inte sett Bobcats den här sässen, tänkte vänta tills Play Offen drar i gång för ditt går ni väl!?

Sv: Hardy=Pajas
gud:Där blev jag mållös måste jag säga...=)

Sv: Hardy=Pajas
SirPimme:Både Hansson och Lundin såg okej ut mot HV borta som jag såg på TV.Lauritzen var mycket bra mot Ö-vik borta då han fick spela pga att Sundsvall hade problem på Forwardsidan.
Zetterström är helt klart för lätt i närkamperna men med stenhård träning som sagt.

Sv: Experten Lundmark
Bergius: Av två onda ting väljer man det minst onda. Innehållet i det som sägs är f-n så mycket bättre i radion än TV:n, speciellt om TV-pratarna gör sitt bästa prata sönder matcherna.

Sv: Hardy=Pajas
tjena Nike89
är du ett hockeyorakel ikväll?? kul att du luftar din
tankar om lånade spelare..

hur går det med ditt farmarlag?? klarar ni er till play off??

Sv: Hardy=Pajas
Nike89: Se där... En man för Allsvenskan är han säkerligen i framtiden men Elitserien vete f-an...

Det finns nog stora möjligheter att han blir kvar skulle också tro att det finns en stor chans att Lauritzen blir utlånad.

Av juniorerna skulle jag tippa på att Lundin och Hansson får en fast plats i TIK nästa säsong...

Sv: Hardy=Pajas
SirPimme:Själv skulle jag föredra Kovland det är ju närmare så då kan man kika på han någon gång ibland också.Du har inte sett på Sundsvall i år.Erik gjorde inget väsen av sig förra säsongen i Sundsvall eller.

Sv: Hardy=Pajas
frölundaindian: Det är ganska unikt!

Sv: Hardy=Pajas
Nike89:Var inne på Timrås svenskafans sida för att kolla hur gammal Erik verkligen var.Och då såg jag att enligt skribenten att hans defensiv var hans styrka.Nån lysande framtid har han nog inte eller.Elitserien spelar han nog knappast i.Kommer vi få behålla Niklas Zetterström till nästa säsong?Med hård sommarträning är han en toppman för Allsvenskan men han håller knappast i Elitserien i alla fall.Erik kanske kommer spela i Allsvenskan igen i sin karriär...

Sv: Hardy=Pajas
Nike89: Synd var ordet... Erik är 83:a så han är sistaårs junis.

Att han är ojämn beror mycket på åldern plus att han kanske inte trivs så bra.
Ett miljöombytte kanske inte skulle vara helt fel och då ligger ju precis som du säger Kovland bra till eller varför inte Härnösand...

Bo Bulla var det ja... He he...

Sv: Experten Lundmark
pallekuling: blir inte det lite jobbigt när radion är före tv sändningen. Särskilt om man kollar på satelit så är radion kanske 2s före.

Sv: Frågor
Dream Team:

Onekligen en berättigad fråga, tydligen ska det enligt den officiella historieskrivningen inte ha varit en endaste slutspelsmatch som slutade med oavgjort resultat förrän 1935/36 års SM-final mellan AIK och Hammarby som slutade 1-1. Då löste man det med omspel (5-1 till Bajen, se länktips).

Men nog låter det bra konstigt med 14 år av ständigt avgjorda slutspelsmatcher...något för historiedetektiverna med stooora hockeybibliotek...

Sv: Hardy=Pajas
SirPimme: liknande ja.

Sv: Hardy=Pajas
SirPimme:"Vilket är synd" ska det vara väl?Han kanske har talang men han är helt enkelt för dålig för Sundsvall faktist.Ibland har han spelat helt okej men han är för dålig helt enkelt.Ett poäng som var ett mål är inte imponerande på den fronten.Jag tycker att det ska bli kul och se vart han spelar nästa säsong.Sundsvall borde väl i alla fall ha makten att tacka nej till en spelare som dom inte vill ha i alla fall.Hur gammal är Erik egentligen?83:a eller 82:a tror jag han är så han kan ju spela Super-Elit med er eller med våra juniorer(som förhoppningsvis spelar i super-elit nästa säsong dom också)Fast var det inte du som sa att Sundsvall inte hade någon säriös ungdoms-sektion med signaturen Bulla Berggren va!?Kovland kanske annars.

Sv: Experten Lundmark
hassebasse: Som s.k. expertkommentator är Lundmark en katstrof. Han verkar totalt ha tappat kontakten med verkligheten och har dålig eller ingen koll på det han ska prata om, utan häver bara ur sig en massa floskler. Han blir ju frånåkt med hästlängder av en sån som Tomas Strandberg som faktiskt har nåt att säga.

Jag orkar inte heller lyssna på Lundmark utan kör den klassiska varianten med ljudet från radion och bilden från TV:n. Lite tungt bara, när det blir mycket tennis ....

Sv: Hardy=Pajas
frölundaindian: Jo visst, det är lite Pär Zetterberg över hans karriär...

Sv: Hardy=Pajas
SirPimme: e han så gammal.

a ja, han har spelat i England och tyskland va?

Han är ett fynd, Absolut!

Sv: Frågor
dr Dängroth: Hur gjorde man tidigare om en match i slutspelet slutade oavgjord? Man spelade slutspel (med utslagningsmatcher) i SM redan säs. 1922/23...

SM har avgjorts i playoffspel under åren 1922-1950, 1965-67 och från säs. 1974/75 och framåt. Någon match i slutspelet under alla dessa år MÅSTE ju ha varit oavgjord efter full tid...

Jag har också läst mig till att det där målet var det första som avgjordes i sudden death, så officiellt är dina uppgifter helt riktiga. Jag bara undrar vad det kallades före det, det som skedde när en match var oavgjord och måste gå till ett avgörande?

Kanske en fråga för våra lite mer rutinerade vänner här på HS att besvara? Var är ni Bärra Littmar, Helg Ernest och alla andra gamla rinkrävar?


HJÄLP!!!

Sv: Hardy=Pajas
SirPimme: Martin ska det stå inte Martis...

Sv: Hardy=Pajas
Nike89: Erik har tydligen inte hittat rätt i spelet hos er vilket är syn för talangen finns där...

Förhoppningsvis så höjer Martis sej ett snäpp även på den fronten också, då tror jag att han skulle vara given i VM...

Sv: Hardy=Pajas
SirPimme:En annan som har brister i defensiven är Erik Tägström.
Jag har inte sett Martin i Elitserien någonting då men i landslaget dock.Att ha Ronnie Sundin och Lindman ihop kanske man kan testa i matcherna innan VM.Men det är ju ett par månader dit förstås och då kanske tom Lindman har mognat i sin defensiv i landslaget.

Sv: Frågor
Björn VII:

Ahh..läsbart om man klickar på förstora-knappen åtminstone...infot finns under rubriken "Bästa säsongen"

Sv: Frågor
Dream Team:

Hmm...vi får nog kalla in Et tu Brute som enväldig domare...:-) Jag hittade följande artikel om Freddans sista säsong som andremålvakt i MoDo 87/88 ur MoDos klubbtidning från sommaren 88...och tydligen så var sudden införd redan då iaf (hoppas att det är läsligt).

« · 212005 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer