1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614997 inlägg · 6214 ämnen
« · 212740 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Gamla fina låtar
Redhat: Såg att du gick miste om tröjan på "Sportauktion"...

Sv: Gamla fina låtar
mike66: För att läsa din presentation måste man ju ha en Widescreendator i lodrätt format. Faktiskt imponerande jobb du lagt ner.

Sv: Gamla fina låtar
mike66: Jo, man blir ju deppad för mindre ! ( c :
Först Småland, sen går man in och läser din profil. Då vart jag verkligen depprimerad. SVart , svart och elende.
Är det någon ny trend jag har missat att man skall deprimera sig till SM-Guld ? Eller är det bara en psykisk förberedelse för ev. förluster i slutspelet ? Så ni kan säga - Vad var det jag sa ! ( c :
Nä Mike posetiv kämpa glöd efterlyses !!!
Så i kväll tar vi dom med 8 - 1
Ett skratt förlänger livet !

Sv: Gamla fina låtar
mike66: Vilken klassiker, denna skulle förmodligen Kalle vinna Fame factory med, kanske t om Melodifestivalen.

Sv: Gamla fina låtar
mike66: Läste nåt om att gränsen går vid 8 MB...

Sv: Gamla fina låtar
Dream Team: Vem har inte det på nackhåren;) Försökte också ladda upp en ångestavlösare i form utav Radiorefet från -2000. Tyvärr så verkar det inte funktionera i nuläget. Rätt så stor fil, 17 mb men det borde väl funka ändå? Ahh, jag provar senare igen.

Sv: Gamla fina låtar
mike66: Tack ska du ha! Det är naturligtvis svårt att hitta riktigt bra versioner av den här låten, den har ju ett par decennier på nacken...

KROSSA LINKÖPING!!!

Sv: Gamla fina låtar
Helg Ernest:
Den här kan vi spela ikväll när vi krossar Link*ping. Hoppas att din djupa dagsdepression snart släpper, åtminstone tills ikväll ;)

Sv: Gamla fina låtar
Med WÖ-Kalle

Sv: Gamla fina låtar
Dream Team: Kvaliteten på mp3:an är de bästa som går att uppbringa för tillfället från min sida.

Sv: Gamla fina låtar
När vi endå är inne på musik !
Vilken Orkesterbuss fick hela Världens Hockey fanatiker till sorg
1972 när Lennar "Lillstrimma" Svedberg koliderade med den i stavrevikskurvan. Det finns i mitt bakhuvud men vill inte komma fram. Den mörkaste dagen i Svensk Hockey historia.

Sv: Gamla fina låtar
RoW: Misförstod dig ! Jo, det var på timrå Hej skivan vilket också har ett spår till om jag inte är helt ute och cyklat som kanske kan vara det Dream Team funderar över. Det var ju EP skivor på den tiden . Men jag vet att Johnny Cuts gkorde en till efetr några år som föll i glömska omgående, som också kan vara Dream Teams låt .

Sv: Gamla fina låtar
RoW: Jajja men ! WÖ Kalle Timrås genom tiderna största supporter

Sv: Gamla fina låtar
RoW: Där var jag 24 sekunder för sen ...

Sv: Gamla fina låtar
Helg Ernest: Sjöng inte W/Ö-Kalle "When the saints go marching in" på baksidan av Tirmå Hej?

Sv: Gamla fina låtar
Dream Team: Just de, baksidan va´r det ju WÖ Kalle som sjöng
In the saints på Den singeln är verkligen kullt .

Sv: Gamla fina låtar
Helg Ernest: Nu trillade poletten ner! Johnny Cutz orkester, hur kunde man glömma dom?! Ja, det stämmer att det var väl sent 70-tal. Några år efter "Timrå hej" hade tappat sin lyster... Nu är allt sånt där mega-kult ju!

Tack för tipset, får leta vidare efter en bättre version...

Sv: Gamla fina låtar
Dream Team: Det skulle tom. kunna va baksidan på Timrå Hej Med Johnny Cuts orkester , där strimma sjunger sola. Då är det sent 60 tal

Sv: Gamla fina låtar
Dream Team: Johnny Cuts och det måste va 70 tal

Sv: Gamla fina låtar
Någon som vet vilken grupp som gjorde den här gamla slagdängan? Det var nån gång i mitten på 80-talet tror jag iaf...

Är det nån som har den i mp3-format och i bättre kvalitet? Då vore jag en lycklig man, den är skön tycker jag...

Sv: Apropå semester
mike66: Faan ! NU har ni sabbat min feeling inför matchen i kväll.
Som jag förövrigt tippat 8-1 när min kvinnliga intuition sa det.
Det är ju begravningsstämmning . Int faan kommer Småland att kunna hålla sig härifrån, om vi ger honom ett brev var med lite värmande ord kanske han tar sitt förnuft till fånga.

Sv: Transferrykten
Sami Kapanen i Timrå... Det känns långsökt! Modin är inte alldeles omöjligt även om jag tror att det dröjer två-tre år till.

Eftersom det står under sicher (säker) men i rött för unbestätigt (obekräftat) känns det som om säkerheten kan spåras till vilken "säker" källa som helst.

Sv: Apropå semester
rådbjer: Bra skrivet. Jag håller med dig i nästan allt. Alltid lika trevligt att vara en psykotisk hjälpreda när signaturer här på HS får lite problem i det vardagliga livet.

För de som behöver riktig experthjälp för att kunna vistas här så finns det också endel lobotomerade doktorer att tillgå.

Det finns faktiskt ett ställe där rosor aldrig dör!

Sv: Apropå semester
Småland, Småland käre vän!

Vad är det jag ser, bangar du???
Vi behöver motpolerna i denna GB, du är min motpol, iallafall här på GB.n i verkliga livet kanske vi är lika!
Vi spelar alla ett spel el. gör vi inte?

Kommer själv i håg mina 1:a inlägg efter att ha varit en tyst iakttagare.
Då blev man idiotförklarad, man skulle dra till ett varmare ställe osv osv.

Funderade ett tag vad detta var för ett ställe för en lite klick besserwissers, som var stor i truten o inte mycket i hjärnan!

Farbror mike, den psykotiske hjälpredan från Nolby, ryckte då in o uppmuntrade mig o sen dess är man här om än i mindre utsträckning på senare tid!

Så ryck upp dig, jag gillar ditt optimistiska sätt att skrika, själv är man en ros som aldrig vissnar, fast även rosor dör.

Vi är alla här som familjen Addams, bara så du vet!

Sv: Apropå semester
Grattis SMÅLAND!
Du har i och med detta inlägg klättrat upp till en hedrande 2:a-plats på min 20-topplista över ångestfyllda kommentarer.

Det är aldrig försent att ge upp - hörru vekling, det är ju bara en massa okunniga småpojkar som har gnällt lite här på gb:n? Dom lär sig tids nog vad livet går ut på och borde inte vara något hinder i din fortsatta lallkamp här på HS.

Kämpa SMÅLAND!

Sv: Transferrykten
matsby: Tyvärr, min tyska sträcker sig till ord som man tycker sig kunna känna igen på uttalet. :-)

Sv: Transferrykten
Kanske inte borde ta dessa transfer rykten seriöst. Ser att Frölundas Juha Ikonen är på utgång (har redan slutat); Christian Bäckman likaså (spelar redan i AHL), Jonas Johnson (tecknade ett fyra årskontrakt inför säsongen), Peter Ström signade ett två års kontrakt inför nuvarande säsong.

Sv: Transferrykten
Stigsson: ok..detta då?
Zugänge:=rykte?
Sicher: =säker?
och Unbestättigt:=obekräftad?

Min tyska=fungerar inte alls ;-)

Sv: Transferrykten
matsby:Det betyder "Avgångar/utlöpande kontrakt"

Sv: Transferrykten
matsby: Borde betyda något i stil med "utgående kontrakt". Fritt översatt.

Sv: Transferrykten
Knylan:
Undrar var det kommer ifrån? konstigt att hitta på en tysk sida när det inte pratas direkt om det här!!
Abgänge/auslaufende Verträge,,,vad betyder det? spelare som inte har kontrakt nästa säsong?

Sv: Transferrykten
Knylan: Modin!? Se man på...

Sv: Transferrykten
Och för dom som inte orkar leta sig fram till Transfer i menyn så tryck på länktipset...

Transferrykten
Kolla in tranferrykten på nedanstående länk. Det skulle se bra ut för Timrå om det blev så som det står....

Sv: Ångestfyllda kommentarer
mike66: Det verkar som om många Olle Ångest på din tio i topp inte anser sig har nått att gör här på GBn längre. Dom tror nog att allt är frid och fröjd. Du kankse skulle skriva ett brev där du berättat hur illa ställt det är egentligen så att de kan komma tillbaka och känna sig hemma?

Sv: Apropå semester
SMÅLAND:

STAY!

(för att citera Lars Bygdén)

Sv: Apropå semester
SMÅLAND: Va faan har det brunnit för dig ?
Du om någon är väll en av de stiora ljuspunkterna här på HS.
Inte kan du lägga ner nu ! Du får faan i mig fortsätta säsongen ut !
Annars går det åt helvete för hela laget, det vill du väll inte ha på ditt samvete ? Ryck upp dig nu ! Vem är det som klagat ?
Du är en färgklick här på HS, den vill vi inte mista !
Mera segergarre och skumpa !

Sv: Apropå semester
SMÅLAND: Nej, det ska du inte, då blir det så trist och tråkigt här på GBn! Jag tror att vi som gillar dina inlägg kanske inte har ansett att det har behövts uttryckas! Men vi är nog flera stycken!
;-)

Sv: Apropå semester
SMÅLAND: Med största sannolikhet har du rätt i att din medverkan inte uppskattas av alla, men jag lovar att de flesta kommer att sakna dina inlägg. Precis som Tycho säger är det ju du som är motpolen till alla neggare i gästboken. Du är ju en institution här och behövs verkligen som kontrast till ångestens förespråkare (även om ångest också är en underbar och åtråvärd känlsa).

Kanske mike66 kan lägga in denna tråd som den mest deprimerande av dem alla på sin tio-i-topplista?

Sv: Apropå semester
SMÅLAND: SLUTA!?!? DU!? Då tappar man motpolen till alla neggare som framförallt visade sig här ifjol. Jag var väl inte den mest positiva till dina utspel första 10-15 gångerna, men när man får lite perspektiv och ser det roliga och smått halvgalna i dina inlägg.
Bara för att vissa inte ser detta finns det ingen orsak att du ska sluta... då får väl de låta bli att läsa.. det är min uppfattning iaf.

så 10-1 mot LHC!!!!

SM-GULD iår och 1+ år framåt!!!

Sv: Ångestfyllda kommentarer
mike66:
Ja vad säger man om denna skrivelse av mike66?.... "20 ångestfyllda kommentarer"...
Du är då bara för mycket du....
Av allt konstigt du skrivit genom tiderna borde ju faktiskt DU toppa den där listan lätt. =)

Sv: Apropå semester
SMÅLAND: Är du allvarlig? Här är det väl fritt för alla att på sitt eget sätt framföra sina åsikter! Kan inte förstå vem/vilka som misstycker? Och kanske framför allt VARFÖR?

Apropå semester
Kära vänner jag har idag tagit ett beslut som betyder att jag kommer att ta en välbehövlig semester på obestämd tid här i gästboken.
Jag har under en längre tid märkt och själv insett att min medverkan här i gästboken inte uppskattas av alla.
Jag har iallafall bara velat SKRIKA ut min glädje till mitt älsklingslag på mitt sätt som jag vet att alla inte tycker om.
Jag kommer att fortsätta att följa mitt älsklingslag utanför gästboken och jag vet inte om jag kommer tillbaka mer under denna säsong?
Kanske det dröjer till hösten så kanske ni glömt bort mig tills dess?
Till sist vill jag önska Timrå IK lycka till i jakten på SM-GULDET!!
Jag vet att Timrå IK vinner i år!
Till alla andra ha det bra så länge!

Älska Timrå IK ALLTID!!!!Även i motgång!!

Sv: Frågor
ernie eagle: Ja, det var några trevliga år där nere på Ringvägen. Hennes käk var fantastiskt. Absoluta favoriten minns jag var hennespannkakor...

Jag var ju där när Anders W fortfarande bodde hemma och han är ju några år äldre. Jag minns att vi dagbarn (småbarn i jämförelse) ofta sprang upp för den där smala trappan och ville leka på hans rum. Inte alltid så populärt, vi var nog ganska störiga, eftersom det nästan bara var grabbar där då och lekarna gick vilt till, kan jag säga... Klätterträdet minns jag. Den där slänten bakom huset, gjorde sig perfekt på vintern, när det var dags för snöbollskrig. Det blev en ointaglig fästning som ALLA ville åt. Snöbollarna ven kring öronen och det slutade ofta med att nån låg och grinade efter att ha fått en ispärla i plytet... Vad pasade då bättre än att få komma in i värmen till lite hembakta bulla roch mjölk.... Det är kärlek det!

Det blev samma (tråkiga) utveckling för mig när jag slutat där. Man kunde möta henne på Vivsta med en ny uppsättning ungar, men man förmådde sig inte att hälsa. Nu är det min mamma som pratar med henne, därför har jag också lite koll vart hon bor...

Minns att det var fler hockeyspelare som bodde däromkring Ringvägen. Osäker på vilka dock. Kjell Dahlin tror jag men har för mig att det var fler...


Svunna tider, härliga tider...

Sv: Ångestfyllda kommentarer
westerlind: Den däringa Munch verkar ha legat före sin tid. Han måste bara ha varit TIK:are.

www.uiah.fi/~ppeisa/munch.html

Sv: Frågor
Dream Team: Ja hon har ju flyttat och sålt kåken på Ringvägen och jag släpper inte kontakten trots att det är snart 10 år sen jag slutade där. Visst det ska medges att det var en liten "lucka" där på några år när inte förmådde att höra av sig eller hälsa. Men tankarna kom desto mer, fler och fler och jag kände "skuld" över att jag var så dålig på att höra av mig. Bestämde mig för att "rycka" upp mig och ta tag i den biten på mer resolut och beslutsammare sätt i fortsättningen och så har det blitt. Då och då traskar jag ner på Stationsgatan 8E och tar en "fika" och snackar gamla minnen såsom på den gamla goda tiden. Vi får oss ett gott skratt Britt och jag. När vi snackar om dagbarnen, hockeyn osv.

Hjälpte ju för övrigt till när hon flyttade ur kåken på Ringvägen. Och visst var det lite vemodigt att vara delatig att bära pinalerna på gatan för vidare transport i bil till hennes nuvarande adress. Minnen får många som flöt upp till ytan när var som mest i farten med lyfta ut.

Inget mera lusläsande av pärmarna på övervåningen i Anders gamla pojkrum, inget mera klättrande i klätterträdet på baksidan husknuten och inget mera "golfputtande" i källaren med Anders klubbor tagna direkt ur bagen. Inga mer beundransvärda blickar åt Hans-Göstas mastodont-liknande frimärkssamling. Inget mera studsande på studsmattan. Men mackorna rostade i brödrosten med "Lätt & lagom" på och kaffet smakar precis som förr. Alltid något att trösta sig med i tider då förändringens vind blåser.

Man får ju förstå Britt oxå att hon inte ville bor kvar i kåken när H-G gick ur tiden. Allt ansvar med tomten och alla rum att städa för eget bruk är ingen höjdare och sen så är ju som sagt var minnena många och det skulle bli en alltför tung börda att bära.

Men jag kan ju avslöja att för dig Anders att hon har fått det riktigt fint ombonat i lägenhet och man känner igen sig hos Vikbergs såsom det var på Ringvägen. Bortsett att hon skänkt bort en del grejer och magasinerat en del övrigt möblemang som inte fått plats i trerummaren.

Får väl ta och traska i väg ner över snart igen för en kopp java och en smörgås med anor från förr.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Ångestfyllda kommentarer
dr Dängroth: Förbannat underbart deprimerande skrivet - tår i ögat. Just nu känns det som om jag utanvidare skulle kunna byta plats med Brynäs i tabellen utan att tveka en sekund - utan omspel t.o.m. Vi skulle likväl ha presterat bättre än i fjol om vi i nuläget övertog Brynäs placering. Nästan i alla fall, det fattas 1 pinne för att Brynäs ska göra en bättre säsong än Timrå ifjol. Men dom orkar kanske med att ta ett par poäng till på de återstående omgångarna?

Timrå IK - tvåa i tabellen - det känns inte bra. Tur att det går att vända uppochner på tabellen och återuppleva gamla nostalgitrippar.

Idag kommer Link*ping på besök. Dom har ännu inte överpresterat det Timrå mäktade med i fjolårets ES. Det fattas fortfarande 5 pinnar och 10 gjorda mål. Kan dom mäkta med detta på de återstående 7 omgångarna? Vi får passa oss för att underskatta Albino Lejonen.

Tips: TIK-LHC...0 - 0

Sv: Ångestfyllda kommentarer
mike66:

Psch, ganska trivialt vardagsgnäll det här. Bifogar en bild på en äkta supporter:

Sv: Ångestfyllda kommentarer
mike66: Vi måste genast kräva omspel av hela den här säsongen.
Källan till ångest ska inte sina. Timrå hockeysnack ska vara ett terapeutiskt community, en världskongress i ångest och livsleda-online där nattsvart pessimism och overklig optimism ter sig lika alienerade och nära på nervöst anfäktande.
Man skall inte glädjas i onödan låt det bli din ledstjärna du Timråit.
Jag håller på att tråka ut en krukväxt för tillfället. Den självvissnar snart. Det är aldrig för sent att ge upp.
En andraplats i elitserien är inget annat än djävulens bländverk. Allt är förgängligt. Vedermödor och helvetets kval kommer närmre dag för dag. Vik hädan optimist.

"det är lika bra att sluta drömma,
det går åt helvete iallafall,
för om man drömmer om Paris hamnar man på någe vis likt förbannat i Hudiksvall"

"Där som norrskensfågeln sitter,
maktlöst flaxande med vingen,
Utgårds jättegam som frossar,
på en värld i svepningsskrud,
där en livspuls aldrig spritter,
ej ett öga speglar tingen,
ej en människostämma lossar, nejdens bundna återljud,

Broder flibustiär du skrattar,
dovt som uvtjut i ruiner,
och du skakar lockig hjässa,
tyngd av drömmars tal,
väl ditt stumma svar jag fattar,
dystert i din blick det skiner,
ingen druva finns att pressa,
som kan döda själens kval"

Sv: Ångestfyllda kommentarer
Olgas furir: Det är ingen Rolba utan en Zamboni. Själva släden är däremot gjord utav Rolba. Jo n´Lasse är duktig på att slipa ismaskinsknivar han - isen har aldrig varit så vacker på Löta som nu.

Timrå IK och ärtsoppa - är rena rama dynamiten

« · 212740 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer