« Föregående · 213464 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Frölunda-Timrå
Hur många mer än jag tror att Timrå vinner mot Frölunda på torsdag?
Jag tror på vinst med 3-2 i Timråfavör.
Vad tror ni?
Heja Timrå IK
Jag tror på vinst med 3-2 i Timråfavör.
Vad tror ni?
Heja Timrå IK
Sv: Timrå-Linköping
Jag är en statistikbitare av rang, men jag behöver ER hjälp! Är det någon (vänlig själ) här på HS som av nån händelse har Timrås samtliga resultat och publiksiffror från säsongerna 1994/95 och 1995/96??
Sv: När nya hallen invigs
Dream Team: Kungakannan... Det finaste de åstadkommit näst efter att ha spelat sudden death mot Troja i play off 1999.
Sv: Timrå-Linköping
RoW: Vad gjorde polarn kreü för att förtjäna matchstraff då? Två minuter för löjligt utseende + matchstraff?
Sv: När nya hallen invigs
El Maco: Riktigt! Jag hade förväntat mig att det skulle bli lite svårare att hitta. Men OK, all cred till Bobcats hemsida...
Sv: När nya hallen invigs
Dream Team: According to the mighty Bobcats history page (kungakannan!) så kom det 6500 vid invigningen av gärdehallen 1966 i en match mellan Tre Kronor och det Ryska elitlaget Chimik. En match som de ryska gästerna vann med 7-3.
Sv: Timrå-Linköping
dr-nix: Precis! Den enda gången jag tyckte det var ett riktigt go i Timrå var när de inte lyckades göra mål i spel 5 mot 3. Då blev de så förbannade att puckuslingen bara skulle in i målet ... och så blev det ju också.
I övrigt kändes det som att de visste att de skulle vinna. Två psykologiska mål också, 3-1 bara några sekunder efter LHCs reducering och 4-2 fem sekunder före andra periondens slut, då man höjde sig så mycket som behövdes.
I övrigt kändes det som att de visste att de skulle vinna. Två psykologiska mål också, 3-1 bara några sekunder efter LHCs reducering och 4-2 fem sekunder före andra periondens slut, då man höjde sig så mycket som behövdes.
Sv: När nya hallen invigs
Tre Kronor har spelat en match tidigare i regionen. Nån som vet årtal, spelplats, motstånd samt publiksiffra?
(Förutom ovannämnda och mot Finland 1989)
(Förutom ovannämnda och mot Finland 1989)
Sv: Timrå-Linköping
dr Dängroth: En kompis som jag såg matchen med sa att det var som en dålig Allstarmatch; utan finesser men med samma tama spel. Jag måste hålla med.
Nu när jag sansat mig lite måste jag ändå erkänna att Timrå antagligen inte spelade så bra av den enkla anledningen att det inte behövdes. Motståndet var alldeles för klent för att blåstället skulle krävas.
Nu när jag sansat mig lite måste jag ändå erkänna att Timrå antagligen inte spelade så bra av den enkla anledningen att det inte behövdes. Motståndet var alldeles för klent för att blåstället skulle krävas.
Sv: När nya hallen invigs
dr Dängroth: Nej, 5 september 1983, spelade Tre Kronor-Canada 3-3 i Timråladan...
Sv: När nya hallen invigs
Jimmy: Jag vill minnas att platsen var Gärde. 1983 kommer jag bättre ihåg.
Sv: For whom the bell tolls
Gone: Man ska aldrig säga aldrig, snart kommer det väl nån dom så att vi får 50 poängs avdrag eller dylikt. Nä men poängen är hur som helst att man vill ha ett lag som ligger relativt nära och som har kapacitet att ta emot många bortasupportrar. Leksand ska kunna ta 1800 enligt en viss Swordster, dock så suger deras bortaläktare big time. Sviktande träplankor som guppar bara man lägger över vikten på ena benet. Nu får jag väl kommentarer från Leksingar som säger att dom minsann inte fick skutta när dom var här i kvalserien i våras men det är en stor skillnad på läktarna ändå.
Om vi skulle få 1800 platser så tror jag ändå inte att det skulle vara helt omöjligt att fylla ut, får hoppas också att de flesta åker med SK också. Upp till var och en om dom vill åka bil eller inte men det är allra bäst om alla väljer att åka med SKs bussar. Mycket roligare, det vet ni som provat på.
Skulle vi få tex Modo skulle det nog gå att fylla upp hela deras kortsida där det enbart är ståplatser.
Om vi skulle få 1800 platser så tror jag ändå inte att det skulle vara helt omöjligt att fylla ut, får hoppas också att de flesta åker med SK också. Upp till var och en om dom vill åka bil eller inte men det är allra bäst om alla väljer att åka med SKs bussar. Mycket roligare, det vet ni som provat på.
Skulle vi få tex Modo skulle det nog gå att fylla upp hela deras kortsida där det enbart är ståplatser.
Sv: For whom the bell tolls
Knylan: Om inte El Macos teori går in så kommer vi börja med första matchen borta. Men att det är en Lördag har du helt rätt i, 1 mars. Vore jäkligt bra om vi höll FBK och DIF bakom oss så vi kommer sämst 2:a. Då väntar troligen MoDo, SSK eller LIF. Blir vi 3 eller 4:a blir det troligen HV71 eller Luleå. Det är sämre både sportsligt och i supporterväg.
Sv: For whom the bell tolls
Knylan: Tror inte heller att det blir Malmö, men du har rätt i att avstånden inte ska behöva betyda nått i ett slutspel... Säger bara red n`white pride world wide...
Sv: Timrå-Linköping
RoW: Ingen kanonmatch, men det snurrades rätt friskt ett tag.
Sedan tappade matchen ordentlig fart, spänningen fannas aldrig där. LHC anhängare skall verkligen bekymra sig för det som komma skall i kvalserien. Det var en viktig match för dem men de uppträdde som sju svåra år. Det var den sämsta insatsen, utan konkurrens, som vi sett ett motståndarlag göra i år. I tredje var Timråganska smittat av dem. Som sagt ingen kanonmatch men tre poäng. Micke Lind är Micke Lind, oerhört nyttig. Tekningar och spelfördelare. Fagerström gjorde en godkänd debut. Han prövades några gånger och höll måttet i de situationerna. Han är junior och har tiden för sig.
Sedan tappade matchen ordentlig fart, spänningen fannas aldrig där. LHC anhängare skall verkligen bekymra sig för det som komma skall i kvalserien. Det var en viktig match för dem men de uppträdde som sju svåra år. Det var den sämsta insatsen, utan konkurrens, som vi sett ett motståndarlag göra i år. I tredje var Timråganska smittat av dem. Som sagt ingen kanonmatch men tre poäng. Micke Lind är Micke Lind, oerhört nyttig. Tekningar och spelfördelare. Fagerström gjorde en godkänd debut. Han prövades några gånger och höll måttet i de situationerna. Han är junior och har tiden för sig.
Sv: For whom the bell tolls
Knylan: Att ni skulle få möta malmö framemot våren verkar väl inte så troligt? Eller satsar ni fortfarande på kvalserien?
Sv: For whom the bell tolls
willysson: Som jag förstått det så har vi andra matchen borta, och det är på en lördag. Det kan ju göra att det blir en rejält fet resa, men vi måste ha röta i lottningen också. Illa om vi skulle få Malmö, men det vore ju själva fan om vi inte skulle få ihop iaf en buss till Malmö ändå tycker man. Avstånden spelar ingen roll i ett slutspel.
Sv: Timrå-Linköping
dr-nix: Jag tycker det var en dålig match där inget av lagen hade något försvarsspel och LHC dessutom saknade anfallsspel. Fagerström var OK men han sattes väl bara rejält på prov tre, fyra gånger.
Som vanligt blir tredjeperioderna när Timrå leder ganska tråkiga eftersom man är så bra på att spela av matcher i år. Att Timrå numera kan spela på resultatet och oftast fixa det känns ändå tryggt. Det tycker jag alltid man haft problem med tidigare.
Har Micke Lind varit skadad? Det kan man inte tro.
Som vanligt blir tredjeperioderna när Timrå leder ganska tråkiga eftersom man är så bra på att spela av matcher i år. Att Timrå numera kan spela på resultatet och oftast fixa det känns ändå tryggt. Det tycker jag alltid man haft problem med tidigare.
Har Micke Lind varit skadad? Det kan man inte tro.
For whom the bell tolls
Tänka sig, vi blir fan seriesegrare iallafall då... :)
Kommer det att bli nån större resa i slutspelet eller nått, skule vara kung om vi fick möta nått, lag med stor kapacitet i första kvarten...
Kommer det att bli nån större resa i slutspelet eller nått, skule vara kung om vi fick möta nått, lag med stor kapacitet i första kvarten...
Sv: Timrå-Linköping
Dream Team: jo det var en underlig match jag funderade hur jävla korkade LHC spelarna var...någon jävla måtta måste dom väll ha?!
Sv: Timrå-Linköping
Dagen bästa var inte matchen, långt därifrån. När Link*ping äntrar isen med högt ställda förväntningar spelar man en vacker och passande låt...
Sv: Timrå-Linköping
Härligt! Seger i första matchen efter uppehållet. Starkt med både Kapanen och Freddan sjuka! Fagerström grejade det galant.Vem var reserv för honom? Det verkar som om hockey intresset är på topp. Hockey direkt verkade vara överbelastat fungerade inte för mig,(ljud). + Svårt att komma in på Hockey Snack! Synd att inte fler som kan går och ser hockey live!
TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!
TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!
Sv: Magsjuka?
ghoran:
Talande ironi från din sida Ghoran !
Bara dom hittar bakteriehärden nå´n gång !!
Kan det vara nå´n "skit" i Bastun eller i duschrummet ???
En vanlig magsjuka kan ALDRIG hålla i så här länge.
Säkert håller man på och utreder detta !!?????
Dom får väl ta kontakt med Läkare på Sundsvalls Sjukhus.
Vinst i alla fall med 4 - 2 i kväll !!!!!
Timrå IK 4 Ever!!!
Talande ironi från din sida Ghoran !
Bara dom hittar bakteriehärden nå´n gång !!
Kan det vara nå´n "skit" i Bastun eller i duschrummet ???
En vanlig magsjuka kan ALDRIG hålla i så här länge.
Säkert håller man på och utreder detta !!?????
Dom får väl ta kontakt med Läkare på Sundsvalls Sjukhus.
Vinst i alla fall med 4 - 2 i kväll !!!!!
Timrå IK 4 Ever!!!
Sv: Timrå-Linköping
Sportradion levererar en ny Jonassonklassiker:
"Andreas Pihl åker skridskor ungefär lika fort som Kristina Lugn pratar"
"Andreas Pihl åker skridskor ungefär lika fort som Kristina Lugn pratar"
Magsjuka?
Nu får det väl ändå vara nog !!!
Kimo magsjuk !
Freddan magsjuk !!!
Magsjuka har härjat i TIK i ca. 2 MÅNADER !!!
Detta är inte MÖJLIGT.
Finns det ingen som har kontakt med ledningen i klubben.
Ansvariga läkare måste kolla köket, där TIK äter gemensamma luncher och middagar !!!
Detta har jag påpekat tidigare. Kan aldrig tro, att det går att skylla på "vinterkräksjuka" längre. Nån´ting är GALET.
Timrå IK 4 Ever!!!
Kimo magsjuk !
Freddan magsjuk !!!
Magsjuka har härjat i TIK i ca. 2 MÅNADER !!!
Detta är inte MÖJLIGT.
Finns det ingen som har kontakt med ledningen i klubben.
Ansvariga läkare måste kolla köket, där TIK äter gemensamma luncher och middagar !!!
Detta har jag påpekat tidigare. Kan aldrig tro, att det går att skylla på "vinterkräksjuka" längre. Nån´ting är GALET.
Timrå IK 4 Ever!!!
Sv: Timrå-Linköping
Kan bara konstatera att sheriffen Micke Lind är tebax.
Svettiga målpassningar & bara vunna tekningar.
Svettiga målpassningar & bara vunna tekningar.
Sv: Timrå-Linköping
Kulltorp: Härligt att Nordgren har gjort två mål redan, kanske blir det ett hat trick?! Man kan ju alltid hoppas.. =)
2-1, fler mål kommer väl?!
2-1, fler mål kommer väl?!
« Föregående · 213464 · Nästa »
Så spelas Elitseriens SM-slutspel säsongen 2002/2003
Elitseriens 50:e och sista grundserieomgång spelas tisdagen den 25 februari. Lag 1-8 går till SM-slutspelet som börjar lördagen den 1 mars. Lag 9-10 har spelat färdigt för säsongen. Lag 11-12 går till Kvalserien till Elitserien som startar onsdagen den 19 mars.
SM-kvartsfinaler
Lag 1-4
Lag 5-8
Lördag 1 mars 15.30 SM-kvartsfinal 1 Borta Hemma
Måndag 3 mars 19.00 SM-kvartsfinal 2 Hemma Borta
Onsdag 5 mars 19.00 SM-kvartsfinal 3 Borta Hemma
Fredag 7 mars 19.00 SM-kvartsfinal 4 Hemma Borta
Söndag 9 mars 17.00 SM-kvartsfinal 5 Hemma Borta
Tisdag 11 mars 19.00 SM-kvartsfinal 6 Borta Hemma
Tors 13 mars 19.00 SM-kvartsfinal 7 Hemma Borta
SM-semifinaler
Lag 1-4
Lag 5-8
Söndag 16 mars 17.00 SM-semifinal 1 Borta Hemma
Tisdag 18 mars 19.00 SM-semifinal 2 Hemma Borta
Torsdag 20 mars 19.00 SM-semifinal 3 Borta Hemma
Lördag 22 mars 15.00 SM-semifinal 4 Hemma Borta
Måndag 24 mars 19.00 SM-semifinal 5 Hemma Borta
Onsdag 26 mars 19.00 SM-semifinal 6 Borta Hemma
Fredag 28 mars 19.00 SM-semifinal 7 Hemma Borta
SM-finalerna
Lag 1
Lag 2
Tisdag 1 april 19.00 SM-final 1 Borta Hemma
Torsdag 3 april 19.00 SM-final 2 Hemma Borta
Lördag 5 april 15.00 SM-final 3 Borta Hemma
Måndag 7 april 19.00 SM-final 4 Hemma Borta
Onsdag 9 april 19.00 SM-final 5 Hemma Borta
Fredag 11 april 19.00 SM-final 6 Borta Hemma
Söndag 13 april 17.00 SM-final 7 Hemma Borta
Med reservation för eventuella ändringar i speltider.