1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614794 inlägg · 6214 ämnen
« · 195759 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: ...And Justice for All
ernie eagle: Om jag säger så här då, Det är Ungdomssektionens Hall och ungdomslagens enda tillfälle att få in pengar för att kunna åka och spela cuper året efter. Så för oss Ungdomsledare och barn är det viktigare än att folk ska dricka bärs o kolla på hockey. Om det skulle Bli SM-final så är barnens Cuper lika viktig, i allafall för mig och dom flesta ledare och ALLA barn.

Älska Timrå IK

Sv: Avstängning?
Swordster:
Om du menar att min lagtillhörighet är Luleå så har du inte fel. Men jag tjuvhåller även på Timrå samt på något underligt sätt på Malmö.
Till saken, matchbilderna visar tydligt hur Sjögren sätter upp armbågen nästan i nivå med sin egen axel, och den träffar Bulan klockrent i bakhuvudet. Med den farten Sjögren har samt att detta sker bakifrån kan bara betyda grovt matchstraff.

Bulan fick för inte så länge länge sedan en riktig propp mot Modo och där Modospelaren fick matchstraff på blotta fullträffen, det fallet var en skandal, till och med Bulan själv tyckte att det inte var värt en utvisning engång!

Detta är svensk hockeys och domarnas aber, dom fixar inte att skilja agnarna från vetet.

Jag skulle vilja se NHL mått på rinkarna för att höja intensiteten och för att främja det fysiska spelet samt införa en normal 2 min påföljd för fighting spelarna emellan. Då kan spelarna skipa sin rättvisa sinsemellan direkt istället för att slascha av fingrarna på varandra nästa byte.

Sv: ...And Justice for All
oraklet: Va, något är fel här !! Jag sitter inte och spammar gästboken med vilje.. Jo jag tänkte kommentera det här med slutseplshockey. Skulle man inte kunna spela på en utomhusrink och sedan smälla upp läktare för 25 000 pers eller liknande. Det skulle kunna bli ett historiskt ögonblick !

Sv: ...And Justice for All
Logan:

Sv: Tifo
Bärra Littmar: Intressant synpunkt, har aldrig tänkt i dom banorna förut. Eller vi har väl tänkt på så sätt att det är meningslöst att försöka få ett tifo på sittplats på samma sida som klacken eftersom den befolkas mestadels av sponsorer och övriga "slipsnissar" som det så fint kallas på supporterspråk.

TIFO är supportrarnas sätt att visa sin kärlek till laget, då många på södra sittplats (kommer nog aldrig att lära mig vad dom olika sektionerna heter men säger södra sittplats då) inte är supportrar utan är på matchen i egenskap av att man är bjuden av företaget eller dylikt så är det svårt för dom att förstå varför man ska hålla upp ett ark eller nått. Det har jag full förståelse för, dock är det lättare på Norra sittplats, det verkar vara många supportrar som sitter där, eller iaf mer supportrar är sponsorer ta tex TITAN som exempel. Det är då lättare att få folk att hjälpa till att genomföra tifot.

Det är nog omöjligt att lyckas få spons av ett stort företag där ingen av bossarna är supportrar själva, dock så är det enklare att få sponsring om man snackar med dom lite mindre ställena, typ pizzerior eller nått sånt. Bör tillägga att vi eftersträvar att inte bli beroende av företag för att genomföra TIFOn, ett TIFO utförs av supportrar, och då ska även det bekostas av supportrar. Alltså vill vi helst vara helt finansierade av insamlingar och sådant. Men nu i början så kan det vara bra att få ekonomiska bidrag från företag så att vi kommer igång rejält och visar att det vi arbetar med är seriöst och att vi inte kommer nöja oss med nått litet bara. Vi eftersträvar efter att bli otroligt mycket bättre, dock svårt när det är så pass få som engagerar sig, men det kommer kanske också om arbetet vi lägger ner syns mer.

Och eftersom supportrarna genomför TIFOt så ska det ju helst komma från ståplats, men det är nästan omöjligt att kunna utföra nått på ståplats nu, förutom då att ha något heltäckande typ en stor flagga. Inom stockholmsfotbollen så utförs ju TIFO:na på ståplats, men det är annat inom hockeyn då arenorna ju är mindre och man kan använda sig av sittplats.

Nu efter att hallen har byggts om så kommer det att finnas stolar, vi kommer då att oanade möjligheter, att göra mönster och sådant. Nu är det praktiskt sett jävligt svårt att göra mönster då det inte finns stolar, att lägga arken på läktaren som vi gjorde i premiären var helt värdelöst.

Sv: ...And Justice for All
ernie eagle: Vad säger Canal + om det ? Modo fick ställa in sitt försök för nått år sen på grund av TV-rättigheter

Sv: ...And Justice for All
ernie eagle: Inse vilka pengar Timrå IK skulle kunna tjäna om man bokade upp lokaler och tog 90kr i entré och om man t ex "leasar" Restaurang Wifsta m fl lät pengarna för öl och mat tillfalla krogarna. På dom ställen där ingen matservering bedrivs kunde man ju anlita Lasse Kock och få en viss procent av intäkterna för mat, öl, snacks och dylikt. Det måste ju ligga i Timrå IK:s intresse att tjäna pengar i ett slutspel. Fullsatt ishall. Plus en massa närliggande lokaler i Timrå Kommun. Pengar som kan användas till att täcka spelarlöner, omkostnader, nyförvärv inför nästa säsong, fortbildningar för spelare och ledare samt en diverse andra saker...

ALLTID RÖTT ;) ALLTID RÄTT ;)

Tifo
Tifon med stora flaggor och liknande gillar nog de flesta att se på en idrottsanläggning men att hamna under en stor duk på sittplats gillar få.

Man vill se rinken och spelarna och inte få andnöd och beskurem synmöjligthet i kombination med syrebrist!

Dessutom är det så att många på sittplats är företagare och det tar säkert emot för dem att lägga pengar,oavsett summans storlek,på TIFO då det ses som ett onödigt sätt att förstöra pengar på snabbt.T.ex:Köp in plast i olika färger,lägg ner ett jävla jobb för att placera ut dem och några sekunder efter användadet är de förbrukade!

Säkert kul om man är i yngre tonåren men knappast den syn som de flesta företagare har på att göra något vettigt med pengar.

Ingen kritik utan bara ett förklarande på att alla inte gillar alla sorters TIFO och att dom som gillar TIFO mest har minst med pengar!

I övrigt hörde jag idag när jag gick förbi Domustrappan att det visst är match på onsdag i Nolby mellan två lag med motionerande medelålders gentlemän.
Stämmer det Mike?

Sv: ...And Justice for All
wesse: Jag menar att man måste kunna prioritera. Nu är väl detta schemalagd sn lång tid tillbaka. Men faktum är ju att ett slutspel lockar folk och det är SKANDAL om man inte kan fixa till detta från Timrås sida. Folk ska väl för helsike få se sitt favvolag "in action" när det vankas slutspel. Ungdomscuper går ju av stapeln varenda säsong men det gör ju definitivt INTE ett slutspel i vartfall INTE i Timrå Isstadion.
Boka Vivansborg då? Medborgarhuset? Restaurang Wifsta? Timrå Värdshus?
Ja vad fan som helst bara det finns möjlighet att se TIMRÅ IK.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: ...And Justice for All
Helg Ernest: Jadu, den har fått vingar eller nått så den är ute på flykt.

Sv: ...And Justice for All
..annars så står det en Sporthall inte allt för långt ifrån ishallen som kanske skulle kunna användas. Utan någon is som måste tas bort...

Eller vi kanske kan använda Gärdehov. Där lär ju isen försvinna snart..

Sv: Freddan
ernie eagle: Fagerström gjorde iofs ingen bra match mot AIK förra helgen då hela fem puckar trillade in bakom honom. Men det berodde delvis på att det var lite "La Paloma" i Timrå och att inställningen tröt hos vissa grabbar efter att man gjort en enorm urladdning i den 2:a perioden och gått i från till en 6-1 ledning och trodde att saken var biff. Nu var det iofs aldrig någon fara på taket. Men det är ändå onödigt att behöva släppa till så pass som "junisarna" gjorde. Och det resulterade i att Peter Smedberg tog en "time out" och samlade ihop manskapet och man gick ut och spelade av tiden. "Faggen" var upprörd över sin oskärpa och svor några glosor på vägen ut till omklädningsrummet men han var givetvis nöjd över segern. Nu ska till Fagerström försvar sägas att han var "trött" p.g.a. tidsomställningen från Kanada.

Vid tidpunkten då detta skrivs bör Fagerström ha sovit sig ikapp tidsskillnaden ;)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Skotten i Kempis?
Logan: Det ändras från år till år. Jag vet att det är nya regler som gäller för skott på mål. Men tyvärr så har jag ingen referens att hänvisa till.

Sv: ...And Justice for All
wesse:

Vad diskuterar du med en som inte har en hum hur det funkar på ladan.

Sv: Skotten i Kempis?
BlackBay: 3 gick i mål. varav en utav dessa var den avgörande straffen. Sådäså.

Det skjuts för lite inom svensk ishockey. Eller är det så att de som räknar skotten på mål inte alls gör det på rätt vis? Frågorna är många och svåra och svaren är få och missvisande?

Sv: Skotten i Kempis?
mike66: Jag har en instruktion för funktionärer från Svenska hockeyförbundet och därifrån har jag hämtat mina uppgifter, så har inte hockeyförbundet ändrat sig (den är 3-4år gammal) så är mina uppgifter rätt.

Sv: ...And Justice for All
wesse: Ta tennis hallen då ?

Sv: ...And Justice for All
ernie eagle: Så du menar att Timrå ska hålla is i andra komuner och arangera cuper för ungdomslag där!!??

Sv: ...And Justice for All
Knylan: Vart har ni "Stor" flaggan då ?

Sv: Inför HV-Timrå
Jahopp dagarna går och snart är det bara en vecka kvar....och alla pusselbitarna börjar att komma på plats...
1:Biljetten fixad..
2:Trummorna är fixade och inställda..
3:Konfettimaskinen är fixad..
4:Gastutorna är fixade..
5:Segergarrarna inköpta..
6:Segerskumpan inköpt..
7:Klädslen är fixad..
Ja,nu är allt fixat....nästan....får se om jag kommer på mer....?
Då var det bara den långa väntan kvar till den 30/1....då EXPLODERAR Kinnarps Arena........

Älska Timrå IK ALLTID!!!!
SKÅL TAMEFAN!!!!!
Kom till Kinnarps Arena du oxå.....VALLFÄRDA!!!!!

Sv: Freddan
ernie eagle: håller helt med jag tro dessutom att freddan få chansen att visa de i slutspelet

Sv: Skotten i Kempis?
mike66:
Osäker på hur många av din "fösare" som gick på mål igår?? =)

Sv: Freddan
barbarossa: Instämmer helt och fullt i ditt resonemang. Jag hävdar bestämt att vi har Sveriges bäste "backup-målvakt" bortsett Ahl i HV71 då ;)

Inte många lag kan stoltsera med ett lika rutinerat målvaktspar såsom vi i Timrå kan göra.

Det är sköönt att veta att "Freddan" står upp som en riktig man i snålblåsten och bristen på istid tack vare en viss Kapanen.

Skulle nåt hända i slutspelet är jag inte ett dugg orolig - "Freddan" vill ju fortfarande visa att han duger än och håller måttet. Sen så har vi ju Fagerström som står på tillväxt.

ALLTID RÖTT ;) ALLTID RÄTT ;)

Sv: Skotten i Kempis?
wesse: Sitter och söker inne på SWE-hockey så ögan blö. Men tyvärr så måste jag antingen vara blind eller så måste SWE-hockey ha missat detta?

Sv: ...And Justice for All
Mr Magoo: Jo precis. Vi har varit inne på tankarna att ha informationsblad då på sittplats och i ingångarna, info från speaker och sen insamlingsbyttor. Eftersom ståplatsbiljett för vuxen går på 90 (eller?) så betalar säkert många med en hundralapp och får då en tia över, den tian skulle vi vara jävligt glada över att få göra nått roligt med. TIFO alltså... =)

Freddan
Hörde att Freddan gjorde en kanon match igår skönt att veta att vi har 2 riktigt bra målvakter för om kapanen är sjuk så stiger Fredde fram fan vad han är bra

Sv: Skotten i Kempis?
mike66: Håller med dig. skott i stolpe och ribba räknas inte, därimot skott i mål.

Sv: ...And Justice for All
wesse: Jaha ja så ett slutspel i Timrå Isstadion värderas inte högre än så? Det finns ju för fan fullt med ishallar runt om i vårt distrikt. Men okej kör på med ungdomscuper ni och skit i alla svältfödda Timråbor som törstar efter slutspelshockey i "ladan" för första gången på närmare 30 år!

Sv: Skotten i Kempis?
30: Hörru pucktrollarn. Här är vi nog inte överens sörru. Därför skulle det vara bra om någon som jag förut skrev kunde lägga ut en länk där detta går att läsa om. Jag vet att inte träffar på målramen ska räknas som skott på mål. Om inte så är min kallkälla totalt iskall.

Men sålänge som ingen hittar var det går att läsa om dessa regler så lär inte denna diskussion komma någon vart.

Flipp påre.

Sv: ...And Justice for All
ernie eagle: "Skulle man inte kunna ta bort isen i "Lill-Strimmahallen" då och ha en stor jävla duk och projektor till där man sänder matchen på" Det var det dummaste jag hört på länge. Det är Ungdomscuper hela Mars månad så det kan du fortsätta drömma om.

Sv: ...And Justice for All
ernie eagle:

Och vart skulle ungdomslagen träna o spela då?????

Sv: Skotten i Kempis?
Jungfrauhoch:

Fel av mig angående skott i mål för det räknas också som skott.

Sv: ...And Justice for All
willysson: Där har du en poäng faktiskt ;) Skulle man inte kunna ta bort isen i "Lill-Strimmahallen" då och ha en stor jävla duk och projektor till där man sänder matchen på och sköna stolar att sitta på, lite underhållning i pauserna med nåt schyst "coverband" och ha nån mat och öl försäljning från Restaurangen inne i hallen???

HEJA TIMRÅ!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: ...And Justice for All
Knylan: Kanske går att få speakern att berätta att det står folk med insamlingsbyttor och att pengarna går till TIFOn.. enklare än flygblad kanske..

Sv: Skotten i Kempis?
Jungfrauhoch:

ALLA skott på mål räknas även stolp o ribb träff. Däremot så räknas inte mål som skott .

I skott på mål räknas dom som går igenom målgården också.

Sv: ...And Justice for All
willysson: Jo vi funderade på det, vi körde lite löst hemma mot Frölunda tror jag det var. Vi stod med 2 burkar i huvudentrén men det gick riktigt sunkigt. Svårt att få folk att förstå vad man samlar in till om dom inte vet vad TIFO är.

Vi har funderingar på att köra med flygblad, men det kanske är lite svårt att lösa på ett vettigt sätt.

"gick bra när vi körde". Vad samlade ni in till då?

Sv: Skotten i Kempis?
Logan: Det är fel, skott i målramen som inte styrs dit av målvakten räknas INTE som skott på mål, om det inte studsar via ramen och in i mål. Det låter absurt, men är tämligen logiskt när man tänker efter i och med att skott på mål i grund och botten handlar om målvaktsstatistik.

Ett skott på mål kan bara resultera i två saker: endera är det ett mål, eller så bir det en målvaktsräddning. Om ett skott går i stolpen och därefter studsar ned i hörnet utan kontakt med målvakten, är det varken ett mål eller en räddning. Således är det INTE ett skott på mål!

Den officiella definitionen av ett skott på mål såvitt jag vet är: "Ett skott som går i mål, eller ett skott som skulle resultera i mål om inte målvakten hindrat skottet".

Sv: ...And Justice for All
Knylan: Klart det man kostar på, det gäller ju Timrå. Och slutspel dessutom...

Sv: ...And Justice for All
Knylan: Fråga om du får ha en liten tiggarburk i puben, gick bra när vi körde. Ha tiggarburkar runt om i hallen och kom ihåg att förklara vad det är till på ett vettigt sätt...

Sv: ...And Justice for All
Chief: Åfan, man får tacka å det varmaste.

Vårat PG nummer är: 4013885-1.

Testa att sätt in ni andra också, det är kul!

Sv: ...And Justice for All
Knylan: Jag lovar härmed att skänka en del av mitt för tillfället oförtjänta studiemedel till Tifogruppen inför slutspelet! Var sätter jag in pengen?

Förutsatt att CSN fortsätter att sponsra mig förstås...

Sv: ...And Justice for All
ernie eagle: Ja, vad fan som helst.
Kanske nånstans där de utan biljetter kan samlas, tror att publikkapaciteten är några tusen för liten...

Sv: ...And Justice for All
willysson: Bra att nån tar upp ämnet. Vi i TIFO-gruppen har som målsättning att kunna köra iaf ett tifo i slutspelet men det är som det ser ut nu helt omöjligt, har typ max 800 spänn. Det kan vi få ett teleskop-rör till jumboflaggorna för, då borträknat frakt.

Vi har funderingar på att köra nån organiserad insamling, men det är svårt då vi är 5 pers. Synd att det är så få som bryr sig om TIFO, eller så är det så att många inte fått upp ögonen än för det vi håller på med. Skulle inte ju inte grina ihjäl mig om vi fick in 10 pers i gruppen.

Är någon intresserad av att ingå i Sveriges snyggaste TIFO-grupp så är det bara att kontakta mig.

Sv: Avstängning?
Wilja: Konstigt att just du med din lagtillhörlighet tycker det, ja tacklingen var ful. Det var även Bulans slashing i andra änden av rinken. Bulan bromsar upp och böjer sig fram mot sargen därav den olyckliga träffen.

De som kommer att få lida för det här är alla andra spelare som kommer att bli avstängda för minsta lilla om man mäter med samma måttstock, tex Nordström!

Sv: Avstängning?
Kevin O Shea:
Jag håller med om att det tacklas alldeles för lite i svensk hockey idag och att domarna helt felaktigt bestraffar tuffa men helt korrekta tacklingar, det är rent av skandal att det förekommer!

Men Sjögrens tackling på Bulan hör inte till åvanstående kategori!

Den var den var inte tuff, den var feg.
Den var ingen hård ren tackling, det var en armbågstackling.

Sjögren kunde vänta sig ett hårt straff, det fick han, men det vimlar av betydligt absurdare avstängningar än den mot Sjögren.

Sv: ...And Justice for All
willysson: Som t ex?

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Håckla: Så jag råder Näslund till att om han nu verkligen har bestämt sig för att sluta inte gör något pinsam och fiaskobetonad försök till "come back" om det nu skulle "krisa" för MoDo om han nu håller uppe i flera år menar jag. Låt illusionen om den djupt troende Markus "Mackan" Näslund få bli just en illusion. Jag vill inte se någon ankdamm i svensk hockey. Utan är dom inte 100% motiverade och inte har något att tillföra till trots ändå drar på sig matchstället efter en massiv övertalningskampanj från MoDoiterna.
Det är just därför jag propagerar för att få hem dom svenska NHL-proffsen i tid innan deras stjärnglans är ett minne blott. Jag vill se spelare som är vid gott mod. Och ännu har något att ge och som dom låter den svenska publiken få njuta av "live". Annars får det vara.

Sv: ...And Justice for All
willysson: Kommer det att anordnas nåt speciellt inför slutspelet??

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
ernie eagle:
Men jag tror inte NÄSlund använder samma "doping" som Borg gjorde, trots namnet...:-)

Timrå IK är dom bästa.

Sv: Skotten i Kempis?
Logan: Kan du månne lägga ut en länk över dessa uppgifter så att man en gång för alla kan få se svart på vitt om detta med skottstatisiken?

« · 195759 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.