1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614848 inlägg · 6214 ämnen
« · 198888 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Matchrapport
Såg vidrigt disciplinerade kringlor i Leksand på C+ ikväll. En riktigt tråkig hockeyfilosofi, men det ser tyvärr ut som att vi går mot ännu en torsk i helgen. För vad har hänt med defensiven?! 18 insläppta på de tre senaste...

Sv: Matchrapport
ernie eagle: Det ska mycket till för att "knäcka" Öhrling/Fagerström.

Sv: Matchrapport
Jimmy: Det ska mycket till för att Öhrling/Fagerström. Särskilt Öhrling har stått på tillväxt under många år men aldrig fått chansen. Kan dom andra lagen satsa på sina juniorer så må väl för fasen Timrå oxå kunna göra´t. Snart försvinner ju Öhrling om han inte får chansen ens när Kapanen inte är "fräsch" och "Freddan" på läktaren. Vad är det egentligen som krävs för att få spela i Timrå IK egentligen?

Det verkar ju vara svårare att sig in i A-laget än att bestiga Mount Everest. Ska det va på de viset? Va? Ska det se ut på de viset? Va?

Jag bara undra, sa flundra.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Matchrapport
SMÅLAND och ernie eagle:

Kanske en lite taskig match att ställa in en junior på. Och så som Timråspelarna uppträdde idag hade denna match kunnat knäckt dem. Men med facit hand så hade de nog inte varit sämre än Kapanen idag. Han behöver uppenbarligen vila men detta var en viktig match för toppstriden och man chansade.

Bosse Ahl klev in istället för Lööf för 2 år sedan. Trots att han var en aning stel så blev det succé den gången. Jag förstår lagledningens beslut. Men det är alltid lätt att vara efterklok.

Sv: Matchrapport
ernie eagle: Ja,det bästa vore om de lade in Kapanen på ett par spaveckor med mycket sjukgymnastik så han är het i SMSLUTSPELET....

Sv: Matchrapport
Hälge: OK......jag e me....

Sv: Matchrapport
actionleif: T A C K vi har alltså målvaktsproblem N U O X Å!!!!
Inte bra.....men varför I N T E släppa fram våra juniorer i en betydelselös match..

Sv: Matchrapport
SMÅLAND: Instämmer. Det lär inte vara något allvarligt med "Freddan". Han SKA STÅ på söndag. Allt annat är tjänstefel. Om det blir Fagerström/Öhrling som följer med i spelarbussen "kvittar". Bara Kapanen stannar hemma. Ni måste LOVA mig det "Kent-Anders"!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Matchrapport
SMÅLAND: Mot MoDo var det freddan och Öhrling.

Sv: Matchrapport
SMÅLAND: freddan V I L A D E .. p.g.a. en skadad handled!

Sv: Matchrapport
ernie eagle: Jag instämmer på varenda ord du säger..
Målvaktsvalet var fel....
Freddan storspelade i söndags och borde fått chansen igen..
Låt Kapanen vila..
Inte konsigt att spelarna blev handlingsförlamade när Keepern var osäker...
Nä....ikväll begick tyvärr Lill-kenta....Tjänstefel..
Men vi tar nya tag på söndag mot Södertälje och då lämnar vi Kimmo hemma och tar med oss Freddan och Fagerström precis som mot MoDo......

Älska Timrå IK ALLTID!!!!!!

Sv: Peter Nordström
Mr Magoo: Tsk tsk tsk, sluta skäm ut dig själv nu.

Sv: Matchrapport
Hälge: Det var fanimej huvudlöst ikväll. Säsongens sämsta insats i Timrå Isstadion. Inte ett rätt där ute på isen. Man kan fråga sig vad dom höll på med? Nog för Djurgården hade ett högre passningstempo och såg hungrigare ut i det mesta men så här illa får det bara inte vara. Och hur f-n kunde Rajamäki slå ett pass i blindo bakom förlängda mållinjen rätt i "slottet" på en DIF:are som tackade och tog emot för "mackan" han fick serverad på silverfat. Jag ville nästa gråta. Grovt tjänstefel från nr.4 sida.

Sen fattar jag inte hur i h-e "Lill-Kenta" resonerar när han ställer in Kapanen i målet. Karln är ju inte "fräsch", det syntes ju lång väg att han hade stora besvär med att överhuvudtaget stå rätt upp. Rörligheten var ju nästintill obefintlig. Varför plågar man karlstackarn i en match som inte är speciellt viktig om man ser till vad som väntar oss framöver?
Öhrling skulle ju knappast göra bort sig. Och sen kan jag heller inte förstå varför i all sin dar INTE Lauritzén får göra ett enda byte när nu matchen såg ut som den gjorde. Vad hade man att förlora på det - ingenting.

Det plågar min själ att se såna här taktiska misstag från ledningen.

Hur blir det med Kapanen i Sweden Hockey Games?

Det kommer ju inte finnas någonting kvar av honom om vi släpper iväg nu i det skick han befinner sig i.

Låt honom vila och det - NU!!!

Jag blir upprörd när man "nöter" sönder en redan sliten spelare.

In med Fagerström, Öhrling och Andersson.

Jon Olovsson: Vill ni låna min berömda värmedyna. Ställbar i tre reglage. Ring mig! Det är bättre än alla morfinsprutor i världen.

Vi säger så

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Matchrapport
Rammstein är dock inte det sämsta. Har räddat mången kväll förmörkad av såväl hockey- som andra förluster...

Apropå TIFO-insamling, när skall donationssidan uppdateras? Jag vill gå om Tycho (Om han nu inte oxå har donationer som ej syns...)...

Sv: Matchrapport
Kapanen var usel. Fortfarande skadad?

Backarna var usla. Vart var aggresiviteten?

Forwards var usla. Vart var farten?

Domaren var usel. Vart var konsekvensen?

Usch usch.

Hörde i alla fall att vi fick in fantastska 1718.50kr i TIFO-insamlingen. Härligt!

Nu ska jag masochist se Hockeykväll, destruktivlyssna på Rammstein och äta chips tills jag spyr.

På Söndag reser vi oss igen!

Sv: Matchrapport
actionleif: Hoppas att det bara är ett rykte...

Sv: Peter Nordström
Stargazer: Men stick. Nämnden är pinsam.. bara för att man fått lite stryk själv innan så ska man alltså få ett lägre straff?! Löjligt..

Sv: Matchrapport
Dream Team: Det jag hörde om Åkerbloms smäll va att han skadade höften illa .. möjligtvis borta säsongen ut .. men de var vad jag hörde de ..

Sv: Peter Nordström
Visst är nämnden inkonsekvent, men att en slashing mot kroppen skulle ge samma straff som våldsam tackling i ryggen mot sargen kan ni ju glömma. Så var nöjda med de 4 matcher Nordström fick och sluta grina och jämför med Sjögren.

Sv: Matchrapport
SaraS: Verkligen inte. Men blir dom bättre på att döma bara för att dom kallar sig för proffs.. det är ju den viktiga frågan.. värt att prova dock.

Sv: Matchrapport
SaraS: Djurgården vann rättvist. Problemet ligger i att Timrå ej försökte få pucken in på mål i de 2 första perioderna. Men vipps i tredje när man började lägga in puckar mot Gage då kom returer och målchanser och även mål. PP var under all kritik. Bättre lycka nästa gång!

Sv: Matchrapport
Mr Magoo: OK. Trist. Men tack... Ja, proffdommare är ju inget orimligt krav, verkar det som...

Sv: Matchrapport
Djurgården var rätt bra.. men dom hade dom berömda marginalerna på sin sida vid ett par av målen också. Plus några bjudningar från vår sida.. men det är ju sånt som händer ibland.
Det positiva den här kvällen var ju att Färjestad förlorade. Domarinsatsen då.. ja, hur brukar den vara?! Ett tag så förstog jag nästan varför domarna blir hotade..

Sv: Matchrapport
Kapanen var allt annat än bra denna match, Han borde ha tagit fyra av dom fem första. Det ända glädjande som fanns var nr:13 H.Eriksson som kämpade och slet igenom hela matchen.

Sv: Matchrapport
SaraS: 0-1 efter 29 sek. är talande för också resten av matchen. Okej om DET var en aning slumpartat men DIF var bättre i precis allt. Tempot, passningar, mindre antal egna misstag, power-play, box-play. Styf måste ha slagit nytt rekord i antalet individuella misstag, inte ett rätt...
Man såg redan på uppvärmningen på tempot DIF hade att det skulle gå fort. Timrå hängde helt enkelt inte med...

Timrå såg allmänt sega ut. Bäst som vanligt Krykov, Robban. Crippe också värd beröm. Kapanen har setts bättre....

Nån som vet hur allvarlig smällen är som Åkerblom fick. Hjärnskakning??

Sv: Matchrapport
SaraS: Djurgården vann rättvisst. Domarn sög och pucken studsade stockholmarnas väg denna dag

Matchrapport
Nån som varit där och hunnit hem, och som kan tänka sig att referera lite kort?

Sv: Peter Nordström
Nordströms tilltag kan knappast jämföras med Sjögrens. Inte heller med Roséns som nitade en linjedomare.
Däremot var det en spelare som slog av ett finger på en annan i höstas. En allvarligare skada än den Gällstedt fick. Ändå blev det bara en match avstängning då. Nämnden är inkonsekvent.

Sv: TIK-DIF
rådbjer:
Rätt..... Big Boy rules

Sv: Peter Nordström
Kevin O Shea:
Okey. Jag har inte sett Nordströms tilltag, så där kan jag inte uttala mig. Jag vet bara att Sjögrens armbåge i nacken med lite otur hade kunnat sluta med förlamning, det har hänt förr, så illa har nog ingen slashing slutat än.

Sv: Inför HV-Timrå
EN VECKA KVAR...........NEDRÄKNINGEN HAR BÖRJAT!!!!!!
ALLEMAN TILL JÖNKÖPING 30/1......Sektion A STÅPLATS!!!!
VÄLKOMNA!!!

Sv: TIK-DIF
gud: Då vete fåglarna....... fast kan Ola Salo gå omkring som han gör så, Why not :)))

Max? Big Boy!!! Grow up!

Sv: TIK-DIF
rådbjer:
två val..en domare och ett finger..
ville bara kolla vem som skulle bli sööööt...

och du platsar ändå med eller utan rosa skjorta..

Sv: TIK-DIF
gud: Platsar jag i en stad som inte har Big Boy om jag säger att det är jag?

Groucho Marx släng dig i väggen nu kommer Jag!

Sv: TIK-DIF
Tjobba: Vad var det för fel på denna som redan fanns?

Sv: TIK-DIF
rådbjer:
är det du eller Wikegård som har dom kläderna..;0)

Sv: Nordströms slashing
dr-nix:

Jo, så är det nog....

Sv: TIK-DIF
Dream Team: Bra idé! Ingen skulle märka nån skillnad ändå, möjligen Wikegård efter på presskonferensen.

Men då säger jag bara.
"Braccae illae virides cum subucula rosea et tunica Caledoniaquam elenganter concinnatur!"

"De gröna byxorna passar så bra ihop med den där rosa skjortan o den skotskrutiga kavajen!

Sv: TIK-DIF
rådbjer: Ja, men ställ upp du då... :-)

Sv: TIK-DIF
Dream Team: O vad säger det oss??

När får Rådbjer döma oss i ladan?? Har han dömt oss nån gång hittills?
Vissa andra domare har vi haft till leda, o inte är dom bra heller!

Nä mer Rådbjer till folket!

Sv: Nordströms slashing
Nordström spelar inte i TIK och då behöver man inte ge så lång avstänging.

Sv: TIK-DIF
Kvällens domartrio:

Referee: Patrik Sjöberg
Linesmen: Leo Takula, Åke Andersson

Sv: Sergei Fokin
BlackBay: Skulle varit jäkligt trevligt om hallen stod klar till nästa säsong, men det är nog ganska omöjligt då man inte börjat bygga än.. :P

Det är inte alls säkert att Richter skickas hem, de tänker vänta så länge som möjligt innan det blir dags att fatta ett beslut. Sen är det upp till tabell/skadeläge om Richter ska stanna eller åka hem.

Sv: TIK-DIF
Idag tänker jag inte negga utan ikväll ska vi dänga upp Diffarna ordentligt!

Tips 5-2.

Får säga som Roffe Zetterlund: "Nu grabbar går vi ut o tar på oss plåtstället!"


Smiska upp dom bara! O glöm inte ramsan mot Flickegård!

Sv: Peter Nordström
Wilja: Sjögren 9 matcher för ett fult påhopp, Nordström 4 matcher för ett avsiktligt fult yxhugg. Skildnad på person och person tydligen. Att använda klubban som vapen ses tydligen inte som hälften så allvarligt som att använda kroppen. Jag försvarar på inget sätt Christian Sjögrens armbåge, men straffsatserna står inte i realitet med varandra.

Sv: Peter Nordström
Daniel L:
Öhh, du menar väl armbågskontakt?
För du har väl inte missat att det är för just den han får vila?

Sv: Nordströms slashing
vattjom: Varför är de så märkligt??. De ä ju inte Timrå IK det handlar om.
Du ska se att han kommer igång igen så fort det händer något galet där det finns TIK-spelare inblandade.

Sv: Nordströms slashing
vattjom: Ur aftonbladet "Nordström har gjort sig skyldig till ett otillåtet övergrepp mot Leksandsspelaren. Vid bestämning av straffet har nämnden vägt in att Nordström i sekvenser före händelsen själv blivit regelvidrigt attackerad"............... Så om det gick att bevisa att Bulan hade varit "taskig" mot Sjögren så skulle straffet blivit mildare??? Det var tydligen rätt så ok att ge igen..............

Sv: Nordströms slashing
vattjom: att borken är tyst beror väl på att han tycker det tilltaget tillhör spelet, men hade det varit en timrå spelare hade han nog varit snabb med en kommentar. Självklart är straffet alldeles för lågt med tanke på att det var en avsiktlig handling. Men en oturlig tackling(visserligen vart den ful) ska inte behöva ge 9 matcher,när den förmodligen inte var avsiktlig.
Näe det är dax att ta kraft tag mot avsiktliga rapp o slashingar och inte haka upp sig på en tuff tackling.

Sv: TIK-DIF
Synd att Freddan blivit skadad. Han kunde nog gjort en bra match idag igen om han fått chansen. Tydligen inte så alvarligt dock.

« · 198888 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.