1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614870 inlägg · 6214 ämnen
« · 201717 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Trevligt Timråsupportrar!
Vi frånh Nyköping tyckte att det var mycket kul att få träffa er där nere. Det verkade vara ömsesidigt :)
Kul också att ärekrvialen ,Södertälje, åkte på däng.

//Han som kom med trumman

Sv: Fallaffeldomen
knaskamilla: Klart att Christer gillar Timrå!
Klart att bandy är kultur!
Och klart att Timrå spelar bäst när alla tippar ner dem! Jag tror Christer har hittat ett segerrecept där!

Sv: Fallaffeldomen
knaskamilla: Men lyssna på karln. Han neggar ju gång efter annan Timrås insats och slår klackarna i taket vid varje bortamål oavsett motståndare.

Sv: Fallaffeldomen
Johan J:

Det är rätt fascinerande att TIK-fansen fått för sig att Jonasson ogillar TIK, medan alla andra (iaf som jag pratat med om karl'n) är på det klara med att han älskar TIK.

(För övrigt ogillar jag bandy skarpt, men det är möjligt att han är en bra kommentator där...)

Sv: 3 poäng
klm: nepp ;)

Sv: 3-2
kvasten: Jag underkände bara forwards i andra femman men totalen var ändå inte bra. Tyvärr så var andra femman inte inne på två mål. Första målet gjordes av Lindman med Mathiasson, Koivunen & Nordgren på isen. Det andra av Hallin med Carlsson och Nordgren på isen, båda i PP. Så man kan inte säga att det var andra femman som gjorde målen. 2:a femman hade stora problem att komma ur zon och skapade i princip inget framåt. Timrås sämsta enhet idag. Såg du matchen? Det verkar inte så.

Sv: Fallaffeldomen
klm: Det är en aning bisarrt att Timrå alltid är nederlagstippade av Christer Jonasson. Spelar ingen roll om de lirar ut motståndarna, målen kommer alltid lika oförtjänt av någon underlig anledning. Han snackar hellre musik och drar liknelser mellan artister än förmedlar utveckligen i rinken objektivt.

Sv: 3 poäng
oraklet: Det var väl ingen som missade Ernie Eagle:s käcka nuna i TIK-klacken i SVT:s inslag?

Sv: Fallaffeldomen
knaskamilla: Nu måste jag nog ändå försvara den gode Christer Jonasson. Kan inte bedöma gårdagens insats, men personligen tycker jag han är en av de bästa hockeykommentatorerna som Radiosporten har.

Visst, det är svårt att slåss med Lasse Granqvist och Tommy Åström, men nog tycker jag att både han och Erik Lundin (Leksand, oftast) håller hög klass. Jonasson är både korrekt och intresseväckande som kommentator. Och framför allt så babblar han inte bara...

Att han dessutom är landets bästa bandykommentator ger honom extra plus!

Sv: Youth is wasted on the young
Nike89: Att du bara orkar, du skiter ju i vad jag tycker sa du ju.

Jobbar en del extra nu så jag ska kunna ta ledigt åka till Jönköping över Torsdag och Fredag. Därför var jag inte på dagens match i Gärde. Fast hade jag varit ledig hade jag åkt till Södertälje. Kul iaf att Tägtström fick spela lite mer än vad han brukar.

Men det tycker kanske inte du och några av dina fanskamrater. Fattar inte hur man som supporter kan ogilla spelare i det egna laget så som ni gör. Endast pga farmarlags-komplex. Ni måste hela tiden påvisa att ni inte behöver dessa förstärkningar. Tur er klubbledning är intelligentare än så.

Sv: 3 poäng
Tack ElMaco för ett bra bussarrangemang. Det är kul att gå på hockey med TIK08. Någon sa till mig att det känns som gamla släktträffar och visst ligger det något i det. Vi är ett gäng som gått på hockey i en 4-5 år nu och de flesta följer med år efter år. Roligt med den tillresta TIK klacken också.. beundrar för att ni åker med hela vägen till Tälje en söndag. Bra jobbat ! TIK klacken dominerade i sedvanlig ordning Fallafeldomen.

Sv: 3 poäng
Zigge: Det var halvfart på klacken men det räckte för att vinna kampen på läktaren.

Sv: 3-2
Patrick Polly:

Du är så begränsad i din analys.

Andra femman gjorde 2 mål framåt, inget bakåt.

Övriga spelade 1-1.

Andra femman underkänt!
.

Sv: Fallaffeldomen
Dream Team:

"Igår på radiosporten sa Christer Jonasson att 3 800 pers. hördes som dom var 50 st."

Tydligen hade Christer Jonasson också sagt att han inte alls kunde förstå varför Luleå fick sitt mål bortdömt - när det berodde på att matchen var avblåst innan de petade in pucken. Jobbigt när man som hockeyintresserad måste lita på en radiokommentator som inte verkar ha någon koll.

Inte för att jag vill säga att det inte lät som 50 pers., för det har jag ingen aning om (det kan omöjligt ha låtit som 50 när halva stå och två sittplatssektioner var igång samtidigt, dock), men om man inte hör/märker när det blir avblåst är man kanske inte så pålitlig i alla lägen... (Själv har jag inte haft förtroende för Jonasson sedan han skulle intervjua mig och ställde jätteunderliga frågor, vilket är en sisådär sex år sedan, men det är en annan sak.)

Sv: 3-2
kvasten: Tona ner min kritik? Om du läser mina inlägg kan du se att jag delat ut mer beröm än kritik. Vissa spelare var inte bra idag, så är det bara.

Sv: Youth is wasted on the young
Jimmy:Fan idag fick Hansson med Ivan spela i andrafemman så nu måste ju han helt plötsligt blivit vår typ tredje eller fjärde back!
Och Tägström spelade i förstafemman så nu måste han nästan vara våran bästa back!

Jag var ironisk alla Sundsvall fans som ser det här när dom är Gäst.

Sv: 3-2
Patrick Polly:

Tona ner din kritik.

Timrå är hårt pressat av skador och sjukdomar,
detta gör att sjuka och halvskadade spelare under längre tid
ställt upp trotz de borde avstått. Timråanda
förstår du! ?.

Sv: 3 poäng
El Maco: Söderström har som ALLTID svårt att göra en bra match i 3 perioder. Ibland blixtrar han till, för att i nästa sekund glida runt lite nonchalant eller slarva med pucken. Ett frågetecken om den killen borde vara kvar...

Sv: 3 poäng
dr-nix: GRATTIS till de 3 i Falaffel-borgen!
Ni visades i TV, ni som stod i klacken!
Vare nå tryck?

Sv: 3 poäng
Härligt! Tack, Timrå IK!

Sv: 3 poäng
El Maco: naturligtvis ska man undvika en ren juniorfemma utan matcha in dom bland erfarna spelare.

Sv: 3 poäng
...och jag ska tillägga att jag inte klassar Timrås juniorer som usla, däremot är jag tveksam till att matcha en ren juniorfemma då de får VÄLDIGT svårt. Däremot gärna juniorer insprängda i de andra femmorna.

Sv: 3 poäng
dr-nix: Det är knappast sant alla gånger. Tre bra femmor är bättre än tre bra och en usel om de senare ska ha speltid också.

Men med det tabelläge vi har nu så borde det gå att matcha in en juniorspelare i en kedja. Gärna ett helt gäng om matcherna är avgjorda redan. Annars så jagar J20 medaljer också så grabbarna ska göra nytta där också.

Sv: 3 poäng
Jag tycker att man alltid ska ha 4:a kompletta femmor och då spelare är skadade plockar man upp juniorer som fyller på, det är bättre att ha juniorer på plan än att köra med 3femmor.

Sv: 3 poäng
Jag: han och Lauritzen bör få chansen i en 4:e femma när det är så illa att man knappt har 3 kompletta femmor.

Sv: 3 poäng
dr-nix: Söderström tyckte jag hade halvtungt idag. Men Wallenberg och Eriksson var heta. #13 trodde jag hade dömt sig själv till skeppning efter den här säsongen men med tre mål på två matcher och hårt arbete nu när han får chansen på allvar så visar han att han vill vara elitseriespelare. Han har varit med några år nu men alltid i tredje-fjärdefemman. Hoppas att det här är en utblomning på allvar, det vore kanonkul! Mer Antjärn i eliten!

Sv: 3 poäng
Josh: även Henrik Eriksson har börjat visat klass, iaf dom senaste matcherna. Det är Wallenberg, Söderström och Eriksson som har imponerat mest på mig på sista tiden förutom Martin Lindman som också varit mycket bra.

Sv: 3 poäng
Josh: Jag tycker att Zetterström borde prövas innan Fredag. 2 matcher har han på sig och visa vad han kan. Med tanke på alla som är borta

Sv: 3 poäng
saaben:

Instämmer till fullo !

Hallin bör (tycker jag) erbjudas " förlängning av kontrakt"...

Ordet är fritt.

ps. Tack Robert!

Sv: 3-2
SMÅLAND: Håller med till 100%! Medgångssuportrar finns det gott
om. Hoppas på stor uppslutning i kommande slutspel! Såg ut att vara en härlig stämning i klacken.

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!

3 poäng
Fan vad skönt 3 poäng mot södertälje fan vad bra

Sv: Grattis #99
Vill bara passa på att säga att det inte bara är en legend som fyller år idag. Utan två legender.

Wayne Gretzky 42 år
Josefine Strindlund 16 år

;D

Sv: 3-2
SMÅLAND: Har du nån koll på hur många gånger vardera lag möts under en säsong?

Sv: 3-2
SMÅLAND: Jag var så possitiv som möjligt jag med. Men det var svårt förlust efter förslust. Var jätte possitiv inför KS, var helt säker på att de skulle vinna ks o det gjorde dem. Flera gånger spelade de riktigt bra förra året ju.

Det är väl klart jag kommer till Jönköping på torsdag, biljetterna o hotellet är bokat, resan likaså. Detta kommer att bli roligt, hoppas vi ses där nere!

Sv: 3-2
SMÅLAND: hur många vet du om som ska dit???
Själv blir man framför TV:n hoppas bara att canal + tränden ska brytas

Sv: 3-2
shanti: Det vore kul om vi kunde slå det i Kinnarps Arena på torsdag?????Alla till Jönköping!!!!!!!

Sv: 3-2
SMÅLAND: Ja det var ju inte dåligt. Det kan inte vara många andra supporter klubbar som gör så många,långa resor som vi TIK:are

Sv: 3-2
Jag: Jag försökte tänka POSITIVT även förra säsongen.....och vi gick och vann Kvalserien.....kommer du till Jönköping på torsdag????

Sv: 3-2
shanti: Enligt svt-text var det 100-150 tillresta Timråsuppotrar......BRA KÄMPAT!!!!!

Sv: 3-2
SMÅLAND: Man får så dåliga minnen från förra året. Men nu har man lärt sig, eller ja det var för ett tag sedan.

Sv: 3-2
Såg på svt sporten att det var många tillresta supportrar..någon som vet hur stor klacken var???Lät den mycket??

Sv: 3-2
Alle: Felet alla ni hockeysuppotrar gör när erat älsklingslag förlorar är att ni INTE kan ta ett bakslag........varför glömmer ni inte och går vidare???
Man måste kunna ta en förlust oxå..
Det har jag ALLTID gjort...
Det kommer nya fighter...
Jag värnar för POSITIVT TÄNKANDE ALLTID!!!!

Sv: 3-2
El Maco: Tja, bortförklaringar är tomma ord som man lurar sig själv med. Det offentliggör jag inte med andra ord. Men ni var bättre och gjorde ett mål mer än SSK.

Sv: 3-2
El Maco: Tycker man att detta var vår bästa insats för säsongen så vettefan om allt står rätt till där uppe.. *pekar på huvet*

Sv: 3-2
Men jag håller med forummajoriteten att Stefan Bemström setts bättre.

Vad tycker du själv då? Vad är bortförklaringen?

Sv: 3-2
Alle: Det är faktiskt det jag gör. Räkna själv.

Sv: 3-2
Patrick Polly: Första perioden var sömnig i början men jag tyckte Timrå hade kontroll efter de fem första. Däremot var det bara spel i Timråzon i början av andra, ett tag var det nästan löjligt svårt att överhuvudtaget få pucken ur zon. Men särskilt många Tälje-farligheter blev det inte. Rent och snyggt framför Kapanen och Tälje fick hållas längs sargen eller på blålinjen.

Sv: 3-2
El Maco: Du kan ju åtminstone citera majoriteten gubben!

Sv: 3-2
Alle: Save it for your own kind honey bunny. Jag citerar bara. Får hoppas för din skull att ni kan bättre för det där var inte mycket att komma med i streckkampen.

Sv: 3-2
El Maco: Stabilt.... mja, i första perioden var vi ju inte med i stora delar. Men har flyt i power-play (vi gör ju egentligen två dåliga power-play där). I andra perioden får vi ju knappt låna pucken och är totalt utspelade. I tredje såg det mkt bättre ut, möjligtvis då kändes det stabilt. Men inte innan dess.

Glömde att ge Sanny Lindström ett extra plus för att han var den enda i TIK som delade ut lite tacklingar och proppar. Där var Krykov och framförallt Mathiasson väldigt tama idag.

Jo helt klart var det bra drag på läktaren. TIK är ganska bortskämda med att ha bra fans. Hoppas att de uppskattar det bara.

« · 201717 · »