« Föregående · 201562 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: 3-2
Patrick Polly: Så illa var det väl inte? Södertälje gör säsongens bästa match enligt deras eget forum, ändå en stabil Timråseger. Ja, jag tycker att det var stabilt trots att det bara blev uddamålet. Laget kämpade tillräckligt för att ha ett stabilt överläge i närkampsstatistiken (om sådan hade förts) och vann klart kampen om slottet i båda zonerna. Det plus en betryggande förmåga att bygga upp anfall med hög procentuell framgång gör att det kändes bra.
Sen är det så otroligt kul att gå på hockey i Stockholm. 30 pers norrifrån och resten är vi glada TIK08-amatörer. Medelåldern i Timråklacken är väl över 35, det är småbarnsfamiljer, studenter, infödda Stockholmare, Nyköpingssupportrar (!), försäkringstjänstemän, datatekniker, journalister, snickare, direktörer, you name it. Och det är ett jävla drag. Kul!
Sen är det så otroligt kul att gå på hockey i Stockholm. 30 pers norrifrån och resten är vi glada TIK08-amatörer. Medelåldern i Timråklacken är väl över 35, det är småbarnsfamiljer, studenter, infödda Stockholmare, Nyköpingssupportrar (!), försäkringstjänstemän, datatekniker, journalister, snickare, direktörer, you name it. Och det är ett jävla drag. Kul!
Sv: 3-2
Mja man blev inte imponerad av dagens föreställning. Det enda som imponerar är att vi kan vinna fast vi är dåliga. Att vi är utspelade 1,5 period känns inget vidare. Det är med mycket tur som vi vinner idag och tyvärr var det ingen kämpa insats heller. Dock ska man inte dra alla över en kam. Kapanen var riktigt bra. Kedjan med Carlsson-Norgren var också bra med ett litet minus på Krykov som inte var 100 idag. 3:e kedjan med Eriksson-Söderström och Wallenberg gör också en bra match rakt igenom. Ett stort minus skall dock delas ut till 2:a kedjan där Mathiasson var riktigt usel, Koivunen var dålig och Hallin... mja han var väl bäst i den kedjan och får väl knappt godkännt. Tycker det börjar bli dags att sparka ner Mathiasson i 3:e eller 4:e kedjan, då kanske han vaknar igen.
Det är många som kan bättre och framför allt kan kämpa mer!
Det är många som kan bättre och framför allt kan kämpa mer!
Sv: 3-2
sektionU: Jag håller nog med om att Frölunda är vassare formmässigt och kanske spelmässigt i det långa loppet, men tabellen ljuger inte. Att åka på en smäll och komma tillbaka, inte en utan flera gånger, trots att de yttre förutsättningarna inte är de bästa, tyder på stark lagmoral. Det är starkt av ett bottentippat Timrå att slå sig upp till toppen av elitserien och - det är det som är poängen - hålla sig kvar där. Att det rinner iväg i någon enstaka match, det är sånt som händer, speciellt om man möter ett bra eller formstarkt lag. Det är då man tar fram moralen och kommer igen i nästa match i stället.
Sv: 3-2
pallekuling: nja nja nja. visst all heder åt timrå att dom e ett etablerat topplag men ibland så blir det typ 7-0 förlust mot mif och en gång 8-1 mot fBK . (vilket kan hända givetvis) men om vi snackar form så har Frölundas form varit stabil hella tiden (visst svackor i bland men inte så laget viker ner sig största förlusten e bara 6-3 borta mot färjestad)
Sv: 3-2
sektionU: 3-2 på bortaplan mot ett nog ganska bra SSK tycker jag är rätt så imponerande. Inte som enskilt resultat kanske., utan att TIK visar att man har en hög lägstanivå och en enastående förmåga att komma tillbaka. Alla lag i serien har haft problem till och från under seriens gång , men TIK har nog hittills hållit i bäst av alla.
Sv: Timrå-Södertälje
Chief: Så länge LHC plockar poäng som vi kan ha glädje av så är det bara skönt. Artursson avgör för FBK i sudden. Dom tappade ju en pinne iaf...
Sv: Timrå-Södertälje
(Mitt TUSENDE inlägg...)
Spännande slut. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Underbart, seger 3-2 och vi befäster andraplatsen...
Spännande slut. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Underbart, seger 3-2 och vi befäster andraplatsen...
Sv: Timrå-Södertälje
Nu fixar vi en seger mot SSK bara vi gör som Rolle Stoltz skulle ha uttryckt det: "De é klart grabbana vinne, bara dom åke skrissko"
« Föregående · 201562 · Nästa »