http://www.nsk.nu
« Föregående · 203951 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Lägsta nivå?
Smokey: Ja, det kan ju faktist också va så att dom tränar ner sig inför slutspelet. Så det är därför dom är slut.
Men det måste vara jobbigt psykist att inte orka spela med samma glöd som vanligt. Men det där har ju Kent/Anders rutin på.
Ja, det är tur det är uppehåll snart, så även vi får vila oss i form med en kall pillsner så blodtrycket aklimatiserar sig igen ( c :
Varför jag vill ha in en hel line är ju just för att avlasta skadelistan och det är ju sammtränade. Det skulle underlätta för Jr istället för att hamna i en helt främmande kedja som det tar ett tag att spela ihopsig med.
Men det måste vara jobbigt psykist att inte orka spela med samma glöd som vanligt. Men det där har ju Kent/Anders rutin på.
Ja, det är tur det är uppehåll snart, så även vi får vila oss i form med en kall pillsner så blodtrycket aklimatiserar sig igen ( c :
Varför jag vill ha in en hel line är ju just för att avlasta skadelistan och det är ju sammtränade. Det skulle underlätta för Jr istället för att hamna i en helt främmande kedja som det tar ett tag att spela ihopsig med.
Sv: Herregud
Helg Ernest: Här råder ingen vila.
På vårt servicehus har vi både internetuppkoppling och Canal Plus som visar både hockey och annat inspirerande.
Smokey kommer hit två gånger i veckan och kör Chi Gong och berättar gamla boxningsanekdoter. Sömntablettåtgången har minskat betydligt efter de seminarierna.
Nu väntar jag bara på vår nya gympingledare. Hon skall visst vara något alldeles extra enligt Smokey.
På vårt servicehus har vi både internetuppkoppling och Canal Plus som visar både hockey och annat inspirerande.
Smokey kommer hit två gånger i veckan och kör Chi Gong och berättar gamla boxningsanekdoter. Sömntablettåtgången har minskat betydligt efter de seminarierna.
Nu väntar jag bara på vår nya gympingledare. Hon skall visst vara något alldeles extra enligt Smokey.
Sv: Lägsta nivå?
Helg Ernest, Experten mfl: Visst drömmer vi alla om ett knippe lokalt uppfödda juniorer som kliver in och dominerar fett i ett slutspel. Kan ju också bli så att laget kan reagera väldigt märkligt om juniorkuggarna slirar i elitseriemaskinen Timrå IK. Det är ett enormt stort steg att dominera som junior och att passa in i ett ganska väl fungerande elitserielag som Timrå IK. Här måste nog tränare mfl tänka i rätt många banor innan beslut fattas. Att snabbt kasta in lite juniorer kanske skulle vara lika effektivt som att ge sig ut i Indalsälvens tillflöden för att vaska guldklimpar? Allt måste övervägas. Analyseras och sedan styras upp av Storchefen mfl. Hittils så har "Kapten" Kenta och "Styrman" Anders styrt Timråskutan föredömligt. Se elitserien som ett besvärligt hav med bedrägliga grynnor och oväntade stormar... En av de minsta skorvarna ligger faktiskt tvåa i racet! Mannarna i maskin är nu på väg mot en efterlängtad vilohamn. Bakom ligger många lyxkryssare och storbåtar kämpande mot stora besvärliga grynnor och bottenlösa hål...
Havets vargar är grabbarna i Timrå IK. Dom har har uträttat stordåd! Det är nog dessa giganter vi ska fortsätta luta oss mot när det blåser... Annars kan man ju köpa trisslotter också.
Havets vargar är grabbarna i Timrå IK. Dom har har uträttat stordåd! Det är nog dessa giganter vi ska fortsätta luta oss mot när det blåser... Annars kan man ju köpa trisslotter också.
Sv: Herregud
Farbror Hasse: I vår ålder är det ju vila sig i form som gäller. ( c :
Precis som du säger vi är 2a och har slutspelsplatts.
Varför inte då ta in en Junior line, som får pröva på. Sammtidigt som de skadade och slitna får en changs att just Vila sig i form till kommande slutspels fighter. Skitsamma om vi får "Stryk". Vi ligger ju där vi ligger nu och vi kan ju inte tappa slutspelsplattsen.
Sen om det är rätt eller fel att göra så, det kan inte jag svara på.
Fast match rutinen måste dom ju bibehålla.
Precis som du säger vi är 2a och har slutspelsplatts.
Varför inte då ta in en Junior line, som får pröva på. Sammtidigt som de skadade och slitna får en changs att just Vila sig i form till kommande slutspels fighter. Skitsamma om vi får "Stryk". Vi ligger ju där vi ligger nu och vi kan ju inte tappa slutspelsplattsen.
Sen om det är rätt eller fel att göra så, det kan inte jag svara på.
Fast match rutinen måste dom ju bibehålla.
Herregud
Herregud har det varit ett kraftigt sulfatutsläpp i bygden som har försurat hjärnbarkarna ??
Ska man behöva påpeka för ett antal ungdomar att sluta klaga som en skock gnälliga gubbar i övergångsåldern.
Har ni inte fått in i skallen att TIK ligger tvåa i serien ?
Att vi f.n. befinner oss i en varannanmatchlunk. Att vi har skador och slitna spelare ?
Jag hade förstått upprördheten om vi hade tampats kring kvalstrecket. Nu är vi i en trygg position med ovan nämnda problem.
Visst vore det kul om vi spelade på topp under hela säsongen, men det är väl inte särskilt realistiskt.
Vi vet alla vad laget kan. Hellre några bottennapp nu och istället laddade till slutspelet.
Låt ni Kenta och Eldebrink ta hand om detta.Jag tror nog att de har koll på både eventuella juniorer och nya spelare och kan göra kloka bedömningar om dessa skall in i laget eller inte.
Jag tror också att de har betydligt mer rutin än någon av oss hur man bygger upp ett lag inför slutspelet.
Något som vi bekant inte är så vana vid.
Jag säger det en gång till : Vi är klara för SLUTSPEL.
Ska man behöva påpeka för ett antal ungdomar att sluta klaga som en skock gnälliga gubbar i övergångsåldern.
Har ni inte fått in i skallen att TIK ligger tvåa i serien ?
Att vi f.n. befinner oss i en varannanmatchlunk. Att vi har skador och slitna spelare ?
Jag hade förstått upprördheten om vi hade tampats kring kvalstrecket. Nu är vi i en trygg position med ovan nämnda problem.
Visst vore det kul om vi spelade på topp under hela säsongen, men det är väl inte särskilt realistiskt.
Vi vet alla vad laget kan. Hellre några bottennapp nu och istället laddade till slutspelet.
Låt ni Kenta och Eldebrink ta hand om detta.Jag tror nog att de har koll på både eventuella juniorer och nya spelare och kan göra kloka bedömningar om dessa skall in i laget eller inte.
Jag tror också att de har betydligt mer rutin än någon av oss hur man bygger upp ett lag inför slutspelet.
Något som vi bekant inte är så vana vid.
Jag säger det en gång till : Vi är klara för SLUTSPEL.
Sv: Lägsta nivå?
Redhat: Det är ju det jag säger. Timrå borde införa en ångestfestival! Något i stil med Gatufesten i Sundsvall. Men i stället för glada artister och vita tält så ska man givetvis ha svarta tält, gravöl och tungt rödvin. Kristina Lugn läser dikter och Rammstein lirar mysmusik till slowmotionfilmer (svartvita) från årets TIK-förlustmatcher.
Sedan röstar vi på årets "grågubbesurgubbebesserwisserkandidater" tills korna går hem.
Vilka är det som ligger TVÅA i elitserien? Vilka är det som är slitna, skadade och bara längtar efter ett välbehövligt uppehåll för att slicka sina sår och ladda batterier? Vilka är årets hjältar i slaget om elitserien? Vilka borde hyllas och stöttas inför kommande stordåd?
Kan man få förslag på årets "Grågubbesurgubbebesserwisserkandidater"? Vinnaren vinner en enkel bussresa till Matfors via Töva och en svartmålad Losecburk med årtal slarvigt inristat.
Vilka är nominerade?
Sedan röstar vi på årets "grågubbesurgubbebesserwisserkandidater" tills korna går hem.
Vilka är det som ligger TVÅA i elitserien? Vilka är det som är slitna, skadade och bara längtar efter ett välbehövligt uppehåll för att slicka sina sår och ladda batterier? Vilka är årets hjältar i slaget om elitserien? Vilka borde hyllas och stöttas inför kommande stordåd?
Kan man få förslag på årets "Grågubbesurgubbebesserwisserkandidater"? Vinnaren vinner en enkel bussresa till Matfors via Töva och en svartmålad Losecburk med årtal slarvigt inristat.
Vilka är nominerade?
Sv: Lägsta nivå?
Redhat: Vi kan ju inte klandra dom för att dom är slut ! (Fysiskt)
Som dom har spelat och med det tempot kan man bara inte orka hur länge som hällst. Nä, helt rätt ! Stoppa in hela första line från J20 laget, så dom ordinarie får andrum. Ta bara "Mackan" han är trött ooootroooligt trött. Det kan ju inte vara kul att känna att man inte orkar i längden heller. Sätter sig kanske i huvudet och sitter kvar i slutspelet också. Bådar inte gott.
Som dom har spelat och med det tempot kan man bara inte orka hur länge som hällst. Nä, helt rätt ! Stoppa in hela första line från J20 laget, så dom ordinarie får andrum. Ta bara "Mackan" han är trött ooootroooligt trött. Det kan ju inte vara kul att känna att man inte orkar i längden heller. Sätter sig kanske i huvudet och sitter kvar i slutspelet också. Bådar inte gott.
Lägsta nivå?
Hur låg får en lägsta nivå vara egentligen? Ok, man kan ju inte vinna varje match, men efter att sett gårdagens match vill man ju bara gömma sig. Timrå är jävligt bra när man spelar bra, men tyvärr är man ännu sämre när man är dålig. Lägsta nivån är under all kritik. Hade man bara tagit i lite mera igår, så hade man säkerligen vunnit med ett par mål. Men som synes så ville man inte spela, BEDRÖVLIGT!!!.
Sv: Skäms Timrå!
Ny spelare inför nästa säsong som vore en dröm
Mikael Pettersson LIF "vore bra med en till Robert Karlsson"
Mikael Johansson "komentar överflödig"
Sami Kaapanen "Vore årets Värvning"
Pasi P "En backklippa vi saknar"
Och till sist något som säkert retar många men visst skulle det vara intressant att se DIMMAN igen.
Mikael Pettersson LIF "vore bra med en till Robert Karlsson"
Mikael Johansson "komentar överflödig"
Sami Kaapanen "Vore årets Värvning"
Pasi P "En backklippa vi saknar"
Och till sist något som säkert retar många men visst skulle det vara intressant att se DIMMAN igen.
Sv: Skäms Timrå!
RST: Håller med till fullo. Det går inte att tro man ska orka match efter match med bara tre femmor, nu börjar även Lill-Kenta ropa efter nytt blod i leden.
Men ryktena säger att TIK-ledningen äro nöjda med det manskap som finns till förfogande för tillfället,för mig låter det som att man tänker slita på grabbarna och hoppas att dom återhämtar sig under det tio dagar långa speluppehåll som snart kommer.
Jag skulle hellre vilja se minst två nya namn i laguppställningen FÖRE uppehållet så att de har chansen att komma in i spelsystemet under uppehållet och därmed kunna gå in och tillföra laget sitt bästa nu när vi snart går in i slutspelet.
Sedan är det väl fråga om vi verkligen vill ha "fördel" av mera hemmamatcher,då det bara verkar knyta sig för laget när de äntrar hemmaisen.
Nä du Nubben,ett par starka namn innan övergångsstoppet vore verkligen inte illa pinkat!!!
Men ryktena säger att TIK-ledningen äro nöjda med det manskap som finns till förfogande för tillfället,för mig låter det som att man tänker slita på grabbarna och hoppas att dom återhämtar sig under det tio dagar långa speluppehåll som snart kommer.
Jag skulle hellre vilja se minst två nya namn i laguppställningen FÖRE uppehållet så att de har chansen att komma in i spelsystemet under uppehållet och därmed kunna gå in och tillföra laget sitt bästa nu när vi snart går in i slutspelet.
Sedan är det väl fråga om vi verkligen vill ha "fördel" av mera hemmamatcher,då det bara verkar knyta sig för laget när de äntrar hemmaisen.
Nä du Nubben,ett par starka namn innan övergångsstoppet vore verkligen inte illa pinkat!!!
Sv: Skäms Timrå!
Jag tror förlusten beror på att spelarna är väldigt slitna just nu.
Det är bara att konstatera att det INTE går att spela med tre femmor i Elitserien. Det lag som har den bredaste truppen vinner SM-Guld.
Nä nu måste Nubben göra något med all skador/avstängningar.
Värva en center och en forward eller sätt in en femma juniorer för att avlasta de övriga annars tror jag inte vi tar många poäng innan uppehållet.
Det är bara att konstatera att det INTE går att spela med tre femmor i Elitserien. Det lag som har den bredaste truppen vinner SM-Guld.
Nä nu måste Nubben göra något med all skador/avstängningar.
Värva en center och en forward eller sätt in en femma juniorer för att avlasta de övriga annars tror jag inte vi tar många poäng innan uppehållet.
Sv: Skäms Timrå!
Onödigt, men inte helt oväntat. Vi kan ju inte slå LIF varenda gång vi möts och de behövde förstås poängen bättre... Själv såg jag VF-FBK, en riktig höjdare! Inte omöjligt att dessa möts i vårens SM-final, även om man hoppas på att de våra gör det omöjliga...
Sv: Skäms Timrå!
I all bedrövelse så måste jag nog säga att jag nog tror att ni kan ta en riktig skitmatch någon gång då och då...
...till skillnad från oss LHC:are som blir väldigt glada om vi nu skulle få se en riktigt bra match då och då.
Varandras ytterligheter, på något vis. ;)
...till skillnad från oss LHC:are som blir väldigt glada om vi nu skulle få se en riktigt bra match då och då.
Varandras ytterligheter, på något vis. ;)
Sv: Skäms Timrå!
dr Dängroth: Som jag skrev så är jag mer än nöjd med vad laget presterat hittills denna säsong. Ingen av oss kunde rimligtvis tro att det skulle gå så här bra!
Men dagens match var inte godkänd.
Självklart är det samma hårda arbete som gäller även i framtiden.
Men dagens match var inte godkänd.
Självklart är det samma hårda arbete som gäller även i framtiden.
Sv: Skäms Timrå!
Laken: Som Smokey skrev så måste man kunna se helheten och insatsen utifrån utgångsläget. Då blir en sådan fadäs som kvällens inte lika kännbar. Så bra att vi är äverens om att året är succe. Att dra in sponsorer och gud och hans moster i sin egen besvikelse tycker jag är dåligt. Jag tror att bortskämdhet är en fiende i fortsatta kamper. Många skador och taskig utdelning på chanserna i början av matchen bjöd in Leksand. Det är kamp det handlar om och det är lönlöst att tala om pessimism eller optimism, det är hårt arbete som gäller. Samma hårda arbete som varit framgångsrikt hittills. Visst kan laget ladda om, se på matchen mot Tälje.
Sv: Skäms Timrå!
hassebasse: "Sanningen är, att FORMSVACKAN ÄR DJUP just nu !"
Nja, lugn nu. Vi vinner varannan match just nu, det är ingen djup formsvacka. Däremot så är vi en liten svacka helt klart. Men det är bara normalt, det har alla lag.
Näe inte ska Timrå skämmas för detta. Har sett sämre. Vi är klara för slutspel och FBK och DIF förlorade också. Om vi ska titta på det positiva.
En intressant händelse var att för andra matchen i rad mot Leksand så gick något sönder som fördröjde spelet. Senast var det en båsdörr nu en lampa. Vaktmästaren var lite kvickare denna gång iaf.
Nja, lugn nu. Vi vinner varannan match just nu, det är ingen djup formsvacka. Däremot så är vi en liten svacka helt klart. Men det är bara normalt, det har alla lag.
Näe inte ska Timrå skämmas för detta. Har sett sämre. Vi är klara för slutspel och FBK och DIF förlorade också. Om vi ska titta på det positiva.
En intressant händelse var att för andra matchen i rad mot Leksand så gick något sönder som fördröjde spelet. Senast var det en båsdörr nu en lampa. Vaktmästaren var lite kvickare denna gång iaf.
Sv: Skäms Timrå!
dr Dängroth: Vem har talat om att skämmas för årets insats?
Årets insats är en enda stor SUCCÉ (själv tippade jag Timrå 10:a inför säsongen).
Årets insats är en enda stor SUCCÉ (själv tippade jag Timrå 10:a inför säsongen).
Sv: Skäms Timrå!
Laken: Vi är många som vet att du innerst inne är mycket kunnig och igentligen menar väl... Spola ner tabletterna, lås in rakbladen, tugga på tennisbollen! I morgon känns det bättre.
Sv: Skäms Timrå!
hassebasse: Nej, jag håller inte med. Nu vid alla dessa skador, sjukdomar och avstängningar så vore tillfället ypperligt att avlasta de mer rutinerade spelarna med ett par juniorer. Prova några byten med Lauritzen, Zetterström, Hansson eller någon annan.
Sv: Skäms Timrå!
Smokey: Precis, men det enda jag ser helheten av just nu är denna j-vla skitmatch!
Jag har accepterat flera förluster (0-7, 3-7, 1-8) tidigare utan att yppa ett ord av kritik, men denna gång känns det så fruktansvärt onödigt. Det var i n t e Leksand som var bra.
Timrå var totalt ofokuserade! Det märktes bland annat på power-play spelet och tekningarna...
Vi hade ju också kunnat rycka ifrån Färjestad ytterligare.
Det retar mig.
Jag har accepterat flera förluster (0-7, 3-7, 1-8) tidigare utan att yppa ett ord av kritik, men denna gång känns det så fruktansvärt onödigt. Det var i n t e Leksand som var bra.
Timrå var totalt ofokuserade! Det märktes bland annat på power-play spelet och tekningarna...
Vi hade ju också kunnat rycka ifrån Färjestad ytterligare.
Det retar mig.
Sv: Skäms Timrå!
Smokey: Bra talat. Inte ska Timrå skämmas för årets insats. Påstår man det så kan man inte vara riktig. Visst blir det ett och annat nederlag, konstigt vore annars. Det är fort gjort att bli bortskämd. Jag tror inte någon var nöjd med kvällens insats. Ett tag i första såg det ut att bli en betryggande Timråseger. Och visst var det ojämn kvalitet på domarens bedömning om man jämför första och andra perren. Leksand var inte ett bra lag och inte Timrå heller ikväll. En snöplig förlust och lite tunga ben, troligtvis tränar Tik annorlunda nu. Tekningarna som någon påpekade borde bli bättre 1-2 målet kom efter en sådan.
Sv: Skäms Timrå!
Smokey: Detta var bra skrivet tycker jag! Vi kommer igen! Var så säker på det! Fullt förtroende för Kenta och killarna! STÖD VÅRAT LAG ÄVEN I MOTGÅNG!
TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!
TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!
Sv: Skäms Timrå!
Laken:
Tjena´re Laken.
Har framfört samma åsikt som du tidigare här i GB.
Men att släppa in en junior just nu, när det går tungt för hela laget, är nog inte särskilt smart. Det vore att "skada" den killen för livet i värsta fall. Se´n är ju frågan om det FINNS det nå´n junior i TIMRÅ IK som är tillräckligt bra ??? (Jag vet inte, men jag tillåter mig ändå att tvivla på det).
Sanningen är, att FORMSVACKAN ÄR DJUP just nu !
HV är bergvinnare på torsdag!! ( Tyvärr måste man genomlida ännu en förlust för TIK på Canal+ denna vinter ).
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Tjena´re Laken.
Har framfört samma åsikt som du tidigare här i GB.
Men att släppa in en junior just nu, när det går tungt för hela laget, är nog inte särskilt smart. Det vore att "skada" den killen för livet i värsta fall. Se´n är ju frågan om det FINNS det nå´n junior i TIMRÅ IK som är tillräckligt bra ??? (Jag vet inte, men jag tillåter mig ändå att tvivla på det).
Sanningen är, att FORMSVACKAN ÄR DJUP just nu !
HV är bergvinnare på torsdag!! ( Tyvärr måste man genomlida ännu en förlust för TIK på Canal+ denna vinter ).
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Sv: Skäms Timrå!
Laken: Man skulle kunna se helheten. Då får man nog räkna med en och annan skitmatch per år... Tänk att Timrå, som enlig dig borde skämmas som några luspudlar (och till och med be om ursäkt...) är det lag som omsätter mest minst pengar i hela jävla elitserien... Då tror jag både sponsorer och en del andra kan överleva en 1-2 förlust och någon svacka ibland. Många skadade spelare. En tuff avstängning och lite annat... Inte fan behöver Kenta eller Timrå IK be om ursäkt inför mig i alla fall.
Sv: Information från tifogruppen
Slask: Ett bra förslag, får se hur det blir med det framöver.
Skillnaden mellan Timrå IK Supporterklubb och Patronerna är att Patronerna satsar stenhårt på TIFO, vilket inte SK gör. Sen så är intresset för TIFO på hela olika nivåer i dessa två supporterklubbar. Ta ett exempel som att Andreas Lindman som håller i hela TIFO grejen i Patronerna är också vice ordförande, det är förmodligen lättare då att skapa ett stort intresse inom klubben.
Vi skulle mycket gärna få in lite mer äldre folk, det gör liksom ett seriösare intryck även om vi är seriösa i det jobb vi gör. Dock så är det väldigt svårt att kunna skapa ett intresse för en sak som är ny i Timrå denna säsong, den har funnits förut men det har inte hänt nånting då.
Hoppas på att intresset blir ännu större inför kommande säsong, Patronerna hade säkerligen det lite motigt i början dom också men se vart dom står nu. Dock så vill vi iofs att största delen av TIFO-gruppens kassa finaniseras av supportrarna själva, inte enbart företag.
OH-flaggan kan vara bortslarvad, men risken är tämligen liten. Det kan vara så att ingen tog bort den efter en match, sen så gömde vaktmästarna undan den, precis som dom gjort tidigare gånger. På grund av att dom blir arg för att dom får ta reda på den osv.
Väntar på den exakta siffran från Dalan man vi fick iaf in över 1500 spänn på dagens match. Otroligt bra. Tack alla som skänkte!
Skillnaden mellan Timrå IK Supporterklubb och Patronerna är att Patronerna satsar stenhårt på TIFO, vilket inte SK gör. Sen så är intresset för TIFO på hela olika nivåer i dessa två supporterklubbar. Ta ett exempel som att Andreas Lindman som håller i hela TIFO grejen i Patronerna är också vice ordförande, det är förmodligen lättare då att skapa ett stort intresse inom klubben.
Vi skulle mycket gärna få in lite mer äldre folk, det gör liksom ett seriösare intryck även om vi är seriösa i det jobb vi gör. Dock så är det väldigt svårt att kunna skapa ett intresse för en sak som är ny i Timrå denna säsong, den har funnits förut men det har inte hänt nånting då.
Hoppas på att intresset blir ännu större inför kommande säsong, Patronerna hade säkerligen det lite motigt i början dom också men se vart dom står nu. Dock så vill vi iofs att största delen av TIFO-gruppens kassa finaniseras av supportrarna själva, inte enbart företag.
OH-flaggan kan vara bortslarvad, men risken är tämligen liten. Det kan vara så att ingen tog bort den efter en match, sen så gömde vaktmästarna undan den, precis som dom gjort tidigare gånger. På grund av att dom blir arg för att dom får ta reda på den osv.
Väntar på den exakta siffran från Dalan man vi fick iaf in över 1500 spänn på dagens match. Otroligt bra. Tack alla som skänkte!
Sv: Skäms Timrå!
Sedan undrar jag varför "Lill-Kenta" aldrig ger en junior chansen att visa upp sig??? Bedrövligt!
Skäms Timrå!
Jag hoppas verkligen att "Lill-Kenta" ber publiken om URSÄKT för den bedrövliga insatsen! Vart fanns inställningen, moralen, ansvaret inför publik, sponsorer o.s.v...?
Någon som har tekningsstatistiken för matchen? Vann Timrå någon tekning överhuvudtaget?
Vad har hänt med Matthiasson?
Han var dock inte sämst, Koivunen, Koskinen, Styf m.fl. var än sämre...
Jag hoppas hela laget skäms!
Någon som har tekningsstatistiken för matchen? Vann Timrå någon tekning överhuvudtaget?
Vad har hänt med Matthiasson?
Han var dock inte sämst, Koivunen, Koskinen, Styf m.fl. var än sämre...
Jag hoppas hela laget skäms!
Sv: Matchen?
Leksand var inte bra.. men vi var f-n sämre den sista delen. Som så många gånger förr skulle vi avgjort matchen när vi hade 5-3. Hade vi gått ifrån med ett par mål skulle Leksand varit slagit.. men vad hände..
Varför fick Nordgren inget diagonalpass i 5-3?
Varför passar Lindman aldrig pucken i uppspelen?
Och vart var stämningen???
Ingen fart på läktaren - ingen fart på isen.. tydligen..
Varför fick Nordgren inget diagonalpass i 5-3?
Varför passar Lindman aldrig pucken i uppspelen?
Och vart var stämningen???
Ingen fart på läktaren - ingen fart på isen.. tydligen..
Sv: Matchen?
Hälge:
De´ verkar som om flera i TIK plötsligt har tappat farten på hemmaplan. Mot SSK var det ett jäkla krigande. (Jag såg själv matchen, så jag vet vad jag talar om).
I kväll var Robban, Krykov, Koivunen, och dom flesta backarna ganska anonyma ???? Stämmer det ???
Är dom hårt nertränade inför Slutspelet kanske ??
E´re nå´n som har en vettig förklaring ???
FBK har samma problem just nu. Först en bra match, och se´n direkt därefter förlust igen.
Ja,ja. De´ är väl bara att hoppas att formen kommer tillbaka till "the Big Red Machine".
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
De´ verkar som om flera i TIK plötsligt har tappat farten på hemmaplan. Mot SSK var det ett jäkla krigande. (Jag såg själv matchen, så jag vet vad jag talar om).
I kväll var Robban, Krykov, Koivunen, och dom flesta backarna ganska anonyma ???? Stämmer det ???
Är dom hårt nertränade inför Slutspelet kanske ??
E´re nå´n som har en vettig förklaring ???
FBK har samma problem just nu. Först en bra match, och se´n direkt därefter förlust igen.
Ja,ja. De´ är väl bara att hoppas att formen kommer tillbaka till "the Big Red Machine".
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Sv: Matchen?
hassebo: Detta var en riktigt skitmatch, inget tempo alls hos Timråspelarna, hoppas verkligen de ligger i hårdträning nu annars så ser jag fram emot nästa säsong istället, för i nåt slutspel hör vi inte hemma i för tillfället, inte med detta hemmaspel. Senaste bra matchen vi gjorde hemma var väl mot Frölunda, då blev det ändå förlust.
Att man bänkar Sanny idag å sätter in Halvardsson samt Casselståhl när landslagsbacken Lindman samt "klasspelaren" Jindrich är helt katastrof, är juh inget annat än ett stort skämt.
Betygligan idag, fast de som var sämst, för det fanns nog ingen bra idag. Kapanen kanske då.
-5. Toni Koivunen
-4. Martin Lindman
-3. Robert Jindrich
-2. Kalle Koskinen
-1. Henrik Eriksson
Och strecket framför är alltså minus.
Att man bänkar Sanny idag å sätter in Halvardsson samt Casselståhl när landslagsbacken Lindman samt "klasspelaren" Jindrich är helt katastrof, är juh inget annat än ett stort skämt.
Betygligan idag, fast de som var sämst, för det fanns nog ingen bra idag. Kapanen kanske då.
-5. Toni Koivunen
-4. Martin Lindman
-3. Robert Jindrich
-2. Kalle Koskinen
-1. Henrik Eriksson
Och strecket framför är alltså minus.
Sv: Matchen?
Fy fan vad besviken jag är efter kvällens match! Matchen mot Djurgården kan jag ta, de var bättre. Ikväll skulle dock TIK ha avgjort i andra i samband med fem mot tre överläge och allt vad det var. Mycket svårt att ta denna förlust, hoppas verkligen på rejäl revansch mot HV på torsdag trots att Canal+ är där!
Förresten, det skulle vara välbehövligt att få in nån ny tekare om Micke Lind inte kommer tillbaks. Vi förlorar äckligt mycket tekningar!
Kom igen nu Timrå! Vi ger aldrig upp!!!
Förresten, det skulle vara välbehövligt att få in nån ny tekare om Micke Lind inte kommer tillbaks. Vi förlorar äckligt mycket tekningar!
Kom igen nu Timrå! Vi ger aldrig upp!!!
Sv: Matchen?
timraande: Dålig hockey. Egentligen behöver man inte säga något mer än så, men jag gör det ändå.
Det började direkt när spelarna skulle göra entré, nedräkningen började innan strimmorna hunnit in på isen. "Bomben" som ska detonera när spelarna kommer in hakade upp sig och small när spelarna hunnit in till mittcirkeln.
1:a perioden så ställde LIF upp på blå och gjorde det svårt för oss att ta sig in i deras zon. Tråkig hockey, men dom fick stopp på oss.
2: perioden så blev det Hawaiihockey och en massa utvisningar och där borde vi ha gjort 1 eller 2 mål.
Slutligen i 3:e så började LIF bevaka sin ledning och vi började se lite trött ut.
Kapanen bra och 1:a linen var väl den bästa för kvällen utan att glänsa.
Man blev ju iaf påmind om hur tråkigt hockey kan vara ibland.
Det började direkt när spelarna skulle göra entré, nedräkningen började innan strimmorna hunnit in på isen. "Bomben" som ska detonera när spelarna kommer in hakade upp sig och small när spelarna hunnit in till mittcirkeln.
1:a perioden så ställde LIF upp på blå och gjorde det svårt för oss att ta sig in i deras zon. Tråkig hockey, men dom fick stopp på oss.
2: perioden så blev det Hawaiihockey och en massa utvisningar och där borde vi ha gjort 1 eller 2 mål.
Slutligen i 3:e så började LIF bevaka sin ledning och vi började se lite trött ut.
Kapanen bra och 1:a linen var väl den bästa för kvällen utan att glänsa.
Man blev ju iaf påmind om hur tråkigt hockey kan vara ibland.
Sv: Matchen?
hassebasse: Har haft på känn att det kan bli tungt i kväll. Efter, hur många är det nu, raka vinster mot LIF, är det risk för att det går åt h-e, förr eller senare. Plus att truppen är sliten av skador, plus att Leksand är inne i en flytfas, plus att hemmaspel verkar svårare än bortaspel. Har jag neggat tillräckligt nu ?
Forza Timrå !!!!!!!!!!!!!!
Forza Timrå !!!!!!!!!!!!!!
« Föregående · 203951 · Nästa »
Vänta till efter Sweden Hockey Games då får vi se ett på nyttfött
Timrå. NÅD till Serietvåan Timrå IK TACK !