1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614904 inlägg · 6214 ämnen
« · 204319 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Nyförvärv?
Vad sägs om denne man? Sådant borde väl vi kunna hantera! Vet dock inte vilken position han har, Se: Länktips

Sv: Nyförvärv?
Laken: Nisse tidigare bl.a. i DIF och HIF lär vara på "G".

Sv: Nyförvärv?
Skidrow: såg att nubben skulle värva någon ny på centersidan....ser fram emot vad han hittar....

Sv: Nyförvärv?
Zigge: Hehe den va bra=)

Sv: Lägsta nivå?
eaglan: Håller med - dessutom har han faktiskt varit bra denna säsong.

Sv: Herregud
TD: Jo, man måste förvalta PP bättre, med sådant långt PP borde ha renderat i minst ett mål. Men den lilla extra passningen skall ju alltid till. Fattar inte varför dom inte skjuter mer från blå?

Sv: Herregud
Visst var det sämsta insatsen hitils powerplayet var som vanligt steriotypt bara nästan skott från blå när man är ex vis 5 mot 3 ska man försöka luckra upp försvaret och få målvakten att sidoförflyttas, det såg man inte skymten av, det var Djurgårn kungar på och Frölunda och Färjestad är heller inga dåliga powerplaylag. Jag saknar Micke Lind otroligt mycke men denne är ju skadad så jag ligger lågt nu, tänk att vi kan till slutspel och kanske kan vi ge dom andra lagen en match det hoppas jag.

Sv: Herregud
Smokey: Käre kamrat. Jag föreslår att vi gemensamt tar en månads frivillig avstängning från detta forum.
Du måste tänka på att detta läses av ungdomar under 15, okyssta kvinnor i 30 årsåldern och inte minst : Människor som läser texter som de står och inte finner de inre värdena som Du förespråkar.

Sen har vi ju problemet med matcherna. Kan Du uppriktigt se Dina kamrater i ögonen i fortsättningen ? Finns det inte en stor risk att det uppstår ett stort vakum runt den läktarplats vi befinner oss på ?

Sist men inte minst så kommer jag fortsättningsvis välja sittplats på matcherna för att framstå som det moraliska föredöme jag egentligen innerst inne är. Jag föredrar sittplats , Fråga Olle !

Sv: Lägsta nivå?
jag måste säga att jag inte en enda match sluppit höra dessa trackningar av Halvard, hur i h-vete kan man bara stå och spy ur sig detta skit om en egen spelare. Fy skäms på de som hela tiden gör detta.!!! -kanske de vore bättre om dessa "rötägg" tog på sig skridskorna och gick in och "gjorde jobbet" istället för honom, experter och proffs som de är. Men jag personligen skulle tro att min 7 åring skulle göra det bättre än "experterna" Ha.
Väx upp!!!! och sluta mobba det är kriminellt.
Heja Halvardsson- En del av Timrå Ik

Sv: Herregud
Farbror Hasse: Var Modesty på matchen i Södertälje? Problemet brukar annars inte vara att ta sig upp... Utan att ta sig ner. Undantaget som bekräftar regeln. LHC!

Sv: Lägsta nivå?
Smokey: Jag nominerar 2 åskådare som befann sig bredvid mig i gårdagens match. Dom skrattade åt och hånade halvard under hela 3:e perioden och för mig är det helt ofattbart att man kan betala 100:- för att såga en människa så där.

Jag brukar säga åt folk som håller på så, men igår nöjde jag mig med att titta på eländet.

Jag vet inte om dom passar in på den här "tävlingen", men du kan säkert hitta på något annat isf.

Sv: Herregud
Smokey: Jag kan försäkra Dig om att jag är i prima form. Senast mot SSK tog jag mig upp till övre ståsektionen på egen hand.

Vad gäller Modesty så kan hon säkert stava bättre än jag. Jag föredrar att Schida.

Sv: Herregud
sektionU: Men matchstraff finns... Friskan åkte väl på ett som får Sjögren att framstå som en flickscout;-)

Sv: Nyförvärv?
Bergius: Oduga?? Själv föredrar jag spelare som heter duga!

Sv: Herregud
Smokey: nej......

Sv: Herregud
Modesty Blaise: Som vice ordförande i TIK-Bergslagen så måste jag förvisso medge att det är trevligt att drabbas av Timråröd rodnad...
Men det vore bra om agent Modesty tog det lite försiktigt med Farbror Hasse. Tänk på att vissa antydningar kan få allvarliga konsekvenser för antikviteter som vår FH och andra gamla skåp här på HS. Nu tror jag förvisso inte att dessa antikhörnor kopplar dina underliggande allegat... Själv så fantiserar jag om att bli ett gympaunderlägg i mitt nästa liv. Eller en sådandär stav. I stavgång alltså!
Finns det utvisningsbås här på HS?

Sv: Nyförvärv?
#5 Johnny Oduya

Född: 1/10 1981 (Stockholm)
Längd: 182 cm
Vikt: 89 kg
Tidigare klubbar: AIK, Hammarby, Moncton Wildcats, Victoriaville Tigers
Draftad: Washington 2001, 7:e rundan, 221:a totalt
Meriter: Brons P-SM, silver AJ-SM
-------------------------

Då får han byta tröjnummer om han kommer till TIK!

Sv: Nyförvärv?
Helg Ernest: Han heter Odoya och har en ganska intressant bakgrund och statistik, men jag vet inget om honom och rykten är rykten. Men visst borde TIK f.n. vara ett intressant alternativ för duktiga hockeyspelare.

Sv: Nyförvärv?
Frasse99: Bara namnet talar för sig själv ! O fin , O klanderlig, O snygg och O duga . Saken är klar ! Han duger inte ( c :

Sv: Nyförvärv?
Farbror Hasse:
Enligt vad jag hörde för en liten stund sedan så skall Hagos nu vara klar för er till nästa säsong och ni har även kommit långt i förhandlingarna med Hammarbys tuffing Oduga...

Sv: Herregud
Helg Ernest: möjligtvis en ståplats;-)
själv gillar jag att medverka" in action"
Kramisar

Sv: Herregud
Farbror Hasse: Käre vän...måste tillstå att jag är förvånad...
vadan denna vändning...
sist vi diskuterade gymping minns jag att du var otroligt intresserad...hm...och väldigt angelägen;-)
inte kan jag väl ha misstagit mig så...för visst var det väl ämnet som var av intresse...??
Nu samlar vi ihop oss, rättar in oss i leden...och återgår till hyllningarna av det röd-vita laget!!

Sv: Nyförvärv?
Ulf: Doug Brown var ett kanonförslag ! Han är mig veterligt klubblös för tillfället efter att ha försökt komma med i Red Wings i höstas. Har rutin i massor. Spelat ett stort antal säsonger i Red Wings och Pittsburgh bl.a. Klokt spelande center som också kan göra ett och annat mål. Har ingen aning om han skulle kunna tänka sig en resa över till lilla Timrå, men det skulle verkligen vara ett klipp.

och ja han spelade i VM 2001.

Sv: Nyförvärv?
Laken: Det är ju en omöjlighet att veta vilka som kan vara aktuella och realistiska med anledning av kontraktssituation, löneläge o.s.v. Men skulle jag få önska så vore väl Micke Wahlberg i Kassel inte så dum eller Stacey Roast i Red Wings farmarlag.
Men det finns väl 200 möjliga eller omöjliga alternativ till ?

Sv: Nyförvärv?
dr-nix: Bror har alltid varit nyfiken på Mattias Lööf. Men han spelar väl i deutschaland någonstans. Sedan borde väl Doug brown sitta som handen i handsken. Om han nu vill fara hemifrån ett tag. Var mycket nära en plats i red wing i år, trots att han suttit ett år.. Rutin i överflöd. Har för mig att han spelade wm för något år sedan (-01?).

www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid=37651

www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid%5B%5D=611

Sv: Svagt, fegt och fel
Kanske inte fel men iaf fegt...

Slutspelsplatsen inte klar!

Sv: Nyförvärv?
jo och i db säger Nubben att han inte har några namn för tillfället så man undrar ju om dom hinner med sig.

Nyförvärv?
Enligt dagens Dagbladet så letar Timrå nu efter en etablerad center. Någon som har något rykte eller förslag?

En etablerad center har jag tjatat om i månader (se t.ex. tråden: Centerbrist...?) synd bara att nu på fredag är sista dagen för övergångar.
Man har således försatt sig i en knepig situation men man kunde ju inte veta att Lind och Åkerblom skulle drabbas av skador.

Sv: Herregud
Modesty Blaise: Hit skulle det ! Inte ens en ståplatts i ena hörnet !
Sitter ju dagarna iend och tittar på alla "Hockey" damer som kommer och går från Timrå Hällsostudio. Så det vore kul att fått titta in acction också. ( c :

Sv: Herregud
Helg Ernest: Inte ens ståplatts i ena hörnet?

Sv: Svagt, fegt och fel
Jag instämmer i vad Pollyn säger, helt klart värt att testa Öhrling innan slutspelet. Se vad Henrik Lundqvist gjorde för Frölunda i förra slutspelet, nu ligger dessa målvakter på två helt olika klasser men ni förstår vad jag menar ändå. Vi har ju sett vad Fagerström uträttade i Timrås mål våras mot Leksand.

Det kanske vore värt att testa Fagerström också kanske. Kent-Anders får bestämma.

Sv: Svagt, fegt och fel
Patrick Polly: Jag håller med. Ge juniorerna chansen INNAN slutspelet!
Det måste väl rimligtvis vara bättre än att totalt köra slut på de ordinarie spelarna...?
Avlastning för de etablerade spelarna behövs under matcherna.

Svagt, fegt och fel
Vill håll med de som förespråkar att juniorerna ska få chansen. Om de inte kan få den när vi är klara för slutspel och har fem man skadade, när ska de då få chansen? Jag har svårt att se det.

Jag tycker det är svagt och fegt av Lill-Kenta.

Att man sen spelar med Kapanen skadad, och som i dagens ST uttalar sig att han helst inte skulle vilja stå i det skick han är nu, tycker jag är på gränsen till tjänstefel.
Här borde man ju ge en juniormålvakt chansen istället medans Freddan är skadad. Men näe, istället chansar vi på Kapanen och riskerar att han blir borta i slutspelet.

Jag tycker det är fel av Lill-Kenta

Sv: Herregud
Helg Ernest: då stog du och sov hela andra perioden...zzzzzz...för då vann dom massor av tekningar..=]

Sv: Herregud
The King: Koskinen stog och halvsov då..zzzzz...

Sv: Skäms Timrå!
timrå är väl den största possetiva överraskningen och dem kom väl sista förra året...den borte inte skämmas..

Sv: Skäms Timrå!
Dum rubrik på denna tråd.....Jag tycker inte Timrå IK behöver skämmas ett dugg.

Funkade Hockeylive igår?

Sv: Herregud
Modesty Blaise: För allas trevnad. Återgå till det ämne som intresserar Dig mest.

Här är det hockey som gäller !
I detta forum diskuterar vi knäskydd och remningen av skridskor med samma intensitet som Svenska Akademin när de ska välja en litteraturpristagare.
Inget hockeyrelaterat ämne är för litet.
Vi kan skriva avhandlingar om susopensoarens utveckling från 20-talet.
Vi kan kommentera burskyddens omistliga charm. För att inte tala om hakskyddens korta men ack så dominerande ställning på 70-talet.

Jag respekterar att gymping är stort i Ditt liv, men här snackar vi hockey !

Sv: Skäms Timrå!
förra säsongen blev man överlycklig om timrå lyckades ta poäng, nu blir man förbannad om vi inte vinner varje match. Visst timrå spelade långt under sin kapcitet igår. Vi kanske inte kan hänga med suveräna Frölunda ännu. Men vi ligger iaf 2a. Med mer poäng än regerande mästarna. Så kom igen och stötta laget nu när vi går in i slutspelet.

VI GER ALDRIG UPP!

Sv: Herregud
Helg Ernest: Det blir så lite plats att jympa på...;-)
Kramisar

Sv: Herregud
Modesty Blaise: Varför får man inte sitta och sippa på en kaffe och avnjuta ett Jympingpass från en bekväm stol och titta på en fager kvinna ?

Sv: Herregud
Farbror Hasse:Jag är på gång...men nu skruvar du upp förväntningarna på mina pass...
Vill inte ha dit några kaffedrickande filurer;-)

och du har helt rätt i att benmuskler måste vara tränade hos damer och herrar likväl som på HockeySpelare...;-)
Kramisar

Sv: Skäms Timrå!
iggy: Jag tror att du missförstår mig lite. Jag menar inte att vi saknar bra backar utan att vi saknar Pasi som är en backlippa.

Sv: Herregud
The King, Mfl. .. Jag förstår inte ens att ni orkar klaga.. Ta en titt på tabellen, Timrå IK ligger tvåa!

Hur många av er som klagar räknade med de inför säsongen?

Visst är det viktigt med tekningar.. men de verkar ju inte vara så jäkla viktigt eftersom timrå ändå ligger tvåa, eller ?

Som någon sa tidigare så är timrå inne i en hård träningsfas just nu .. låt förlusterna komma NU .. så slipper vi dom i SLUTSPELET!

Sv: Herregud
heart: Enda tekningen som dom vann var väl sista när det var sju sekunder kvar, men naturligtvis fanns det ingen back som som mötte upp då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sv: Herregud
heart: Vann dom tekningar igår ?
Vad jag såg vann dom bara en ?

Sv: Herregud
Smokey: Låt mig vara tydlig på en punkt. Jag uppskattar verkligen Dina besök här hos oss. Men Du kunde helt enkelt inte fortsätta som gympaledare.
Chi Gong är helt ok, men som gympaledare gick Du helt enkelt för långt.
Din genomgång för "tjejerna" rörande stavgång renderade ett fullständigt kaos. Visst användes stavarna, men Du måste ha varit otydlig när Du instruerade. Man tränar inte benmusklerna i sängen och det är särskilt viktigt för tjejer i den här åldern att hålla benmusklerna igång.

Fortsätt Du med Dina boxningshistorier...gäsp.

Sv: Herregud
Farbror Hasse: När du nämner gympingledare så blir jag lite orolig... Tänk på att i vår ålder så är nog chi gong redan på gränsen... Jag hade en vän här på Aftonsol, som fortfarande långt upp i åldern hade sådana där övningar med sin "Shinona" (som han Amos Persson brukade kalla kvinnfolk)

Min vän och hans "Shinona" brukade ha sin akt om söndagarna. Han höll takten till kyrklockornas ding, dong, ding, dong...
Men nu är han borta min gode vän. Hans hjärta klarade inte glassbilens plötsliga uppdykande en söndag...

För att återknyta till hockeytråden så vill jag tacka Timrå IK för åtets resultat så här långt. Jag är så senil att jag redan glömt den där leksandsmatchen.

Sv: Herregud
The King: håller med om att det här var det sämsta man har sett i år av timrås iskrigare.....man kanske kan skylla på att dom bara fick ihop tre kedjor, men dom ska ju inte spela så dåligt för det.....det enda positiva var tekningarna från Timrås sida...dom har aldrig vunnit så många tekningar som igår...bättring mot HV borta och Malmö hemma vill man se....

Sv: Herregud
Farbror Hasse: Visst sltspelsplatsen är säkrad, men det var den sämsta insats jag skådat i år.. Dom kan ju bara dom vill, första tio var det ju klass skillnad.. Sen rasade allt som ett korthus, varken defensivt eller offensivt var vi bra..

Nä skärpning nu till nästa match, men såklart den går ju på canal+ så det kan ju inte gå så himmla bra..

« · 204319 · »