« Föregående · 208828 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Slutspelsskägg
Hur går det med era odlingar????
Snart borde ni se ut som sångarna i ZZ-Top allihopa,
visa upp era trynen och var med om att vinna en signerad matchtröja av hela slutspelslaget 2003.
Enl. rykten så är en i färd med att skaffa sig en äkta
Kapten Bains.
Snart borde ni se ut som sångarna i ZZ-Top allihopa,
visa upp era trynen och var med om att vinna en signerad matchtröja av hela slutspelslaget 2003.
Enl. rykten så är en i färd med att skaffa sig en äkta
Kapten Bains.
Sv: Lill-Kenta viktig kugge
Jimmy: Jaså,är pasi på väg till timrå,eller?
hallin måste vi också behålla....för han är grym...
hallin måste vi också behålla....för han är grym...
Sv: Lill-Kenta viktig kugge
Jimmy:
Tror att det stod något om ust Pasi i pappersbilagan ST idag, har dock inte läst det själv ännu
Tror att det stod något om ust Pasi i pappersbilagan ST idag, har dock inte läst det själv ännu
Sv: Lill-Kenta viktig kugge
Knylan: Andreas Jämtin skulle jag mycket gärna se i Timrå. Han kommer hur som helst spela i Elitserien nästa år om han inte inte åker över till Nordamerika och spelar i någon farmaliga. Han är för bra för Allsvenskan. Han var även med och spelade med Henrik Zetterberg i Detriot under rookiecampen i höstas.
Jag ser hellre Jämtin än Hagos om vi ska välja. Men till Hagos fördel så är han center och har tekat bra. Annars tycker jag han är en spelare som stått lite still i utvecklingen de senaste åren.
Mattias Beck är jämngammal med Hagos och Jämtin. Han är en riktig kämpe och en speedkula på skridskorna.
Johnny Oduya tror jag mycket på. Hammarbys klart bästa back denna säsong. Han är stor, stark och tuff samt att han gör mycket poäng framåt.
Sedan kan vi behålla våra nyckelspelare under denna säsong så är mycket vunnet inför nästa. Förutom Krykov och Gunno så lär Koskinen, Styf och Lindman vara ganska högprioriterade. Rajamäki är en annan. Sedan så skulle jag inte ha något emot om Pasi Petriläinen kommer tillbaka.
Jag ser hellre Jämtin än Hagos om vi ska välja. Men till Hagos fördel så är han center och har tekat bra. Annars tycker jag han är en spelare som stått lite still i utvecklingen de senaste åren.
Mattias Beck är jämngammal med Hagos och Jämtin. Han är en riktig kämpe och en speedkula på skridskorna.
Johnny Oduya tror jag mycket på. Hammarbys klart bästa back denna säsong. Han är stor, stark och tuff samt att han gör mycket poäng framåt.
Sedan kan vi behålla våra nyckelspelare under denna säsong så är mycket vunnet inför nästa. Förutom Krykov och Gunno så lär Koskinen, Styf och Lindman vara ganska högprioriterade. Rajamäki är en annan. Sedan så skulle jag inte ha något emot om Pasi Petriläinen kommer tillbaka.
Sv: Hockeyregler
El Maco: Då tycker jag att du kan kolla på isdans i stället......
Hälsn......Tie Domi
Hälsn......Tie Domi
Sv: Lill-Kenta viktig kugge
El Maco: Jag har bara sett Hagos några gånger, men jag måste säga att han aldrig imponerat på mig. Jämtin ser oerhört intressant ut om man studerar statistiken liksom Bäck.Odyua studerades för några dagar sedan av en erkänd TIK-expert och vad jag hörde från honom så lät det bra. Absolut ingen polistyp, mera spelande back a la Lindman.
Hoppas att vi fokuserar på att förstärka på forwardssidan( läs center) i första hand samt en duktig andremålvakt
Hoppas att vi fokuserar på att förstärka på forwardssidan( läs center) i första hand samt en duktig andremålvakt
Sv: Lill-Kenta viktig kugge
Knylan: Jag tänkte när jag läste artikeln att det kan gå väldigt fort att tappa kontrollen över de allsvenska spelarna. För ett par år sedan kunde jag i stora drag alla spelare i både norra och södra serien, nu känner jag att jag har dålig koll till och med på de superallsvenska lagen. Lite lätt att stirra sig blint på exempelvis spelare i AIK eftersom de får oproportionerligt uppmärksamhet just på grund av att de spelar med AIK. Vad finns i de andra serierna?
Hagos är ju i alla fall en erkänd stortalang. Det vore kul att se honom i laget. När det gäller Johnny Odyua så vet jag inte... Jag trodde han mest var någon slags polistyp? Och vi har ju redan Super-Styf som straffar allt... Nåja, han kanske kan vara nåt, vi får se. Nubben har ju definitivt sett mer än vad jag har.
Erik Andersson i Björklöven då? Gäller att konkurrera med Modo och Luleå om honom. För han lär väl sugas upp av ett elitserielag med den statistiken.
Hagos är ju i alla fall en erkänd stortalang. Det vore kul att se honom i laget. När det gäller Johnny Odyua så vet jag inte... Jag trodde han mest var någon slags polistyp? Och vi har ju redan Super-Styf som straffar allt... Nåja, han kanske kan vara nåt, vi får se. Nubben har ju definitivt sett mer än vad jag har.
Erik Andersson i Björklöven då? Gäller att konkurrera med Modo och Luleå om honom. För han lär väl sugas upp av ett elitserielag med den statistiken.
Sv: Lill-Kenta viktig kugge
iggy: Om vi lyckas behålla Koffen och Gunno så börjar det se jävligt bra ut. Någon fler än jag som skulle vilja se Mattias Beck eller Andreas Jämtin från Gnaget i TIK? Har inte världens koll men båda två ska vara jävligt bra, Jämtin leder tydligen både utvisningsligan och poängliga i AIK.
Lill-Kenta viktig kugge
Läser i dagens Dagbladet att förhandlingarna med Lill Kenta är snart klara.. Han trivs och det ska nog ordna sig säger han..
Detaljer i kontrakter hör jag..KANON !! Kenta är sådan viktigt kugge
i det fortsatta arbetet med lagbygget inför nästa säsong.
Nyrenoverad hall.. Kent vid rodret [ ta med Eldebrink också ], Krykov högprioterad för nytt kontrakt står det också, det här känns stabilt !!
Detaljer i kontrakter hör jag..KANON !! Kenta är sådan viktigt kugge
i det fortsatta arbetet med lagbygget inför nästa säsong.
Nyrenoverad hall.. Kent vid rodret [ ta med Eldebrink också ], Krykov högprioterad för nytt kontrakt står det också, det här känns stabilt !!
Länkar:
http://www.dagbladet.nu
http://www.dagbladet.nu
Sv: Festen har börjat!
Kul att Sollefteå är bäst i Ångermaland !
De fick börja med en 6-0 ledning, men ändå.....
Sollefteå-MoDo 12-7 (3-1, 3-2 ,0-4)
Målen: 6-1 Niklas Johansson, 7-1 Tony Alasaarela, 8-1 Leif englund, 9-1 Morgan Hansson, 10-1 Frazad Kojasteh, 11-1 Leif Englund, 12-1 Oskar Stenberg, 12-2 Anders Söderberg, 12-3 Dusan Milo, 12-4 Stefan Öhman, 12-5 Anders Söderberg, 12-6 Fredrik Warg, 12-7 Anders Söderberg
Domare: Olof Lindqvist, Ö-vik
Publik: 81
De fick börja med en 6-0 ledning, men ändå.....
Sollefteå-MoDo 12-7 (3-1, 3-2 ,0-4)
Målen: 6-1 Niklas Johansson, 7-1 Tony Alasaarela, 8-1 Leif englund, 9-1 Morgan Hansson, 10-1 Frazad Kojasteh, 11-1 Leif Englund, 12-1 Oskar Stenberg, 12-2 Anders Söderberg, 12-3 Dusan Milo, 12-4 Stefan Öhman, 12-5 Anders Söderberg, 12-6 Fredrik Warg, 12-7 Anders Söderberg
Domare: Olof Lindqvist, Ö-vik
Publik: 81
Sv: Fablernas värld
Börje: Att ta bort Timrå IK som namn och ersätta med Red Eagles skulle vara att helt sälja ut sin själ...
Funderar allvarligt på att bli trädkramare. Tallarna - Forever...
Funderar allvarligt på att bli trädkramare. Tallarna - Forever...
Sv: Fablernas värld
Kan vi inte ha en webfråga om saken? Om klubben ska kallas Timrå IK eller Timrå Red Eagles alltså. Så får vi se om det kan tänkas finnas en majoritet åt endera hållet.
På timraik.nu är det ju alltid en webomröstning i vilket fall som helst.
På timraik.nu är det ju alltid en webomröstning i vilket fall som helst.
Sv: Timrå drömmotståndare?
Lulekickan: Mja, läser man artikeln så ser man att Micke Andersson har uttalat sig . Vad han har sagt och vad som står för reportern är inte alldeles glasklart. Helt gripet ur luften är nog inte rubriksättningen. Annars brukar standardsvaret på "Vem vill ni möta" från tränarhåll vara: "det spelar ingen roll". Vad som tänks och sägs på träningar och i omklädningsrum är nog en annan sak.
Sv: OH-flaggan?
Madde: som jag sagt tidigare, I en eventuell final. det har vi som orginaluppsättning sagt redan från förra gången... Vi får se om det överhuvud taget blir nån fler gång, det är icke bestämt. Men jag försöker få Jimmy(uhlin) Att var med på att sjunga nationalsången i bastkjol...
Sv: OH-flaggan?
Madde: har haft lite andra saker att fokusera mig på än hockey ett tag, men det blev klart idag. Jag går på all hockey som jag har chans till... Varför undrar du???
Sv: Fablernas värld
Madde: Jag tycker inte at man ska byta namn eller ta bort Örnen, Kanske dom som sitter och bestämmer vilka souvenirer som skall tas fram, börjar att tänka till lite och variera sig lite mer och ta fram saker som är snygga, för det går!
Sv: OH-flaggan?
willysson: Ja någonstans borde den ju vara. Svårt att tro att någon bara slänger den. Borta är den iaf!
Medeltid...jo jo...
Medeltid...jo jo...
Sv: OH-flaggan?
Madde: Det är synd att Flaggan är borta, men jag tror inte att nån snott den utan att den är bortstädad bara.. Kan vara slängd, men den måste finnas uppe på Ladan eller hos Ceris..
Den var alldeles för dyr för att inte återfinnas, Den finns nånstans...
Får jag veta att nån snott den blir det Medeltid....
Den var alldeles för dyr för att inte återfinnas, Den finns nånstans...
Får jag veta att nån snott den blir det Medeltid....
Sv: Fablernas värld
Kommer inte laget förbli detsamma oavsett om de kallas Timrå IK eller Timrå Red Eagles?
Sv: OH-flaggan?
Jag ska erkänna att denna tråd är den mest onödigaste som är mest aktiv just nu.
Hittelön? Den enda som vet något om var OH-flaggan kan hittas är den som stal den! Jag har svårt att tro att tjuven kommer erkänna.
Sedan att komma med tomma anklagelser mot någon person i ishallen är onödigt. Det skadar bara Tifo-gruppen. Vill ni anklaga någon eller fortsätta spekulera om någon person så gör det inte på ett offentligt forum. Den anklagade kan inte ens försvara sig. Jag tror knappast att de på kansliet blir glada av att läsa det här.
Då kan ni nog snart kyssa tifon farväl!
När det gäller OH-flaggan i Gävle så kan jag garantera att vi inte tagit med den. Jag borde åtminstone veta vem som åker på vilken resa, vad som händer under resans gång och vad som tas med.
Flaggan är borta och jag tror knappast att den dyker upp igen efter onödigt surr på Hockeysnack!
Hittelön? Den enda som vet något om var OH-flaggan kan hittas är den som stal den! Jag har svårt att tro att tjuven kommer erkänna.
Sedan att komma med tomma anklagelser mot någon person i ishallen är onödigt. Det skadar bara Tifo-gruppen. Vill ni anklaga någon eller fortsätta spekulera om någon person så gör det inte på ett offentligt forum. Den anklagade kan inte ens försvara sig. Jag tror knappast att de på kansliet blir glada av att läsa det här.
Då kan ni nog snart kyssa tifon farväl!
När det gäller OH-flaggan i Gävle så kan jag garantera att vi inte tagit med den. Jag borde åtminstone veta vem som åker på vilken resa, vad som händer under resans gång och vad som tas med.
Flaggan är borta och jag tror knappast att den dyker upp igen efter onödigt surr på Hockeysnack!
Sv: Fablernas värld
Swordster:
Nu glider ämnet från rubriken men ok. Jag var inte där men har har hört talas om kopplingen mellan Sundsvall och medeltida svärd. Du hittar några rader i artikeln under "länktips".
Adressen nedan är till vår nya MIK-supportersida (jag ska inte spamma mer nu :-).
www.faleijsfinest.net
Nu glider ämnet från rubriken men ok. Jag var inte där men har har hört talas om kopplingen mellan Sundsvall och medeltida svärd. Du hittar några rader i artikeln under "länktips".
Adressen nedan är till vår nya MIK-supportersida (jag ska inte spamma mer nu :-).
www.faleijsfinest.net
Sv: Festen har börjat!
Farbror Hasse: En ytterst brutal form av retuschering med andra ord. PRO borde ingripa.
Sv: Fablernas värld
rcw: Är du Djurgårdare...
Vad hände igentligen på svartklubben, alla gårdare jag möter frågar nämnligen samma sak!
Vad hände igentligen på svartklubben, alla gårdare jag möter frågar nämnligen samma sak!
Sv: Fablernas värld
RoW: Visst körde klacken den ramsan under Sundsvall/Timrå HC- perioden?? Jag har iaf för mig det...
Nu blev jag påmind om nåt jag inte ville... Hua ligen...
Nu blev jag påmind om nåt jag inte ville... Hua ligen...
Sv: Fablernas värld
TD: Det borde väl bli ett årsmöte nästa höst! Eftersom jag är medlem så kanske man skulle gå i hop några. El Maco, Smokey, Per Happs och några till och lämna in en motion! Gärna med ca 100 underskrivare, som då alla givetvis är medlemar i moderföreningen!
Sv: Fablernas värld
Visst är det fjantigt med alla djuren och allt vad det är, se på NHL en massa djur men jag tror det är nödvändigt huvudsaken att det riktiga namnet nämns på tv mm smeknamnnen eller vad man kallar det behövs för pengarnas skull, barn villa nog ha så och så blir det lite tuffare, mig verterligen är det bara Modo som inte har nåt djuriskt men så har det inte nån framgång i med supporterskaror heller.
Sv: Fablernas värld
Per HApps: Jag vet inte vad den heter enligt PRV. Spelar det nån roll egentligen?
JAG gillar inte att man säger Timrå Red Eagles eller nåt liknande, för jag tycker det låter löjligt. Men det är ju min åsikt och den håller jag fast vid.
JAG gillar inte att man säger Timrå Red Eagles eller nåt liknande, för jag tycker det låter löjligt. Men det är ju min åsikt och den håller jag fast vid.
Sv: Fablernas värld
Per HApps: Tänk dig att stå och stava sig genom ramsan GE MIG ETT T! och så vidare. Innan man stavat sig igenom
T-I-M-R-Å-R-E-D-E-A-G-L-E-S! har första perioden avslutats och Timrå IK leder redan med ett par mål.
T-I-M-R-Å-R-E-D-E-A-G-L-E-S! har första perioden avslutats och Timrå IK leder redan med ett par mål.
Sv: Fablernas värld
Swordster:
Vi stöder din bojkott fullt ut!
För övrigt får dåliga vibbar av ditt nick. Framförallt efter vad som hände inför fotbollsmatchen Sundsvall-DIF. Har du möjligen ett medeltida svärd i garderoben?
www.faleijsfinest.net
Vi stöder din bojkott fullt ut!
För övrigt får dåliga vibbar av ditt nick. Framförallt efter vad som hände inför fotbollsmatchen Sundsvall-DIF. Har du möjligen ett medeltida svärd i garderoben?
www.faleijsfinest.net
Sv: Fablernas värld
Mr Magoo:
Vad heter föreningen då enl. PRV??
Timrå IK??
Timrå IK Red Eagles??
Timrå Red Eagles??
Skulle gissa på Timrå Idrottsklubb (TIK)
Det verkar som om man inte har tänkt till..
Hur många på läkaren hejar på Red Eagles och hur
många hejar på Timrå IK.
Efter att man har funderat på det så kan ta ställning.
Vad heter föreningen då enl. PRV??
Timrå IK??
Timrå IK Red Eagles??
Timrå Red Eagles??
Skulle gissa på Timrå Idrottsklubb (TIK)
Det verkar som om man inte har tänkt till..
Hur många på läkaren hejar på Red Eagles och hur
många hejar på Timrå IK.
Efter att man har funderat på det så kan ta ställning.
Sv: Fablernas värld
SaraS: Menar du att marknadsföringen av örnen till barn-segmentet av målgruppen har lyckats eller att den är hemsk?
Jag är lite nyvaken och tankspridd och kan således inte för tillfället läsa mellan raderna..
Jag är lite nyvaken och tankspridd och kan således inte för tillfället läsa mellan raderna..
Sv: Fablernas värld
Vad man än tycker om hockeykråkan så vill man ju stödja Timrå IK. Fick ett erbjudande från KeyCode att skaffa en sådan där nyckelring med ett ID-nummer som gör att man (kanske) får igen nycklarna om man tappar dem. På baksidan finns den information som behövs för att man ska återfå nycklarna och på framsidan står det TIMRÅ - Red Eagles. "Timrå Red Eagles" ska tydligen få någon form av ersättning också men med hur mycket finns inte angivet i erbjudandet. Säkerhetsbrickan, som den kallas, kostar 159 spänn inklusive tre års abonnemang.
Sv: Fablernas värld
Mr Magoo: En till mig närastående fyra-åring älskar Hockeykråkan, jag tycker det säger en del om loggan...
Stundom är konservatism en dygd.
Stundom är konservatism en dygd.
Sv: Fablernas värld
Timrå Red Eagles. Säg det och man får obehagskänslor. Timrå IK. Säg det och man fylls av välbehag och stolthet! Jag skäms när speakern säger Timrå Red Eagles för det låter så in i h-vete illa och det symboliserar inte den historia klubben har. Man kanske säljer mer souvenirer med ett "artistnamn" men det får inte gå så långt att man säljer klubbens själ och hjärta.
Kolla på Malmö. Från början hette dom Malmö IF, för att sedan bli Malmö Redhawks (eller nåt) och nu heter dom bara MIF. Vad har hänt? Hur kul skulle det vara om vi om några år heter TIK Red Eagles? Jag bävar...
Kolla på Malmö. Från början hette dom Malmö IF, för att sedan bli Malmö Redhawks (eller nåt) och nu heter dom bara MIF. Vad har hänt? Hur kul skulle det vara om vi om några år heter TIK Red Eagles? Jag bävar...
Sv: Fablernas värld
Per HApps: Mer tallar till folket, en annan vägrar köpa soyenirer som de ser ut i dag!
Sv: Fablernas värld
Knylan:
Det här är ju 8-9 år sedan. Så kanske man skall köra på med det som finns. Det kan ju aldrig va sunt att byta i tid & otid
Det här är ju 8-9 år sedan. Så kanske man skall köra på med det som finns. Det kan ju aldrig va sunt att byta i tid & otid
Sv: Fablernas värld
Per HApps:
"Sedan var det någon tyvärr snodde den iden och bytte sedemera ut Timrå IK till Red Eagles."
Det var inte synd att någon tog idén och bytte namn på klubben istället. Hade fan startat en alternativ supporterklubb isåfall om man hetat Red Eagles. Sen så var det givetvis synd att namnet ens kom till.
"Sedan var det någon tyvärr snodde den iden och bytte sedemera ut Timrå IK till Red Eagles."
Det var inte synd att någon tog idén och bytte namn på klubben istället. Hade fan startat en alternativ supporterklubb isåfall om man hetat Red Eagles. Sen så var det givetvis synd att namnet ens kom till.
Sv: Fablernas värld
Redax 2:
Enl. uppgift så var det Jan Granström & Micke Sandgren som funderade på att byta till Red Eagles på supporterklubben.
Sedan var det någon tyvärr snodde den iden och bytte sedemera ut Timrå IK till Red Eagles.
Tyvärr så misslyckades årsmötet med att rösta ner förslaget utan det blev ett JA.
En ide dock är att man som medlem i Timrå IK lämnar in en motion till nästa årsmöte om att ta tebax Timrå IK & Tallarna. Men det kan endast göras om det finns en majoritet bakom förslaget och att denna majoritet möter upp på nästa årsmöte.
En liten undran kan ju vara vilken som fungerade som Ugglan Helge.
Enl. uppgift så var det Jan Granström & Micke Sandgren som funderade på att byta till Red Eagles på supporterklubben.
Sedan var det någon tyvärr snodde den iden och bytte sedemera ut Timrå IK till Red Eagles.
Tyvärr så misslyckades årsmötet med att rösta ner förslaget utan det blev ett JA.
En ide dock är att man som medlem i Timrå IK lämnar in en motion till nästa årsmöte om att ta tebax Timrå IK & Tallarna. Men det kan endast göras om det finns en majoritet bakom förslaget och att denna majoritet möter upp på nästa årsmöte.
En liten undran kan ju vara vilken som fungerade som Ugglan Helge.
Sv: OH-flaggan?
pettsson: Bomullstyger färgar av sig det gör oftast inte syntettyger. Har man det så kan man sy ihop den utan att behöva bry sig.
Sv: OH-flaggan?
Tezzan: Ja, det är antingen det eller kardborrband. Men då blir det nog enklare med något syntetmaterial. Och framför allt lättare. :o)
Sv: Festen har börjat!
Micke var med på juniorernas träning igår. Han såg mycket pigg ut och värkade inte lida av några krämpor.
Sv: Festen har börjat!
Dream Team: Man blir tårögd av lycka.......hoppas att han är med i matchen Luleå när jag kommer upp.......då är vi FULLT hus igen och då blir vi svårstoppade............
GO MICKE LIND GO!!!!!
GO MICKE LIND GO!!!!!
« Föregående · 208828 · Nästa »