« Föregående · 209623 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Kapanen
Slask: Och om Sverige mot förmodan skulle förlora mot Finland i Sweden Hockey Games så beror det bara på att man har Svenska elitseriens bästa målvakt. Även om Kapanen mot förmodan skulle stå i båset. Eller så är det att Finland testar juniorer, eller att man håller på att prova ut balettskor till F1-förare, eller koskenransonering, eller för mycket disco på Silja Line. Ge upp nu!
Sv: Kapanen
Smokey:
Hallå Gomårron!
Det sämsta alternativet du kunde ta, en turnering före seriestarten. Då alla lag testar diverse spelare, juniorer bla.
Både finska ligan och Elitserien är rätt olika.
I Sverige är det rätt mycke teknik och taktik mot Finlands tempohögt spel, pga snabba och fysiskt starka spelare.
Så det är ju rätt jämt.
Ännu ett dumt ex av dig:
"Alla hårda finnar lirar hockey i Sverige och elitserien"
- Det är inte för att det skulle vara bättre hockey i ES.
Kanske pga höga lönen jämfört med Finland, och Sverige har får ett bra rykte direkt en finsk spelare gör bra ifrån sig, det smittar av dig... Men man kan ABSOLUT INTE mäta vilken serie som är bättre på det sättet, bättre sätt att mäta sättet på:
Spelare som Pasi Määttänen.
Han hade jag inte hört talas om före han kom till HV, i finska ligan var han ju ingen direkt känd spelare, men nu gör att ju poäng så gått som i varenda match.
Andra ex.... Kapanen ( som renn sagts), Juuso Riksman (var 2:a målvakt i ett finsk mestis/div. 1 lag för 2 år sen), Kalle Sahlstedt... + många fler... fast visst finns det finska spelare som det gått andra vägen för typ. Norrena (blivit underskattad pga av medias uppmärksamhet på H.Lundqvist), och Jani Hassinen till viss del.
Ännu ett bevis på att finska serien är starkare JUST nu:
Finns bara en finsk spelare i finlands trupp till Sweden Hockey Games, det är bara Kapanen.
Och se då på Sveriges trupp, där finns spelare som ligger låångt ner i poängligan och ändå får chansen, så där kan man göra en jämförelse.
Orkar inte skriva mer nu...
Tjobba:
"Kimmo Kapanens bror SAMI KAPANEN ett hett namn för timrå,där har ni svaret,för det har jag hört iaf.."
- haha! sure =)
Hallå Gomårron!
Det sämsta alternativet du kunde ta, en turnering före seriestarten. Då alla lag testar diverse spelare, juniorer bla.
Både finska ligan och Elitserien är rätt olika.
I Sverige är det rätt mycke teknik och taktik mot Finlands tempohögt spel, pga snabba och fysiskt starka spelare.
Så det är ju rätt jämt.
Ännu ett dumt ex av dig:
"Alla hårda finnar lirar hockey i Sverige och elitserien"
- Det är inte för att det skulle vara bättre hockey i ES.
Kanske pga höga lönen jämfört med Finland, och Sverige har får ett bra rykte direkt en finsk spelare gör bra ifrån sig, det smittar av dig... Men man kan ABSOLUT INTE mäta vilken serie som är bättre på det sättet, bättre sätt att mäta sättet på:
Spelare som Pasi Määttänen.
Han hade jag inte hört talas om före han kom till HV, i finska ligan var han ju ingen direkt känd spelare, men nu gör att ju poäng så gått som i varenda match.
Andra ex.... Kapanen ( som renn sagts), Juuso Riksman (var 2:a målvakt i ett finsk mestis/div. 1 lag för 2 år sen), Kalle Sahlstedt... + många fler... fast visst finns det finska spelare som det gått andra vägen för typ. Norrena (blivit underskattad pga av medias uppmärksamhet på H.Lundqvist), och Jani Hassinen till viss del.
Ännu ett bevis på att finska serien är starkare JUST nu:
Finns bara en finsk spelare i finlands trupp till Sweden Hockey Games, det är bara Kapanen.
Och se då på Sveriges trupp, där finns spelare som ligger låångt ner i poängligan och ändå får chansen, så där kan man göra en jämförelse.
Orkar inte skriva mer nu...
Tjobba:
"Kimmo Kapanens bror SAMI KAPANEN ett hett namn för timrå,där har ni svaret,för det har jag hört iaf.."
- haha! sure =)
Sv: Kapanen
Sluta genast upp med dummheterna ! ( c :
Inte ens de på Domus trappan skulle komma på nått så befänkt, där pratas nämligen bara sanning.
Han har skrivit på fram till 05-06 och har lovat att hans Bror Sammi kommer hit när han slutar i NHL för att spela med sin bror dvs Kimmo. om Timrå bygger en ny arena, vilket också är på "G".
Kimmo har aldrig trivts så bra någonstans än just i Timrå, därav kontraktet till 05-06.
Inte ens de på Domus trappan skulle komma på nått så befänkt, där pratas nämligen bara sanning.
Han har skrivit på fram till 05-06 och har lovat att hans Bror Sammi kommer hit när han slutar i NHL för att spela med sin bror dvs Kimmo. om Timrå bygger en ny arena, vilket också är på "G".
Kimmo har aldrig trivts så bra någonstans än just i Timrå, därav kontraktet till 05-06.
Sv: Kapanen
finne85: Det var ju med några finska lag i Brunflocupen inför årets elitserie... Där krossades väl myten om att finska ligan skulle vara så mycket bättre än elitserien... Inte mycket att hänga i julgranen. Annars håller jag med dig om att Kapanen är en medelmåtta. Men det räcker bra för Timrå IK. Men NHL köper så många konstiga spelare. Förra året köpte Detroit en kille som hette Henrik Zetterberg. Han måste ha varit en av elitseriens sämsta lirare... För när han stack till NHL så gick Timrå från botten till toppen av elitserien. Så det där NHL ger jag inte mycket för. Gräv ner myten om att Finland skulle vara något annat än försupna bastuplågade tangofreaks. Alla hårda finnar lirar hockey i Sverige och elitserien!
Sv: Tifo
Redax 2: Jo iofs, men eftersom det inte suttit något nät där innan så blev man lite förbryllad. Men det är både bra för publikens säkerhet, och TIK slipper iaf lite mindre böter. Om dom ens fått några böter för tidigare incidenter. Men det går ju precis som du säger att kasta över eller längre åt höger om man verkligen känner att "fan vad kul att smutsa ner isen och få utskällning efteråt och bara orsaka så att TIK får mycket kritik".
Sv: Tifo
Redax 2: Risken för att det ska komma ut på isen är liten om man kastar från centrum av klacken dvs i mitten ungefär, sen så beror det på om man kastar en hel klump också. Det kan bli stora klumpar om vi klippt konfettit i maskin och det packats ihop rejält så att den inte delar upp sig i mindre buntar, därmed så blir det tyngre och kan komma in på isen. Fast detta har inte inträffat tror jag.
Men det händer att barnen nere vid sargen råkar slänga in, eftersom konfettit vi kastar hamnar längst nere på läktaren eller i gången mellan sargen och läktaren, där barnen står. Dom tar då upp det och kastar, kan då hända att det kommer in. Men eftersom det sitter ett nät där nu, som iofs skymmer sikten lite grann, så är risken relativt liten.
Men det händer att barnen nere vid sargen råkar slänga in, eftersom konfettit vi kastar hamnar längst nere på läktaren eller i gången mellan sargen och läktaren, där barnen står. Dom tar då upp det och kastar, kan då hända att det kommer in. Men eftersom det sitter ett nät där nu, som iofs skymmer sikten lite grann, så är risken relativt liten.
Sv: Tifo
Näten är ju för publikens säkerhet minst lika mycket som skydd för snusdosor och annat (Det går att lobba över om man vill det...). Betänk hastigheten på en puck så förstår Ni varför man nog inte vill att publiken skall skada sig (och ställa skadeståndskrav)...
Att nätet är framför klacken kan ju bero på att klacken står nära kortsidan. Tror ej man satt upp ett nät på långsidan om klacken helt plötsligt köpt upp en sittplatssektion...
Att nätet är framför klacken kan ju bero på att klacken står nära kortsidan. Tror ej man satt upp ett nät på långsidan om klacken helt plötsligt köpt upp en sittplatssektion...
Sv: Tifo
bobbe: Det händer, men inte så ofta ändå. Det beror helt på hur matchbilden är, tänder det till rejält och man bli riktigt förbannad så slänger vissa in matchprogram, snusdosor, flaskor med mera. Men nu är det ett nät uppsatt så det förhindrar att det kommer in något, dock så bör även vissa människor på sittplats också det. Om en person slänger in grejer på isen så säger vi till på en gång. Om man gör det från sittplats så kommer det upp vakter och tar med personen som gjort det och ger denne en riktigt avhyvling.
Sv: Tifo
Jag kan förstå förbud mot kompressorhorn eftersom de i orätta händer kan orsaka hörselskador på oskyldiga men konfettiförbud... Har det någonsin kommit in konfetti på isen? Hur ofta har det hänt historiskt? Jag vet att våra småbröder väl fick bannor i en match men annars? Nä, här går gränsen för vad jag tål vad gäller Hockeyförbundets dumheter! Kaos i seriesystemet, mer och mer slutspelsmatcher och en domarstandard som vore de hämtade från Blindförbundet med en disciplinnämnd som lyssnar mer på massmedia än vill ha en konsekvent linje... Inför de ngn slags generell regel för elitserien vad gäller konfetti så är det civil olydnad påbjuden! Förbundet kan XXXXX XXXX!!!
Sv: Tifo
bobbe: Jo precis, frågan är om TIK fått nått alternativ. Typ, sätt upp ett nät framför klacken, eller så blir det helt förbjudet. Man har nämligen satt upp ett nät framför klacken, men jag trodde det helt berodde på att vissa herrar slänger in snusdosor och annat skräp på isen då dom är mindre nöjd med domherrens insats.
Sv: Kapanen
Varför skulle Kapanen få ett NHL kontrakt?
Jo visst, han e bra... men INTE NHL-klass, har nog sett mer av honom än de flesta här, tror jag så jag vet nog lite vad jag talar om.
Det är ju just iår som han blommat ut på riktigt.
Han har inte haft en riktigt lyckad karriär om man får säga så...
(Se länktips, och skriv Kimmo Kapanen) så ser ni all olika statistik om Kapanen)
Kan det bero på att Elitserien är på lägre nivå än Finska ligan just nu? Svårt att svara på...
Men jag tror inte en målvakt mittiallt blir så bra, som Kapanen är.
Det mesta handlar ju om självförtroende, som tydligen hela Timrå och Kapanen har just nu!
Men innerst inne, har jag inget förstroende för Kapanen, om man ser tillbax i tiden... i alla andra lag som han spelade för.
Som sagt tror att det är bara tillfälligt som Kapanen är såååå bra som alla säger...
Visst är han en kanonmålvakt men INGEN NHL-spelare iaf.
Men jag hoppas att jag har fel, men tror tyvärr inte jag har de.
#17
Jo visst, han e bra... men INTE NHL-klass, har nog sett mer av honom än de flesta här, tror jag så jag vet nog lite vad jag talar om.
Det är ju just iår som han blommat ut på riktigt.
Han har inte haft en riktigt lyckad karriär om man får säga så...
(Se länktips, och skriv Kimmo Kapanen) så ser ni all olika statistik om Kapanen)
Kan det bero på att Elitserien är på lägre nivå än Finska ligan just nu? Svårt att svara på...
Men jag tror inte en målvakt mittiallt blir så bra, som Kapanen är.
Det mesta handlar ju om självförtroende, som tydligen hela Timrå och Kapanen har just nu!
Men innerst inne, har jag inget förstroende för Kapanen, om man ser tillbax i tiden... i alla andra lag som han spelade för.
Som sagt tror att det är bara tillfälligt som Kapanen är såååå bra som alla säger...
Visst är han en kanonmålvakt men INGEN NHL-spelare iaf.
Men jag hoppas att jag har fel, men tror tyvärr inte jag har de.
#17
Sv: Tifo
bobbe: Det ska tydligen vara nått förbud, men det verkar inte speciellt officiellt eftersom så många säger olika saker. Det har dock inte varit några problem för oss att kunna använda konfetti denna säsong, men senast så fick vi städa själv.
Endera finns det inget förbud eller så är det olika i olika hallar på vilken nivå säkerheten ligger, vissa tar reglerna stenhårt (läs Brynäs) och vissa är väldigt slappa. Jag gillar dom slappa mest. =)
Endera finns det inget förbud eller så är det olika i olika hallar på vilken nivå säkerheten ligger, vissa tar reglerna stenhårt (läs Brynäs) och vissa är väldigt slappa. Jag gillar dom slappa mest. =)
« Föregående · 209623 · Nästa »
Finns nog risk att Kapanen INTE får stå den matchen eftersom de flesta svenska spelarna känner till honom och därmed kanske vet om eventuella svagheter.