1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614981 inlägg · 6214 ämnen
« · 209237 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Ingen aning ? Men det borde Mike 66 kunna svara på , han som är webb nisse åt TIK031. Eller Gud som verkar vara Webb nisse åt alla ( c :

Sv: Tifo
Dalan: de inte omöjligt, men nu är de väl dags att sova iaf. Hare bra hej

Sv: Tifo
Bergius: det låter bra det...
vi återkommer med mer information när det blir aktuellt...

Kanske nån SM-final eller nåt liknande....

Sv: Tifo
Dalan: aha det är därför dom blir så snygga. Men jag hjälper gärna till med stripesen innan match. Får svårare med att stanna efter matchen.

Sv: Tifo
Bergius: Konfetti klipper vi med maskin numera, lite drygt att klippa 500 kg konfetti med sax om man säger så =)
Nej, det klipper vi på Timrå tryckshop med en maskin som tar en bunt (500 ark) åt gången.

Men städningen efteråt då härliga konfetti tifona är inte lika trevlig... Då kan man bli kvar där en timme efter bara för att sopa upp lite konfetti....

Så vi tar all hjälp vi kan få, även med klippning av stripes före tänkt slutspels match.

Sv: Tifo
Dalan: ok kanon, säg till om ni behöver ha nån hjälp med att klippa konfetti eller nåt innan matcherna, vi kommer ner så pass tidigt ändå.

Sv: Tifo
Bergius: Det är noterat och vi kommer köra något konfetti tifo till... men det är så jävlagt att städa efter =)
Ballongerna är vi lite skeptiska till men jag jobbar på en rolig lösning så ingen smäller de innan de ska användas...

Vi jobbar på!

Sv: Tifo
Dalan: själv tycker jag balliong tifona är lite roliga och konfetti är alltid snyggt.

Sv: Tifo
Dalan: köp Absolut för resten så vi får igång klacken lagomt till slutspelet :)

Sv: Tifo
Dalan: Va i helvete håller datorn på med??
Kan någon moderator rensa lite?

Bergius: Ja, vi gör så gott vi kan och lite till...
Trodde det skulle vara en dans på rosor med det är lite hårdare än vi trott... Men roligt är det =)

Sv: Tifo
Dalan: härligt att höra, ni gör ett kanonjobb i tifo-gruppen.

Tifo
Idag fick Tifo gruppen hem en av sina beställningar som ska göras innan slutspelet:

10 rullar Stripes i färgerna rött och vitt. Varje rulle är på 200 meter så det räcker ett tag =) Skillnaden mot de nya rullarna är att de är 1 meter breda medan de gamla bara var 0,5 meter breda.

Framöver kommer vi även göra beställning på flaggor och kanske något mer roligt... Har Ni några tips?

Vi vill höra vad Ni vill ha också!


Sv: Rådbjers tråd
Dream Team: ok, ja de möjligt

Sv: Rådbjers tråd
Bergius: Swehockey har ju bara statistik för tävlingsmatcher. Den kan ju ha använts på försäsongen, eller nåt...

Sv: Rådbjers tråd
Slask: då skulle han finnas i statistiken och de gör han inte enligt swen.

Sv: Rådbjers tråd
Slask: Tack alla för hjälpen. Var bara lite nyfiken...

Sv: Rådbjers tråd
Dream Team: Kan det vara nån junior som gjorde någon enstaka match med A-laget kanske?

Sv: Rådbjers tråd
Dream Team: Om man går efter reklamen på tröjorna som ligger uppe nu så är de från säsongen 00-01 inte 01-02. Eventuellt användes de på försäsongen 01-02.

Sv: Rådbjers tråd
Dream Team: Inte min grej... = (

Sv: Rådbjers tråd
Dream Team: Provar med länken igen[url=www.sportauktion.nu/default.asp][/url]

Sv: Rådbjers tråd
swen: Tänkte på tröjauktionen på [url=www.sportauktion.nu/default.asp]länktext[/url]

"Här är en matchanvänd Timrå -tröja från säsongen 2001-02. Denna röda tröja kan ha en del märken från närkamper, klubbor, skridskor och liknande."

Men som du säger, det finns ingen i A-laget som haft #23 sedan Anders Nilsson, säs. 1999/2000.

Sv: Rådbjers tråd
Dream Team: Tröjnumret finns i alla fall inte med i swehockeys statistik för 2001-02.

Sv: Rådbjers tråd
swen: Fråga till samtliga: Vem hade #23 i Timrå ifjol?

Sv: Rådbjers tråd
rådbjer: Fann en intressant avdelning på AIK:s hemsida, dit man kan vända sig med undringar om laget genom tiderna. I januari 1966 tappade WÖF en fyramålsledning, borta mot AIK, tung hemresa kan jag förmoda. Och vad finns kopplingen till kvällens tema, jo Honken stod i AIK:s mål - och han hade pollisar som heter duga.

Sv: Slutspelsskägg
rådbjer: Så här ynkliga kan ett par kvalseriepollisar se ut.

Sv: Slutspelsskägg
Helg Ernest: Sedan tar man filen och för över till sin Palm Tungsten eller mp3-spelare så kan man lyssna på den när man åker in till jobbet på morgonen och känna sig som Clintan på väg att spränga ett tyskt fort när man under dagen möjligen skall få bråka lite med revisorerna ...

Teknikens landvinningar är underbara!

Sv: Slutspelsskägg
mike66: Skäggets historia

Sv: Slutspelsskägg
Mera pollisar.

Sv: Rådbjers tråd
Chief: Lagerkvist är ett sällsynt geni, mer sånt till folket!
Själv har jag låtit min granne, Ali Schenkmanis, spela in lite uppläsning av Lagerkvist på kasset, det ger svårmodet en ny dimension!

mike: Nu fick jag ångest igen, pollisar, jag har ju inge, men går det lika bra med 2 dm lång hårtestar under armarna?

Sv: Rådbjers tråd
mike66: Lite Lagerkvist och "Ödessymfonin" i bakgrunden, alternativt Wagner, är riktigt själavård!

Man gör ju vad man kan för att hålla svårmodet uppe.

Sv: Rådbjers tråd
Chief: Underbart att få läsa lite Lagerkvist. Nu släppte lite ångestkänslor igen.

Sv: Slutspelsskägg
Chief: Japp!

Sv: Rådbjers tråd
Chief: Jag gillar puritanismen dvs. den ständiga fruktan att någon,någonstans, kanske är lycklig. :))

Sv: Slutspelsskägg
Patrick Polly: Men nu snackar vi Onedin i alla fall va?

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Hur gick det nu med den RIKTIGA filen som du skulle ladda upp????

Sv: Slutspelsskägg
Helg Ernest: Finns det nån gräns hur stora filerna får vara som man laddar upp ?

Sv: Rådbjers tråd
rådbjer: Lägg bort tidningen Hockey, slik positivism är inte nyttig för hockeysjälen, och ägna dig åt Pär Lagerkvist istället så ska du nog komma i stämning.

"Ångest, ångest är min arvedel
Min strupes sår
Mitt hjärtas skri i världen."

Sv: Rådbjers tråd
mike66: För din del är det aldrig småfisar men oss vanliga dödliga!

Det där är en festival för mig, fast jag har ingen aning när den är o vart, tell me så jag kan boka in semestern dit med frugan o barnen!
Dom måste ju få vara med om nåt roligt i livet också, nån gång måste man ju släppa till o visa sig från sin roliga o uppsluppna sida!

Usch vad jag saknar fjolåret med dess härligt uppmuntrande HOCKEY!

Sv: Rådbjers tråd
rådepp: Det gör ingenting att du är glömsk. Jag längtar redan tills jag får stå där borta på östra-stå igen. Myser och släpper småfisar? Knappast - jag flår fisarna och syr lovikkavantar av dom.

Vilket datum går ångestfestivalen utav stapeln?

Sv: Slutspelsskägg
Helg Ernest: Inte mitt förslag från början, men det vore väl mäktigt...

Sv: Rådbjers tråd
rådbjer: Tyvärr värkar det inte funka så i år ! Då moderatorerna raderar allt även 2 på lördagnatten när vi börjar bli personliga.
Utan att ha ordet Hockey med i varje mening.

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Pampigt !!!!
Skall "Vi" Köra den som Intro i ladan ?

Sv: Rådbjers tråd
rådbjer: Åsså glömmer man rubriken också!
Va less man blir!

Rådbjers tråd
Jag saknar fjolåret!!!

Då var det intressant att vara här inne, mycket ångest, frustration o lallning utan dess like!
Då kunde man sitta uppe halva nätterna bara för att liva upp sin sargade själ med roligt snack med vissa individer, som vet vilka dom är!

Nu händer det nada, zip, nooothing!

Den roligaste GB.n för tillfället är ju Brynäs, dom vet hur man kan göra det hela till en rolig läsning, där kan man snacka om fjolår!

Usch vad tråkigt allting är!
TIK i topp o alla bara myser o släpper småfisar!

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: Det funkar ju ! Det tar bara 16 sekunder innan det kommer något ljud. Annars kan man höger klicka och spara mål som och tanka ner den men den är på 3,2 Mb

Sv: Slutspelsskägg
Helg Ernest: Visst måste man dubbelklicka på filen när man bläddrar för att ladda upp den? Tidigare tror jag bara att jag kopierade den, det funkade inte...

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: funkar hur bra som helst, vad är problemet?

Sv: Slutspelsskägg
Dream Team: FUNKAR! Mäktigt intro från "Örnnästet".

Vad lycklig jag blir.... =))

Sv: Slutspelsskägg
Helg Ernest: OK. Ännu ett test, men jag är skeptisk!

« · 209237 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer