« Föregående · 211089 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Nordgren vs Anger
Niklas Nordgren har väl en pytteliten VM-chans. Men då måste han göra ett bra slutspel plus att man måste vara grym i landskamperna innan VM. Martin Lindman har jag mycket svårt att se ta en VM-plats trots att han är en favorit hos Hardy.
Sedan ska vi komma ihåg att den första slutspelsomgången i NHL är färdigspelad innan VM börjar. Dvs att vi faktiskt har möjlighet att plocka proffs från 22 av 30 NHL-lag. Blir ett ganska högklassigt VM.
Kimmo Kapanen är den TIKare som verkar närmast en VM-plats i dagsläget. Borde kunna komma med som en av 3 finska målvakter.
Sedan ska vi komma ihåg att den första slutspelsomgången i NHL är färdigspelad innan VM börjar. Dvs att vi faktiskt har möjlighet att plocka proffs från 22 av 30 NHL-lag. Blir ett ganska högklassigt VM.
Kimmo Kapanen är den TIKare som verkar närmast en VM-plats i dagsläget. Borde kunna komma med som en av 3 finska målvakter.
Sv: Nordgren vs Anger
SirPimme: skulle nog inte tro att kahnberg lr nordgren har någon vm chans....kanske liten..
Sv: Nordgren vs Anger
swen: Visst är det så och de lär sig ju också mer och mer från match till match!
Tja, två låter väl troligt... skulle tro att Nordgren har en bra chans liksom Kahnberg, övriga räcker nog inte riktigt till...
...men det kan ju också bli så att ingen tar plats, vi får väl se vilka som kommer loss från andra sidan Atlanten...
Tja, två låter väl troligt... skulle tro att Nordgren har en bra chans liksom Kahnberg, övriga räcker nog inte riktigt till...
...men det kan ju också bli så att ingen tar plats, vi får väl se vilka som kommer loss från andra sidan Atlanten...
Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
Lulekickan: Jo jag vet. Orkade bara inte skriva det. Ville inte heller på något sett dissa Luleå utan bara konstaterade att JJ hade LITE rätt i att dom kryssar ofta. Så det finns ingen anledning till att svära.
Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
Lulekickan: instämmer.......lule är väl ett av dem lagen som tagit flest tr poängare på senaste...
Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
Mr Magoo: HV har kryssat lika många gånger som LHF, och självaste Frölunda bara två gånger färre än LHF, så jag vet inte om LHF är så jävla kryssigt jämfört med andra lag trots allt.
Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
JJ har lite rätt.. Luleå kryssar mest i Elitserien. Självklart vill alla lag vinna varje match. Men det är stor skillnad på att VILJA vinna och att verkligen SPELA för att vinna.
Exempel: MoDo - TIK senast i Kempis. MoDo var "nöjda" med ett oavgjort resultat efter två perioder och vågade inte spela för att vinna i sista. Medans TIK verkligen ville vinna och spelade därefter.. Hur det gick minns vi ju!
Exempel: MoDo - TIK senast i Kempis. MoDo var "nöjda" med ett oavgjort resultat efter två perioder och vågade inte spela för att vinna i sista. Medans TIK verkligen ville vinna och spelade därefter.. Hur det gick minns vi ju!
Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
Johan J: Tank tänka mig att Ulf Taavola säger så här inför matcherna: Nu spelar vi för ett oavgjort resultat grabbar. Kom igen!
Sv: Nordgren vs Anger
SirPimme: De är med för att lära, minns bröderna Sedins tidiga framträdanden i landslagssammanhang, de var ibland kvar i bakom förlängda mållinjen, när spelet vände. Men de har ju blivit skärpta med tiden. Ska bli intressant att se hur många från tredje- och fjärdefemman som kommer med till VM. 2 stycken, max?
Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
Johan J: Jaså, och hur har du lyckats komma till den briljanta slutsatsen? Skärp dig.
Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
Lulekickan: Nej, jag missade inte den. Skiter i vad media tycker. Min objektivitet är betydligt större än så. Luleå är för mig ett kryssgäng och det har aldrig legat mig nära om hjärtat. Gå ut på isen för att vinna och inte spela lika.
Sv: Nordgren vs Anger
pallekuling: Det var Kahnbergs mål...
Hela den kedjan är för omständig och hamnar allt som oftast fel i defensiven...
Hela den kedjan är för omständig och hamnar allt som oftast fel i defensiven...
Sv: Nordgren vs Anger
swen: Lyssnade på spurtradion . Herr Bendelin var av den åsikten att Lindman var där han var som en följd av ryssarnas förmåga att fylla på med spelare i anfallet. Han tog sin gubbe helt enkelt. Ryssarna var tre mot två i det läget. Deras spelvändning var suverän, när svenskarna lite onödigt tappade anfallet innan. Inte för att jag till varje pris vill försvara Lindman (han hamnade lite olyckligt där) , men felet var snarast att spelaren som sköt var kliniskt fri från bevakning.
Annars gjorde väl Lindman som hela svenska laget en klart godkänd insats i det första riktiga provet i SHG.
Annars gjorde väl Lindman som hela svenska laget en klart godkänd insats i det första riktiga provet i SHG.
Sv: Nordgren vs Anger
swen: Har svårt att se att Hardy särar på Nordgren/Tjärnqvist/Rönnqvist i morgon.
Tycker dom hade det svårt tll i slutet av andra perioden men sedan spelade dom rätt bra.
Tycker dom hade det svårt tll i slutet av andra perioden men sedan spelade dom rätt bra.
Sv: Nordgren vs Anger
sektionU: Efter Nordgrens insats idag, är han given för att spela även i morgon. Däremot stärkte inte Lindman sina aktier, när han skymde egne målvakten och därmed bidrog till baklängesmålet. Undrar förresten varför han gjorde sig smal i den sekvensen, var det kanske i förhoppningen att Henriksson skulle få bättre sikt ?
Sv: Nordgren vs Anger
Nordgren och anger ligger ungefär på samma nivå...men att snacka om att anger ska ta plats i vm truppen är ganska uteslutet...
Sv: Nordgren vs Anger
Den här tråden är helt utan betydelse......hur kan man jämnföra dessa två hockeyspelare?
Nordgren spelar i en klubb som ligger 2:a i Elitserien och som ligger 2:a i poängligan och som lirar Slutspel i vår..
Anger spelar i en klubb som ligger 11:a i tabellen och som kan spela kvalserien efter grundserien..
det säger ju ALLT........Nordgren är Bässsssst!!!!!
Nordgren spelar i en klubb som ligger 2:a i Elitserien och som ligger 2:a i poängligan och som lirar Slutspel i vår..
Anger spelar i en klubb som ligger 11:a i tabellen och som kan spela kvalserien efter grundserien..
det säger ju ALLT........Nordgren är Bässsssst!!!!!
Sv: Nordgren vs Anger
får bara Nordgren blodad tand så kommer han att imponera på Hardy var så säker :)
Sv: Nordgren vs Anger
Dysso: jag har studerat dom i ES också + att ISHOCKEY är en sport där spelarna har en klubba och så finns det en puck som ska tryckas in i motståndarens mål.
Sv: Nordgren vs Anger
sektionU:
Då återstår bara en fråga .. Vad fan är IS HOCKEY?
Nordgren må förövrigt vara en bättre hockeyspelare, men att döma efter EN match verkar lite konstigt.
Då återstår bara en fråga .. Vad fan är IS HOCKEY?
Nordgren må förövrigt vara en bättre hockeyspelare, men att döma efter EN match verkar lite konstigt.
Länkar:
http://www,skrivihop.nu
http://www,skrivihop.nu
Sv: Nordgren vs Anger
jag må vara färgad men jag tycker att Robban är bättre än Tjärnqvist eller vad han nu hette.
Sv: Nordgren vs Anger
sektionU: jag tror att han skulle kunna slå igenom rejält i landslaget med Robban vid sin sida.
Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
Lulekickan: Johan J kanske hellre gillar målsnåla och taktikmatcher som endast innehåller defensiv hockey..
Timrås senaste fight mot Malmö innehöll 9 mål det är mål man vill se i hockey inte målsnåla matcher.....
Jag tror att matchen mellan Timrå och Luleå kommer att innhålla allt av vad som menas med underhållsvärde i en hockeymatch....
Timrås senaste fight mot Malmö innehöll 9 mål det är mål man vill se i hockey inte målsnåla matcher.....
Jag tror att matchen mellan Timrå och Luleå kommer att innhålla allt av vad som menas med underhållsvärde i en hockeymatch....
Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
Johan J: Lille vän(är jag inte äldre än dig,eller).........Ja....det är möjligt,men jag såg Timrå möta HV71 förra torsdagen och det var banne me inte något större underhållningsvärde på den matchen....i för sig så saknade Timrå 8 ordinarie spelare...men det var mest mittzons hockey och målsnålt och knappt någon kroppskontakt alls......nä tacka vet jag Norrlandsderby med blod,svett och tårar.....det är mål och kroppshockey man vill se....
Det är vad jag kallar underhållningsvärde..!
Det är vad jag kallar underhållningsvärde..!
Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
Johan J: Du missade den som massmedia utnämnt till årets bästa match och som vi vände från 0-3 till 6-3 eller?
Sv: Sverige-Ryssland
Dream Team: Bra spel av speedkulan Nordgren och extra-forwarden Lindman idag tycker jag. Blir ett spännande slutspel det här.
Sv: Sverige-Ryssland
pallekuling: Lite mycket TV-pucken över HELA SVT:s uppställning. Allas vår Mats Nyström fullbordar trion...
Sverige-Ryssland
Åsa Eriksson+Curt Lundmark , vilket radarpar. Undrar vad radion har att erbjuda ? Jo, Torgny Bendelin . 1-0 till SR.
Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
SMÅLAND: Lille vän, tro mig, Luleå bjuder aldrig till. Har sett nästan alla matcher lagen emellan de två senaste säsongerna och underhållningsnivån har legat klart under genomsnittet i de flesta av dessa.
Sv: Kapanen bortbytt
Kevin O Shea: Sami är född -74. Åldern borde alltså inte hindra honom, då är det enbart upp till honom själv hur länge han vill vara kvar over there. Personligen tror jag att det förblir en dröm.
Fast tanken kittlar...
Fast tanken kittlar...
« Föregående · 211089 · Nästa »