1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614989 inlägg · 6214 ämnen
« · 210653 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Kapanen bortbytt
Det faktum att Sami Kapanen blev borttradad från Carolina till Philadelphia inatt, minskar det möjligheterna att få se honom i TIK-dressen till vintern ? Är det över huvud taget realistiskt att tro på Sami i Timrå ? Hoppas att han inte trivs i Flyers, och väljer att spela med broder Kimmo istället.

Sv: Kapanen
boffum: Håller med. Visst, att få en chans att visa upp sig inför ett ev. VM längre fram vill väl alla spelare, men nu vill man ju (lite egoistiskt) att dom ska få lite vila. Nu tror jag både Lindman och Nordgren spelar i em. Att Kapanen vilar står ju redan klart...

Sv: Kapanen
ska visserligen se morogndagens match mellan Sverige och Fínland, nästan så man hoppas att Kapanen, Nordgren och Lindman är bänkade eller får lite speltid.. snart är det slutspel..

Sv: Kapanen
Ser att Kapanen d.ä blev tradad till Flyers inatt, går väl inte riktigt lika bra för honom den här säsongen som förra.

Kanske läge att komma hem till brorsan nästa säsong, o få känna på hur rolig hockey egentligen kan vara! :))

Sv: Kapanen
pallekuling: Verkligen klockrent. Nu är Salt Lake City glömt.....

Sv: Kapanen
timraande: Kapanen fick tydligen en puck på armbågen.

Apropå Sweden Hockey Games: "Först straffseger mot ett gäng kanadensare som blivit över från farmarligorna . Sedan 4-1 mot ett Tjeckien där bara frisyrerna stod att känna igen. Tre Kronor har upprättat de svenska hockeyäran. Det bästa vi sett sedan basketlandslaget spöade ett Litauiskt pojklag".

Citat från Veckans grymming, Klacksparken, NSD

Klockrent, som vanligt ...

Sv: Kapanen
Härlig morgan . Solen skiner ute och när man öppnar TIMRÅS hemsida så ser man Casselstål på bild. Skina ikapp med solen! Det är en bra början på dagen det!
TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!

Sv: Kapanen
Dream Team:Ja hoppas det inte är något allvarligt.Sweden hockeygames är väl kul men nu börjar jag längtar till fortsättningen på ELITSERIEN o SLUTSPEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!
TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!

Sv: Kapanen
Mr Danne: Otur nu när han var igång på allvar. De "positiva" är väl att han får en par dagars återhämtning och vila innan avslutningen på elitserien...

Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
Johan J: Jag tror att matchen mellan Timrå och Luleå blir en härlig Norrlandsfight.....mycket kroppshockey och mycket mål......sån hockey gillar jag........det kommer att bli SLUTSPELSHOCKEY!!!!!!

Sv: Kapanen
Kapanen är tydligen skadad, han missar resterande Sweden Hockey Games. Osäkert när han kan vara tillbaka. Han skadade armbågen under en träning. Det står i dagens Dagbladet...

Sv: Kapanen
Et tu Brute: Försök på nytt...

Sv: Kapanen
Et tu Brute: Men? Hur tolkar du mig!?

Sv: Kapanen
SirPimme: Du? du tror väl ändå inte att TIK kommer att åka ur?

Sv: Kapanen
dr-nix: Jag flyger under en himmel av stål och jag följer dina dofter och spår.
Jag vet, jag vet att Världen är svår men jag kommer för att läka dina sår.
Och ner jag hittar dig broder ett par vingar ska du få och vi lyfter mot ett luftslott för två.
Flyger över de stigar jag renat med gråt och jag lär dig mitt hemliga språk.

Allt detta och lite till skall du få så ser du mer som jag inte längre kommer på.
Vakna upp ur din fylledröm kom hjälp mig och se om det finns några droppar att få.
Höj glaset ändå kom broder och sjung, sjung skål för en natt som vår.
Sjung bort alla spöken som finns i ditt rum låt oss inse att natten är full av fån.

Låt oss flyga under himlen av stål låt oss följa deras dofter och spår...

Sv: Kapanen
finne85: Kapanen till Philadelfia........Sami alltså

Sv: TIK i Tyskland
RoW: Nej, men det var hårdvaluta att byta matchdräkter med varandra. Jag förmodar att du upptäckt en kille med den LSD-liknande Picasso-tjuren. Så killen är med största sannolikhet tysk. Det var iaf ingen som reste ned med oss. Tjeckerna (HC Vsetin) var väl lite buttra för deras kanariefågelsfärgade dräkter stod inte högt i kurs :-) Annars byttes det väl ganska friskt supportrar emellan.

Sv: TIK i Tyskland
Et tu Brute: Blåbullen i klacken, är det du eller?

Sv: Nordgren vs Anger
westerlind: ...och Kvalserien.

Sv: Nordgren vs Anger
mike66: Ja tänka sig hur fånjig pärbecker skulle sett ut i den eller Anger med Hjälmen HAHAHHAHAHHAHAHH

ja för f-n hehehe

Sv: Nordgren vs Anger
sektionU: Jooouuch - jag kan vara lite kulig ibland jag. Dä dära hjälm-souvenirerna var nästan i klass med FBK:s-varga-mulle-mössa.

Sv: Nordgren vs Anger
mike66:

DE E HUMOR
HAHAHAH
f-n va bra

Sv: Nordgren vs Anger
westerlind: Nu tror jag du är ute och cyklar i badkaret igen.

Sv: Nordgren vs Anger
westerlind: om det är din åsikt så VISST men den ska du inte skriva på TIK´s GB här inne tycker nämligen alla mer om Nordgren.

Sv: Nordgren vs Anger
mike66:

Jag tror du har rätt. Nordgren har långvarig träning av den raggarhockey som spelas i de här pajasturneringarna. Anger borde man spara tills det är hockey på hög nivå - som VM och OS.

Sv: Nordgren vs Anger
sektionU: Det är bra - såna inlägg gillar jag. Klart som f-n att Nordgren ska spela istället för en avdankad Brynäsare.

Nordgren vs Anger
Personligen tycker jag att Nordgren är en bättre ockey spelare än Anger han:

- Sliter hårdare.
- Spelar med störe hjärta
- Stabilare

Men Anger är inte dålig han heller men han har ju inte gjort mycket i SHG ge Nordgren chansen IGEN

Sv: TIK i Tyskland
El Maco: Bilden i den bifogade filen är från gruppfinalen mot Jokerit i Europa Cupen 1995. Delar av Köln-klacken bistod oss då. Till vänster ser man en kille i Tre Kronor-tröja och det stod #9 Thomas Rundquist på ryggen. I detta fallet är det ytterst märkligt då "Kocken" aldrig ens spelat i Tyskland. Jag såg också seriepremiären i våldsamt stora Allmend Stadion i Bern år 2000. Bland 14 000 åskådare såg man säker 4-5 stycken som flanerade i den gul/blå dressen.

Sv: TIK i Tyskland
Et tu Brute: Jag var på hockey i Zug i Schweiz före jul och såg en kille i Tre Kronortröja på samma sektion som jag. Det finns ju rätt många utlandssvenskar i de där trakterna men han var echte Zuger han vilket visade sig när han inte fattade svenska.

Gamla fina låtar
Här följer ett exemplar ur den rika svenska musikfloran på temat: "Det låter aldrig bättre än du gör det"

Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
SMÅLAND: Luleå är ett riktigt skitgäng som försöker dra ned på tempot och minska ytorna för sina motståndare. Okej, de spelar efter sin förmåga men det blir aldrig bra matcher.

Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
gud: Det låter onekligen som en plan! Vad gör man inte för att se Timrå IK... Ingen annan som ska ner som passerar Linköping och tycker att liftare är bara trevligt...?

Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
Chief:
klart att du ska offra skolan för att lifta ner till Götet för att sedan sova ute vid Liseberg..på mogonen så kan jag köra dig till lastbilscentralen så fixar vi skjuts tillbaka till Linköping..;0)

Sv: TIK i Tyskland
ghoran: Det finns nog inte större intresse i Tyskland för utländska ligor (NHL undantaget) än vad det gör i Sverige.

I Danmark gör det definitivt inte. Dom är oerhört glada om de får tillfälle att se sin egen liga i TV. Förra säsongen så började TV3 Zulu att eftersända matcher från Sanistålligan (i år kallad SuperBest Ligan). Här stångas man fortfarande om sändningstider med framför allt handbollen, både på dam som herrsidan.

Att danskarna åker över och tittar på MIF är väl inte direkt ovanligt, liksom att människorna i Köpenhamnsområdet kan följa TV4:s hockeykväll och då i synnerhet just de danska inslagen i våran ES.

Här i Jönköping hade vi under slutet av 70-talet och början av 80-talet ett stående inslag i "Fredrikshavnsbussen". Ett gäng galna danskar som föredrog 4 000 ståplatser framför komforten i Scandinavium :-)

Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
sektionU: fan va störd jag é

Vad Tror ni TIK supportrar om VF-TIK Maychen?

Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
gud:
Ja.....det är synd,men jag får ju se returmatchen mellan Timrå och Luleå den 15/2 i ladan och den matchen slår högre än Frölunda matchen......tänk returmatchen mellan torpeden Sjögren och riksbusen bulan Berglund........det slår HÖGST för mig och så vill jag ju träffa ALLA Timrågalningar ifrån norr här på gb:n oxå......vi träffas fler gånger i livet det är jag BOMBSÄKER på!!!

Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
Vad tror ni om matchen /\
|
|

Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
gud: Mycket sugen. Vet bara inte riktigt hur jag ska ta mig dit och hem igen...

Sv: TIK i Tyskland
Farbror Hasse: Den här tjejens sida är ingalunda ny. Sedan finns det nog ingen plats i Tyskland som Berlin, där svenska hockeyspelare uppskattas mer. Redan i början på detta sekel fanns exempelvis Hans Georgii i Berliner SC. Sedan dess är det en inte sinnande ström svenskar som visat upp sig i den tyska huvudstaden.

Fast den största ikonen är Fabian Brännström och han är...tysk. Farsan hans lämnade Sågdalens SK i början på 70-talet för spel i Berliner SC och blev sedan kvar. Här föddes också Fabian. Under EHL:s första säsong, 96/97, så mötte LHF, Berlin Capitals. Då passade SVT på att göra en intervju med Fabian som svarade på klingande svenska. Så svenskfanatismen är betydligt större i Berlin än i övriga Tyskland, t o m så stor att man kan göra en hemsida av det.

Annars är det inte helt ovanligt att de tyska fansen klär sig i Tre Kronor-tröja när de går på match. Oftast då med en speciell siffra på ryggen.

Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
SMÅLAND:
tack för det...det är synd att du "måste" vara i Bergeforsen av alla ställen när vårat TIMRÅ IK spelar i rikets andra stad...;0)

Chief...
sugen på en biljett??

Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
SMÅLAND:
tack för det...det är synd att du "måste" vara i Bergeforsen av alla ställen när vårat TIMRÅ IK spelar i rikets andra stad...;0)

Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
måste förtydliga att det var med hjälp av Supporterklubbens Maggan som hjälpte oss med biljetterna...

Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
gud: Jag måste bara säga det att du gör ett fantastiskt arbete inför matchen mot Frölunda...tyvärr kan jag inte joina er.......befinner mig i Bergeforsen då......men en dröm vore om Timrå IK stötte på HV71 i kvartsfinalen då skulle vi träffas igen.......vore kul om det blev så?
Lycka till i Scandinavium..

Sv: Biljetter till VF-Timrå 13/2
Med hjälp av Supporterklubbens Madde så har vi fått tag på fler biljetter till matchen den 13/2 närmare bestämt 21 stycken på
bortastå sektionen...

så du som vill ha en biljett hör av dig till mig här på HS eller ring 0709-960777 priset är endast 100 svenska riksdaler..

och även här gäller det att boka innan kl 10:00 på måndagsmorgonen..

Biljetter till VF-Timrå 13/2
är det någon som INTE har fått tag på matchbiljetter till matchen mellan Frölunda - TIMRÅ IK den 13/2 kan kontakta mig eller RedEagleJkp härinne på HS innan Måndagen..

RedEagleJkp (TIK036)
har 6 stycken biljetter...

2 biljetter på sektion C
1 biljett på sektion B
3 biljetter på sektion O (rad 3, 7 och 13)

OBS..
ingen av dessa platser är på bortastå...

Sv: TIK i Tyskland
Kanske det vore av intresse för elitserieklubbar, hockeyförbundet, tv-kanaler att kolla våra grannländers intresse för svensk elithockey? Det kan väl aldrig skada om en eller annan tysk eller dansk spatserar omkring i tillvaron iklädd en timråtröja glad i hågen över att samma kväll få sätta sig framför burken för att se TIK spöa MoDo el dyl?

Sv: TIK i Tyskland
Redax 2: OK!

Sv: TIK i Tyskland
Spanarn: 10 minuter misconduct..!

Sv: TIK i Tyskland
Redax 2: Führerschein? Var inte han chef för Filminstitutet?

Sv: TIK i Tyskland
Redax 2: Nej jag tycker Du har helt rätt.
Hur som helst så tycker jag att det är kul att en tjej i Tyskland lägger ner så mycket tid på att skapa en websida om svenska elitserien.Man undrar hur stort intresset i Tyskland är för elitserien ?

« · 210653 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer