1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615014 inlägg · 6214 ämnen
« · 215529 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Nordgren
mike66: Ur stämningssynpunkt så vore nog ändå Leksand det bästa, då blir det ett jävla drag i ladan. Ur resesynpunkt vore väl SSK kanske det bästa med tanke på hur många som får plats jämfört med MoDo...ynka 160 platser på en läktare där man inte ens ser ena målet om man står felplacerad på läktaren.

Sv: Nordgren
mike66: Modo, Leksand och Södertälje vore fina lag att möta i en kvartsfinal. Modo vore så klart en höjdare.

Ändå kvarstår det som sagts tidigare - väldigt viktigt att slå vakt om andraplatsen i de sista matcherna. FORZA TIMRÅ!

Sv: Nordgren
Dream Team: MoDo skulle vara mumma att få möta i kvarten (Dream-motståndare.) Då skulle vi engång för alla få visa var skåpet ska stå. Nää, dagens MoDo står sig nog slätt när det hettar till framgenom.

Timrå IK - mot det första SM-guldet

Sv: Nordgren
Zigge:: "Storebror" har fått vara med och leka i en match av fem. I dom övriga fyra matcherna har TIK 4-0 och 18-5 i målskillnad. Senast vill jag minnas att Freddan i stort sett spikade igen...

Sv: Nordgren
Zigge: 3 poäng av 15 är inte mycket att skryta om. Den matchen var inte bra, men som sagt: 3 poäng av 15!

Sv: Nordgren
Dream Team: ...jag har för mig, en match som sändes i C+, Kapanen gick av isen, Freddan kom in i sin 'gamla' hall...Vilka va PÅ resp UNDER isen dårå?? ;-))

Sv: Nordgren
Zigge: Verkligheten talar ett annat språk än dig. Den här säsongen har ni ju knappt varit med på isen när vi mötts....

Sv: Nordgren
The great one: Går INTE Micke Linds kontrakt ut efter denna säsong? eller har han ett år kvar på sitt nuvarande? i sådana fall tycker jag det måste vara höprioriterat att förlänga kontraktet med honom även om det är en "porslinslirare" som alltför ofta har krånglande ljumskar. Hur blir det med "Freddan"? lägger han av efter denna säsong? blir han målvaktsinstruktör i Örnsköldsvik?
frågetecknen hopar sig.

I sådana fall bör Timrå skriva ett kontrakt med Mattias Fagerström som "backup" till Kapanen.

Får Casselståhl förnyat förtroende efter hans ovanligt bleka säsong?

Skolas "lånet" till IFSH Zetterström in i A-truppen på allvar?

Får Andreas Lundin kontrakt?

Lånas Lauritzén ut till IFSH?

Kommer Modin hem?

Kommer Pasi tillbaks?

Henke E står på gränsen. Men är absolut inget mer än en utfyllnadsspelare som ger den övriga truppen bredd.

Sparka Crippe - han behöver en nytändning i karriären!

Åker Jindrich hem till Tjeckien?

Kommer Hagos att ansluta från AIK?

ANSTÄLL en ny målvaktstränare!

Knyt upp Joakim "Jocke" Nilsson i organisationen.

VÄRVA en etablerad center som tar MINST 57% av tekningarna.

Förlängning av "Lill-Kenta" och Eldebrinks kontrakt är ett MÅSTE.

SKROTA örnskrället och återta "tallarna" dock inte dom broccoli-designade utan jag vill se ett modernt typsnitt med ändå behålla och konservera det genuina och klassiska.

Låt Christian Beijer få i uppdrag att ta fram en modell.

Dessutom bör en jubileumsbok tas fram till en pigg och fräsch 75-åring.

Strömbergs Sportförlag har enligt vad jag har hört planer på att ge ut en bok om varje lag i Elitserien.

Ska lägga MIG I INTENSIVA FÖRHANDLINGAR om att få det uppdraget eftersom jag sagt att jag skall skriva en bok från -95 och framåt.

Ett ännu fylligare matchprogram Daus Tryck & Media (Patrick Edlund) - tack!

Bättre bevakning av övriga matcher. Med snabbare uppdatering och låt för böfvelen Kjell-Åke Tjernström alt. Christer Jonasson i varje periopaus få "live-rapportera" från övriga arenor.

Måljingel när det blir förändringar på "tavlan".

Bättre ljud när periodsignalen ljuder. Som det är nu så är det en ren och skär SKANDAL. Man hör den knappt.

Detta var ett utdrag av mina synpunkter.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Nordgren
dr-nix: ja vart 18:e år e Ni ju uppe i socite'n!!

Sv: Nordgren
westerlind: 18tusen vid sista räkningen...

Sv: Nordgren
Härligt att se att Nordgren har ritat på! Nu väntar jag bara på Krykovs namnteckning.

I morgon vill jag att det blir minst 4500 åskådare, 3500 mot LHC var inte bra. Trodde inte att det skulle bli under 4000 denna säsong. Andra platsen är grymt viktig att hålla, om nu inte alla redan har fattat det. Under 4000 i morgon är en skam mot spelarna som har spelats så bra.

Älska Timrå!!!

Sv: Nordgren
Olgas furir: Själv så får jag alltid sätta på teven.

Sv: Nordgren
Jenza: Läs och lär lite om ett lag som nu äntligen har lagt skitlaget från Ö-vik bakom sig. Ni är där för att stanna - sanna mina ord.

www.timraik.nu/~marcus/twopines/index.phtml

Sv: Nordgren
Smokey: Skönt att läsa den goda nyheten och framförallt KUL. Nu kan man lägga undan rakbladet och repet för den här helgen. Efter en sånhär säsong så behövs det inga upprop minsann.

Sv: Nordgren
frölundaindian: Äh. nog bor de en tvåtusen i Timrå?

Sv: Nordgren
Jenza:

Du ska inte underskatta Timrå IK då gör du exakt lika dant som 9miljoner andra svenskar har gjort.

TIK är bättre än du tror.

Sv: Nordgren
med tanke på att vi har 2 SM Brons och ett Silver så skulle jag tro det..

Sv: Nordgren
matsby: Jajamen vi plockar hem Foppa och grabbarna och då kan ni ju sitta där med Nordgren...Och ni har ju direkt mängder av spelar i NHL så det blir nog tufft för er nästa år. Dessutom kommer ni att ha press på er att gå lika bra som det här året och det blir nog svårt. Hoppas vi får mötas redan i kvarten det skulle vara kul att läxa upp er i ett slutspel. Har ni förresten spelat något slutspel tidigare?

Sv: Nordgren
matsby:Får du sätta på lina, jag får sätta på kaffe

Sv: Nordgren
heart: å f-n, lina satt jag på :)

Sv: Nordgren
rådbjer: lina!he,he...=)

Sv: Nordgren
heart: Jo jo! Vad går du på för nåt då?

Sv: Nordgren
rådbjer: och då ritar han på för timrå!helt klart!

Sv: Nordgren
matsby: Tror inte det! Foppa kommer nog med all sannolikhet hem.

Sv: Nordgren
rådbjer:
det kan dom ju drömma om i allafall...

Sv: Nordgren
matsby: Jajamen dom får bara tillbaka, Foppa, Påhlsson, Svartvadet o Salomonsson till nästa säsong!
Men VI har Nordgren!!!!!!

Sv: Nordgren
rådbjer:
där fick de där j-kla nolaskogsarna som hoppades på att Nordgren skulle "komma hem" tji fick dom...

Sv: Nordgren
Va glad jag blir! Cipramil vad är det mot Nordgren?

Sv: Vad har vi där att göra?
Johan J: Man kom åtta och han fälla en del stora björnar på vägen...

Sv: Nordgren
dr-nix: Helt jäkla suveränt. Krykan nästa tack.

Sv: Vad har vi där att göra?
rådbjer: Hur placerade sig HV71 i grundserien året man tog SM-guld? Timrå IK är fortfarande underdogs i slutspelet, har allt att vinna och är väl värda platsen.

Sv: Nordgren
Smokey: jo det kändes viktigt.

Nordgren
Kul att han signerat nytt kontrakt.

Sv: Vad har vi där att göra?
Vad tror ni om det här då? Tyvärr tror jag inte vi räcker hela vägen. Det vore nästan lite FÖR bra. Likväl, skulle Timrå kunna gå vidare till semi, får vi nog se det som en succé ändå...

Kvartsfinal #1: Västra Frölunda HC - HV 71 (4-1 i matcher)
Kvartsfinal #2: Färjestads BK - Södertälje SK (4-1 i matcher)
Kvartsfinal #3: Timrå IK - MoDo Hockey (4-3 i matcher)
Kvartsfinal #4: Djurgårdens IF - Luleå HF (4-2 i matcher)

Semifinal #1: Färjestads BK - Timrå IK (4-2 i matcher)
Semifinal #2: Västra Frölunda HC - Djurgårdens IF (4-2 i matcher)

Finla #1: Västra Frölunda HC - Färjestads BK (4-2 i matcher)

Sv: Vad har vi där att göra?
matsby: ja,tror faktiskt det jag också...det ska med en jävla tur om vi skulle gå till final..men man hoppas som vanligt på det bästa!

Sv: Vad har vi där att göra?
Mot DIF, FBK och VF har vi hittils den här säsongen tagit hela 8 poäng på tio matcher. Sett till det så är det tur att vi slipper någon av dom i kvarten..

Sv: Vad har vi där att göra?
heart:
men hållmed om att det kommer att kännas f-jvligt när i åker ur, alla drömmer vi väll om att vi får lyfta bucklan den 13/4 men om vi skall vara realistiska hur stor chans är det?
Tror att vi klarar kvarten men sedan i semi tar det tvärstopp, tror att DIF FBK och Frölunda är nummret för stora för oss där ...tyvärr..

Sv: Vad har vi där att göra?
mike66: vi har ju allt och vinna i ett slutspel igentligen!om vi förlorar så ska vi inte deppa för det...vi har ju trots allt gjort en kanonsäsong!

Sv: Vad har vi där att göra?
rådbjer: Nix vi har inget i ett slutspel att göra. Detta måste vara ett tidigt aprilskämt. Det är väl bara att kika resultatmässigt på hur det gått i matcherna mot de stora pojkarna denna säsong. Inte för att jag har så bra koll men har det inte gått åt helevete ännu så kommer det säkerligen att göra det framgenom.

Jag säger precis som en del utflugna gb-skribenter sa i fjol - det hade varit skojigare att och fått spela i en kvalserie och fått känna på segerns sötma istället för att bli förnedrade i ett SM-slutspel.

Vad har vi igenkligen där att göra? Svara på detta den som kan.

Sv: Vad har vi där att göra?
Inget lag kan för mig överglänsa Tik´s framfart i seriespelet den här säsongen. Det enda som skulle kunna överglänsa Tik i ett slutspel, skulle i så fall vara att motståndare i kvarten är Lif och dom går segrande ur det. Annars är för mig alla kommande segrar ren och röd Bonus.
Stolt TIKare.

Sv: Vad har vi där att göra?
rådbjer: visst det är snat det du säger att man inte är van att förlora matcher i årets elitserie...vi har kanske blivit för bortskämda i år jämnfört med andra år....vem vet?

Sv: Vad har vi där att göra?
rådbjer: visst,timrå kommer kanske inte vinna sm-guld när det här är klart,men det känns nästan som vi har gjort det på nåt sätt....ligga tvåa i serien och överraskat hela landets hockjeyexperter,alla lagen i elitserien....slutspelet känns som en stor bonus för timrås del...men nu när dom går in i slutspelet så givetvis vill dom lyfta sm-bucklan...allt annat vore väl konstigt!

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
COLD MAN: japp,micke lind är jäklig viktig för timrå...

Sv: Vad har vi där att göra?
Smokey: På den platsen är du den obestridde Konungen!
Psykoterapeuternas guldgruva!

Jag har ju tyvärr varit borta i Södra Sverige under dom mörkaste åren, så jag har inte varit nere i bottenträsket o lärt mig uppskatta sånt på det sett som många andra!

Sv: Vad har vi där att göra?
Jari Von Jäger: Jag är en dålig förlorare, jag hatar förluster!

Ifjol var man van, då tillhörde man Lallande fånar men nu är det svårare att ta förluster, med tanke på hur mycket vi har vunnit, då kommer ångesten smygande o greppar sitt dödsgrepp vid varje eländes förlust.

Fast i morgon står man i ladan o skriker som vanligt.

Sv: Vad har vi där att göra?
rådbjer: Klokt skrivet. Lägg ner intresset för Timrå IK och börja med konstsim eller internetporrsurfing i stället. Varför utsätta sig för risken att förlora? Bara tvåa i elitserien är skandalöst. Alla förluster borde bestraffas med löneavdrag och en veckas sparkstöttingsåkande mellan Kovland och Holm. Givetvis i motvind och på nygrusade vägar. Då kanske Timrås spelare skulle fatta att vi supportrar inte är några knäppskallar med storhetsvansinne och ångesthybris. Varför bo Sverige och "mummaland" när man kan bo i en utfryst svavelgruva några mil från Murmansk? Då får man en helt ny nivå på gnällplattformen. Då framstår TIK:s Kamikazeuppdrag som en ynklig fis i rymden. Grattis till första platsen på mike66 ångestlista. Eller blir proffsdeppare diskade?

Sv: Vad har vi där att göra?
rådbjer:
Risken finns ju,,men jag hoppas att grabbarna kan ta fram lite mer jävlar anamma när det väl behövs.
Jag tror att det kommer att bli otroligt tufft för motståndarna att vinna i ladan, för under slutspelet inbillar jag mig att det kommer att bli ett otroligt tryck därinne, kanske slippsnissarna vaknar till ?

Sv: Vad har vi där att göra?
rådbjer: Men vad nattsvart det var här då. Det är väl inte nu Timrå ska vara på topp eller? Vi har ju leget så bra till hela tiden att dom inte varit tvungen att ge 100% varje match. Sedan är det kanske så att man toppar inför ett slutspel eller hur? Lag som Modo, Luleå har ju varit tvungna att gå på max nu för att överhuvudtaget ta sig till slutspel, där dom sedan upptäcker att krutet är bränt. Timrå har ju haft en komfortabel resa genom elitserien och har länge kunnat koncentrera sig på slutspel. Det kommer visa sig ha varit nyttigt i slutspel, man har mera kraft i benen än lag som nu får kämpa för slutspelsplats. Så Rådbjer, du kan vara LUGN!!! Jag är säker på att vi tar oss till semifinal.

Vad har vi där att göra?
Har vi nånting att göra i slutspelet överhuvudtaget?
Vi har loosat stort mot FBK, DIF o nu VF.
Modo har börjat få upp ångan.

Känns som om vi har lekt rommen av oss, nu kan dom stora elefanterna börja dansa på våra små späda o klena kroppar!

Visst är det skoj att vi slipper kvala, men risken är att vi får en kortare säsong nu!
Vi kommer att få känna på hur det är att fysiskt kollidera med Luleå i 7 matcher .
Ett ånglok med grepar som dunkar en i solarplexus o som rispar en i ansiktet med grepen.

Nä, en svart sorgedag kommer att vara mycket lyckligare än den dag vi inte mer är med i slutspelet.
Vad har vi där att göra?
Känns som ett Kamikazeuppdrag!
Inte stor chans att vi kommer levande ur det men hjärtat gör det för sakens skull!

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
heart: Med Oh Ah tillbaks i laget då gör Mathiasson mål i var och varannan match.
Wallenberg tre på två matcher, hoppas det håller i sig.

« · 215529 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...