« Föregående · 215727 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Inför TIK-LHF
Hoppas på en lika sevärd match som senast lagen möttes och hoppas att det blir Luleåseger den här gången också :)
Sv: Vad har vi där att göra?
mike66: Artistnamn... du har ju tydligen två, Ben Dover och Terry Titfuck, det blir så om du avstavar, ursäkta skrivihop.se, mellan e och 6. Välj då det coolaste, i den "branschen" gäller det att synas. Men, analysen Torsk Frossa stämmer va?, sitt i båten, det lider vi nog alla av och envar.......
FORZA TIK.......alltid, alltid.................
FORZA TIK.......alltid, alltid.................
Sv: Vad har vi där att göra?
Friman Sr: Klart att man sitter och ler efter en sånhära praktsäsong, fattas väl bara annat - jag är inte helt körd ännu. Är dock inte nöjd med mitt artistnamn utan tycker väl att det på sin höjd skulle kunna platsa i ett avsnitt med typ Macahans. Tacka vet jag frugans namn: Titty Toungelick - det skulle definitivt platsa.
Mvh/ Luke Longbone alias Ben Dover.
Mvh/ Luke Longbone alias Ben Dover.
Sv: Nordgren
Dream Team: Med upplägget bäst av sju matcher och det faktum att lag 1-4 möter lag 5-8, borde lag 1-4 ha en rejäl fördel gentemot det lag de får möta. Dels p.g.a. av en extra hemmamatch, dels p.g.a. att de i de flesta fall, bevisligen hållit en högre nivå sett över säsongen. Detta gäller i kvarten, sen är det nog mycket mera öppet.
Sv: Vad har vi där att göra?
mike66: Analysen på dig är enligt doktor Stevie Stiff: Du har Torsk Frossa...... Men precis som om Timrå IK mot all immodium skulle torska dit så ger det enligt doktor Daddy Lovebone "rune rutin" inför nästa säsong.....
FORZA TIK..........alltid, alltid............
Mvh Nick Lovecolt alias Billy Boner
Oops du ler va Luke Longbone alias Terry Titfuck...?
FORZA TIK..........alltid, alltid............
Mvh Nick Lovecolt alias Billy Boner
Oops du ler va Luke Longbone alias Terry Titfuck...?
Sv: Vad har vi där att göra?
Friman Sr: Jag tycker ändå att en kvalserieångest är en mycket mer rofylld upplevelse än en gravallvarlig SM-vånda. Jag provokativ? Skoja´ru, jag är alltid lika hyyyperallvarlig i mina resonemang!
Nu tar vi oss en till grogg och myser till såhär på fredagsnatten - skål. Eller är det lördag nu?
Timrå IK - mot det första SM-guldet.
Mvh/ Luke Longbone
Nu tar vi oss en till grogg och myser till såhär på fredagsnatten - skål. Eller är det lördag nu?
Timrå IK - mot det första SM-guldet.
Mvh/ Luke Longbone
Sv: Avundsjuka
dr Dängroth: Jag har inte hört en enda possitiv kommentar från de från norr. Några Söderut. Även de över 14 beter sig illa.
Sv: Nordgren
mike66: Timrå skulle bli en riktig mumsbit i ett slutspel för Modo. Ni har ingen rutin när det gäller slutspel och kommer säkert att vika ner er som så ofta "lillebror" gör. Med Pirro i båset är Modo ett helt annat lag än det ni sett tidigare. 26 poäng av 30 möjliga talar väl sitt tydliga språk. Risken är nog stor att vi möts då Modo lär komma 5-6:a och timrå 3-4:a. Det ska bli riktigt intressant att följa det som komma skall...
Sv: Vad har vi där att göra?
mike66: Vad har vi där att göra??? Skämtar du... ? Anser du att man som rookie ska gå hela vägen direkt och sopa hem SM-guldet eller annars är det ingenting värt? Löjlig diskussion detta, men du provocerar väl bara hoppas jag....? Men antagligen så är det en kombination av provokation och torskfrossa som du lider av.....det är helt naturligt för en supporter....
Faan, grejar vi det inte i år, så får vi i allafall värdefull RUTIN inför nästa säsong. Se och lär...... och då jävlar.......och det har ju lixom med att göra att man som supporter alltid vill vara på toppen av vågornas svall.......
FORZA TIK............alltid, alltid............
Faan, grejar vi det inte i år, så får vi i allafall värdefull RUTIN inför nästa säsong. Se och lär...... och då jävlar.......och det har ju lixom med att göra att man som supporter alltid vill vara på toppen av vågornas svall.......
FORZA TIK............alltid, alltid............
Sv: Avundsjuka
Jag: Jag har bara stött på motsatsen av erfarenheter öga mot öga... Idel gratulationer. Har inte heller lästnågot nämnvärt negativt eller avundsjukt (vissa undantag finns alltid). De flesta över 14 år vet att det är en småaktig inställning.
Sv: Nordgren
Nike89: Inte jag heller =)
Det man inte vet själv (som Timråit) får man luska lite efter...
Det var några fina år i början på 70-talet för TIK. Slutspel varje år fram till -75 och medaljer några ggr...
Förklaringen till att TIK till slut rasade ligger nog mycket i Lill-strimmas bortgång...
Det man inte vet själv (som Timråit) får man luska lite efter...
Det var några fina år i början på 70-talet för TIK. Slutspel varje år fram till -75 och medaljer några ggr...
Förklaringen till att TIK till slut rasade ligger nog mycket i Lill-strimmas bortgång...
Sv: Nordgren
Börje: Nu är en liten uppdatering gjord. Av vad jag kan se så skulle ju Kent-Anders ha skrivit på ett 2 års-kontrakt och därmed vara klara som tränare för ännu en säsong? Gäller inte dom kontrakten längre? I annat fall så är det ju onödigt att skriva kontrakt.
Jag la också in de länkar jag hittade med fakta om kontraktsskriverierna för de som vill läsa mer.
Om ni undrar så finns jag inte till på HS ikväll som en del snabbögda redan har lagt märke till - det är kul att vara den "osynlige mannen" ibland(se även länktips.)
www.timraik.nu/~tik031/laget_2002_2003.htm
Jag la också in de länkar jag hittade med fakta om kontraktsskriverierna för de som vill läsa mer.
Om ni undrar så finns jag inte till på HS ikväll som en del snabbögda redan har lagt märke till - det är kul att vara den "osynlige mannen" ibland(se även länktips.)
www.timraik.nu/~tik031/laget_2002_2003.htm
Sv: Avundsjuka
Tycker verkligen att det är kul att Niklas har skrivit på ett till år hos år!
Och ett svar till supportarar som kritiserar Timrå.. vi kanske inte har de bästa spelarna i världen och spelar kanske inte sveriges bästa hockey. men vi är ett kollektiv som kan lyckas vi kämpar i 60 minuter och kanske lite till. Vi har en blandning på hur många spelare som helst skriskoskickliga snabba lite långsammare med bra spelsinne stora små starka tunga smarta agressiva osv.. Att folk väntar på ett ras är nog lite väl snett..när det är 5omgångar kvar.. det är bara avundsjuka på att detta är var nog eller är just nu ett Timrå år ..att vända apsolut sista platsen från förra årtet till en första plats i kvalserie och att komma till eliterien som de mest underskattede laget som bara skulle vara sist och som nu LIgger TVÅA! STARKT
kollektivet Timrå går vidare hur långt de får vi se..
///Timrå IK
Och ett svar till supportarar som kritiserar Timrå.. vi kanske inte har de bästa spelarna i världen och spelar kanske inte sveriges bästa hockey. men vi är ett kollektiv som kan lyckas vi kämpar i 60 minuter och kanske lite till. Vi har en blandning på hur många spelare som helst skriskoskickliga snabba lite långsammare med bra spelsinne stora små starka tunga smarta agressiva osv.. Att folk väntar på ett ras är nog lite väl snett..när det är 5omgångar kvar.. det är bara avundsjuka på att detta är var nog eller är just nu ett Timrå år ..att vända apsolut sista platsen från förra årtet till en första plats i kvalserie och att komma till eliterien som de mest underskattede laget som bara skulle vara sist och som nu LIgger TVÅA! STARKT
kollektivet Timrå går vidare hur långt de får vi se..
///Timrå IK
Sv: Nordgren
klm: Om jag har fått ihop det rätt så har dessa kontrakt:
Kapanen, R Carlsson, Matthiasson, Nordgren, Koivunen, Åkerblom och Sanny Lindström.
"Nubben" pratade i Dagladet om att han "fått positiva vibbar" från Krykov om fortsättning. Vår sportchef har även "stora förhoppningar" om att det ska lösa sig med tränarna. Tre av truppens backar skulle prioriteras i omförhandlingarna.
Kapanen, R Carlsson, Matthiasson, Nordgren, Koivunen, Åkerblom och Sanny Lindström.
"Nubben" pratade i Dagladet om att han "fått positiva vibbar" från Krykov om fortsättning. Vår sportchef har även "stora förhoppningar" om att det ska lösa sig med tränarna. Tre av truppens backar skulle prioriteras i omförhandlingarna.
Sv: Vad har vi där att göra?
hassebasse: Jag lirar det här introt för endel här på HS ikväll - är du också född i Ö-vik?
Sv: Vad har vi där att göra?
mike66:
Du har inte mycket mellan öronen du.
"Vad har vi där att göra" ??
Kan man ställa en MERA KORKAD fråga än denna?? Jag tvivlar.
Trodde det var allmänt bekant, att Elitserien i Ishockey avslutas med ett s.k. Slutspel om SM-Guldet !!
Det är ALLA lags strävan att ta sig till detta slutspel. För det första av EKONOMISKA skäl. Det ligger mycket stora pengar i potten. Både för spelarna, och givetvis för föreningarna.
Säkert tjänar klubben ett par miljoner extra bara på Kvartsfinal-spelet.
För dom två lag, som går ända till FINAL, ligger det givetvis många miljoner i potten.
Att TIMRÅ IK nu gjort sin FRÄMSTA SÄSONG i modern tid, och tagit sig till detta slutspel. Det är en STOR prestation !!
Att i detta sammanhang få höra en supporter till TIMRÅ IK ställa den ynkliga frågan: "Vad har vi där att göra", det tyder på STOR okunnighet från frågeställaren.
Jag trodde att alla vid det här laget visste, att spelarna i Elitserien är PROFFS och Yrkesmän. dom spelar för sitt uppehälle, och för sin framtid, lika mycket som för sportslig framgång.
Nädu´ min gode "Mike 66", ta du och väx upp i stället, och torka dig bakom öronen !!
Hylla TIMRÅ IK för den strålande säsong dom bjudit oss alla hockeyälskare på. Och kom inte med flera dumma påhopp mot alla spelare i denna fina förening.
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Du har inte mycket mellan öronen du.
"Vad har vi där att göra" ??
Kan man ställa en MERA KORKAD fråga än denna?? Jag tvivlar.
Trodde det var allmänt bekant, att Elitserien i Ishockey avslutas med ett s.k. Slutspel om SM-Guldet !!
Det är ALLA lags strävan att ta sig till detta slutspel. För det första av EKONOMISKA skäl. Det ligger mycket stora pengar i potten. Både för spelarna, och givetvis för föreningarna.
Säkert tjänar klubben ett par miljoner extra bara på Kvartsfinal-spelet.
För dom två lag, som går ända till FINAL, ligger det givetvis många miljoner i potten.
Att TIMRÅ IK nu gjort sin FRÄMSTA SÄSONG i modern tid, och tagit sig till detta slutspel. Det är en STOR prestation !!
Att i detta sammanhang få höra en supporter till TIMRÅ IK ställa den ynkliga frågan: "Vad har vi där att göra", det tyder på STOR okunnighet från frågeställaren.
Jag trodde att alla vid det här laget visste, att spelarna i Elitserien är PROFFS och Yrkesmän. dom spelar för sitt uppehälle, och för sin framtid, lika mycket som för sportslig framgång.
Nädu´ min gode "Mike 66", ta du och väx upp i stället, och torka dig bakom öronen !!
Hylla TIMRÅ IK för den strålande säsong dom bjudit oss alla hockeyälskare på. Och kom inte med flera dumma påhopp mot alla spelare i denna fina förening.
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Avundsjuka
Jag blir så frustrerad. Hur kan man vara så avundsjuk som vissa supportrar i andra lag är? Jag pratar om sånna människor som skriver en massa skit om tex Timrå, de kan inte vara annat än avundsjuka. I detta fall kommer det från supportrar en bit norr ut.
De påstår att Timrå tex är ett böglag för att de ligger där de ligger.. De säger att Timrå inte har någon bra spelare, ingen som kan lira hockey. De däremot som ligger där DE ligger har alla världens bästa spelare. De väntar fortfarande på Timrås ras, trots 5 återstående omgångar. De vill själva inter erkänna hur mkt de skulle vilja byta spelare med Timrå, hur stort behov de har av att byta tabellplacering.
Timrå låg sist förra året, vilket är betydligt mycket svårare att hantera än att ligga i mitten av tabellen. Trots att Timrå låg sist så klankade jag inte ner på rivalernas lag bara för att jag var arg och ledsen för att de inte gjorde den säsong jag förväntat mig. Istället tyckte jag att det var roligt att Norrland spelade final och höll tummarna för dem i slutspelet. Nu gör jag inte det längre, på grund av vissa avundsjuka supportrar. Låter kanske sjukt i era öron, men inte i mina.
Avundsjuka för att deras "lillebror" gått om dem resultatmässigt. Det är sjukt.
De påstår att Timrå tex är ett böglag för att de ligger där de ligger.. De säger att Timrå inte har någon bra spelare, ingen som kan lira hockey. De däremot som ligger där DE ligger har alla världens bästa spelare. De väntar fortfarande på Timrås ras, trots 5 återstående omgångar. De vill själva inter erkänna hur mkt de skulle vilja byta spelare med Timrå, hur stort behov de har av att byta tabellplacering.
Timrå låg sist förra året, vilket är betydligt mycket svårare att hantera än att ligga i mitten av tabellen. Trots att Timrå låg sist så klankade jag inte ner på rivalernas lag bara för att jag var arg och ledsen för att de inte gjorde den säsong jag förväntat mig. Istället tyckte jag att det var roligt att Norrland spelade final och höll tummarna för dem i slutspelet. Nu gör jag inte det längre, på grund av vissa avundsjuka supportrar. Låter kanske sjukt i era öron, men inte i mina.
Avundsjuka för att deras "lillebror" gått om dem resultatmässigt. Det är sjukt.
« Föregående · 215727 · Nästa »