1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen
« · 217331 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Brynäs-Timrå
Jimmy: Måste säga att du har ett vackert namn ;)

Tror eran match ikväll kan bli tuff. Brynäs lär nog slåss med näbbar och klor för att komma ikapp MIF.

Sv: Brynäs-Timrå
Jimmy: tredje raka idag då?jag tror det jag....

Sv: Brynäs-Timrå
Portello: Hur vi brukar spela borta mot BIF? Tja, vi hade inte vunnit en match därnere på ca 30 år inför årets säsong. Men denna säsong har vi vunnit båda matcherna hittils i Gavlerinken, 4-3 resp. 7-2.

Sv: Supporteröl någon?
mika: Givetvis så vore det ultimata att stå med flaskorna direkt under spolslangen inne i Timrå Isstadion. Smaksätt bryggden med förlorade snusar badande i svett från urvridna spelartröjor... Vi får direkt en magisk bryggd som får Asterixdruiden att framstå som sockerdricka Conny!
Frågan är om det är komersiellt gångbart?

Sv: Supporteröl någon?
Smokey: Guttsta???????? med tallar på? När det renaste och godaste vattnet kommer direkt ur källan på mon bakom ishallen!

Sv: Supporteröl någon?
heart mfl. supporteröl (med lagets logo el dyligt) är helt ute bland seriösa supporters... Möjligtvis att man skulle kunna skämta till det en hel del runt detta segment och Timrå IK... Här avstår jag dock från att ge mig inn i mina sjuka humorhabrovinker...

Nu är det supportervatten som gäller!

Egna flaskor med friskt vatten som pryds av Timrås stolta logotype. Vatten som kan smaksättas med allt från "segerns sötma" till "bottenlös ångest"... Eller varför inte stoppa i en bit urhackad slutspelsis som grund i denna magiska bryggd? Här har vi en produkt som med rakryggad stolthet både kan köpas, slukas och säljas i varenda affär i hela Medelpad och närliggande Tikländer...

Själv känner jag vattenbryggarfamiljen här i Bergslagen. Dessa har på stående fot garanterat 1 kr/per förpackning till Timrå IK vid ett eventuellt sammarbete. Silly season är dessutom en bra försäljningstid...

Pilsner och byxvarm Explorer får vi smyga med i katakomberna.

Sv: Kommande resor
Dalan: Jahaja.......då förstår jag varför det är som det är.

Sv: Tisdag 25:e
mike66: Alienationen formligen lyser i ögonen på den tappra skaran på bilden. Det är intressant att konstatera att samtligas blickar är riktade åt olika håll. Ungefär som om de inte kan stå ut med tanken på att dela det elände som sker på isen.
Tankarna leder också osökt till ett stort antal allvarliga rockband på 80-talet. Det var liksom kutym att titta ut i det blå på alla album på den tiden.
Man ansågs ge ett mera seriöst intryck.

Sv: Brynäs-Timrå
Kollade in dagens långenlista och såg att TIK gav 2,15.
Hur brukar ni spela borta mot BIF?

Sv: Tisdag 25:e
westerlind: Vet inte varför han har fått låna en banankepa av Brynässupportrarna? Dom tyckte väl att han såg ut som en gorilla kanske? Ingen som jag skulle vilja bråka med - han ser grym ut den Timråsupportern, en riktig viking *brrr*

Sv: Tisdag 25:e
mike66:

Kul att se lite supportrar på besök i Hockeyns Mekka. Timrås publik ser städad ut, men det står en stilig äldre man med två bananer i kepsen, varför det?

Sv: Tisdag 25:e
Såhär såg det ut för drygt ett år sedan - Frella vid trumman och 5-6 tappra själar på läktaren. Känns nästan som om det slås med hästlängder denna gång. Kom inte ihåg om det var sista eller nästsista bortamatchen mot Brynäs, vi förlorade bägge så man glömmer rätt snabbt. Det enda som jag kommer ihåg var att gud hade jäkligt svårt att fastna på bild? Och givetvis snöstormen som t.o.m gick rätt in i bilen p.g.a allvarliga rostskador. Blir alldeles kallsvettig då jag tänker tillbaka på resan ;)

Sv: Tisdag 25:e
Skarin: Ja, där ser du ! Skit den som ger sig ( c :

Sv: Brynäs-Timrå
kronblom:
checka din mail

Sv: Brynäs-Timrå
Nån som är intresserad av en resa till våra grannar i söder?

Sv: Tisdag 25:e
Skarin: De låter bra Skarin..alltid lika kul att se dig slå på trumman!!

Sv: Tisdag 25:e
irre: Trumman är på gång. Det är mkt med den biten kan jag lova.
Men att den ska hinna bli klar till på torsdag är mkt tveksamt.
Blir den inte klar kommer vi att låna en trumma mot FBK på torsdag.

Sv: Tisdag 25:e
De vore skönt med 3p mot brynäs så vi får lite andrum mot Färjestad när vi möter dem på Torsda..och att de kommer lite folk. och att trumman med skarin i farten kommer snart igen!!
Forza Timrå
//Erica

Sv: Tisdag 25:e
galtis: Säg bara till där du köper biljetter att du ska ha till borta sektionen... mitt emot den sk. hemma klacken...

Sv: Tisdag 25:e
galtis: Förlåt men Timråklacken brukar hamna på sektionen bakom målet där TIK anfaller 2 ggr om du förstår vad jag menar. Sektion kan jag dock inte.

Sv: Tisdag 25:e
galtis: Tack så mycket för hjälpen

Sv: Kommande resor
badger: Reseansvarige har skickat informationen till internet ansvarige för flera dagar sedan.... men inget har hänt, men rese infon för kommande resa finns på profilen Madde´s presentation..

Tisdag 25:e
Var sitter klacken på tisdag?

Sv: Brynäs-Timrå
kronblom och Black Bay: Jag har folk men ingen bil just nu. Vi borde kunna slå ihop våra säckar.

Sv: Brynäs-Timrå
BlackBay: Jag och lion tänkte åka i min bil så vi har två max tre platser över!

Sv: Brynäs-Timrå
Davve:
verkar bli för få i min bil så det är inte säkert det blir nån resa...

Nån som är sugen på att haka på så hör av er omgående.

Nån som har nån plats över i sin bil kan också höra av sig omgående.

TIMRÅ IK ett lag att räkna med i slutspelet!!

Sv: Brynäs-Timrå
Jag tycker att det som åker ner iallafall kan gå ihop och skrika lite.
Ta med flaggor konfetti, ballonger halsdukar, ja ta med vafan som helst bara det är RÖD-VITA saker.
hoppas att TIK-Bergslagen är där och stöttar Dynamiterna till seger

Sv: Brynäs-Timrå
År det nån som vet om det blir många som åker ner till Gavlerinken fär att se när Timrå fastställer kvalplatsen för Brynäs?

Sv: Kommande resor
Reseansvarig: Resesidan är ju bara för bedrövlig......"Res med oss till Södertälje". Det är rubriken på resesidan, det är bara det att den matchen var den 26 Januari.

Sv: Supporteröl någon?
SMÅLAND: Sockerconny hade recept på grått vin vill jag minnas. Apensinjuice och jäst i en hink.

Sv: Våld
Hen-rink: En riktigt kvalfylld ångest är det bästa som kan hända en - tro mig. Du har med råge kvalficerat dig för denna topplacering i min lista under säsongen. En 10:e-plats är riktigt bra i det där gänget ska du veta.

Lycka till i kvalserien!

Sv: Supporteröl någon?
SMÅLAND: Jag tycker Gravöl är bäst!
Man kommer in i en sån god stämning då!

Sv: Våld
COLD MAN: Okej......inte för mycket våld,men det ska ligga på gränsen och så längtar man ju tillbaka på den gamla goda tiden när det var uterink och rallarslagsmål då fick man valuta för pengarna och då flödade ju spriten fritt också.....det var tider det!!!

Sv: Supporteröl någon?
Det bästa ölet som finns är det som man gör själv.
Jag brukar göra stora satser med en jäkla massa socker för mycket......på gränsen till vin och så kan jag inte vänta tills det är färdigt utan det är grummligt och bottensatsen finns fortfarande kvar.......kanske det och namnet Timrå IKs öldynamit?

Sv: Våld
mike66: Såg med glädje att jag previligerats med en hedrande 10:e plats på bitterhetslistan... Hade ju hoppats på en mer framskjuten placering, men får väl vara nöjd ändå. Min ångestfyllda bitterhet har avtagit så det dröjer nog till nästa säsong innan jag exploderar igen.

Kvalet here we come!
Satsar på att inte komma sist. Det borde ta mig fan vara en realistisk, ödmjuk inställning i alla fall....

Lycka till i slutspelet Timrå!

Sv: Supporteröl någon?
Helg Ernest: är det ett supporteröl på gång,eller?
sundsvall hcokey har ju så varför ska inte vi ha det?

Sv: Supporteröl någon?
badger: Skall man ha en sköld av annan modell tycker jag att man då skulle satsa på en heraldiskt korrekt sköld med hjälm och hela kittet istället för en "snöpt" sköld...

Sv: Supporteröl någon?
örnie: Nä, där ser du ! ( c : Bort med det dumma amerikaniserade fågelfjollet. Sånt dravvel kan MIF hålla på med.
Två bastanta Tallar säger mer än ett fågel pip. ( c :
Sen kan ölen få heta "Saven" ( c :

Sv: Supporteröl någon?
Helg Ernest: Jag vill bara på peka att jag är under 18, men gillar defenitivt inte fågelskrället.

Sv: Supporteröl någon?
Redax 2: Och supportrar kallas juh ofta för "lagets svans". Så det är ju rätt passande.

Sv: Supporteröl någon?
Redax 2: Tjalles sköld är snygg, men alla kan inte tycka lika.

Sv: Supporteröl någon?
Redax 2: Tjalles sköld är snygg, men alla kan inte tycka lika.

Sv: Supporteröl någon?
badger: Äh, det är ju svansen som är skojig..! Utan svans så ser ju skölden fånig ut...

Sv: Supporteröl någon?
Knylan: Bort med "svansen" som hänger neråt. *typ*

Sv: Supporteröl någon?
badger: Jag är för alternativ (mest för att jag för tillfäller kände mig sysslolös...)

Sv: Supporteröl någon?
Per HApps: Just det ! På sin höjd är det dom under 18 som gillar Fjoll örnen. Mera tallar !!!!

Sv: Supporteröl någon?
badger:
Ok. kanske alla inte gillade förslaget.
Men om man skulle leka med tanken på att ha en omröstning om Red Eagles- märket.
Då skulle det vara låååångt ifrån solklart att Örnen skulle vinna.

Men jag kan ju ha fel.

Sv: Supporteröl någon?
badger: Första gången jag såg den var jag lite skeptisk, men det har gett med sig nu. Den gör sig jävligt bra på t-shirts och sånt enligt min mening, sen att själva ramen med pilen och det inte har något direkt samband med själva Timrå IK förutom att man huserade i botten när den togs fram spelar mindre roll. Själva innehållet med texten och tallarna är jävligt snyggt. Hur skulle loggan sett ut om du fått bestämma då badger? Svårt att svara på men alltid kul att höra andras mening.

Sv: Supporteröl någon?
Per HApps: Ja visst röstades förslaget igenom, men lååångt ifrån solklart.
Loggan är ful.

Sv: Brynäs-Timrå
Tikfanz:
jag o ett gäng kanske åker ner till "kaffeburken" imorrn

« · 217331 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...