1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614791 inlägg · 6214 ämnen

TIK = ett lag från Sundsvall


TIK = ett lag från Sundsvall
Om inte de som bor Sundsvall betraktade TIK som sitt lag, så hade det naturligtvis av skäl som framstår som så uppenbara att de inte behöver utvecklas, bildats ett hockeylag i Sundsvall som omedelbart skulle ha konkurrerat ut hockeylaget i den lilla grannkommunen.

TIK är naturligtvis ett Sundsvalls lag, och därmed hela Medelpads lag. Numera är det förmodligen av parkeringsskäl som matcherna spelas i Timrå. En annan sak är att de som bor i Timrå kan känna sig extra glada och stolta över att laget alltjämt bär kommunens namn, trots att spelare, lagledning, publik och sponsorer bor i Sundsvall. Med dessa rader förklarar jag ett stolligt spörsmål som avslutad.

« · 127118
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.