Timrå IK - AIK 2021-02-14
« Föregående · 2148264 · Nästa » Till forumet
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Lundin kanske blitt färgblind . Fantastik pass men tyvärr till 0-1 . Får nog kolla upp de . Tur Dahlen styr upp detta
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Jåkkinen: Sevärd match verkligen idag. Nord syd hockey med chanser hela tiden.
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Jåkkinen: Målvakten läst Dahlén lite dåligt bara. Han har ju skottvariant och just den backhandstraffen typ. 😉😅
+ 1
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Andersson: Malte Setkov är rätt bra. Fin teknik och fart trots sin storlek. Hoppas att vår nye back Wiercioch är som honom fast ett par klasser bättre. Bör vara samma storleksklass men PW har mycket mer rutin.
+ 1
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
roger_sundsvall: det här måste va ett skämt, det är ju inte ens en tvåa, backen fastnar med skridskorna i sargen och tappar balansen...
+ 2
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
roger_sundsvall: Otroligt med matchstraff på Hartmann. Lite väl hårt
Nubben i bild såg orolig ut. 3 borta nu pga avstängningar och 2 skadade. Förstärkningar blur ett måste snabbt nu det vet Nubben om.
Hoppas på max 3 matcher på Hartmann. Allt annat vore ett skämt.
Nubben i bild såg orolig ut. 3 borta nu pga avstängningar och 2 skadade. Förstärkningar blur ett måste snabbt nu det vet Nubben om.
Hoppas på max 3 matcher på Hartmann. Allt annat vore ett skämt.
+ 1
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Zäta75: Men seriöst? AIK spelaren måste ju vara mer beredd på smällen och han är dessutom nere med huvudet i knähöjd. Hur många matchers avstängning nu då? Som tacklingsmottagare räcker det tydligen med att bli en död fisk i närkamperna för att få med sig ett matchstraff.
+ 3
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
roger_sundsvall: Svårt att förstå vad det skulle vara för fel på den tacklingen. Han kan ju inte rå för att Kåsastul ska gå ner på knä precis när han ska tackla. Skandal igen.
+ 4
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
JanneG: nä den blev inte snygg pga att han gick ner på knä precis vid fel tillfälle....
+ 6
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sanslöst märklig nivå i hockeyn nu. Kan likaväl börja sända basket
+ 2
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
JanneG: AIK-spelaren måste lära sig att skydda sig själv, man kan inte vända ryggen till så där när man vet att man ska få en smäll. Inte helt oväntat att domarna faller för den.
+ 5
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Ahpl: Jag kan tycka att Hartman han väldigt lång tid på sig att avstyra den tacklingen. Problemet blir ju när aikaren blir så låg mot sargen...
För 10 år sen hade det inte varit ett skit...
För 10 år sen hade det inte varit ett skit...
+ 4
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik: Jaha där kom det som absolut inte fick hända. Ja du Nubben nu har du lite att stå i...
+ 2
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
TD: solklar, hade någon tacklat en Timråspelare ap hade jag varit galen.
Bra av domarna, hoppas de är konsekventa hela matchen bara! Synd med Hartmann.
Bra av domarna, hoppas de är konsekventa hela matchen bara! Synd med Hartmann.
+ 2
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Woody Jokinen:
Vad det är för fel? Kanske att man sätter in den i rygg en halvmeter från sargen på en spelare som ska låsa puck. Han kan ju inte ens skydda sig.
Feg och respektlös, bara tur att det inte blev allvarlig skada där.
Vad det är för fel? Kanske att man sätter in den i rygg en halvmeter från sargen på en spelare som ska låsa puck. Han kan ju inte ens skydda sig.
Feg och respektlös, bara tur att det inte blev allvarlig skada där.
+ 1
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Sputnik: Nubben i bild såg orolig ut. 3 borta nu pga avstängningar och 2 skadade. Förstärkningar blir ett måste snabbt nu det vet Nubben om.
Hoppas på max 3 matcher på Hartmann. Allt annat vore ett skämt.
Hoppas på max 3 matcher på Hartmann. Allt annat vore ett skämt.
+ 1
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Rytter: Tycker fortfarande den som blir tacklad borde ha mer ansvar, han måste ju själv räkna med att det blir närkamp och inte bara slappna av. Hade han varit beredd hade han kunnat stå emot tacklingen. Han går ju dessutom ned på knä innan han blir tacklad.
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Kulltorp: Det är ju väldigt klantigt av Hartmann när man VET var nivån ligger. Helt onödig tackling och nu blir han avstängd i minst 3 matcher.
+ 1
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Zäta75: kan nog bli mer än 3 , för dom kommer klassa han som återfallsförbytare ..
kan leda till 5+
kan leda till 5+
+ 1
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
{297}:
Du ville ju själv ha 5+gm på den interference situation där Hartman blev skadad. Då kan du ju inte försvara denna tackling, då det är betydligt fetare och mer vårdslöst.
Han har dessutom all tid att avbryta och bara låsa spelare och puck. Ser ju rygg hela vägen ner i sargen.
Du ville ju själv ha 5+gm på den interference situation där Hartman blev skadad. Då kan du ju inte försvara denna tackling, då det är betydligt fetare och mer vårdslöst.
Han har dessutom all tid att avbryta och bara låsa spelare och puck. Ser ju rygg hela vägen ner i sargen.
+ 1
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
TimraStockholm: Känns som fin träningsmodul för Johansson. Och nu kom kompensationen. Jag tror domaren kom på att han nog tog i lite väl nyss.
+ 3
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Heisenberg:
Prova spänna emot en halvmeter från sargen när någon tacklar dig i ryggen. Betvivlar att du lyckas även om du vet att tacklingen kommer.
Helt annat att spänna emot axel mot axel.
Prova spänna emot en halvmeter från sargen när någon tacklar dig i ryggen. Betvivlar att du lyckas även om du vet att tacklingen kommer.
Helt annat att spänna emot axel mot axel.
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Rytter: ja, håller med , Hartman måste vara smartare när vi vet hur det funkar nu för tiden....
+ 1
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Vilket jävla skämt. Hade AIK spelaren inte krypit ihop som en groda hade resultatet blivit en rätt mesig tackling. Mottagaren av en tackling har minst lika stor skyldighet att skydda sig.
+ 12
Sv: Timrå IK - AIK 2021-02-14
Woody Jokinen: Jo, det var också en utvisning, men sorry, det känns verkligen som att domaren blåser först när någon skriker och markerar.
+ 1
« Föregående · 2148264 · Nästa »

Dahlen är verkligen igång nu. Det lär bli fler poäng ikväll. Ham är alltid extra bra när han gör ett tidigt mål.