Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
"Hlinka + Hlavac's poängsvit bruten"
Mums!
Timo Pärssinen – Kamil Piros – Björn Svensson
Enligt Jimmy H tränade dessa herrar ihop. Äntligen får Timo bättre förutsättningar.
Inget ont om Björn , men man borde kanske prova Anger i den kedjan , så att även han får bättre förutsättningar.
Mycket bra, blev lite orolig när jag läste uppställningen på ST som visade annat.
Tror inte det är något större fel på Anger fortfarande, han behöver bara bättre förutsättningar..
Tror aldrig jag sett han spela i någon femma då de enbart snurrar i hörnet osv som MPS och Lander gör. Han står till oändligheten framför mål och väntar på pass men inget händer förren MPS glider runt och upp till blålinjen för att avlossa ett skott.
Anger behöver någon som serverar mackor så han kan trycka in dem på direktskott framför mål.. Det är iaf de flesta mål jag sett honom göra och då följde jag honom ganska mycket förra året med Bremberg som alltid gjorda sådana saker åt honom..
Strongt att hålla nollan i 4 perioder.
Ser inte så bortkollarade ut.
Var fan har dom hitta han som kommenterar i tv?
Hur då?
Syftar du på Hynning in i sargen?
Var inget fel.
Ledsen Leffe, men tomten kommer inte än på ett tag, men nska kan man alltid.
Vad vore LHC utan Hlavac och Hlinka, Nada, nollor, inget cykelhjul.
det är han alltid.
En feg spelare möter aldrig någon öga mot öga.
Snacka om att man verkligen jobbar konsekvent på LHC:s svagheter: stress under uppbyggnadsfasen. Deras backar tycker förmodligen inte alls att det är roligt när dom ständigt blir attackerade. Ren njutning att se. Mårtensson och tjeckerna åker runt och väntar, men de sedvanliga, snabba uppspelen kommer inte.
Hoppas man kan hålla ihop det i tredje och fortsätta checka. Får LHC ta tag i taktpinnen blir det livsfarligt, det såg vi i inledningen av matchen. Kör framåt och skit i siffrorna!
man inte göra.
Bragd-Birger: Misstänker nog att vinsten i Jönköping har varit bra för lagets moral & självförtroende. Med det sagt är det minst en period kvar och inget är avgjort.
Tycker dock att vi spelat bra hittills. Jag hoppas bara man inte går in i 3:e och försöker spela av matchen för jag tycker vi har visat att det är inget vi är bra på. Nej jag tror nog att nästa mål måste komma från Timrå (om fler mål kommer).
tillägg: Föresten se vilken skillnad det blir på Lander och Pääjärvis lina när man har en kille som Meunier som tillför energi. Jag tycker fransmannen passar bra med dom två. Fint mål också.
Redigerad kommentar
Har just pratat med en polare i Skellefteå som ser Sk-eå mot HV.
Han sa att han äntligen håller med om att domarna ALLTID dömer i HV:s favör.
Vilken Nyhet!
matchen från torsdags sitter i benen så att man kroknar nu i tredje.
Vi får hoppas att "flytet" håller i sig och att vi kan bärga 3 pinnar till.