Gathlopp: sväva inte iväg till lördag nu utan vi tar en match i taget. Hur brukar Malmö prestera efter uppehåll? Jag har en känsla att de är lika dåliga som oss och då borde ju vår hemmaplan och deras resa ge oss en bra chans på seger ikväll. Men jag vill se det hända först, ta ut segrar i förskott är bara mega jinx varning. Ungefär som när Chris Härenstam tar upp att i två andra kvartar så vände minsann det lag som låg under och vann i OT... då visste man att det var kört.
Spännande att se om det faktiskt är så att Malmö tappat lite av sitt sinnessjuka momentum nu. Tre raka torsk efter senaste mötet i Timrå, sen slog de förvisso HV innan uppehållet. Någon gång bör raset komma.
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer